Archiwum kategorii: GAZ

GAZ-21 Wołga 1958 – 98000 PLN – Jarocin

Czarna Wołga to symbol. Były czasy, gdy bało się jej każde dziecko, straszone legendami o czarnej Wołdze, która krąży i porywa dzieci. O ile ta opowieść z pewnością była pomocna w edukacji młodych pociech, uczonych nieufności do obcych ludzi, z pewnością odzwierciedlała również niezbyt przychylny stosunek zwykłych ludzi do ówczesnych władz i administracji, dla których radziecka limuzyna była należnym przywilejem. GAZ-21 Wołga nie bez przyczyny doczekał się tytułu radzieckiego Mercedesa. Podróżowanie nią jest dostojne, komfortowe, o klasę lepsze niż w naszej Warszawie. Samochód wprowadzono do produkcji na przełomie 1958 i 1959 roku. Wielokrotnie próbowano jej przypisać pokrewieństwo z amerykańskimi samochodami, lecz nie była to kopia żadnego z nich. Ten egzemplarz kilka lat temu przeszedł pełną odbudową blacharską, lakierniczą i mechaniczną. Choć to Wołga z początku drugiej serii produkcyjnej, częściowo wyposażona została w wizualne atrybuty trzeciej serii oraz w luksusowe wnętrze, wykonane zdecydowanie ponad radziecki standard. W jej wnętrzu każdy może poczuć się dostojnikiem.
Czytaj dalej GAZ-21 Wołga 1958 – 98000 PLN – Jarocin

Gaz 69A Komandorka 1955 – 65000 PLN – Grójec

Gaz 69A Komandorka to przedstawiciel niezwykle rzadkiego gatunku czterodrzwiowych kabrioletów, na dodatek zdolny dojechać w niemal każde miejsce na Ziemi. Narodził się jako lekki pojazd terenowy dla wojska i służb Bloku Wschodniego. Pierwszy prototyp powstał w 1947 roku, natomiast długa, pięcioosobowa, czterodrzwiowa wersja ujrzała światło dzienne w 1951 roku. Obie odmiany miały brezentowy dach, składane górne części drzwi i przednią szybę z możliwością oparcia na masce. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1953 i trwała aż do 1972 roku. Prezentowany egzemplarz pochodzi z pierwszego okresu produkcji i bez wątpienia zafascynować może swoim stanem. Po zakończonej renowacji przejechał ledwie 368 kilometrów.
Czytaj dalej Gaz 69A Komandorka 1955 – 65000 PLN – Grójec

GAZ 69M 1971 – 49000 PLN – Łomianki

GAZ 69M to lekki samochodem terenowy stworzony dla wojska i służb Bloku Wschodniego i produkowany w ZSRR w latach w latach 1952-1972. Występował w dwóch wersjach nadwoziowych – dwudrzwiowej (jako GAZ 69 i GAZ 69M) oraz czterodrzwiowej (GAZ 69A i Gaz 69AM), zwanej „komandorką”. Początkowo zasilany silnikiem z Pobiedy (2,1 l), w wersjach z literą M w nazwie otrzymał silnik, który napędzał również Wołgę. Łącznie wyprodukowano 634285 samochodów tej serii. Służyły dzielnie, radząc sobie zarówno w surowych warunkach syberyjskiej zimy, jak i w upałach Afryki i Afganistanu. Większość z nich z czasem przeszła w prywatne ręce i została doszczętnie wyeksploatowana. Tylko nieliczne wyglądają dziś tak, jakby dopiero co opuściły fabrykę. Ten egzemplarz i jego historia są fascynujące.
Czytaj dalej GAZ 69M 1971 – 49000 PLN – Łomianki

Gaz 21 Wołga 1969 – 55000 PLN – Glinojeck

Dwukolorowe malowanie karoserii, masa chromowanych ozdób, wiele detali zaprojektowanych z dużym zmysłem plastycznym. Gaz 21 Wołga był pojazdem luksusowym i mimo powstania w trudnej rzeczywistości Związku Radzieckiego, i dziś może zachwycić. Nie spotkamy tu co prawda mocnego silnika V8 jaki przystoił samochodom ze zgniłego imperializmu, lecz zdolność do miękkiego wybierania nawet wielkich nierówności drogi była tu bardziej przydatna i doceniana na co dzień. Prezentowany egzemplarz pochodzi z trzeciej, ostatniej serii produkcyjnej 1962-70), wyróżniającej się unowocześnioną stylistyką i wzmocnioną jednostką napędową. Samochód przeszedł kompleksowe prace renowacyjne, dzięki którym zwraca dziś szczególną uwagę na ulicy.
Czytaj dalej Gaz 21 Wołga 1969 – 55000 PLN – Glinojeck

