Archiwum kategorii: FSO

FSO Polonez Atu Plus 2000 – 16500 PLN – Zakopane

FSO Polonez Atu Plus to dzieło fabryki Daewoo-FSO, lecz z całą pewnością możemy go uznać za ostatniego przedstawiciela masowo produkowanego polskiego samochodu. Ten prezentowany to ciekawy przypadek. Możemy na nim odnaleźć wiele zindywidualizowanych elementów wyposażenia czy wręcz ozdób, lecz rzut oka pod maskę pokazuje, że mamy przed sobą auto, któremu właściciel miłości nie szczędził. Oryginalną tapicerkę zabezpieczały pokrowce, dzięki czemu, przy przebiegu ledwie 40 tysięcy kilometrów, to prawdziwa kapsuła czasu.
Czytaj dalej FSO Polonez Atu Plus 2000 – 16500 PLN – Zakopane

FSO Warszawa M-20 1958 – SPRZEDANA

Powiedzieć o niej dostojna – to mało. FSO Warszawa M-20 była jedynym samochodem w naszej polskiej historii, która miała zadatki na samochód luksusowy. Miękko resorowana, z wygodnymi kanapami, potrafiła wygodnie sunąć po drogach niezależnie od ich jakości. Choć rzeczywistość PRLu nie pozwoliła na wykończenie jej w odpowiednio wysokiej jakości, nic nie stoi na przeszkodzie, by odmienić to podczas renowacji. Ta „Garbuska” nie wstydziłaby się porównania nawet z dowolnym Mercedesem z tamtego okresu. Szlachetny odcień lakieru, wnętrze w welurze i Alcantarze, z piękną zamszową podsufitką, wspaniale położone chromy. Wszystko z klasą i w dobrym guście. Taka z fabryki nie wyjechała, lecz nigdy nie wygląda lepiej. To wybór najlepszy dla tych, którzy chcą opowiadać bajkę o wielkości polskiej motoryzacji.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1958 – SPRZEDANA

FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO Polonez w stanie jak z fabryki to nie jest częsty widok. Ten egzemplarz przeszedł kapitalny remont i został polakierowany w piękny kolor groszku, zgodnie z oryginalnym odcieniem. Jego silnik, pomimo niskiego przebiegu, przeszedł generalny remont, dzięki czemu z pewnością można na nim polegać. Ten model to tak zwany „borewicz” – najbardziej kultowa, wczesna wersja, z brązowym wnętrzem i skajową tapicerką. Tak wiele miłości włożone w produkt polskiej motoryzacji z pewnością cieszy, i cieszyć będzie również nasze dzieci i wnuki, o ile trafi w ręce równie kochającej klasyki PRL-u osoby.
Czytaj dalej FSO Polonez 1500 1983 – 41000 PLN – Jasło

FSO 125p 1984 – SPRZEDANE

W 1983 roku wraz z wygaśnięciem umowy licencyjnej Polski Fiat 125p otrzymał nową nazwę, kierunkowskazy na błotnikach oraz nowe logo na przednim pasie. FSO 125p wciąż jednak zachował oryginalną sylwetkę, której nie da się pomylić z żadnym innym samochodem i która dziś budzi ogromną sympatię na drodze. Pięknie zachowany Duży Fiat zdecydowanie jest w modzie, która szybko nie przeminie. Coraz trudniej znaleźć tylko ładnie zachowany egzemplarz, wszak to samochody które niegdyś już po kilku latach straszyły skorodowaną karoserią, zużytą tapicerką i obrazem technicznej rozpaczy. Ten wciąż prezentuje się zachęcająco, chodź do ideału jeszcze mu trochę brakuje. Warto się nim zaopiekować i podarować mu wszystko czego potrzebuje.
Czytaj dalej FSO 125p 1984 – SPRZEDANE

FSO Warszawa M-20 1958 – 79900 PLN – Jarosław

Jest poważna, jest dostojna, zawsze robiła wrażenie komfortem i miękkością swoich kanap. FSO Warszawa M-20 była „prezentem”, jakim zostaliśmy uszczęśliwieni przez Związek Radziecki. Licencyjna wersja Pobiedy nigdy nie była szczytem nowoczesności, choć jej samonośne nadwozie nie pozbawione było gracji i swoim pontonowym stylem doskonale wpisywało się w modę lat 50-tych. Warszawa obdarzona odpowiednią troską oferowała trwałość, jakiej pozazdrościć mogły jej późniejsze Syreny. Niejedna przejechała pół miliona kilometrów, lecz egzemplarz taki jak ten, który przebył dotąd ponoć jedynie 21000 km, to ogromna rzadkość. Wóz ma zachowane wykładziny i oryginalną podsufitkę, otrzymał jedynie nową powłokę lakierniczą, tapicerkę i może nie najszczęśliwsze obszycie kierownicy. W tym miejscu oryginalny bakelit z pewnością prezentowałby się lepiej, choć trzeba przyznać, że wóz jako całość robi doskonałe wrażenie.
Czytaj dalej FSO Warszawa M-20 1958 – 79900 PLN – Jarosław

FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

Wyroby polskiej motoryzacji niezmiennie mają rzesze swoich wielbicieli. O ile gama produktów serwowanych przez krajowych producentów nigdy nie była imponująca, to czasami na rynku pojawi się oferta, która powalające wrażenie zrobi swoim stanem zachowania. Ten FSO Polonez Caro wygląda niemal jakby dopiero co opuścił bramy fabryki, w czym zasługa ostrożnej eksploatacji pierwszego właściciela, niskiego przebiegu i prac detailingowych, jakim samochód został poddany w ostatnim czasie. Rewelacja. Zachowane nawet zostały wszystkie dokumenty, które wydawała fabryka, łącznie z dowodem zakupu i pierwszej wpłaty. Trzeba sprzedającemu przyznać rację, że bardzo trudno dziś o taki egzemplarz.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

Polonez jaki jest, każdy widzi. Rocznik 1997, oryginalny przebieg 50000 km, drugi właściciel… ale jaki właściciel 🙂 Przed Państwem na licytacji Polonez Filipa Chajzera. Towarzysz 5 tysięcy kilometrów w drodze na Sycylię, zmodyfikowany, spersonalizowany i użyteczny. Prawdziwy przyjaciel, który trafia na aukcję z potrzeby serca i chęci pomocy drugiemu człowiekowi. I wcale nie mam tutaj na myśli Świąt Bożego Narodzenia, chociaż one też zmiękczają serca wielu, ale wspaniałą inicjatywę zainicjowaną już 26 lat temu przez Jurka Owsiaka – Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Zwycięzca licytacji zaoferował imponującą kwotę 67100 złotych.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1997 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

„Poloneza? Za milion czterysta? To niemożliwe”. A jednak. Tyle wynosiła miesięczna rata i chętnych do zakupu nie brakowało. Co roku sprzedawano ich około 100 tysięcy sztuk, w końcu zgodnie ze słowami reklamy nadal był to „duży, bezpieczny samochód”, a po długich latach jeżdżenia reanimowanymi trupami każdy samochód z salonu był nobilitacją. FSO Polonez Caro na rynku pojawił się w 1991 roku. Zmienione reflektory i zderzaki najbardziej rzucały się w oczy, jednak w samochodzie wprowadzono prawie 270 zmian, dzięki który Caro mógł jeździć ciszej, bardziej komfortowo i bezpiecznie (szczególnie po ’93, gdy zwiększono rozstaw kół o 59 mm). W tamtych latach niejednokrotnie doskonale wypełniał potrzeby motoryzacyjne Polaków, na lata pozostawiając sentyment. To właśnie dla takich użytkowników czekają egzemplarze jak ten – z minimalnym przebiegiem, bez korozji, z bogatą dokumentacją i prezencją przywołującą stan fabryczny.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

FSO Polonez 1.5 C 1984 – 18000 PLN – Kraków

W czasach PRL można było kupić w BOMISach lub nawet w Polmozbycie fabrycznie nowe kompletne nadwozia do samochodów i były one traktowane jako część zamienna. Tu mamy do czynienia z takim właśnie fabrycznie nowym (choć 33letnim) nadwoziem do Poloneza w zubożonej wersji 1.5 C, w kolorze kość słoniowa, z 1984 roku. Bezsprzecznie jest biały kruk na rynku. Przy obecnych cenach części blacharskich i robocizny – za nieco więcej niż zrobiony ulep – można mieć fabrycznie złożone, nowe nadwozie. Jest to idealna baza pod klasyczną rajdówkę, B grupowego Poloneza 2000C. Takie fabryczne, homologowane do FIA samochody OBRSO, których używał np. Marian Bublewicz, bazowały właśnie na Polonezie 1.5 C z 1984 roku.
Czytaj dalej FSO Polonez 1.5 C 1984 – 18000 PLN – Kraków

FSO Polonez 1500 1979 – SPRZEDANY

FSO Polonez, następca „dużego fiata”, produkowany był w FSO od stycznia 1978. W pierwszym roku seryjnej produkcji powstało ich tylko 3506 sztuk, w drugim – 21200 egzemplarzy. W rezultacie Polonezy z lat 70-tych pojawiają się w ogłoszeniach wyjątkowo rzadko, i są zdecydowanie ciekawszym wyborem od późniejszych roczników. Bardzo często wyróżnia je ciekawa kolorystyka. Tu piękny kolor L79 bursztym zestawiony został z brązowo-czarnym wnętrzem. Wyróżnia go również brak gumowego spojlera na tylnej klapie oraz chromowane kołpaki. W późniejszych latach dołożono mu lusterka z regulacją wewnętrzną, lecz pomimo to wygląda na zachowany w dużym stopniu oryginalności. Na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo.
Czytaj dalej FSO Polonez 1500 1979 – SPRZEDANY