Giełda klasyków

Pod nazwą Giełda klasyków zebrana jest kolekcja prowadzącego ten portal. Każdy z tych samochodów był dobrany z rozwagą, każdy w ciepłym okresie był regularnie i z przyjemnością eksploatowany. Każdy z czystym sumieniem mogę polecić.

Mercedes S 320 W140 1995 – 37000 PLN – Poznań

Podróżowanie Mercedesem S klasy generacji W140 gwarantowało zupełnie nowe, nieznane wcześniej doznania. Perfekcyjnie wyciszona kabina i gładko pracujący sześciocylindrowy silnik sprawdzają się tu wyśmienicie. Ten Mercedes S 320 W140 wygląda przepięknie, pochodzi z ciepłego klimatu, był zawsze garażowany i przejechał dotąd zaledwie 120 tys. km. Jest idealną propozycją dla tych, którzy szukają perfekcyjnego egzemplarza, zachowanego w stanie niemal fabrycznym. Wyposażenie ma bogate, obejmujące automatyczną klimatyzację, tylną roletę i dociąganie drzwi oraz klapy bagażnika.
Czytaj dalej

Mercedes 200E W124 1991 – 27000 PLN – Poznań

Jaki jest najtańszy nowy model na rynku? Dacia Logan/Sandero czeka na Was w salonach już w cenie 29500 PLN. Zastanawiające jest, kto wybiera taki model, jeżeli taniej można kupić prawdziwą legendę motoryzacji, która wygląda i jeździ jak nowa. Mercedes 200E W124 dorobił się określenia „baleron”, był synonimem dobrobytu, wspaniałych rozwiązań mechanicznych, doskonałego komfortu i wysokiej trwałości. Był samochodem na lata, choć po kilku dekadach prawdziwą rzadkością są egzemplarze, które wciąż wyglądają jakby dopiero co opuściły bramy salonu. Ten swój aktualny stan zawdzięcza nikłemu przebiegowi i łagodnemu klimatowi Włoch. W kombinacji czarnego lakieru z szarymi bocznymi listwami i jasnym wnętrzem, na oryginalnych 15-otworowych felgach, prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej

Opel Zafira OPC 2002 – 12000 PLN – Poznań

OPC to skrót od Opel Performance Center. Tak nazwano dział sportowy Opla, który jako pierwszy na świecie wpadł na pomysł, by w nadwoziu typu minivan zaszyć serce sportowego samochodu. Opel Zafira OPC ujrzał światło dzienne w 2000 roku. Pod maską skrył dwulitrową, turbodoładowaną jednostkę o mocy 192 KM. Otrzymał obniżone i usztywnione zawieszenie, wzmocnione hamulce, pakiet aerodynamiczny, duże, szerokie felgi o wzorze płatków śniegu i sportowe fotele Recaro we wnętrzu. Mimo wysokiego nadwozia, pojazd prowadził się jak po szynach i z miejsca stał się hitem. Udowodnił, że możliwe jest połączenie wody z ogniem, cech pojazdu rodzinnego i sportowego, praktyczności i drapieżnego charakteru. Choć od jego debiutu minęło już 18 lat, na wyobraźnię działa do dziś.
Czytaj dalej

Fiat 131 Mirafiori 1979 – 33500 PLN – Poznań

„Czy Pan wie co to było za auto?” – to były pierwsze słowa, które usłyszałem po zaparkowaniu samochodu. W tym przypadku Fiat 131 Mirafiori był dumą kierownika kombinatu, w którym pracował pytający. W pamięci Polaków ten model zawsze budzi ciepłe wspomnienia, niegdyś był namiastką wielkiego świata, a dumą pozostaje do dziś. Po niemal czterech dekadach wciąż odwraca spojrzenia na ulicy i zachęca do podnoszenia kciuków. Ten egzemplarz pochodzi z Włoch, gdzie ciepły klimat pozwolił mu przetrwać w stanie, który dla egzemplarzy służących od nowości w Polsce był nieosiągalny. Temperamentu nadal mu nie brakuje, a po kompleksowych pracach serwisowych prezentuje się i jeździ jak marzenie. Komukolwiek go przekażę, zrobię to z gratulacjami.
Czytaj dalej

Jaguar XK8 Convertible 1997 – 69000 PLN – Poznań

Jaguar XK8 Convertible to luksusowy kabriolet, wóz w którym czuć ducha legendarnego E-Type. Krągłe, smukłe kształty, długa linia maski, niska pozycja za kierownicą z mocno wyprostowanymi nogami. To przez lata i kolejne generacje się nie zmieniło i pozwoliło stworzyć prawdziwie ponadczasowy kabriolet. Pod maską muzykę gra tu silnik V8, który swoim brzmieniem uwodzi szczególnie mocno, gdy podróżujemy bez dachu. W naszej kolekcji doskonale uzupełnił XJS’a, będąc od niego samochodem nieco bardziej drapieżnym, sportowym i nowoczesnym. Ciągle jednak czuć w nim ducha rasowego, brytyjskiego kota, który zachował styl i klasę, i w dobie zunifikowanego designu większości światowych marek motoryzacyjnych potrafi podążać własnymi ścieżkami.
Czytaj dalej

