Infinitum Classic Cars

Powstała w 2013 roku firma Infinitum Classic Cars to przedsięwzięcie, które stanowi odpowiedź na wszystkie możliwe pytania, jakie może zadać sobie osoba, która pała miłością do pojazdów mechanicznych z duszą. To jedyna tego typu inicjatywa w Europie – łącząca w sobie klub, dzięki któremu bez trudów i kłopotów związanych z posiadaniem klasycznego samochodu można z takimi samochodami aktywnie obcować, korzystając z rozległej floty wyjątkowych pojazdów – z wyjątkowym „biurem podróży”, które przy użyciu posiadanych przez firmę samochodów organizuje fascynujące motoryzacyjne wyprawy w nieoczywiste zakątki Polski. Ten klub i te samochodowe przygody to nie tylko ryk silników, pisk opon i zapach spalonej mieszanki paliwowo-powietrznej. To także okazja do poznania wspaniałych ludzi, oraz sposób na odkrycie pełnego spektrum kulturalnego jakie niesie ze sobą odkrywanie historycznych tajemnic tych regionów kraju, które położone są z dala od utartych turystycznych szlaków. W ramach swojej hybrydowej działalności Infinitum oferuje także światowej klasy serwis samochodów zabytkowych oraz takich, które mają dla swoich właścicieli wysoką wartość sentymentalną. Utrzymywanie kolekcji ponad setki należących do Infinitum pojazdów nauczyło mechaników marki podchodzenia do każdego automobilu z miłością i pokorą. A skoro firmowa kolekcja używana jest przez członków i gości klubu, także wysokich standardów związanych z jakością wykonywanych przez Infinitum Classic Service prac – czy jest to pełna restauracja pojazdu, czy też pozornie prosty, szybki serwis. Poza stałymi punktami stanowiącymi klejnoty koronne zgromadzonej w Skierniewicach kolekcji – określonej przez magazyn Top Gear jako „największa i najbardziej imponująca kolekcja youngtimerów w Polsce” – flota Infinitum Classic jest cały czas odświeżana. Niektóre samochody muszą odejść, by na ich miejsce mogły przyjść inne. Jedno jest pewne, praktycznie każdy sprowadzony przez Infinitum samochód kupowany był ze względu na stan techniczny i wizualny jak najbliższy ideałowi. Większość z nich przeszła także większe, lub mniejsze remonty w serwisie firmy. Ludzie z Infinitum mówią, że choć smutno im, że te samochody odchodzą, pociesza ich fakt, że zaczną one nową ekscytującą historię w rękach nowych właścicieli. A to w klasycznej motoryzacji jest najważniejsze. Radość, którą przynosi.

Porsche 944 S2 1991 – 112000 PLN – Skierniewice

Inżynierowie Porsche w latach 80. niemal do perfekcji doprowadzili koncepcję idealnie wyważonego coupe. Dzięki rozkładowi masy 50/50, Porsche 944 S2 szybko stało się samochodem kultowym wśród kierowców ceniących wzorowe zachowanie samochodu podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Świetny silnik z dużą ilością momentu obrotowego (powstały na bazie „połowy” jednostki z Porsche 928), precyzyjny układ kierowniczy, skrzynia biegów o krótkim skoku lewarka, skuteczne hamulce – to wszystko sprawiło, że prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność.
Czytaj dalej

Mercedes 560 SEL W126 1989 – 65000 PLN – Skierniewice

Dzięki sukcesowi poprzedniego modelu klasy S (W116), Mercedes wiedział, że podąża właściwą drogą, prezentując w 1981 r. nowego, topowego sedana w swojej gamie – W126. Wyciągając wnioski z kryzysów naftowych, położono szczególny nacisk na obniżenie zużycia paliwa – nawet w ogromnych silnikach 8-cylindrowych. Inne priorytety obejmowały bezpieczeństwo i prowadzenie. Nie zamierzano natomiast przesadzić z nasyceniem auta elektrycznymi gadżetami, uznając że luksus tkwi w materiałach, wyciszeniu czy osiągach. W 1985 r. dokonano gruntownego liftingu, wprowadzając m.in. opcjonalną poduszkę powietrzną pasażera i zupełnie nowe silniki: sześciocylindrowe 2.6 i 3.0, 4.2 V8 oraz najdroższy model – Mercedes 560 SEL W126 z 5,6-litrowym V8 osiągającym moc 272-300 KM. Z rekordową liczbą prawie 900 tys. wyprodukowanych egzemplarzy, W126 pozostaje do dziś najbardziej popularną klasą S w historii marki z gwiazdą.
Czytaj dalej

