Honda

Honda CRX 1991 – 12900 PLN – Jarosław

Honda CRX była nie do pobicia w swojej klasie. Z mocnym silnikiem DOHC i niewielką masą, gdy trzeba potrafiła pędzić na złamanie karku, a przy ostrożnym traktowaniu gazu spalała ilości paliwa tak skromne, że wręcz trudne do uwierzenia dla właścicieli innych sportowych samochodów. To uczyniło z niej ulubiony pojazd młodego pokolenia i z czasem doprowadziło do niemal całkowitego przetrzebienia populacji tych niegdyś popularnych samochodów. Jeżeli uda wam się znaleźć ładny, zdrowy i zadbany egzemplarz, warto się pospieszyć. Ten na Podkarpaciu to egzemplarz drugiej generacji, zachowany w całkowicie oryginalnym stanie. Bez rozpórek, sportowego filtra powietrza, zmienionej kierownicy, nakładek na pedały i innych tuningowych akcesoriów – to prawdziwa rzadkość. Za naszą zachodnią granicą takie CRXy bez problemu osiągają już dwukrotnie wyższe ceny.
Czytaj dalej

Honda CB450SC Nighthawk 1982 – SPRZEDANA

Honda CB450SC Nighthawk była jedną z wielu propozycji japońskiego producenta w średniej klasie. Wymiarami i komfortem niemal dorównywała wcześniejszej CB650, choć w odróżnieniu od większej siostry zamiast chłodzonej powietrzem czterocylindrowej jednostki posiadała dwa cylindry i po trzy zawory na cylinder zamiast czterech. Choć taka architektura była kompromisem, w praktyce sprawdzała się znakomicie. Mocy wiadomo – było mniej – lecz ponad 100 KM z jednego litra pojemności wciąż robiło wrażenie. Motocykl z tej oferty pochodzi z pierwszej fazy produkcji modelu i wyróżnia się charakterystycznymi kołami „Comstar”, przystosowanymi do użycia z bezdętkowymi oponami. Decydując się na zakup, możemy wciąż liczyć na dużą niezawodność motocykla i rozsądne koszty serwisu. Nighthawk sprawdzić się może jako sprzęt do miasta, pierwszy motocykl czy baza do customowego projektu.
Czytaj dalej

Honda Accord 1982 – 14900 PLN – Łódź

„Accord” w języku angielskim oznacza zgodność, harmonię, porozumienie. Nie przez przypadek Honda tak nazwała swój drugi model kierowany na ogólnoświatowe rynki, większy od modelu Civic. W 1981 roku ukazała się druga generacja modelu, ubrana w modne wówczas, kanciate kształty. Honda Accord przekonywała nabywców nowoczesnym nadwoziem i przytulnym wnętrzem, z grubymi dywanami i welurową tapicerką. Tu w ogłoszeniu egzemplarz w chętnie wówczas wybieranej wersji trójbryłowej, do dziś zachwany w przepięknym stanie, z niskim przebiegiem, pozostająca w ostatnich latach w stałym, hobbistycznym użytku.
Czytaj dalej

Honda Integra Type R DC5 2001 – 52000 PLN – Barcin

Honda Integra Type R wielokrotnie określana była mianem najlepszego przednionapędowego sportowego auta na świecie. Crème de la crème tego modelu jest wersja DC5, czyli ostatnia generacja, przygotowana wyłącznie na rynek japoński (w okrojonej specyfikacji – również na rynek australijski i amerykański). Kubełkowe fotele, odelżona karoseria, niemal wyścigowe nastawy zawieszenia, zeszperowany dyferencjał, hamulce Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami, krótka, sześciostopniowa skrzynia biegów i wspaniały, wysokoobrotowy silnik stworzyły z niej samochód wyścigowy, zdolny dodatkowo poruszać się w normalnym ruchu. Taki samochód zachowany z oryginalną powłoką lakierniczą i niskim przebiegiem to prawdziwa sensacja i młody klasyk warty zakupu.
Czytaj dalej

Honda Prelude 1990 – 22950 PLN – Białystok

Honda Prelude trzeciej generacji to ciekawy Japończyk z przełomu lat 80-tych i 90-tych. Jej sylwetka łączy aerodynamiczne kształty z modnymi wówczas ostrymi kątami i oferuje pozycję tuż nad ziemią, co zapewnia właściwe, sportowe odczucia zza kierownicy. Jej charakterystyczny smaczek w postaci chowanych reflektorów wciąż prezentuje się efektownie. Za młodu zdobyła trzecie w plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1988, później – serca ponad 160 tysięcy nabywców, a także kolejnych użytkowników, którzy odpowiadają za przetrzebienie jej populacji. Zadbany egzemplarz to dziś rzadki widok, lecz ten prezentuje się doskonale.
Czytaj dalej

