FSO 125p Pickup 1991 – 61000 PLN – Bełchatów

Co powiecie na Polskiego Fiata 125p w iście amerykańskim stylu? Pickup w wydaniu FSO to nie jest coś, co widuje się na co dzień, nie tylko dlatego, że stanowił niewielki procent ogółu produkcji. To miał być kolejny hit eksportowy FSO, tym razem w wydaniu do ciężkiej pracy, bo wyposażony w przestrzeń bagażową o ładowności 400 kilogramów. Wystawiony na sprzedaż FSO 125p Pickup z końcówki produkcji, powstał po raz drugi, lecz tym razem nie do ciężkich robót i przewożenia jabłek. Przeszedł gruntowną renowację karoserii i podzespołów, a także zyskał indywidualny charakter – wystarczy spojrzeć na jego wnętrze. A co poza tym? Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, wygodne sportowe fotele, świeżo wyremontowany silnik 2.0 DOHC z Fiata 132 o mocy 116 KM i wydech bazujący na rozwiązaniach z Fiata 124 Spider. Ciekawy i nietuzinkowy jest bez wątpienia.

FSO 125p Pickup
Rocznik: 1991
Przebieg: 2200 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 116 KM

Cena: 61000 PLN

FSO 125p Pickup ostatni rok produkcji 1991. Samochód uratowany od powolnej degradacji. W latach 2011-2013 przeszedł prawidłowo przeprowadzoną gruntowną renowację karoserii i podzespołów (bogato udokumentowaną fotograficznie), w ostatnim roku – remont generalny silnika. Celem odbudowy było nadanie autu indywidualnego charakteru. W Fiacie połączono atrakcyjne wykończenie i możliwości sprawnej jazdy jaką zapewnia zastosowany napęd (silnik 2.0 DOHC typ 132 C2.000) i niska masa nadwozia. Komfort prowadzenia poprawia hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, wygodne sportowe fotele (Inter-Groclin) oraz układ hamulcowy o zwiększonej skuteczności działania (z Fiata 132). Dopełnieniem estetyki wizualnej jest w tym przypadku brzmienie układu wydechowego, wykonanego specjalnie do tego samochodu w oparciu o rozwiązania zastosowane w sportowej odmianie Fiata 124 Spider.

Opis najważniejszych etapów renowacji:

1. Wstępna kontrola i sprawdzenie stanu technicznego na podnośniku diagnostycznym wraz z wykonaniem jazdy próbnej.
2. Demontaż samochodu oraz weryfikacja i zakwalifikowanie do dalszych napraw wszelkich części i podzespołów.
3. Przygotowanie karoserii do prac blacharskich (umycie i oczyszczenie z brudu błota i smarów, mechaniczne usunięcie starych powłok bitumicznych i konserwacyjnych oraz wstępne piaskowanie).
4. Etapowe wykonanie prac blacharskich z uwzględnieniem modyfikacji położenia tylnej ściany grodziowej kabiny wg zaleceń klienta. W szczególności wymieniono na nowe (fabryczne) : poszycia wszystkich błotników, pas przedni kompletny (ściana grodziowa i pas dolny) , płaty podłogi oraz kompletne progi ze wszystkimi wzmocnieniami, wstawki blacharskie pozostałych elementów wymagających naprawy oraz całościowe wzmocnienie konstrukcji nośnej poprzez wykonanie dodatkowych spawów (poprawa sztywności karoserii).
5. Wykonanie dokładnego oczyszczenia strumieniowo-ściernego piaskowania po pracach blacharskich i zabezpieczenie antykorozyjne gruntem epoksydowym pigmentowanym fosforanem cynku.
6. Po wysezonowaniu powłoki gruntowej przeprowadzono prace przygotowawcze do lakierowania nawierzchniowego. Kolor karoserii wybrano z palety Nissana kod A-17 Xyralix, podwozie polakierowano powłoką poliuretanową (RAL 8023 Orange Brown).
7. Wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego przestrzeni i profili zamkniętych preparatem woskowym rozpylanym na gorąco.
8. Prace tapicerskie przeprowadzono gruntownie i z dbałością o szczegóły. (Zmiana obicia foteli z materiałowych na skórzane, obszycie deski rozdzielczej i panelu sterowania, wykonanie od nowa podsufitki oraz boczków słupków, drzwi itp.)
9. Przeorowadzenie naprawy i regeneracji podzespołów ponownie montowanych, w tym bezkompromisowy remont generalny silnika z dopracowaniem układu dolotowo-wylotowego.
10. Usprawnienie, wzmocnienie i obniżenie zawieszenia samochodu.
11. Wykonanie od podstaw nowego układu wydechowego na wzór usportowionej wersji Fiata 124 Spider.
12. Remont generalny silnika.

Telefon: +48 665 500 080
Miejscowość: Bełchatów