Archiwum kategorii: Infinitum Classic Cars

Powstała w 2013 roku firma Infinitum Classic Cars to przedsięwzięcie, które stanowi odpowiedź na wszystkie możliwe pytania, jakie może zadać sobie osoba, która pała miłością do pojazdów mechanicznych z duszą. To jedyna tego typu inicjatywa w Europie – łącząca w sobie klub, dzięki któremu bez trudów i kłopotów związanych z posiadaniem klasycznego samochodu można z takimi samochodami aktywnie obcować, korzystając z rozległej floty wyjątkowych pojazdów – z wyjątkowym „biurem podróży”, które przy użyciu posiadanych przez firmę samochodów organizuje fascynujące motoryzacyjne wyprawy w nieoczywiste zakątki Polski. Ten klub i te samochodowe przygody to nie tylko ryk silników, pisk opon i zapach spalonej mieszanki paliwowo-powietrznej. To także okazja do poznania wspaniałych ludzi, oraz sposób na odkrycie pełnego spektrum kulturalnego jakie niesie ze sobą odkrywanie historycznych tajemnic tych regionów kraju, które położone są z dala od utartych turystycznych szlaków. W ramach swojej hybrydowej działalności Infinitum oferuje także światowej klasy serwis samochodów zabytkowych oraz takich, które mają dla swoich właścicieli wysoką wartość sentymentalną. Utrzymywanie kolekcji ponad setki należących do Infinitum pojazdów nauczyło mechaników marki podchodzenia do każdego automobilu z miłością i pokorą. A skoro firmowa kolekcja używana jest przez członków i gości klubu, także wysokich standardów związanych z jakością wykonywanych przez Infinitum Classic Service prac – czy jest to pełna restauracja pojazdu, czy też pozornie prosty, szybki serwis. Poza stałymi punktami stanowiącymi klejnoty koronne zgromadzonej w Skierniewicach kolekcji – określonej przez magazyn Top Gear jako “największa i najbardziej imponująca kolekcja youngtimerów w Polsce” – flota Infinitum Classic jest cały czas odświeżana. Niektóre samochody muszą odejść, by na ich miejsce mogły przyjść inne. Jedno jest pewne, praktycznie każdy sprowadzony przez Infinitum samochód kupowany był ze względu na stan techniczny i wizualny jak najbliższy ideałowi. Większość z nich przeszła także większe, lub mniejsze remonty w serwisie firmy. Ludzie z Infinitum mówią, że choć smutno im, że te samochody odchodzą, pociesza ich fakt, że zaczną one nową ekscytującą historię w rękach nowych właścicieli. A to w klasycznej motoryzacji jest najważniejsze. Radość, którą przynosi.

BMW M5 E34 1989 – 123000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW M5 E34 to wyjątkowy kąsek. 315 koni mechanicznych w czterodrzwiowym sedanie na koniec lat 80-tych było absolutnym wulkanem mocy, wynikiem, który przebił w 1990 roku dopiero Lotus Omega i Mercedes 500E. W doświadczonych rękach atmosferyczny, wysokoobrotowy silnik w M5 może zapewnić ogromną ilość frajdy za kierownicą. Ceny tych samochodów stale rosną i nic nie wskazuje na odwrócenie tego trendu. Było nie było powstało ich mniej niż M-trójki E30 (wyprodukowano 11098 sztuk M5, podczas gdy M3 powstało 16202 egzemplarze). Coraz trudniejszą misją staje się jedynie odnalezienie bezwypadkowego egzemplarza z niewysokim przebiegiem, odpowiednio serwisowanego i zachowanego w zgodzie z oryginałem. Biały egzemplarz od Infinitum Classic Cars zdaje się być idealnym kandydatem do powiększenia każdej zacnej kolekcji.
Czytaj dalej BMW M5 E34 1989 – 123000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW 840 Ci E31 1995 – 97000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

