Archiwum kategorii: Honda

Honda Civic Type-R EP3 2005 – 37500 PLN – Warszawa

Minimalizacja masy, maksymalizacja wydajności. Tak narodziła się seria Type R firmy Honda, tworzona pierwotnie wyłącznie z zamysłem torowego użytku. Pierwsza była NSX Type R, druga Integra Type R, a jako trzecie ujrzała światło dzienne Honda Civic Type R, konstrukcja rozwijana do dzisiaj i wydana w pięciu kolejnych generacjach. Honda Civic Type-R EP3 narodziła się jako druga z nich, zbudowana na bazie modelu Civic 7. generacji. Z czasem wśród miłośników marki, modelu, a także wśród kierowców rajdowych, obrosła statusem modelu kultowego. W kolejnych generacjach modelu Civic tylne zawieszenie oparte na podwójnych wahaczach zastąpiono mniej skomplikowaną belką skrętną – co niestety okazało się być stratą nie do nadrobienia i dla wielu miłośników – nie do wybaczenia. Widok EP3 na trasach rajdów czy superoesów nie dziwi do dziś, co przez lata poskutkowało niemal całkowitym wyczyszczeniem rynku z cywilnych modeli. Wiadomo – tych nie przybywa, a czas, osiągi i charakter modelu zrobiły swoje. Po 15 latach od produkcji prezentowanego modelu właściciel twierdzi, że jest to jedyna nigdy nie rozbita Type-R EP3 z polskiego salonu. Traktowana była zawsze kolekcjonersko, co w przypadku japońskiego auta sportowego nie musi oznaczać pełnej zgodności ze specyfikacją fabryczną, a umiejętne dobranie elementów tuningowych. Dzięki niej nowy nabywca będzie miał okazję poznać, jak brzmi, pracuje i jedzie kombinacja ponad 250 KM wyciśniętych z dwulitrowej wolnossącej jednostki, zestawiona ze zeszperowaną skrzynią, regulowanym zawieszeniem, wzmocnionymi hamulcami oraz karoserią usztywnioną stabilizatorami i rozpórkami.
Czytaj dalej Honda Civic Type-R EP3 2005 – 37500 PLN – Warszawa

Honda CX650E 1984 – 14900 PLN – Białystok

Honda serii CX pojawiła się na rynku pod koniec lat 70-tych, pozostając w oferice do połowy lat 80-tych. Wyróżniała się połączeniem wielu innowacyjnych rozwiązań, jak chłodzenie cieczą, wyłącznie elektryczny rozrusznik, bezobsługowy wał kardana, koła Comstar (łączące zalety kół szprychowych i odlewanych, po raz pierwszy bezdętkowe) czy system TRAC, czyli zabezpieczenie przed nurkowaniem przy hamowaniu. Honda CX650E to model z końca ewolucji tej serii, następca CX500. Udoskonalono w nim zawieszenie, hamulce i prowadzenie, co pozwoliło stworzyć w pełni dojrzałą konstrukcję z pięknie brzmiącym silnikiem V2. Egzemplarz w ogłoszeniu jest w pięknym, oryginalnym stanie, gotowy do eksploatacji.
Czytaj dalej Honda CX650E 1984 – 14900 PLN – Białystok

Honda CX500EC Sports 1983 – 8500 PLN – Toruń

Honda CX500EC Sports to ulepszony wariant pięćsetki przedstawiony w 1982 roku, dzielący wiele podzespołów z produkowanym równolegle CX500 Turbo. Wersja Hondy CX500EC Sports posiada system TRAC (Torque Reactive Anti-dive Control), czyli zabezpieczenie przed nurkowaniem przy hamowaniu oraz tylne zawieszenie z amortyzacją pneumatyczną. Hamulce zostały znacznie ulepszone dzięki bardziej efektywnym zaciskom podwójnym z przodu i tyłu. Motocykl w tej wersji zyskał większy zbiornik paliwa, owiewkę zagiętą na boki oraz “ogon” wystający spod siedziska, a wiele chromowanych elementów zastąpiono nowoczesnym plastikiem. W silniku CX500EC Sports wyeliminowano problemy późnych lat 70-tych, wprowadzając automatyczny napinacz, a luzy zaworów zostały zmniejszone dzięki lepszej kontroli jakości. Wszystko to sprawiło, że CX500 Sports znacznie lepiej wyglądał i jeździł, a także stał się bardziej niezawodny niż poprzednie wersje. Bardzo ładny i zadbany okaz tylko czeka, by mógł pokazać co potrafi.
Czytaj dalej Honda CX500EC Sports 1983 – 8500 PLN – Toruń

