FSO Syrena 103 1965 – SPRZEDANA

Powstała decyzją KC PZPR jako „popularny, oszczędzający czas środek przewozu, (…) przeznaczony dla racjonalizatorów, przodowników pracy, aktywistów, naukowców, przodujących przedstawicieli inteligencji”. Choć jej nadwozie było zgrabne, proporcjonalne i na czasie, miała swoje wady i ograniczenia. Najpoważniejszym było oparcie konstrukcji o podzespoły jedynego produkowanego w Polsce auta osobowego – Warszawy, co wpłynęło na jej znaczną nadwagę. Nie imponowała też jakością wykonania, choć w zestawieniu z powszechnie wówczas używanymi motocyklami i tak była ogromnym krokiem w przód, i na lata stała się obiektem pożądania. FSO Syrena 103 debiutowała w 1963 roku i była czwartą wersją produkcyjną auta. Otrzymała wzmociony, lecz wciąż dwucylindrowy, dwusuwowy silnik S-150 i jako przedostatnia zachowała tzw. „kurołapki”, czyli drzwi otwierane „pod prąd”. Odszukanie Syreny z tych lat zachowanej w pełnej sprawności i w oryginalnym stanie jest dziś niezwykle trudne. Ta z tego ogłoszenia zachowana jest imponująco.

FSO Syrena 103
Rocznik: 1965
Przebieg: 35900 km
Pojemność: 744 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 30 KM

Syrena 103 1965 r.
Jedynie 35900 km (!) przebiegu.
Oryginalne auto w doskonałym stanie technicznym.
Posiada pełną dokumentację, książkę serwisową.
Na wyposażeniu oryginalne zestawy naprawcze z tamtych lat.

3 myśli nt. „FSO Syrena 103 1965 – SPRZEDANA”

  1. Miałem taką i to była 104,a 103 bodajże miała kły ma zderzakach.
    Oczywiście 104 była kurołapką,swoją też tak nazywałem,szkoda że skończyła tragicznie.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.