FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO Polonez w stanie jak z fabryki to nie jest częsty widok. Ten egzemplarz przeszedł kapitalny remont i został polakierowany w piękny kolor groszku, zgodnie z oryginalnym odcieniem. Jego silnik, pomimo niskiego przebiegu, przeszedł generalny remont, dzięki czemu z pewnością można na nim polegać. Ten model to tak zwany “borewicz” – najbardziej kultowa, wczesna wersja, z brązowym wnętrzem i skajową tapicerką. Tak wiele miłości włożone w produkt polskiej motoryzacji z pewnością cieszy, i cieszyć będzie również nasze dzieci i wnuki, o ile trafi w ręce równie kochającej klasyki PRL-u osoby.

FSO Polonez 1500
Rocznik: 1983
Przebieg: 49566 km
Pojemność: 1481 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 75 KM

Cena: 41000 PLN

Wyposażenie:
– felgi aluminiowe Borbet A 15 cali w wersji Abarth
– podgrzewane fotele przednie – dwustopniowa regulacja mocy grzania
– halogeny przednie
– lusterka z regulacją wewnętrzną
– radio kasetowe marki Blaupunkt z epoki, z głośnikami stereo Kenwood’a
– podgrzewana tylna szyba

Dziś na sprzedaż wystawiam kultowy pojazd PRL-u, a mianowicie najlepszy polski samochód jakim jest FSO Polonez. Polonez jest po gruntownej renowacji, co widać na zdjęciach. Stan blacharski przed renowacją był w idealnym stanie, nie posiadał żadnego ogniska korozji, co jest ewenementem wśród tych pojazdów.

Samochód został profesjonalnie polakierowany, na oryginalny kolor. Renowacja objęła również zakres silnika, który to został rozebrany na części pierwsze i złożony powtórnie na nowych częściach. Z ważniejszych zmian w silniku, został założony utwardzony wałek, o mocniejszych krzywkach, głowica została poddana planowaniu oraz silnik został przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej. Prócz tego blok silnika został pomalowany pod kolor nadwozia, reszta dekli, dekielków wypiaskowana i pomalowana proszkowo. Ten sam zabieg został wykonany z zawieszeniem i oczywiście wymieniono wszystkie zużyte elementy na nowe. Wał również został sprawdzony wraz z mostem tylnym. Dodatkowo system hamulcowy został obudowany na nowych częściach. Wydech jest oryginalny, jest w bardzo dobrym stanie. Podwozie samochodu zostało sprawdzone oraz zakonserwowane.

Polonez ma założone dystanse, dzięki czemu koła nie chowają we wnęce błotników, lecz są z nimi równe co nadało bardzo agresywny i ładny wygląd samochodu współczesnego. Polonez stoi na 15-calowych felgach z oponami o szerokości 175 mm i 195 mm, co poskutkowało pewnym prowadzeniem pojazdu i jednocześnie nie zmieniło charakterystyki skrętu oraz wymaganej siły poruszania przednimi kołami.

We wnętrzu została zmieniona podsufitka na nową czarną, która pięknie pasuje do czarnych elementów wnętrza oraz nie zaburza spójności z brązowymi elementami tapicerskimi. Reszta wnętrza jest oryginalna, została tylko wyczyszczona i zakonserwowana.

Polonez budzi ogromne zainteresowanie na drodze, parkingu i gdziekolwiek się znajduje. Ludzie podchodzą, pytają, rozmawiają. Samochód budzi wspomnienia starszych oraz rozpala młodszych motomaniaków.

Na chwilę obecną stan pojazdu określam na idealny, biorąc pod uwagę ogrom pracy włożonej w renowację pojazdu oraz jego wiek, który wynosi 35 lat.

Telefon: +48 666 860 715
Miejscowość: Jasło