Honda Jazz 1984 – SPRZEDANA

Po nową wybrać się można do salonu, jednak ten model w ofercie znalazł się już 35 lat temu. Honda Jazz pierwszej generacji na rynkach innych niż europejski zwana była City. Choć w naszej rzeczywistości wydaje się być miniaturowa, jej wymiary znacznie przekraczały te, którymi charakteryzowały się japońskie kei-cars. 18 cm więcej długości i 17 cm więcej szerokości pozwoliło już japońskim konstruktorom zaszaleć, w wyniku czego w samochodzie jest już naprawdę sporo miejsca dla czterech osób. Pod maskę ukryto jednostkę 1,2 l – czyli ponad dwukrotnie większą od tych z ówczesnych japońskich mieszczuchów. W efekcie ten ważący 640 kg wykazuje się bardzo dobrą dynamiką i spalaniem na poziomie 4-5 l/100 km. Stylistyka dobrze zniosła próbę czasu – dziś samochód zdaje się być niebanalny i zwraca uwagę na ulicy.
Czytaj dalej

Acura NSX 2003 – SPRZEDANA

Acura NSX to nazwa amerykańskiej wersji Hondy, sportowego modelu obecnego na rynku od 1991 roku i znanego z doskonałych właściwości jezdnych, które w ostatnim etapie przygotowań do produkcji szlifował legendarny Ayrton Senna. Po 11 latach produkcji model ten otrzymał drugie wydanie, a wraz z nim jednostkę powiększoną do 3,2 l, 6-biegowa skrzynię, nowe elementy aerodynamiczne i panele z włókna węglowego, zastosowane w celu redukcji masy. Prezentowany egzemplarz to najprawdopodobniej jeden z najlepiej zachowanych na świecie. Z przebiegiem zaledwie 26 tysięcy mil wygląda niemal tak, jakby dopiero co opuścił fabrykę.
Czytaj dalej

Honda Insight I 2000 – 24000 PLN – Warszawa

Honda Insight I generacji debiutowała dwa lata po Priusie, będąc pierwszą seryjną hybrydą Hondy. Pod niezwykle futurystycznym i opływowem kształtem (Cx = 0,25) skrywała najnowsze osiągnięcia techniki. Jej jednostka spalinowa posiada układ zmiennych faz rozrządu (VTEC) i dzięki bogatemu zastosowaniu aluminium, stopów magnezu i tworzyw sztucznych waży zaledwie 56 kg. Samochód wzmocniony dodatkowo silnikiem elektrycznym niezależnie od prędkości obrotowej otrzymał dodatkowo 49 NM i ma sumaryczną moc maksymalną 76 KM. Dzięki bogatemu zastosowaniu aluminium (druga w historii Hondy konstrukcja z aluminium, po modelu NSX) uzyskano masę zaledwie 838 kg i spalanie na poziomie poniżej 4 l/100 km. W ogłoszeniu egzemplarz wyposażony w manualną skrzynię biegów i opcjonalną klimatyzację. Choć pierwszy Insight nigdy oficjalnie nie był oferowany na europejskim rynku, w Niemczech rozprowadzono około 100 sztuk wśród dealerów w celach prezentacyjnych – i to jest jeden z nich.
Czytaj dalej

Honda S800 Coupe 1969 – ok. 167000 PLN – Holandia

Honda S800 Coupe to niewielki sportowy samochód, który zadzwić może swoim brzmieniem i osiągami. O odpowiednie wrażenia dba tu właściwy silnik – wysokoobrotowy, wywodzący się wprost z motocykla. Moc maksymalna 70 KM przy 8000 obr./min z pewnością i dziś może robić wrażenie, a mówimy o samochodzie wyprodukowanym niemal pół wieku temu. Prezentowany egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji i w zestawieniu z poprzednikami wykorzystuje już przeniesienie napędu za pomocą wału napędowego, a nie łańcuchów. Honda od nowości porusza się po drogach Holandii, a w 2015 roku poddana została kompletnej renowacji, co pozwoliło jej w pełni odzyskać dawny blask.
Czytaj dalej

Honda CB250 Nighthawk 2002 – SPRZEDANA

Honda CB250 Nighthawk udowadnia, że w świecie prostych motocykli zmienia się niewiele. Na rynku debiutowała w 1982 roku i do dziś zmienia się jedynie kosmetycznie. Wciąż jest lekka, prosta, napędzana żwawym dwucylindrowym, czterosuwowym silnikiem i spowalniana jedynie hamulcami bębnowymi. To dobry wybór dla początkujących motocyklistów, dzięki masie zaledwie ok. 130 kg i nisko osadzonemu siedzeniu doskonale może również służyć osobom o niewielkiej posturze i kobietom.
Czytaj dalej