Honda CBR 600 F1 1987 – SPRZEDANA

Honda CBR 600 F1 to pierwsza generacja słynnej linii sportowych motocykli produkowanych przez japońską markę w czterech seriach aż do 2018 roku. CBR wprowadzona na rynek w 1987 roku to model przeznaczony wyłącznie na eksport, który nie był nigdy oficjalnie sprzedawany w Japonii. Na rynku północnoamerykańskim otrzymała nazwę handlową “Hurricane”. Honda CBR 600 F1 napędzana była zupełnie nowa jednostka napędowa: czterocylindrową rzędówką, czterosuwową, chłodzoną cieczą, z szesnastozaworową głowicą. Przy tworzeniu motocykla szczególną uwagę przyłożono do geometrii, wyważenia oraz aerodynamiki, dlatego Honda stała się marzeniem wielu pokoleń fanów jazdy jednośladem. Dziś przedstawiamy okaz pierwszej serii w stanie wręcz idealnym, w czerwono-srebrnym malowaniu, bez rys i uszkodzeń, a na dodatek w bardzo przystępnej cenie.
Czytaj dalej Honda CBR 600 F1 1987 – SPRZEDANA

Honda Accord 1990 – 14990 PLN – Pabianice

Honda Accord czwartej generacji królowała na rynku w latach 1989-94. Bardziej aerodynamiczna od poprzednika, była samochodem globalnym, dostępnym niezależnie od szerokości geograficznej i w wielu miejscach bijącym rekordy sprzedaży. Co ciekawe, w ofercie nie były dostępne ani jednostki wysokoprężne, ani wersje sportowe. Kusiło za to 10 lat gwarancji mechanicznej, dostępne na niektórych rynkach. Producent wiedział, co oferuje. Doskonale zaprojektowany sedan średniej klasy potrafił przejeździć taki okres kompletnie bezawaryjnie. 16-zaworowy silnik dostępny był w wersji gaźnikowej albo wtryskowej, a opcjonalna 4-stopniowa skrzynia zbierała znakomite recenzje. Właściwie jedynym zastrzeżeniem, jakie miewali użytkownicy po latach był fakt pojawiającej się korozji. Jeżeli jednak uda nam się znaleźć zdrowy i prawidłowo serwisowany egzemplarz, możemy mieć pewność, że cieszyć nas będzie jeszcze bardzo długo.
Czytaj dalej Honda Accord 1990 – 14990 PLN – Pabianice

Honda Legend Coupe KA8 1992 – 42500 PLN – Gliwice

Honda Legend zawsze robiła wrażenie. To tu po raz pierwszy zastosowano silniki V6, a wyposażenie w niczym nie ustępowało europejskim samochodom klasy premium. Klimatyzacja, skórzana tapicerka, szklany szyberdach otwierany w dwóch płaszczyznach, pełne wyposażenie elektryczne, do wyboru – w nadwoziu cztero- bądź dwudrzwiowym. Honda Legend Coupe drugiej generacji (KA8 z lat 1990-96) zwraca uwagę smukłą sylwetką i seksownym spojlerem na tylnym pasie. To komfortowy, świetnie wykończony wóz, który po upływie ćwierćwiecza zdaje się być nowocześniejszy od niemieckiej konkurencji. Ten egzemplarz ma piękną konfigurację kolorystyczną, niewysoki przebieg i nowy lakier, aby w pełni zachwycać właściciela i widzów na ulicy.
Czytaj dalej Honda Legend Coupe KA8 1992 – 42500 PLN – Gliwice

