Infinitum Classic Cars

Powstała w 2013 roku firma Infinitum Classic Cars to przedsięwzięcie, które stanowi odpowiedź na wszystkie możliwe pytania, jakie może zadać sobie osoba, która pała miłością do pojazdów mechanicznych z duszą. To jedyna tego typu inicjatywa w Europie – łącząca w sobie klub, dzięki któremu bez trudów i kłopotów związanych z posiadaniem klasycznego samochodu można z takimi samochodami aktywnie obcować, korzystając z rozległej floty wyjątkowych pojazdów – z wyjątkowym „biurem podróży”, które przy użyciu posiadanych przez firmę samochodów organizuje fascynujące motoryzacyjne wyprawy w nieoczywiste zakątki Polski. Ten klub i te samochodowe przygody to nie tylko ryk silników, pisk opon i zapach spalonej mieszanki paliwowo-powietrznej. To także okazja do poznania wspaniałych ludzi, oraz sposób na odkrycie pełnego spektrum kulturalnego jakie niesie ze sobą odkrywanie historycznych tajemnic tych regionów kraju, które położone są z dala od utartych turystycznych szlaków. W ramach swojej hybrydowej działalności Infinitum oferuje także światowej klasy serwis samochodów zabytkowych oraz takich, które mają dla swoich właścicieli wysoką wartość sentymentalną. Utrzymywanie kolekcji ponad setki należących do Infinitum pojazdów nauczyło mechaników marki podchodzenia do każdego automobilu z miłością i pokorą. A skoro firmowa kolekcja używana jest przez członków i gości klubu, także wysokich standardów związanych z jakością wykonywanych przez Infinitum Classic Service prac – czy jest to pełna restauracja pojazdu, czy też pozornie prosty, szybki serwis. Poza stałymi punktami stanowiącymi klejnoty koronne zgromadzonej w Skierniewicach kolekcji – określonej przez magazyn Top Gear jako „największa i najbardziej imponująca kolekcja youngtimerów w Polsce” – flota Infinitum Classic jest cały czas odświeżana. Niektóre samochody muszą odejść, by na ich miejsce mogły przyjść inne. Jedno jest pewne, praktycznie każdy sprowadzony przez Infinitum samochód kupowany był ze względu na stan techniczny i wizualny jak najbliższy ideałowi. Większość z nich przeszła także większe, lub mniejsze remonty w serwisie firmy. Ludzie z Infinitum mówią, że choć smutno im, że te samochody odchodzą, pociesza ich fakt, że zaczną one nową ekscytującą historię w rękach nowych właścicieli. A to w klasycznej motoryzacji jest najważniejsze. Radość, którą przynosi.

Mercedes 602 Hymer Mobil D32 1978 – 24950 PLN – Skierniewice

Miesiąc nad Como, miesiąc nad Maggiore i miesiąc nad Gardą. Jeżeli chodzą Wam po głowie takie pomysły, ten Mercedes 602 Hymer Mobil D32 będzie do ich realizacji idealny. Pomysł na ten kamper zrodził się również nad jeziorem – w niemieckim Bad Waldsee, gdzie od lat 60-tych w firmie rodzinnej Hymer powstawały pierwsze domy na kółkach. Pierwszy Hymermobil zbudowany na bazie Mercedesa zaprezentowany został w 1971 roku. W 1978 powstał za to prezentowany pojazd, wyposażony w nieśmiertelny silnik Diesla i pełne wyposażenie kempingowe. Zarejestrowany na żółte tablice nie wymaga ubezpieczenia całorocznego, lecz gdy jest sezon, można nim wyruszyć chociażby nad Śniardwy.
Czytaj dalej

Mercedes SL 55 AMG R230 2003 – 127000 PLN netto – Skierniewice

Mercedes SL 55 AMG R230 to sportowo ukierunkowana wersja prestiżowej serii roadsterów SL. Technicznie SL (R230) spokrewniony jest z klasą S (W220) oraz coupe serii CL (C215). W każdym z tych trzech luksusowych samochodów zastosowano podwozie o niemal jednakowej konstrukcji, w bogatszych wersjach wyposażeniowych montowane jest hydrauliczne zawieszenie Active Body Control. Każde z aut wykorzystuje podobny układ napędowy (skrzynie biegów i silniki). Dołożony tutaj Performance Package to nic innego, jak ospojlerowanie od debiutującego w 2004 roku, jeszcze bardziej dzikiego modelu SL 65 AMG. Choć nie uświadczymy tu podwójnie doładowanego silnika V12, jednostkę V8 z kompresorem Roots’a nie sposób nazwać słabowitą. 500 KM i 700 Nm powinno być wystarczające dla każdego.
Czytaj dalej

