Archiwum kategorii: FSO

FSO Warszawa M-20 1958 – 110000 PLN – Kostrzyn

Powiedzieć o niej dostojna – to mało. FSO Warszawa M-20 była jedynym samochodem w naszej polskiej historii, która miała zadatki na samochód luksusowy. Miękko resorowana, z wygodnymi kanapami, potrafiła wygodnie sunąć po drogach niezależnie od ich jakości. Choć rzeczywistość PRLu nie pozwoliła na wykończenie jej w odpowiednio wysokiej jakości, nic nie stoi na przeszkodzie, by odmienić to podczas renowacji. Ta “Garbuska” nie wstydziłaby się porównania nawet z dowolnym Mercedesem z tamtego okresu. Szlachetny odcień lakieru, wnętrze w welurze i Alcantarze, z piękną zamszową podsufitką, wspaniale położone chromy. Wszystko z klasą i w dobrym guście. Taka z fabryki nie wyjechała, lecz nigdy nie wygląda lepiej. To wybór najlepszy dla tych, którzy chcą opowiadać bajkę o wielkości polskiej motoryzacji.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1958 – 110000 PLN – Kostrzyn

FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO Polonez w stanie jak z fabryki to nie jest częsty widok. Ten egzemplarz przeszedł kapitalny remont i został polakierowany w piękny kolor groszku, zgodnie z oryginalnym odcieniem. Jego silnik, pomimo niskiego przebiegu, przeszedł generalny remont, dzięki czemu z pewnością można na nim polegać. Ten model to tak zwany “borewicz” – najbardziej kultowa, wczesna wersja, z brązowym wnętrzem i skajową tapicerką. Tak wiele miłości włożone w produkt polskiej motoryzacji z pewnością cieszy, i cieszyć będzie również nasze dzieci i wnuki, o ile trafi w ręce równie kochającej klasyki PRL-u osoby.
Czytaj dalej FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO 125p 1988 – 42000 PLN – Turza Śląska

W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej Polski Fiat 125p otrzymał nową nazwę, kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. FSO 125p wciąż jednak zachował oryginalną sylwetkę, której nie da się pomylić z żadnym innym samochodem i która dziś budzi ogromną sympatię na drodze. Pięknie zachowany Duży Fiat zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Coraz trudniej znaleźć tylko ładnie zachowany egzemplarz, wszak to samochody które niegdyś już po kilku latach straszyły skorodowaną karoserią, zużytą tapicerką i obrazem technicznej rozpaczy. Ten wciąż prezentuje się doskonale, co może zawdzięczać wieloletniej trosce właściciela i wręcz śladowemu przebiegowi. Jest jak z fabryki!
Czytaj dalej FSO 125p 1988 – 42000 PLN – Turza Śląska

FSO 125p 1984 – 11900 PLN – Nowa Wieś

W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej Polski Fiat 125p otrzymał nową nazwę, kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. FSO 125p wciąż jednak zachował oryginalną sylwetkę, której nie da się pomylić z żadnym innym samochodem i która dziś budzi ogromną sympatię na drodze. Pięknie zachowany Duży Fiat zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Coraz trudniej znaleźć tylko ładnie zachowany egzemplarz, wszak to samochody które niegdyś już po kilku latach straszyły skorodowaną karoserią, zużytą tapicerką i obrazem technicznej rozpaczy. Ten wciąż prezentuje się zachęcająco, chodź do ideału jeszcze mu trochę brakuje. Warto się nim zaopiekować i podarować mu wszystko czego potrzebuje.
Czytaj dalej FSO 125p 1984 – 11900 PLN – Nowa Wieś

FSO Warszawa M-20 1958 – 79900 PLN – Jarosław

Jest poważna, jest dostojna, zawsze robiła wrażenie komfortem i miękkością swoich kanap. FSO Warszawa M-20 była “prezentem”, jakim zostaliśmy uszczęśliwieni przez Związek Radziecki. Licencyjna wersja Pobiedy nigdy nie była szczytem nowoczesności, choć jej samonośne nadwozie nie pozbawione było gracji i swoim pontonowym stylem doskonale wpisywało się w modę lat 50-tych. Warszawa obdarzona odpowiednią troską oferowała trwałość, jakiej pozazdrościć mogły jej późniejsze Syreny. Niejedna przejechała pół miliona kilometrów, lecz egzemplarz taki jak ten, który przebył dotąd ponoć jedynie 21000 km, to ogromna rzadkość. Wóz ma zachowane wykładziny i oryginalną podsufitkę, otrzymał jedynie nową powłokę lakierniczą, tapicerkę i może nie najszczęśliwsze obszycie kierownicy. W tym miejscu oryginalny bakelit z pewnością prezentowałby się lepiej, choć trzeba przyznać, że wóz jako całość robi doskonałe wrażenie.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1958 – 79900 PLN – Jarosław