E31 zostało zaprezentowane w 1989 roku podczas salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie, produkcja odbywała się w latach 1989-1999 w zakładach zlokalizowanych w Monachium (Niemcy). Nadwozie zaprojektował Klaus Kapitz, a szacuje się, że cały projekt pochłonął ponad 1,5 mld marek niemieckich. Samochód w przeciwieństwie do swoich potencjalnych konkurentów postanowiono wyposażyć w silnik V8 lub V12 umieszczony z przodu pojazdu oraz napęd tylnych kół. Łącznie wyprodukowano 30 621 egzemplarzy. BMW serii 8 E31 dorzuciło swoje trzy grosze do sportów motorowych. Zbudowany przez Wagenstetter Motorsport zmodyfikowany egzemplarz oparty na modelu 840i wziął udział w mistrzostwach VLN na torze Nürburgring. W tym egzemplarzu też nie brak sportowych akcentów. To BMW 840 Ci E31 zostało wyposażone w pakiet CSi oraz kompletny układ wydechowy wzorowany na układzie niemieckiej firmy Eisenmann.
Czytaj dalej BMW 840 Ci E31 1995 – 97000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes SL 55 AMG R230 2003 – 125000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes SL 55 AMG R230 to sportowo ukierunkowana wersja prestiżowej serii roadsterów SL. Technicznie SL (R230) spokrewniony jest z klasą S (W220) oraz coupe serii CL (C215). W każdym z tych trzech luksusowych samochodów zastosowano podwozie o niemal jednakowej konstrukcji, w bogatszych wersjach wyposażeniowych montowane jest hydrauliczne zawieszenie Active Body Control. Każde z aut wykorzystuje podobny układ napędowy (skrzynie biegów i silniki). Dołożony tutaj Performance Package to nic innego, jak ospojlerowanie od debiutującego w 2004 roku, jeszcze bardziej dzikiego modelu SL 65 AMG. Choć nie uświadczymy tu podwójnie doładowanego silnika V12, jednostkę V8 z kompresorem Roots’a nie sposób nazwać słabowitą. 500 KM i 700 Nm powinno być wystarczające dla każdego.
Czytaj dalej Mercedes SL 55 AMG R230 2003 – 125000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW 750i E32 1991 – SPRZEDANE

To zdecydowanie czarny charakter na drodze – ciemny lakier i czarna skóra pasują mu znakomicie. BMW 750i E32 było wyzwaniem rzuconym Mercedesowi, limuzyną, która rozpieszczając pasażerów nie przebierała w środkach. Pod maską schowano aksamitnie brzmiący 12-cylindrowy silnik, dający możliwość sprawnego i cichego przyspieszania, niezależnie od obrotów, na których akurat pracuje silnik. W swoich czasach była to ultranowoczesna limuzyna – naszpikowana elektroniką w stopniu nieporównywalnym z żadnym wcześniejszym BMW. Ten egzemplarz przejechał dotąd zaledwie 41 tys. kilometrów i prezentuje się niemal jak nowy.
Czytaj dalej BMW 750i E32 1991 – SPRZEDANE

Mercedes 300 SE W126 1986 – SPRZEDANY

Do takich Gwiazd tęsknimy najbardziej. W126 to archetyp limuzyny. Prawdziwy krążownik starej daty, komfortowo płynący po szosie, ujmujący gładką pracą silnika. Mercedes 300 SE W126 to mocniejszych z dwóch dostępnych sześciocylindrowych wersji w drugiej fazie produkcji. 180 KM pozwala tu na płynną i przyjemną jazdę. Na pokładzie jest automatyczna skrzynia biegów, automatyczna klimatyzacja, elektryczne przednie i tylne szyby, elektrycznie regulowane prawe lusterko. Samochód ma piękny kolor i choć wymaga podstawowego serwisu, minimalny, potwierdzony przebieg obiecuje długą i przyjemną eksploatację.
Czytaj dalej Mercedes 300 SE W126 1986 – SPRZEDANY

Alpina B10 3.5/1 E34 1993 – 115000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Dyskretne zmiany z zewnątrz, większe w technice i niezwykle ekskluzywny charakter – te cechy zawsze wyróżniały samochody z logo Alpina, bazujące na standardowych modelach BMW, jednak mocno zmodyfikowane przez firmę z Buchloe w Bawarii. Alpina B10 3.5/1 to powstałe w liczbie zaledwie 572 sztuk BMW E34 sedan o ulepszonym silniku i zawieszeniu. Alpina zawsze stawiała na satysfakcję z jazdy w długiej trasie, nie był to konkurent dla modelu M5, lecz przyjaciel, który wciąż rewelacyjnie sprawdza się na autostradach. W jednostce napędowej o pojemności 3,5 l zmieniono tłoki na Mahle, podnosząc stopień sprężania i moc do 254 KM, przeprogramowano także moduł sterujący silnika i zamontowano kompletny, specjalny wydech Alpina. Zawieszenie B10 3.5/1 dostarczył Bilstein – jak zwykle, według dokładnych specyfikacji Alpiny. W kabinie pojawiły się fotele Recaro i obszyta skórą kierownica Momo. Nadwozie doposażono w rozbudowane, modne w latach 80-tych spojlery, a na bokach auta umieszczone charakterystyczne dekory i tak powstała wersja, która krew w żyłach miłośników motoryzacji burzy do dziś, zwłaszcza, gdy utrzymana jest w tak pięknym stanie, jak prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Alpina B10 3.5/1 E34 1993 – 115000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes 500E W124 1992 – 145000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