Mercedes 560 SEL W126 1989 – 65000 PLN – Skierniewice

Dzięki sukcesowi poprzedniego modelu klasy S (W116), Mercedes wiedział, że podąża właściwą drogą, prezentując w 1981 r. nowego, topowego sedana w swojej gamie – W126. Wyciągając wnioski z kryzysów naftowych, położono szczególny nacisk na obniżenie zużycia paliwa – nawet w ogromnych silnikach 8-cylindrowych. Inne priorytety obejmowały bezpieczeństwo i prowadzenie. Nie zamierzano natomiast przesadzić z nasyceniem auta elektrycznymi gadżetami, uznając że luksus tkwi w materiałach, wyciszeniu czy osiągach. W 1985 r. dokonano gruntownego liftingu, wprowadzając m.in. opcjonalną poduszkę powietrzną pasażera i zupełnie nowe silniki: sześciocylindrowe 2.6 i 3.0, 4.2 V8 oraz najdroższy model – Mercedes 560 SEL W126 z 5,6-litrowym V8 osiągającym moc 272-300 KM. Z rekordową liczbą prawie 900 tys. wyprodukowanych egzemplarzy, W126 pozostaje do dziś najbardziej popularną klasą S w historii marki z gwiazdą.
Czytaj dalej

BMW 750iL E38 1999 – 79000 PLN – Skierniewice

Fani marki z Monachium są zgodni, że E38 to ostatnie z klasycznych, dużych BMW. Ten model skończył 20 lat i powoli zaczyna nabierać klasycznego charakteru, na który w pełni zasługuje. Opracowanie modelu trwało 6 lat, a taśma produkcyjna ruszyła w lutym 1994 r. BMW nie kryło, że seria 7 ma być bardziej „samochodem kierowcy” niż Mercedes: lżejszym, bardziej sportowym w prowadzeniu. Z początku gamę silników oparto właśnie na jednostkach V8, ale już w 1995 r. pojawił się wariant, którego wszyscy oczekiwali: 750i z silnikiem V12. 5,4-litrowy silnik rozwijał 326 KM i rozpędzał E38 do 100 km/h w 6,7 s. W rzeczywistości 750i nie było szybsze niż 740i, ale kulturą pracy, sposobem rozwijania mocy i poziomem wyposażenia znacząco przewyższało wersję 8-cylindrową. Seria 7 zawsze wyznaczała trendy jeśli chodzi o wyposażenie. Od początku produkcji dostępne były m.in. elektronicznie sterowane amortyzatory, kontrola trakcji i dwie poduszki powietrzne. Przy okazji liftingu z 1998 r. na listę seryjnych opcji wszedł system DSC (ESP). Często wspominaną ciekawostką dotyczącą E38 jest radykalny wzrost sprzedaży tego modelu w ostatnim okresie produkcji, gdy pokazano już następcę. Klienci uznali, że to ostatni moment na zakup BMW o tradycyjnej dla tej marki linii i gremialnie zaczęli wykupować pozostały zapas produkcyjny. Powstało 340 tys. sztuk serii 7 E38, w tym ponad 15 tys. egzemplarzy z silnikiem 12-cylindrowym.
Czytaj dalej

Porsche 911 993 1995 – 216000 PLN – Skierniewice

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Błękitny egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 136 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej

Porsche 944 S2 1991 – 112000 PLN – Skierniewice

Inżynierowie Porsche w latach 80. niemal do perfekcji doprowadzili koncepcję idealnie wyważonego coupe. Dzięki rozkładowi masy 50/50, Porsche 944 S2 szybko stało się samochodem kultowym wśród kierowców ceniących wzorowe zachowanie samochodu podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Świetny silnik z dużą ilością momentu obrotowego (powstały na bazie „połowy” jednostki z Porsche 928), precyzyjny układ kierowniczy, skrzynia biegów o krótkim skoku lewarka, skuteczne hamulce – to wszystko sprawiło, że prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność.
Czytaj dalej

