Archiwum kategorii: FSO

FSO 125p 1988 – 27700 PLN – Poznań

Kredens, bandzior, kwadrat, kant – jakbyście go nie nazwali, 125p to kawał historii i kawał klimatycznego samochodu. Polski Fiat zachowany w oryginalnym stanie, z minimalnym przebiegiem, nigdy nie poddawany renowacji, naprawom blacharskim ani innym modyfikacjom, to już coraz większa rzadkość na rynku. Chociażby dlatego warto zwrócić uwagę na egzemplarz prezentowany w ogłoszeniu. Pierwszorzędna konfiguracja kolorów, silnik wzmocniony 82 KM, bardzo fajny stan i sprawność mechaniczna to obok oryginalności, główne atuty samochodu. FSO 125p z końca produkcji, wyposażony w takie rarytas, jak ogrzewanie tylnej szyby, zapalniczka czy uchwyty dla pasażerów, pomoże Wam przenieść się bezpiecznie do czasów PRL i odetchnąć jego najprzyjemniejszymi aspektami.
Czytaj dalej FSO 125p 1988 – 27700 PLN – Poznań

FSO Polonez 1989 – 27000 PLN – Poznań

FSO Polonez w stanie niemal jak z fabryki to nie jest częsty widok. Ten był regularnie używany tylko przez 2 pierwsze lata. Później trafił do szopy na ponad dwie dekady, a przez kolejne kilka lat wędrował tylko od kolekcji do kolekcji, nie nabijając przebiegu. Dość powiedzieć, że w odmętach Internetu można odnaleźć film, na którym w 2012 roku przebieg miał ledwie 600 km niższy niż obecnie. My jednak nie uznajemy pomników. Zrobiliśmy wszystko co niezbędne, by samochód mógł wyglądać i jeździć jak nowy. Prezentuje się zjawiskowo, jest w pełni sprawny, a jego obecny przebieg to zaledwie 20200 km. Ciężko o drugi taki okaz!
Czytaj dalej FSO Polonez 1989 – 27000 PLN – Poznań

FSO Polski 1500X 1983 – 35000 PLN – Kraków

“Czyste, oryginalne i harmonijne linie, aerodynamika, jakość wykończenia, bogate wyposażenie.” Tak, w taki sposób naszego Poloneza reklamował na rynku francuskim w 1980 roku jego dealer, firma Chardonnet. Sześć świateł z przodu, zderzak będący prawdziwą tarczą, dwie prędkości biegu wycieraczek, kierownica o regulowanej wysokości, graficzny styl kokpitu ze wskazaniami takimi, jak obrotomierz, wskaźniki ciśnienia oleju i ładowania, zegarek kwarcowy, ogrzewanie tylnej szyby, tylne światła przeciwmgielne, hamulce dwoobwodowe, hamulec ręczny, światła awaryjne, zapalniczka z lampką i gniazdo do zasilania lampy przenośnej. I na koniec pytanie: “Który inny samochód ma tak wiele zalet?” Powiało egzotyką, ale tak właśnie reklamowano wyrób naszej rodzimej fabryki w Francji. Wygląda jak Polonez, ale to FSO Polski 1500X, pod taką nazwą tam oferowany. Zwraca uwagę doskonały stan zachowania, będący następstwem ciepłego klimatu i stałego garażowania pojazdu. Użytkowany okazjonalnie, wygląda lepiej, niż 1000 podobnych Polonezów, które były sprzedane w Polsce. Cena może zdawać się wysoka, dopóki nie uświadomimy sobie, że przywrócenie zaniedbanego egzemplarza do takiego stanu nie dość, że jest o wiele droższe, to i tak nie pozwoli uzyskać identycznego efektu. Piękny okaz!
Czytaj dalej FSO Polski 1500X 1983 – 35000 PLN – Kraków

FSO Polonez 1.5 LS 1985 – 47000 PLN – Warszawa

Historia Poloneza rozpoczyna się od polsko-włoskiego projektu, który zainicjowany został jeszcze w 1972 roku, kiedy planowano budowę następcy Polskiego Fiata 125p. Nazwę Polonez wybrano w plebiscycie zorganizowanym przez “Życie Warszawy”. Auto weszło do seryjnej produkcji 3 maja 1978 roku, wyróżniało się nowoczesną formą nadwozia i wysokim poziomem bezpieczeństwa. W naszej rzeczywistości Polonez długo był wyznacznikiem statusu. W połowie lat 80-tych taki FSO Polonez 1.5 LS to ciągle było coś! Jego dwie dumne litery LS na klapie bagażnika oznaczały wyposażenie luksusowe (L) i wzmocniony silnik (S). W skład pakietu wyposażenia wchodziły halogeny, obrotomierz, prawe lusterko. Silnik – to ten o oznaczeniu AB, 82-konny, spięty z 5-stopniową skrzynią biegów. Takie samochodu nie dało się kupić po prostu za gotówkę w salonie. Jeżeli nie miałeś przydziału, nie pozostawało nic innego, jak wybrać się na giełdę i zakup kilkumiesięcznego egzemplarza za cenę dwukrotnie wyższą, niż widniała w cenniku… musiało minąć ponad 30 lat, by sytuacja znów się powtórzyła. Aby przekonać właściciela do sprzedaży idealnie utrzymanego egzemplarza, należy dysponować sporą gotówką (albo wyjątkowymi umiejętnościami negocjacyjnymi).
Czytaj dalej FSO Polonez 1.5 LS 1985 – 47000 PLN – Warszawa