O tym, jak wspaniałym samochodem jest Mercedes 500E W124, napisano już wiele. Sukces, który odniósł Mercedes przy współpracy z inżynierami Porsche, zawdzięcza połączeniu komfortu i funkcjonalności przy zachowaniu wysokich osiągów. Pracownicy fabryki Porsche dbali o wysoką jakość montażu każdego egzemplarza. Z zewnątrz nie zdradza swoich możliwości nawet gdy silnik pracuje – nie słychać typowego „bulgotania”, a jedynie szum. Czarne 500E (nr lakieru 199 black pearl (blue-black / blauschwarz) wyróżniają także felgi z wersji Limited, podświetlane progi z logo Mercedes-Benz i tylko dwa miejsca z tyłu, oddzielone drewnianą wstawką.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1992 – 145000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Maserati 3200 GTA 2001 – 105000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Ghibli, Merak, Bora – to wszystko było projekty genialnego Giorgetto Giugiaro, do współpracy z którym firma Maserati wróciła w latach 90-tych. Maserati 3200 GT (Tipo 338) debiutowało w 1998 roku jako następca modelu Shamal, topowy, czteromiejscowy gran tourer w ofercie marki. Jego najbardziej charakterystyczny element stylistyczny to tylne światła w kształcie bumerangów – pierwsze na świecie, które wykorzystywały technologię LED. Wnętrze to dzieło Enrico Fumia, a cały samochód doskonale łączy cechy samochodu luksusowego i sportowego. Maserati 3200 GTA, zwane również jako 3200 GT Automatica, to wersja modelu 3200 GT zaprezentowana w 1999 roku i wyposażona w tradycyjny, 4-stopniowy automat. Masa samochodu wzrosła jedynie o 30 kg, a maksymalne osiągi podwójnie doładowanego silnika zostały niezmienione, choć mapę przystosowano do współpracy z automatem. Do 2002 roku wyprodukowano ich jedynie 2106 sztuk.
Czytaj dalej Maserati 3200 GTA 2001 – 105000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Jaguar XK8 1997 – 73000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Miękkie linie z kocimi oczami, długa maska z pięknym wybrzuszeniem, muskularne biodra i zgrabnie zakończony tył. Zupełnie jak w kultowym E-Type’ie za lat 60-tych. Jaguar XK8 nie był stylizowany na styl retro, ale umiejętnie zinterpretował na nowo dawne kształty. Kiedy wchodził na rynek, był konkurentem dla Porsche 911. Choć od niemieckiego konkurenta jest nieco bardziej ugładzony, odwzajemnia się bardziej przewidywalnym prowadzeniem w zakrętach, jest bardziej przyjazny w długiej trasie. Okupia to większą masą, która bardziej ciąży na zakrętach, lecz na pewno nie można mu odmówić sportowego charakteru i zadziorności. To gran tourer z prawdziwego zdarzenia. Pod maską gra tu silnik V8 – nowoczesny, aluminiowy, gładko brzmiący – to pierwsza tego typu konstrukcja w historii marki, którą z pewnością polubisz bardziej, niż 300-konne jednostki we współczesnych hot hatchach, braki w brzmieniu i ilości cylindrów nadrabiające sztuczkami z układów wydechowych.
Czytaj dalej Jaguar XK8 1997 – 73000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW L7 1997 – 89000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Choć na pierwszy rzut oka możemy pomyśleć, że to nie może być seryjny samochód, opuścił on, podobnie jak wszystkie inne BMW E38, bramy fabryki w Dingolfing. BMW L7 powstało na bazie modelu 750iL E38, wersji wydłużonej, której powiększono rozstaw osi o dalsze 25 centymetrów. Najprawdopodobniej jest najbardziej awangardową i ekskluzywną formą limuzyny, jaka kiedykolwiek opuściła bramy bawarskiej fabryki. Każde L7 było indywidualnie konfigurowane, a wyprodukowano ich zaledwie 899 sztuk. W tym egzemplarzu zamówionym przez klienta z Japonii odnajdziemy piękne połączenie czarnego lakieru i jasnego wnętrza, a także panel centralny wraz z możliwością sterowania zestawem audio, klimatyzacją i elektryką foteli, telefon oraz składne stoliki w oparciach tylnych foteli. Auto ma jedynie 58 tysięcy kilometrów przebiegu, jest pięknie utrzymane, a po sprowadzeniu do Polski przeszło kompleksowy serwis przygotowujący je do eksploatacji.
Czytaj dalej BMW L7 1997 – 89000 PLN – Tomaszów Mazowiecki