Mercedes 500E W124 1993 – 145000 PLN – Skierniewice

O tym, jak wspaniałym samochodem jest Mercedes 500E W124, napisano już wiele. Sukces, który odniósł Mercedes przy współpracy z inżynierami Porsche, zawdzięcza połączeniu komfortu i funkcjonalności przy zachowaniu wysokich osiągów. Pracownicy fabryki Porsche dbali o wysoką jakość montażu każdego egzemplarza. Z zewnątrz nie zdradza swoich możliwości nawet gdy silnik pracuje – nie słychać typowego „bulgotania”, a jedynie szum. Czarne 500E (nr lakieru 199 black pearl (blue-black / blauschwarz) wyróżniają także felgi z wersji Limited, podświetlane progi z logo Mercedes-Benz i tylko dwa miejsca z tyłu, oddzielone drewnianą wstawką.
Czytaj dalej

Meredes S 600 L W140 1995 – SPRZEDANY

Kiedy w Genewie przedstawiono gotowy do produkcji pojazd (marzec 1991), wywołał istny szok. Z jednej strony przyprawiał o zawrót głowy ilością luksusowego wyposażenia, z drugiej – budził kontrowersje masywną, zwalistą stylistyką. Nie pokochali go za nią Europejczycy, ale uwielbiali klienci w USA, Japonii i… Rosji. Topowa wersja 600 SEL musiała być pod każdym względem większa i mocniejsza od BMW. I była. Sześć litrów pojemności i początkowo ponad 400 KM (później 394 KM z powodów ekologicznych) czyniły z niej króla autostrady – był to jeden z największych seryjnych samochodów oferowanych między 1990 a 1998 rokiem. Mercedes S 600 L W140 to do dziś jest jedno z aut o najlepiej wyciszonym wnętrzu i o bardzo wysokim komforcie jazdy. Wiele ciekawostek technicznych zastosowano właśnie w tym modelu. Podwójne boczne szyby, klapa bagażnika i wszystkie drzwi domykają się automatycznie.
Czytaj dalej

Mercedes 560 SL R107 1987 – SPRZEDANY

Żywot R107 trwał aż 18 lat, jest to więc najdłużej, po klasie G, produkowany Mercedes w historii. Jego następcą został model R129, produkowany w latach 1989-2001. R107 jako jeden z pierwszych seryjnych samochodów miał strefy kontrolowanego zgniotu z przodu i z tyłu, wzmocnioną płytę podłogową i zespół napędowy przemieszczający się w dół, pod kabinę pasażerską w razie wypadku. Po drugie, samochód miał idealnie dobrane rozmiary: nie był ani za duży dla Europejczyków, ani za mały dla Amerykanów. Wreszcie: dzięki nowoczesnemu tylnemu zawieszeniu ze skośnymi wahaczami prowadził się dużo lepiej niż poprzedzający go model „Pagoda” wyposażony w łamaną tylną oś. Do napędu stosowano silniki 6- i 8-cylindrowe o pojemności od 2,8 do 5,6 l. Szczególną popularnością cieszyła się najmocniejsza odmiana – Mercedes 560 SL – zbudowano prawie 50 tys. sztuk, tj. niemal 1/5 z 237 tys. wszystkich egzemplarzy R107. W dodatku nigdy nie zaoferowano jej w Europie, natomiast wersje „europejskie” produkowany były jedynie na rynek australijski i japoński. Te ostatnie są dziś bardzo poszukiwane.
Czytaj dalej

Mercedes 600 SEL W140 1992 – 50000 PLN – Skierniewice

Bezlitosna odpowiedź Mercedesa na 12-cylindrowe BMW serii 7 zaprezentowane w 1988: klasa S 600 SEL z silnikiem 6.0 V12. Ogromna, ciężka, ostentacyjna i… zachwycająca nawet po prawie ćwierć wieku od debiutu. Milionerzy, celebryci i gangsterzy: w latach 90. wszyscy chcieli mieć „sześćsetę”. Ten Mercedes 600 SEL W140 ma wszystkie te elementy wyposażenia, które do dziś sprawiają, że W140 jest samochodem wyjątkowym. Dyskretne logo V12 na tylnym słupku to tylko początek. W kabinie znajdziemy oddzielne, podświetlane lusterka dla pasażerów z tyłu oraz możliwość niezależnej regulacji temperaturą z tyłu, elektrycznie regulowane lusterko wewnętrzne i istną orgię przycisków na konsoli środkowej. Po włączeniu biegu wstecznego tylne zagłówki opuszczają się samoczynnie, a z tylnej części pojazdu wysuwają antenki, ułatwiające ocenę odległości. Wnętrze wykończono jasną skórą najwyższej jakości. Drzwi oczywiście domykają się pneumatycznie, a tylne szyby są podwójne. Przebieg to tylko 114 tys. km. Kultury pracy silnika V12 nie da się porównać z żadną jednostką o mniejszej liczbie cylindrów.
Czytaj dalej