Porsche 911 993 1995 – 210000 PLN – Skierniewice

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Błękitny egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 136 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 250000 PLN – Skierniewice

Magia Porsche 911 Turbo nie ma sobie równych. Kultowa wersja najsłynniejszego sportowego auta świata ma fenomenalne osiągi i z powodzeniem może służyć na zwykłych drogach. Jest również świetną inwestycją, zwłaszcza jeżeli wybierzemy idealnie zachowany egzemplarz dopiero zdobywającej popularność serii 996. Modele oznaczone tym kodem debiutowały w 1998 roku, zastępując model 993. Była to nowa konstrukcja, a nie jedynie bardzo poważna modernizacja 993. Choć stylistyka pozostała wierna swoim poprzednikom, krytykowano wygląd przedniego pasa z zupełnie nowym kształtem reflektorów. Wśród miłośników marki wiele kontrowersji budziła jednostka napędowa po raz pierwszy chłodzona cieczą, a nie powietrzem. Sześciocylindrowy boxer występował w wersjach o mocy 300 KM i 320 KM (wersja S). Topową odmianę 911 Turbo wyposażono w moc na poziomie 420 KM oraz w napęd na cztery koła, wzmocniona wersja Turbo S posiadała 450 KM. Podobnie jak w przypadku poprzednika, powstały także dwie „wyczynowe”, odmiany: 911 GT3 z silnikiem 3.6 l o mocy 360 KM (później 381 KM) oraz 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem generującym moc 462 KM (później 480 KM). Dzisiaj Porsche 911 Turbo 996 staje się coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów i miłośników marki, choć wciąż kosztuje mniej niż połowę ceny swoich poprzedników.
Czytaj dalej

Mercedes 280 SL W113 Pagoda 1968 – SPRZEDANY

„Pagoda” – pod takim przydomkiem najczęściej występuje Mercedes 280 SL W113. Ponoć to z powodu podobieństwa linii sztywnego dachu do tradycyjnych azjatyckich budowli. Ten samochód ma już ponad 50 lat (w wersji 230 SL zadebiutował w 1963 roku), a w gamie Mercedesa zastąpił zarówno legendarnego „Gullwinga”, jak i mniejszy model 190 SL. Lekką, filigranową linię nadwozia stworzył zasłużony francuski designer Paul Bracq. Podwozie stanowiło skróconą wersję płyty podłogowej dużego modelu W111 Coupe i wyróżniało się znaczną sztywnością oraz wysokim jak na lata 60-te poziomem bezpieczeństwa ze strefami kontrolowanego zgniotu. W 1967 roku wprowadzono silnik 2.5 l i hamulce tarczowe na czterech kołach. Wkrótce później pojawiła się najmocniejsza i najbardziej popularna wersja „Pagody” – 280 SL. Taką właśnie, finalną i najbardziej dopracowaną odmianę proponuje Infinitum Classic Cars. Cztery biegi, szyby opuszczane korbkami i cienka, bakelitowa kierownica przypominają, że to już prawdziwy klasyk. Należy dodać – niezwykle rześki, dzięki 6-cylindrowemu silnikowi z wielopunktowym wtryskiem paliwa.
Czytaj dalej

Mercedes 450 SLC C107 1980 – 59500 PLN – Skierniewice

Mercedes 450 SLC C107 zaprezentowany został w 1971 roku (produkcja trwała między 1972 a 1981), kilka miesięcy po premierze roadstera (R107) w Paryżu. Obydwa modele szybko stały się ikoną luksusu i zyskały dużą popularność wśród zamożnych klientów. SLC został wydłużony o około 36 cm w stosunku do modelu SL, dzięki czemu zmieściła się w nim pełnowymiarowa kanapa tylna umożliwiająca wygodną podróż dla dodatkowych dwóch osób. Zamknięte nadwozie typu coupe charakteryzuje się znacznie większą sztywnością niż roadster, dzięki czemu model zapisał na swoim koncie wiele sukcesów w rajdach. Wyprodukowano około 62500 egzemplarzy SLC. Stanowi to mniej niż jedną trzecią całkowitej produkcji modelu SL, przez co stają się poszukiwane i coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów i pasjonatów.
Czytaj dalej

