BRP – Bracia Goźlińscy

Hartge F36 Compact V8 1997

Hartge F36 Compact V8 to samochód, który ściera z ust uśmiech wszystkim tym, którzy twierdzą, że compact to nie BMW. De facto to już nie BMW, to Hartge. Jedna z zaledwie dwóch zbudowanych imponujących modyfikacji znanego niemieckiego tunera. Pod jego maską wylądowała 350-konna jednostka V8, zespolona z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Do tego odpowiednio przygotowane zawieszenie, sportowe fotele, układ wydechowy i elementy stylizacji, dobitnie udowadniające, że nie mamy tu do czynienia z wózkiem na zakupy. Jak to musi latać, wprost trudno sobie wyobrazić. To zresztą, że krótkie i lekkie nadwozie compacta doskonale nadaje się do sportowej jazdy, wiedząc wszyscy Ci, którzy obserwowali cykl BMW Challenge. A tutaj przeróbka nie powstała w przydomowym garażu, a w renomowanej formie, która musiała homologować wszystkie swoje wytwory. Tak, w tej cenie można kupić kolekcjonerskie M3, ale można też kupić samochód, który jest jedyny w swoim rodzaju. Auto pierwotnie zatwierdzone zostało do aukcji RM Sotheby’s, która miała odbyć się podczas Techno Classica Essen, lecz zamieszanie spowodowane koronawirusem sprawiło, że będzie licytowane on-line w dniach 3-11 czerwca.

Hartge F36 Compact V8
Rocznik: 1997
Przebieg: 37300 km
Pojemność: 4722 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 350 KM przy 5700 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm przy 3800 obr./min

Silnik Hartge V8, 32 zawory:
Masa: 1350 kg
Felgi: Hartge 8jx19 (przód), 9,5×19 (tył)
Skrzynia biegów – manualna, 6-biegów, tuner zastosował skrzynię biegów z M3.

Dodatkowe wyposażenie auta:
– układ hamulcowy Hartge,
– tłumik Hartge,
– zawieszenie sportowe Hartge,
– oś tylna Hartge,
– skrzynia 6 biegów Hartge,
– zegary Hartge,
– gałka zmiany biegów Hartge,
– body kit Hartge,
– fotele sportowe Recaro,
– radio BMW,
– klimatyzacja automatyczna,
– komputer pokładowy,
– wspomaganie kierownicy,
– ABS,
– poduszka powietrzna,
– zamek centralny,
– elektryczne szyby

Hartge F36 Compact V8 – 4.7 l jest jednym z dwóch wyprodukowanych egzemplarzy na specjalne zamówienie w firmie Hartge GmbH. Koszt przebudowy BMW E36 w Hartge kosztował zleceniodawce 89999 DM. Cena zakupu auta po przebudowie wynosiła 146000 DM. Dostępne oryginalne faktury za usługę oraz obszerna dokumentacja, którą dostaliśmy od pierwszego właściciela auta. Auto jest w pełni sprawne i prowadzi się wspaniale.

https://rmsothebys.com/en/auctions/es20/essen/lots/r0109-1997-hartge-compact-v8-47/859231

Telefon: +48 666 222 770