FSO 125p 1989 – 15500 PLN – Choszczno

W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej Polski Fiat 125p otrzymał nową nazwę, kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. FSO 125p wciąż jednak zachował oryginalną sylwetkę, której nie da się pomylić z żadnym innym samochodem i która dziś budzi ogromną sympatię na drodze. Pięknie zachowany Duży Fiat zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Coraz trudniej znaleźć tylko ładnie zachowany egzemplarz, wszak to samochody które niegdyś już po kilku latach straszyły skorodowaną karoserią, zużytą tapicerką i obrazem technicznej rozpaczy. Ten jednak prezentuje się wyśmienicie, co zawdzięcza wieloletniej trosce pierwszego właściciela oraz jedynie okazjonalnym przejażdżkom. W zestawie mamy również wiele części zapasowych, których zbieranie było w nawyku najbardziej troskliwych użytkowników. Przebieg tego FSO 125p po 30 latach to jedyne 10 tysięcy kilometrów, a na samochodzie wciąż jest oryginalna powłoka lakiernicza.
Czytaj dalej FSO 125p 1989 – 15500 PLN – Choszczno

Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 2000 – 11000 PLN – Warszawa

Daewoo-FSO Polonez Caro Plus to ostatnie wydanie polskiego samochodu, powstałe już we współpracy z koreańską fabryką. Plus debiutował w 1997 roku, popracowano nad zwiększeniem komfortu, bezpieczeństwa i dostosowaniem go do norm czystości spalin Euro 2. Zastosowano lakierowane zderzaki, nową deskę rozdzielczą, wspomaganie kierownicy, zmienione zawieszenie i nowy układ wentylacji. Silnik 1.6 otrzymał zmieniony rozrząd i hydrauliczne popychacze zaworów. Był to wówczas popularny samochód, chętnie kupowany z przyczyn ekonomicznych. Nikt tu nie zachwycał się klasycznym układem napędowym, ważne było po prostu, że w kabinie jest sporo miejsca, bagażnik ma niezłą pojemność, serwis jest niekłopotliwy, a części są powszechnie dostępne. Największym problemem było niemałe spalanie, i dlatego nawet nowy samochód był oferowany z instalacją gazową. Ten jeździł niewiele i wyróżnia się ciekawym odcieniem lakieru – zieleń liściasta – dostępnym wyłącznie w latach 2000-2002.
Czytaj dalej Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 2000 – 11000 PLN – Warszawa

FSO Polonez Atu Plus 2000 – 16500 PLN – Zakopane

FSO Polonez Atu Plus to dzieło fabryki Daewoo-FSO, lecz z całą pewnością możemy go uznać za ostatniego przedstawiciela masowo produkowanego polskiego samochodu. Ten prezentowany to ciekawy przypadek. Możemy na nim odnaleźć wiele zindywidualizowanych elementów wyposażenia czy wręcz ozdób, lecz rzut oka pod maskę pokazuje, że mamy przed sobą auto, któremu właściciel miłości nie szczędził. Oryginalną tapicerkę zabezpieczały pokrowce, dzięki czemu, przy przebiegu ledwie 40 tysięcy kilometrów, to prawdziwa kapsuła czasu.
Czytaj dalej FSO Polonez Atu Plus 2000 – 16500 PLN – Zakopane

FSO Warszawa M-20 1958 – 110000 PLN – Kostrzyn

Powiedzieć o niej dostojna – to mało. FSO Warszawa M-20 była jedynym samochodem w naszej polskiej historii, która miała zadatki na samochód luksusowy. Miękko resorowana, z wygodnymi kanapami, potrafiła wygodnie sunąć po drogach niezależnie od ich jakości. Choć rzeczywistość PRLu nie pozwoliła na wykończenie jej w odpowiednio wysokiej jakości, nic nie stoi na przeszkodzie, by odmienić to podczas renowacji. Ta “Garbuska” nie wstydziłaby się porównania nawet z dowolnym Mercedesem z tamtego okresu. Szlachetny odcień lakieru, wnętrze w welurze i Alcantarze, z piękną zamszową podsufitką, wspaniale położone chromy. Wszystko z klasą i w dobrym guście. Taka z fabryki nie wyjechała, lecz nigdy nie wygląda lepiej. To wybór najlepszy dla tych, którzy chcą opowiadać bajkę o wielkości polskiej motoryzacji.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1958 – 110000 PLN – Kostrzyn

FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO Polonez w stanie jak z fabryki to nie jest częsty widok. Ten egzemplarz przeszedł kapitalny remont i został polakierowany w piękny kolor groszku, zgodnie z oryginalnym odcieniem. Jego silnik, pomimo niskiego przebiegu, przeszedł generalny remont, dzięki czemu z pewnością można na nim polegać. Ten model to tak zwany “borewicz” – najbardziej kultowa, wczesna wersja, z brązowym wnętrzem i skajową tapicerką. Tak wiele miłości włożone w produkt polskiej motoryzacji z pewnością cieszy, i cieszyć będzie również nasze dzieci i wnuki, o ile trafi w ręce równie kochającej klasyki PRL-u osoby.
Czytaj dalej FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO 125p 1984 – 11900 PLN – Nowa Wieś

W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej Polski Fiat 125p otrzymał nową nazwę, kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. FSO 125p wciąż jednak zachował oryginalną sylwetkę, której nie da się pomylić z żadnym innym samochodem i która dziś budzi ogromną sympatię na drodze. Pięknie zachowany Duży Fiat zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Coraz trudniej znaleźć tylko ładnie zachowany egzemplarz, wszak to samochody które niegdyś już po kilku latach straszyły skorodowaną karoserią, zużytą tapicerką i obrazem technicznej rozpaczy. Ten wciąż prezentuje się zachęcająco, chodź do ideału jeszcze mu trochę brakuje. Warto się nim zaopiekować i podarować mu wszystko czego potrzebuje.
Czytaj dalej FSO 125p 1984 – 11900 PLN – Nowa Wieś