Archiwum kategorii: Infinitum Classic Cars

Powstała w 2013 roku firma Infinitum Classic Cars to przedsięwzięcie, które stanowi odpowiedź na wszystkie możliwe pytania, jakie może zadać sobie osoba, która pała miłością do pojazdów mechanicznych z duszą. To jedyna tego typu inicjatywa w Europie – łącząca w sobie klub, dzięki któremu bez trudów i kłopotów związanych z posiadaniem klasycznego samochodu można z takimi samochodami aktywnie obcować, korzystając z rozległej floty wyjątkowych pojazdów – z wyjątkowym „biurem podróży”, które przy użyciu posiadanych przez firmę samochodów organizuje fascynujące motoryzacyjne wyprawy w nieoczywiste zakątki Polski. Ten klub i te samochodowe przygody to nie tylko ryk silników, pisk opon i zapach spalonej mieszanki paliwowo-powietrznej. To także okazja do poznania wspaniałych ludzi, oraz sposób na odkrycie pełnego spektrum kulturalnego jakie niesie ze sobą odkrywanie historycznych tajemnic tych regionów kraju, które położone są z dala od utartych turystycznych szlaków. W ramach swojej hybrydowej działalności Infinitum oferuje także światowej klasy serwis samochodów zabytkowych oraz takich, które mają dla swoich właścicieli wysoką wartość sentymentalną. Utrzymywanie kolekcji ponad setki należących do Infinitum pojazdów nauczyło mechaników marki podchodzenia do każdego automobilu z miłością i pokorą. A skoro firmowa kolekcja używana jest przez członków i gości klubu, także wysokich standardów związanych z jakością wykonywanych przez Infinitum Classic Service prac – czy jest to pełna restauracja pojazdu, czy też pozornie prosty, szybki serwis. Poza stałymi punktami stanowiącymi klejnoty koronne zgromadzonej w Skierniewicach kolekcji – określonej przez magazyn Top Gear jako “największa i najbardziej imponująca kolekcja youngtimerów w Polsce” – flota Infinitum Classic jest cały czas odświeżana. Niektóre samochody muszą odejść, by na ich miejsce mogły przyjść inne. Jedno jest pewne, praktycznie każdy sprowadzony przez Infinitum samochód kupowany był ze względu na stan techniczny i wizualny jak najbliższy ideałowi. Większość z nich przeszła także większe, lub mniejsze remonty w serwisie firmy. Ludzie z Infinitum mówią, że choć smutno im, że te samochody odchodzą, pociesza ich fakt, że zaczną one nową ekscytującą historię w rękach nowych właścicieli. A to w klasycznej motoryzacji jest najważniejsze. Radość, którą przynosi.

BMW 750i E32 1991 – 65000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

To zdecydowanie czarny charakter na drodze – ciemny lakier i czarna skóra pasują mu znakomicie. BMW 750i E32 było wyzwaniem rzuconym Mercedesowi, limuzyną, która rozpieszczając pasażerów nie przebierała w środkach. Pod maską schowano aksamitnie brzmiący 12-cylindrowy silnik, dający możliwość sprawnego i cichego przyspieszania, niezależnie od obrotów, na których akurat pracuje silnik. W swoich czasach była to ultranowoczesna limuzyna – naszpikowana elektroniką w stopniu nieporównywalnym z żadnym wcześniejszym BMW. Ten egzemplarz przejechał dotąd zaledwie 41 tys. kilometrów i prezentuje się niemal jak nowy.
Czytaj dalej BMW 750i E32 1991 – 65000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes 300 SE W126 1986 – 43500 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Do takich Gwiazd tęsknimy najbardziej. W126 to archetyp limuzyny. Prawdziwy krążownik starej daty, komfortowo płynący po szosie, ujmujący gładką pracą silnika. Mercedes 300 SE W126 to mocniejszych z dwóch dostępnych sześciocylindrowych wersji w drugiej fazie produkcji. 180 KM pozwala tu na płynną i przyjemną jazdę. Na pokładzie jest automatyczna skrzynia biegów, automatyczna klimatyzacja, elektryczne przednie i tylne szyby, elektrycznie regulowane prawe lusterko. Samochód ma piękny kolor i choć wymaga podstawowego serwisu, minimalny, potwierdzony przebieg obiecuje długą i przyjemną eksploatację.
Czytaj dalej Mercedes 300 SE W126 1986 – 43500 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Audi A8 W12 D3 2005 – 58900 PLN – Michalin

