FSO Polski 1500X 1983 – 35000 PLN – Kraków

„Czyste, oryginalne i harmonijne linie, aerodynamika, jakość wykończenia, bogate wyposażenie.” Tak, w taki sposób naszego Poloneza reklamował na rynku francuskim w 1980 roku jego dealer, firma Chardonnet. Sześć świateł z przodu, zderzak będący prawdziwą tarczą, dwie prędkości biegu wycieraczek, kierownica o regulowanej wysokości, graficzny styl kokpitu ze wskazaniami takimi, jak obrotomierz, wskaźniki ciśnienia oleju i ładowania, zegarek kwarcowy, ogrzewanie tylnej szyby, tylne światła przeciwmgielne, hamulce dwoobwodowe, hamulec ręczny, światła awaryjne, zapalniczka z lampką i gniazdo do zasilania lampy przenośnej. I na koniec pytanie: „Który inny samochód ma tak wiele zalet?” Powiało egzotyką, ale tak właśnie reklamowano wyrób naszej rodzimej fabryki w Francji. Wygląda jak Polonez, ale to FSO Polski 1500X, pod taką nazwą tam oferowany. Zwraca uwagę doskonały stan zachowania, będący następstwem ciepłego klimatu i stałego garażowania pojazdu. Użytkowany okazjonalnie, wygląda lepiej, niż 1000 podobnych Polonezów, które były sprzedane w Polsce. Cena może zdawać się wysoka, dopóki nie uświadomimy sobie, że przywrócenie zaniedbanego egzemplarza do takiego stanu nie dość, że jest o wiele droższe, to i tak nie pozwoli uzyskać identycznego efektu. Piękny okaz!

FSO Polski 1500X
Rocznik: 1983
Przebieg: 100500 km
Pojemność: 1498 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 82 KM

Cena: 35000 PLN

Wśród wielu pseudo-eksportowych wyrobów z FSO, które nigdy nie trafiły za granicę, bo były tzw. „odrzutami z eksportu” – chcę zaoferować do sprzedaży prawdziwie eksportowy, bo zakupiony we Francji egzemplarz Poloneza 1500X, a właściwie Polskiego 1500X, bo taką nazwę miał ten samochód na rynek francuski. Jest to zachowany w oryginale, bezwypadkowy i bez napraw blacharskich egzemplarz w kolorze „storczyk” sprowadzony z południowo-zachodniej Francji – konkretnie z miejscowości Perigueux koło Bordeaux. Kupiony jako nowy przez mieszkańca Paryża u dealera Chardonet w 1983 roku, po kilku latach trafił do południowej Francji, gdzie był garażowany, a tamtejszy klimat wspaniale wpłynął na stan jego blacharki.

Posiada wszystkie smaczki w pełni eksportowego egzemplarza. Choć samochód pochodzi z pierwszej połowy roku 1983, jest wyposażony w rozkładaną tylną kanapę, pasy bezwładnościowe z tyłu, skrzynię 5 biegową, silnik wzmocniony AB (82 KM), szybę przednią z paskiem Antisol, halogeny Hella oraz spojler pod przednim zderzakiem. Samochód o niespotykanym dla krajowych egzemplarzy stanie blacharskim. Spód jest jak nowy, choć nie miał nigdy założonych osłon nadkoli. Oryginalny lakier. Silnik w stanie fabrycznym – bez wycieków, pięknie pracuje. Bezsprzecznie biały kruk na polskim rynku. Przy obecnych cenach części blacharskich i robocizny – za nieco więcej niż zrobiony ulep – można mieć cały fabryczny unikatowy samochód z historią. Zapraszam na oględziny do Krakowa.

Telefon: +48 602 760 732
Miejscowość: Kraków