FSO Polonez 2000 1989 – SPRZEDANY

Polonez 2000 – ten opis na tylnej klapie w latach 80-tych był rzadkim widokiem i budził silną zazdrość. Nie chodziło tu tylko o dodatkowe pół litra, lecz o fakt, że zamontowany w tych wozach silnik DOHC pochodził z zupełnie innej epoki. Konstrukcyjnie młodszy o ponad 20 lat, miał moc i charakterystykę, której zawsze brakowało większości poruszających się po naszych drogach Polonezach. Ten zbytek niedostępny był dla zwykłych śmiertelników. Tak wozić mogły się jedynie resorty siłowe, milicja, przedstawiciele aparatu władzy i szczęśliwcy z rajdowego zespołu FSO. Dziś oryginalne Polonezy z tej puli na rynku pojawiają się wyjątkowo rzadko. Ten z ogłoszenia szczególnie przykuwa uwagę dzięki sportowej stylizacji – oklejenie w stylu OBRSO i FSO Sport, felgi ATS Classic i lampy Cibie są zgodne historycznie i zdecydowanie mogą się podobać, a sam stan zachowania tego egzemplarza może imponować.

FSO Polonez 2000 DOHC
Rocznik: 1989
Przebieg: 28500 km
Pojemność: 1995 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 112 KM

Wyposażenie:
– 4 lampy CIBIE oryginalne,
– felgi ATS Classic 13″,
– kierownica FIAT trójramienna,
– radio AKROPOL

Wystawiam na sprzedaż Poloneza w bardzo ciekawej wersji i z ciekawą historią.
Jej częścią jest słynne ogłoszenie poprzedniego właściciela, w którym nazwał on go „wersją prokuratorską”.
Przedstawiony Polonez to bardzo ciekawy egzemplarz, którego historia zaczęła się w służbie milicji obywatelskiej na warszawskim Mokotowie.
Do samochodu dołączone są dokumenty i faktura wystawiona na komendę dzielnicową MO na Mokotowie.

Pod jego maską znajduje się silnik 2.0 DOHC z Fiata 132, który prawdopodobnie został zamontowany w warsztatach OBRSO w Falenicy, gdzie przygotowywano samochody rządowe i policyjne.
Polonez od seryjnej wersji 1.6 SLE poza silnikiem różni się także układem hamulcowym (zaciski Brembo z epoki) i 5-biegową skrzynią.

Obecnie auto jest stylizowane na rajdową wersję Polonezów z OBRSO.
Nie jest to replika 1:1, czego jestem świadomy.
Na stylizację składają się podłączone i działające oryginalne lampy Cibie, oklejenie (hybryda malowania OBRSO i FSO Sport), felgi ATS Classic i zmieniona końcówka wydechu, która ładnie podkreśla dźwięk 2-litrowej jednostki (w posiadaniu także oryginalny wydech).
Wnętrze auta jest seryjne i zachowane w bardzo dobrym staniem z racji niskiego przebiegu i dbałości właścicieli.
W Polonezie wszystko działa, a auto było regularnie serwisowane, garażowane i nie jeżdżone w zimę.
Rajdowa stylizacja auta przygotowana jest tak, że w każdym momencie można powrócić auto do wersji seryjnej.
Do samochodu dołączam oryginalne felgi z oponami z Fiata 132.

Auto brało udział w kilku wystawach i zlotach samochodów zabytkowych, gdzie zawsze wzbudzał spore zainteresowanie.
Były to m.in. dwie edycje Auto Nostalgii, spotkania Youngtimer Warsaw i inne zloty np. marki FSO.
Poza tym Polonez został opisany przez portal Moto.pl:
http://moto.pl/Klasyczne/1,137197,16289323,FSO_Polonez_2_0_DOHC___Test___Mikstura_PRL_u.html?bo=1