Honda Civic ED6 1990 – 11000 PLN – Legnica

Honda Civic ED6 to przedstawiciel czwartej generacji kultowego japońskiego modelu. Pojawiła się na rynku w 1987 roku, oferując bardziej aerodynamiczną sylwetkę i całkowicie nowe zawieszenie, z podwójnym wahaczem z przodu i również wielowahaczowym, niezależnym układem z tyłu. Niewielki hatchback, zaawansowany technicznie w swoich latach, już w wersji z silnikiem 1,5 l o mocy 90 KM mógł zaoferować świetną dynamikę (pierwsza setka w 9,6 s). Zasługa to niskiej masy, która w połączeniu z bardzo niskim usytuowaniem fotela kierowcy dawała świetne czucie drogi i niemal sportowe wrażenia. Całe pokolenie młodych kierowców lat 90-tych wiedziało, że z tymi samochodami nie ma żartów. Większość z nich została porozbijana, zabita tuningiem bądź po prostu zardzewiała, więc każdy ładnie zachowany egzemplarz cieszy dziś oczy.
Czytaj dalej Honda Civic ED6 1990 – 11000 PLN – Legnica

Honda Legend KA9 1998 – SPRZEDANA

Honda Legend KA9 to przedstawiciel trzeciej generacji luksusowego modelu japońskiej marki. Oferowana była w latach 1995-2004. To ciekawa alternatywa dla wozów niemieckich. Jest komfortowa, dobrze brzmi i może z powodzeniem sprawdzić się w codziennej eksploatacji. Pod jej maską nie odnajdziemy ani Diesla, ani wysokoobrotowej jednostki VTEC. Zastosowano tu pancerną jednostkę benzynową V6 o pojemności 3,5 l i mocy 208 KM. Choć mistrzem oszczędności nie jest, nadrabia ponadprzeciętną niezawodnością, nieosiągalną dla większości konkurencji. Patrząc na stan zachowania tego sprowadzonego z Holandii egzemplarza nie powinniśmy mieć wątpliwości, że podróż będzie wielką przyjemnością.
Czytaj dalej Honda Legend KA9 1998 – SPRZEDANA

Honda Accord Aerodeck 1986 – 19500 PLN – Otmuchów

Honda Accord, zanim stała się rynkowym średniakiem, miała bardzo ciekawe odmiany. Przykładowo jej trzecia generacja (1985-89) dostępna była z bardzo ciekawym nadwoziem Aerodeck, czyli trzydrzwiowym kombi, które można określić tak modnym dzisiaj terminem “shooting brake”. Podobnie jak coupe i sedany na dalekowschodnich rynkach, otrzymała ona piękny smaczek w postaci chowanych przednich świateł. Była to pierwsza Honda, która otrzymała zawieszenie w postaci podwójnych wahaczy zarówno z przodu, jak i z tyłu, co zagwarantowało jej świetne prowadzenie. Dziś znalezienie takiego auta w bardzo dobrym stanie, bez śladów korozji, to niełatwe już zadanie, lecz oto jest, w ciekawym kolorze i z pięknie zachowanym wnętrzem.
Czytaj dalej Honda Accord Aerodeck 1986 – 19500 PLN – Otmuchów

Honda Legend Coupe KA8 1992 – 38000 PLN – Tychy

Honda Legend została zbudowana na bazie trzeciej generacji modelu Accord przy współpracy z brytyjskim koncernem Austin Rover Group. Druga generacja (KA8), zaprezentowana w 1990 roku, podobnie jak u poprzednika oferowała dwa rodzaje nadwozia: sedana i coupé. Legend został wykorzystany jako platforma testowa dla nowych technologii wprowadzanych w modelu NSX, to tutaj debiutowały w Hondzie silniki V6. Wyposażenie Legenda w niczym nie ustępowało europejskim samochodom klasy premium. Honda Legend Coupe drugiej generacji, taka jak ta z ogłoszenia, może być ciekawą alternatywą dla masy niemieckich samochodów. Na pewno wyróżni z tłumu nowego posiadacza i zachwyci stanem zachowania nie tylko znawców marki.
Czytaj dalej Honda Legend Coupe KA8 1992 – 38000 PLN – Tychy