Honda S2000 AP1 2003 – 58500 PLN – Piaseczno

Honda S2000 AP1 to pierwsza odsłona kultowego roadstera japońskiej marki. Debiutowała w 1999 roku na 50-lecie marki. Kontynuowała nazewnictwo modeli z lat 60-tych, czyli S500, S600 i S800, zawierając w nazwie pojemność silnika. Była prawdziwym fenomenem, jeżeli chodzi o moc maksymalną uzyskaną z wolnossącej jednostki. 120 koni mechanicznych uzyskane z jednego litra pojemności było najlepszym wynikiem wśród masowo produkowanych samochodów na świecie. Lekki silnik zamontowany za przednią osią, tylny napęd, szpera z ograniczonym poślizgiem, sześciostopniowy manual, idealny rozkład masy i zaawansowane zawieszenie z podwójnymi wahaczami – to wszystko złożyło się na ponadczasowy przepis na wybitne auto sportowe. Do dziś nie wynaleziono nic lepszego, co więcej – takie silniki jak jej wolnossące, dwulitrowe DOHC ze zmiennymi fazami rozrządu nie mają już racji bytu, wykończone przez przepisy ekologiczne. Owszem, mniejsze i współczesne 1,6 turbo może być równie mocne, nie zagwarantuje jednak pięknej, liniowej charakterystyki rozwijania mocy, z maksymalną mocą na górze skali obrotów. Ten egzemplarz przybył do Polski z rynku japońskiego, ma niewysoki przebieg, piękną konfigurację kolorystyczną i bezwypadkową historię.

Honda S2000 AP1
Rocznik 2003
Przebieg: 92000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 240 KM

Cena: 58500 PLN

Oferuję do sprzedaży jednego z moich kilkunastu prywatnych youngtimerów/klasyków:
Honde S2000 w kultowej wersji AP1 wyprodukowaną w Japonii i pochodzącą z 2003 r.

Auto sprzedaję z powodu zakupu kolejnych pojazdów, realizacji kolejnych projektów motoryzacyjnych i jednocześnie ograniczonej ilości miejsc garażowych.
Mam nadzieję, że znajdzie nowy dobry dom.

Samochód zakupiłem 2 lata temu.
Auto jest profesjonalnie oklejone folią.
Folia pokryta i zabezpieczona jest ceramiką.
Dach również jest zaimpregnowany.
Samochód założone ma 18 calowe felgi z chromowanymi rantami i oponami 245/40 przód, 285/35 tył.
Na tych kołach prowadzi się dużo stabilniej i bezpieczniej niż w serii.
Mniejsze jest prawdopodobieństwo, że na zakręcie tył wyprzedzi przód 🙂

Silnik pozostał seryjny. Otrzymał jedynie sportowy układ wydechowy.
Jest to 2-litrowa wolnossąca jednostka z systemem VTEC kręcąca się do 9 tys. obr./min o mocy 240 KM.
Auto jest w oryginalnej wersji z kierownicą po “japońskiej” stronie.

Honda, co bardzo istotne i w tym modelu dosyć rzadkie, jest bezwypadkowa.
Ma niewielki przebieg 92 tys. km.
Aktualnie jest po przeglądzie w ASO Honda Wyszomirski i przygotowana do sezonu.

Samochód jest dość żwawy. Przyspiesza do 100 km/h w 6,2 s i rozpędza się do 240 km/h.
Średnie spalanie przy normalnej, niesportowej jeździe to około 7-8 l/100 km.
Model ten ostatnio wyraźnie drożeje, jest więc doskonałą lokatą kapitału.

Chętnie odpowiem na wszelkie pytania.

Telefon: +48 501 092 386
Miejscowość: Piaseczno