Mercedes SL 320 R129 1995 – 64000 PLN – Skierniewice

SL serii R129 debiutował już ponad 25 lat temu. Jego ponadczasową sylwetkę zaprojektował włoski designer Bruno Sacco. Ten luksusowy roadster powstał na skróconej płycie podłogowej modelu W124 i był produkowany aż przez trzynaście lat. W śnieżnobiałym lakierze i z felgami AMG ten Mercedes SL 320 R129 prezentuje się fantastycznie. Odnajdziemy w nim (jak w każdym SL-u tej generacji) automatycznie składany dach‚ do każdego dokładano także dach sztywny (hardtop)‚ dzięki któremu można jeździć samochodem przez cały rok. Bardzo bogate wyposażenie (jak na lata 90.) ze skórzaną tapicerką i klimatyzacją automatyczną to oczywistość w tej klasie pojazdów. Niezależnie od wersji‚ SL zachwyca jakością materiałów zastosowanych w kabinie. Upływ czasu nie pozostawia na nich większych śladów. Ten samochód pochodzi z najlepszych czasów Mercedesa‚ gdy auta z gwiazdą na masce budowano tak‚ żeby wytrzymały wieczność. Prezentowany poliftowy egzemplarz wyróżnia niski oryginalny przebieg (potwierdzony certyfikatem eksportowym, posiada również książkę serwisową) oraz bardzo dobry stan techniczny.
Czytaj dalej

Mercedes C36 AMG W202 1994 – 77000 PLN – Skierniewice

Jednym z pierwszych „nowożytnych”, oficjalnych modeli AMG był C36 oparty na klasie C W202. Dostępny tylko jako sedan z automatyczną skrzynią biegów, model ten korzystał z mocno przerobionego silnika 3.2, składanego ręcznie przez pracownika AMG, którego nazwisko widniało potem na tabliczce umieszczonej w samochodzie. Pojemność została podniesiona do 3,6 l przez rozwiercenie cylindrów, zastosowano też kute tłoki i wyczynową głowicę ze specjalnymi wałkami rozrządu oraz zaworami chłodzonymi sodem. Rezultat: 280 KM i 6,7 s do 100 km/h. W latach 1993-1997 Mercedes C36 AMG W202 zbudowany został w ilości tylko 5200 sztuk, z tego ok. 1000 wyeksportowano do USA, a część trafiła również do Japonii, skąd pochodzi prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej

Mercedes 500E W124 1993 – 120000 PLN – Skierniewice

O tym, jak wspaniałym samochodem jest Mercedes 500E W124, napisano już wiele. Sukces, który odniósł Mercedes przy współpracy z inżynierami Porsche, zawdzięcza połączeniu komfortu i funkcjonalności przy zachowaniu wysokich osiągów. Pracownicy fabryki Porsche dbali o wysoką jakość montażu każdego egzemplarza. Z zewnątrz nie zdradza swoich możliwości nawet gdy silnik pracuje – nie słychać typowego „bulgotania”, a jedynie szum. Czarne 500E (nr lakieru 199 black pearl (blue-black / blauschwarz) wyróżniają także felgi z wersji Limited, podświetlane progi z logo Mercedes-Benz i tylko dwa miejsca z tyłu, oddzielone drewnianą wstawką.
Czytaj dalej

Porsche 911 964 1992 – 230000 PLN – Skierniewice

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można je nazwać najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Pierwsza duża zmiana w historii modelu nadeszła w 1989 wraz z premierą 911/964, którego konstrukcja była w dużej mierze inspirowana rozwiązaniami z supersamochodu rajdowego 959. Całkowitą nowością była również skrzynia automatyczna Tiptronic, która potrafiła adaptować swoje działanie do stylu jazdy kierowcy i umożliwiała ręczną zmianę przełożeń. Już w 1991 roku zaoferowano w standardzie dwie poduszki powietrzne. Z zewnątrz Porsche 911 964 kontynuuowało linię i charakter klasycznego modelu 911.
Czytaj dalej