KlasykaGatunku.pl

FSO Polonez Atu 1996 – SPRZEDANY

To historia, jaka nie zdarza się często i za każdym razem elektryzuje miłośników motoryzacji. Fabrycznie nowe auto, zakupione, przez wiele lat przechowane w hali, nigdy nie używane. Nie znajdziemy na nim śladów korozji, jest natomiast wciąż fabryczna folia zabezpieczająca tapicerkę. Pozwala poczuć, jak byśmy odbierali nowe auto gdzieś z salonu Polmozbytu w jego schyłkowej, sprywatyzowanej już formie. To takie okazy stać powinny w każdym szanującym się muzeum dokumentującym historię polskiej motoryzacji, a nie zardzewiałe i zajeżdżone graty. Prezentowany okaz to FSO Polonez Atu, potocznie dziś zwany “Atu minus”, produkowany jedynie w latach 1996-97. Był spełnieniem marzeń wielu Polaków, choć wielu powie, że pojawił się 20 lat za późno. Trójbryłowa karoseria pozwoliła na uzyskanie większej sztywności karoserii, lepszego wygłuszenia przestrzeni pasażerskiej i uzyskanie większego bagażnika. Co przemawia za zakupem tego egzemplarza? Walory praktyczne na pewno nie, bo przecież auta, które ma na liczniku 89 kilometrów przebiegu zapewne nigdy nie będzie regularnie używane. Fakt, że przeszło serwis i jest gotowe to drogi to i tak miły ukłon w stronę kupującego. W takich wypadkach rolę grają wyłącznie kwestie kolekcjonerskie. Jeżeli masz fabrycznie nowe samochody produkcji polskiej, ale nie ma wśród nich pierwszego Atu, to zapewne będziesz chciał go mieć.

FSO Polonez Atu 1.6 GLi
Rok produkcji: 1996
Pojemność silnika: 1598 ccm
Moc silnika: 56 kW / 76 KM
Przebieg: 000,089 km
Skrzynia biegów: manualna

Przedmiotem sprzedaży jest fabrycznie nowy, nieużywany Polonez ATU. Samochód po zakupie przestał 24 lata w hali magazynowej, jego jedyna właścicielka nie miała nigdy prawa jazdy. Został profesjonalnie odpalony, sprawdzony i przygotowany do jazdy przez mechanika. Posiada autentyczny przebieg 89 kilometrów, który gwarantujemy. Na kołach wciąż fabryczne opony. Na fotelach wciąż fabryczna folia. W bagażniku nieużywane koło zapasowe i akcesoria. Gratka dla kolekcjonera, pasjonata lub muzeum. ATU było produkowane od stycznia 1996 do kwietnia 1997 roku. Z takim przebiegiem już nie występuje. Wersja eksportowa na rynek francuski.

Wykonane prace:
– nowa pompa paliwa, czyszczenie ukł. paliwowego,
– nowy pasek rozrządu, nowe paski osprzętu,
– nowy czujnik temperatury i termostat, świeży płyn chłodniczy,
– wymiana oleju silnikowego na Castrol 15w-40, poprzedzona płukaniem silnika preparatem Liqui Moly,
– sprawdzenie i czyszczenie ukł. hamulcowego, świeży płyn,
– nowy akumulator.

Gwarantujemy prawdziwość przebiegu w każdym z naszych samochodów.