FSO Polonez 2000 1987 – SPRZEDANY

Polonez kojarzyć się nam może dziś bardziej ze starszym Panem w kapeluszu sunącym powoli z małżonką do sklepu, jednak trzeba oddać mu, że jest znacząca częścią historii polskiej motoryzacji. Do tego dużego i wygodnego auta trochę ciężko dopasować przymiotnik dynamiczny, chyba że mówimy o modelu 2000, którego silnik DOHC pochodził z zupełnie innej epoki. 112 KM mocy i pięciobiegowa skrzynia pochodząca z włoskiego Fiata 132, sprawiły że takim Polonezem po prostu dobrze się jeździ nawet dziś. FSO Polonez 2000, sprawny i w oryginalnym stanie, może okazać się ciekawym i niestandardowym rozwiązaniem na co dzień, jak i wyprawić nowego właściciela w sentymentalną podróż w lata 80-te dwudziestego wieku.

FSO Polonez 2000
Rocznik: 1987
Przebieg: 129754 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 112 KM

Wyposażenie:
– wspomaganie kierownicy firmy ZF
– felgi 14
– radio z cd

Do zaoferowania mam bardzo ciekawego Poloneza 2000 DOHC z końcówki produkcji z tym silnikiem.
Takim samym jeździł Premier Waldemar Pawlak – w google są zdjęcia jak z identycznego wysiada.
Mój samochód posiada ciekawą historię.
Jeździł na przełomie lat 90-tych w jednym z większych instytutów medycznych w Polsce.
Posiada jeszcze oryginalne przepustki na szybie, które z racji kolekcjonerskiej zachowałem.
Samochód posiada oryginalne wspomaganie kierownicy montowane w Polonezach DOHC (nie od Plusa), jak również skrzynię biegów z Fiata Argenta.

Polonez jest w bardzo dobrym stanie mechanicznym, na jesieni wymieniłem rozrząd, olej w silniku i skrzyni biegów, akumulator, płyn hamulcowy oraz płyn we wspomaganiu.
Ponadto elektryk skontrolował instalację auta.
Ma nowe fabrycznie opony i felgi 14` tzw. motylki.
Dodatkowo, co zwiększa atrakcyjność samochodu i jest drogie w zakupie, ma zamontowane w pełni sprawne amortyzatory Bilstein (żółte).
Prowadzi się bardzo dobrze, nie pływa na zakrętach jak zwykły Polonez.
Sprężyny są fabryczne.
Jest to moim zdaniem idealne połączenie dla tego samochodu.
Zawieszenie sztywne bez luzów.

Silnik jest w bardzo dobrym stanie, nie bierze oleju.
Samochód jeździ bardzo dynamicznie, bez problemu osiąga 175 km/h wg GPS.
Muszę przyznać, że wyprzedzenie na trasie przy takiej prędkości nowoczesnego samochodu to fajne uczucie, a mina kierowcy jest wtedy bezbłędna.
Tak samo jak ruszając ostrzej na światłach.
Mam również fiata 125p z silnikiem 1.5 polonezowskim i jadąc moim 2.0 dohc zawsze ubolewam, że nie był to silnik standardowy w autach z FSO.
Kultura pracy, elastyczność, dźwięk to jest tak inna liga, że aż później ciężko wrócić do jazdy zwykłym.
Trzeba pamiętać, że silnik 2.0 jest bardzo elastyczny i ma duży moment obrotowy już przy niskich obrotach.

Progi są zdrowe, cały samochód widać, że regularnie zabezpieczany antykorozyjnie.
Kolor srebrny metalic typowy w tamtym okresie.

Jak zapewne każdy miłośnik samochodów z PRL wie, jest to prawdziwy rarytas pośród Polonezów.
Obecnie już nie występuje na rynku ogłoszeń.
W latach 80-tych był autem również rzadko spotykanym, zwykle użytkowanym przez notabli.
Zapewnia bardzo dużą przyjemność jazdy ze względu na naprawdę dobrą dynamikę nawet jak na dzisiejsze standardy.
Zależy mi, aby trafił w dobre ręce osoby, która dalej będzie o niego dbać.
Ceny na rynku samego silnika 2.0 dohc potrafią szokować, a tutaj mamy wszystko w komplecie i to w pełni sprawne.
Samochód spokojnie może służyć jeszcze wiele lat, skrzynia biegów, wspomaganie, czy silnik są w stanie naprawdę super.

Polonez wymaga trochę dopieszczenia kosmetycznego, nie są to sprawy poważne, ale należałoby poprawić podsufitkę, założyć radio z epoki, poprawić mocowanie popielniczki w tylnych drzwiach.
Jak ktoś włoży w to jeszcze trochę serca, to będzie to egzemplarz idealny.
Ja się skupiałem na stronie technicznej, bo to sprawa kluczowa.
Niestety wyprowadziłem się z Polski i muszę się pozbyć mojej kolekcji aut, w tym również tego…

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.