Mercedes 450 SLC C107 1978 – 89000 PLN – Poznań

Mercedes 450 SLC C107 jest jak doskonale skomponowane danie. Z pozycji kierowcy to samochód żwawy, posłuszny kierowcy i wygodny. Czaruje pięknym klangiem V8 i rozleniwia komfortem. Zaprezentowany został w 1971 roku, kilka miesięcy po premierze kabrioletu SL trzeciej generacji. Oba modele szybko stały się ikonami luksusu i zyskały dużą popularność wśród zamożnych klientów. SLC został wydłużony o 36 centymetrów w stosunku do modelu SL, dzięki czemu zmieściła się w nim pełnowymiarowa kanapa tylna umożliwiająca wygodną podróż dla dodatkowych dwóch osób. Ten egzemplarz wyróżnia się niskim przebiegiem i piękną powłoką lakiernicza. Choć ma już niemal 40 lat, swoją prezencją zachwyca jak nowy.
Czytaj dalej

Retro Motor Show 2017 – podsumowanie

Retro Motor Show 2017 było dla Giełdy Klasyków niemałym wyzwaniem, a nasze największe w historii stoisko pochłonęło nas bez reszty, nie tylko na same 3 targowe dni. Przygotowania trwały bez mała dwa miesiące, a montaż dwa dni od rana do wieczora. Zgłoszenia samochodów napływały z całego kraju, aż w końcu dopięliśmy listę wszystkich pojazdów. Wyszło pięknie, gorączka targowa udzieliła się zwiedzającym, których w weekend 3 do 5 listopada przez 6 targowych hal przeszło ponad 25 tysięcy. W sumie pokazaliśmy 55 samochodów, 3 motocykle i łódź motorową, a 11 z wystawionych pojazdów trafiło do nowych właścicieli.
Czytaj dalej

Citroen CX Athena 1981 – SPRZEDANY

Citroen CX to pojazd z innego świata, nie przypominający niczego co powstało w latach 70-tych, ani kiedykolwiek później. Następca słynnej Deesy powstawał w zupełnie nowej rzeczywistości, lecz inżynierowie Citroena stanęli na wysokości zadania, myśląc nieszablonowo i odważnie oraz realizując pomysły, które sprawdzały się lepiej od utartych schematów. Jego wyjątkowość zaczyna się od układu hydropneumatycznego, sterującego zawieszeniem, układem hamulcowym i kierowniczym. W rezultacie kierowca i pasażerowie otrzymali niezrównany komfort resorowania, który w Mercedesie próbowano skopiować, a w Rolls Royce’ie – poddano się i kupiono od Francuzów licencję. Korektory wysokości odpowiadały za zmniejszenie przechyłów podczas przyspieszania i hamowania. Citroen nie nurkuje podczas hamowania jak każde inne auto, on dostojnie „kuca”. Hamulce – były bardziej skuteczne niż jakiekolwiek inne w epoce. Co ciekawe – zmieniają siłę hamowania w zależności od obciążenia tylnej osi. Układ kierowniczy DIRAVI – oparty na systemie znanym lotnictwa, potrafi zmieniać siłę wspomagania w zależności od prędkości, prostuje koła po puszczeniu koła kierownicy (nawet na postoju) i zapobiega przenoszeniu drgań z nawierzchni na koło kierownicy. W efekcie – mimo wieku jeździ jak współczesne auto wysokiej klasy, trudno porównać odczucia z jazdy z jakimkolwiek innym samochodem zabytkowym. On płynie po drodze, nie zważając na stan nawierzchni. Wyjątkowość i oryginalność zachowano również w kabinie. Niepowtarzalny układ wskaźników z obrotowymi bębnami prędkości i obrotów, brak dźwigienek za jedynym w swoim rodzaju kołem kierownicy i stylistyka, która przywołuje filmy science-fiction. Wreszcie sylwetka stworzona przez Roberta Oprona – aerodynamiczna, zdecydowana w formie i charakterystyczna, w pierwszej serii pięknie udekorowana elementami z nierdzewnej stali, trwalszymi od tańszych technologicznie chromów. Na idealnego CX’a polowaliśmy od lat, stale przeglądając europejskie serwisy. Ta Athena absolutnie nas urzekła zjawiskowym sposobem zachowania. To oryginalny, nigdy nie odtwarzany egzemplarz, poddany przez nas jedynie niezbędnym pracom serwisowym.
Czytaj dalej

Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – SPRZEDANY

Jeździ aksamitnie, zachwyca liniami, łączy kanapowy komfort z sylwetką przywołującą najwspanialsze konstrukcje lat 60-tych i 70-tych. Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 z 1995 roku uwodzi, lecz pozostaje przy tym nieprzyzwoicie przyjemny i bezproblemowy w codziennej eksploatacji. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym diamentem. Jego sześciocylindrowa jednostka mruczy pięknie, ma sporo mocy i zużywa przy tym rozsądne ilości paliwa. Ten szafirowy Jaguar sprowadzony został ze Stanów Zjednoczonych, a w Polsce został przygotowany tak, by prezentował się jak nowy.
Czytaj dalej

BMW 320i E30 1986 – SPRZEDANE

„Kwadrat” z „wąską lampą” i przebiegiem zaledwie 48 tysięcy kilometrów to coś, co zdawałoby się w przyrodzie już nie występować. Okazuje się jednak, że choć to gatunek na wyginięciu, takie samochody wciąż można odnaleźć, i to nawet w Polsce. To BMW 320i E30 prezentuje się wręcz salonowo i jest w całkiem ciekawej wersji, z gładko pracującym sześciocylindrowym silnikiem M20, manualną skrzynią biegów, w pięknym kolorze „luxorbeige-metallic” i z doskonale zachowanym brązowym wnętrzem. Jako prowadzący Giełdę klasyków mogę osobiście ten egzemplarz polecić i zaprosić do jego obejrzenia i zakupu.
Czytaj dalej