FSO Polonez Caro 1994 – 5500 PLN – Kutno

FSO Polonez Caro na rynku pojawił się w 1991 roku. Zmienione reflektory i zderzaki najbardziej rzucały się w oczy, jednak w samochodzie wprowadzono prawie 270 zmian, dzięki który Caro mógł jeździć ciszej, bardziej komfortowo i bezpiecznie (szczególnie po 1993 roku, gdy zwiększono rozstaw kół o 59 mm i wprowadzono szereg innych zmian). W połowie lat 90-tych Polonez Caro był najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce i u wielu na lata pozostawił sentyment. To właśnie na takich użytkowników czekają okazy takie jak ten – odpowiednio zakonserwowane, z minimalnym przebiegiem, z prezencją przywołującą stan fabryczny. O taki egzemplarz już dziś niełatwo. Ten cieszy dodatkowo silnikiem 1.6 i poszukiwanymi niegdyś fotelami Inter Groclin.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1994 – 5500 PLN – Kutno

FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

Wyroby polskiej motoryzacji niezmiennie mają rzesze swoich wielbicieli. O ile gama produktów serwowanych przez krajowych producentów nigdy nie była imponująca, to czasami na rynku pojawi się oferta, która powalające wrażenie zrobi swoim stanem zachowania. Ten FSO Polonez Caro wygląda niemal jakby dopiero co opuścił bramy fabryki, w czym zasługa ostrożnej eksploatacji pierwszego właściciela, niskiego przebiegu i prac detailingowych, jakim samochód został poddany w ostatnim czasie. Rewelacja. Zachowane nawet zostały wszystkie dokumenty, które wydawała fabryka, łącznie z dowodem zakupu i pierwszej wpłaty. Trzeba sprzedającemu przyznać rację, że bardzo trudno dziś o taki egzemplarz.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

Polonez jaki jest, każdy widzi. Rocznik 1997, oryginalny przebieg 50000 km, drugi właściciel… ale jaki właściciel 🙂 Przed Państwem na licytacji Polonez Filipa Chajzera. Towarzysz 5 tysięcy kilometrów w drodze na Sycylię, zmodyfikowany, spersonalizowany i użyteczny. Prawdziwy przyjaciel, który trafia na aukcję z potrzeby serca i chęci pomocy drugiemu człowiekowi. I wcale nie mam tutaj na myśli Świąt Bożego Narodzenia, chociaż one też zmiękczają serca wielu, ale wspaniałą inicjatywę zainicjowaną już 26 lat temu przez Jurka Owsiaka – Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Zwycięzca licytacji zaoferował imponującą kwotę 67100 złotych.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

“Poloneza? Za milion czterysta? To niemożliwe”. A jednak. Tyle wynosiła miesięczna rata i chętnych do zakupu nie brakowało. Co roku sprzedawano ich około 100 tysięcy sztuk, w końcu zgodnie ze słowami reklamy nadal był to “duży, bezpieczny samochód”, a po długich latach jeżdżenia reanimowanymi trupami każdy samochód z salonu był nobilitacją. FSO Polonez Caro na rynku pojawił się w 1991 roku. Zmienione reflektory i zderzaki najbardziej rzucały się w oczy, jednak w samochodzie wprowadzono prawie 270 zmian, dzięki który Caro mógł jeździć ciszej, bardziej komfortowo i bezpiecznie (szczególnie po ’93, gdy zwiększono rozstaw kół o 59 mm). W tamtych latach niejednokrotnie doskonale wypełniał potrzeby motoryzacyjne Polaków, na lata pozostawiając sentyment. To właśnie dla takich użytkowników czekają egzemplarze jak ten – z minimalnym przebiegiem, bez korozji, z bogatą dokumentacją i prezencją przywołującą stan fabryczny.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

FSO 125p Pickup 1991 – 57000 PLN – Bełchatów

Co powiecie na połączenie mechaniki Polskiego Fiata 125p i nadwozia stworzonego przez FSO na podstawie 125p Kombi w iście amerykańskim stylu? 😉 Pickup w wydaniu FSO to nie jest coś co widuje się na co dzień, nie tylko dlatego, że stanowił niewielki procent ogółu produkcji. To miał być kolejny hit eksportowy FSO, tym razem do ciężkiej pracy, bo wyposażony w przestrzeń bagażową o ładowności 400 kg. Wystawiony na sprzedaż FSO 125p Pickup z końcówki produkcji, powstał po raz drugi, lecz już nie do ciężkich robót i przewożenia jabłek. Przeszedł gruntowną renowację karoserii i podzespołów, a także zyskał indywidualny charakter – wystarczy spojrzeć na jego wnętrze. A co poza tym? Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, wygodne sportowe fotele, silnik 2.0 DOHC typ 132 C2.000 o mocy 116 KM i wydech bazujący na rozwiązaniach z Fiata 124 Spider. Ciekawy i nietuzinkowy okaz polskiego pickupa, na pewno znajdzie grono wiernych fanów.
Czytaj dalej FSO 125p Pickup 1991 – 57000 PLN – Bełchatów