GAZ M21 Wołga 1965 – 29500 PLN – Kamienica

Były czasy, kiedy była prawdziwą dumą Bloku Wschodniego. Zaprezentowana w 1956 roku, dwa lata później zdobyła Grand Prix na salonie samochodowym w Brukseli. GAZ M21 Wołga to reprezentacyjny wóz, który dla przeciętnych śmiertelników długo był nieosiągalnym marzeniem, a spotykany na drodze najczęściej oznaczał przyjazd partyjnej delegacji. Wołga przykuwała uwagę charakterystyczną, kilkunastocentymetrową figurą na masce, dzięki której zyskała miano mknącego jelenia. W starciu z nim pieszy był bez szans… stąd większość egzemplarzy na prośbę władzy miała ten atrybut demontowany. Oferowany egzemplarz pochodzi z ostatniej, trzeciej serii produkcyjnej. Uwagę przykuwa świetnie zachowane wnętrze i wspaniałe detale.
Czytaj dalej GAZ M21 Wołga 1965 – 29500 PLN – Kamienica

GAZ 24 Wołga 1979 – SPRZEDANA

GAZ 24 Wołga projektowana była na wzór amerykańskich samochodów i mogła pomieścić pod maską nawet silnik V8, choć radziecka rzeczywistość pozwoliła montować tam jedynie R4 2,4 l. Obszerne wnętrze i bardzo miękkie, komfortowe zawieszenie uczyniły zeń niegdyś ulubione auto taksówkarzy. W Polsce niemal wszystkie w latach 70-tych i 80-tych otrzymały nadające ekonomiczny sens ich eksploatacji silniki Diesla. Jeżeli jednak mamy chotę nabyć zachowany w oryginalnym stanie egzemplarz, nie stoimy na straconej pozycji i warto kupić egzemplarz z Ukrainy. Nieźle zachowany egzemplarz radzieckiej limuzyny, do dopieszczenia – w ogłoszeniu.
Czytaj dalej GAZ 24 Wołga 1979 – SPRZEDANA

GAZ Pobieda M20 1955 – 34500 PLN – Zabrze

GAZ Pobieda M20 to symbol powojennego ZSRR i zarazem pierwszy samochód skonstruowany przez Rosjan bez bezpośredniego wzorca z Zachodu. Swoją potoczną nazwę „Pabieda” – czyli „Zwycięstwo” – otrzymała dla uczczenia zwycięstwa nad hitleryzmem. Przystosowana do trudnych warunków i wytrzymała, w rzeczywistości przełomu lat 40-tych i 50-tych spisywała się znakomicie, w swojej ojczyźnie służąc najczęściej jako taksówka bądź wóz służbowy. W Polsce patrzy się na nią najczęściej przez pryzmat naszej licencyjnej Warszawy M-20. Samochody różnią się jedynie detalami i… ceną. Jeżeli zapragniemy mieć na takim samochodzie oznaczenia FSO, za odrestaurowaną Warszawę Garbuskę przyjdzie nam zapłacić nawet trzykrotnie więcej.
Czytaj dalej GAZ Pobieda M20 1955 – 34500 PLN – Zabrze

GAZ-13 Czajka 1967 – ok. 160000 PLN – Rosja

GAZ-13 Czajka (czyli po polsku – „mewa”) była reprezentacyjną limuzyną, przeznaczoną wyłącznie dla dygnitarzy bloku wschodniego. Znana również z naszych ulic, kojarzona była wyłącznie z wizytami państwowych urzędników najwyższego szczebla. Wszystkie polskie egzemplarze po czasie trafiły w prywatne ręce, gdzie służyły po zamianie mocarnej V-8-mki na pozwalający na codzienne użytkowanie silnik Diesla (w zależności od lat – początkowo były montowane jednostki Perkinsa, później – Mercedesa). Pełny oryginał to dziś rzadkość, nawet w Rosji. Egzemplarze w dobrym stanie osiągają coraz wyższe ceny, co w narodzie rozkochanym we własnej historii i z dobrze prosperującą elitą – nie powinno dziwić.
Czytaj dalej GAZ-13 Czajka 1967 – ok. 160000 PLN – Rosja