Audi A8 W12 D3 debiutowało w 2005 roku, doskonale realizując reklamowe hasło producenta – “Vorsprung durch Technik” (“przewaga dzięki technologii”). A8 (w generacji D2) była to pierwsza limuzyna z 12-cylindrowym silnikiem, w której udało się zastosować napęd quattro. Zasługa to układu cylindrów (W12), który pozwolił na uzyskanie bardzo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych, nawet mniejszych niż w jednostce 4.2 V8. Dzięki temu udało się znaleźć miejsce na przedni mechanizm różnicowy, co byłoby niemożliwe w przypadku klasycznego V12. Samochód z zewnątrz wyróżniała powiększona atrapa chłodnicy, która wkrótce, wraz z liftem, trafiła również do pozostałych modeli. Co ciekawe, kiedy w 2006 roku pojawił się w ofercie model S8, wcale nie był mocniejszy od A8 W12. Oba miały 450 KM, a różnica objawiała się przede wszystkim w charakterze. Audi A8 W12 D3 nigdy nie miało sportowych ambicji, było też droższe, bardziej ekskluzywne, topowe. Zachowane w świetnym stanie, ogromne wrażenie robi do dziś.
Czytaj dalej Audi A8 W12 D3 2005 – 58900 PLN – Michalin

Alpina B10 3.5/1 E34 1993 – 115000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Dyskretne zmiany z zewnątrz, większe w technice i niezwykle ekskluzywny charakter – te cechy zawsze wyróżniały samochody z logo Alpina, bazujące na standardowych modelach BMW, jednak mocno zmodyfikowane przez firmę z Buchloe w Bawarii. Alpina B10 3.5/1 to powstałe w liczbie zaledwie 572 sztuk BMW E34 sedan o ulepszonym silniku i zawieszeniu. Alpina zawsze stawiała na satysfakcję z jazdy w długiej trasie, nie był to konkurent dla modelu M5, lecz przyjaciel, który wciąż rewelacyjnie sprawdza się na autostradach. W jednostce napędowej o pojemności 3,5 l zmieniono tłoki na Mahle, podnosząc stopień sprężania i moc do 254 KM, przeprogramowano także moduł sterujący silnika i zamontowano kompletny, specjalny wydech Alpina. Zawieszenie B10 3.5/1 dostarczył Bilstein – jak zwykle, według dokładnych specyfikacji Alpiny. W kabinie pojawiły się fotele Recaro i obszyta skórą kierownica Momo. Nadwozie doposażono w rozbudowane, modne w latach 80-tych spojlery, a na bokach auta umieszczone charakterystyczne dekory i tak powstała wersja, która krew w żyłach miłośników motoryzacji burzy do dziś, zwłaszcza, gdy utrzymana jest w tak pięknym stanie, jak prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Alpina B10 3.5/1 E34 1993 – 115000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes 500E W124 1993 – 145000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

O tym, jak wspaniałym samochodem jest Mercedes 500E W124, napisano już wiele. Sukces, który odniósł Mercedes przy współpracy z inżynierami Porsche, zawdzięcza połączeniu komfortu i funkcjonalności przy zachowaniu wysokich osiągów. Pracownicy fabryki Porsche dbali o wysoką jakość montażu każdego egzemplarza. Z zewnątrz nie zdradza swoich możliwości nawet gdy silnik pracuje – nie słychać typowego „bulgotania”, a jedynie szum. Czarne 500E (nr lakieru 199 black pearl (blue-black / blauschwarz) wyróżniają także felgi z wersji Limited, podświetlane progi z logo Mercedes-Benz i tylko dwa miejsca z tyłu, oddzielone drewnianą wstawką.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1993 – 145000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

BMW L7 1999 – 89000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Choć na pierwszy rzut oka możemy pomyśleć, że to nie może być seryjny samochód, opuścił on, podobnie jak wszystkie inne BMW E38, bramy fabryki w Dingolfing. BMW L7 powstało na bazie modelu 750iL E38, wersji wydłużonej, której powiększono rozstaw osi o dalsze 25 centymetrów. Najprawdopodobniej jest najbardziej awangardową i ekskluzywną formą limuzyny, jaka kiedykolwiek opuściła bramy bawarskiej fabryki. Każde L7 było indywidualnie konfigurowane, a wyprodukowano ich zaledwie 899 sztuk. W tym egzemplarzu zamówionym przez klienta z Japonii odnajdziemy piękne połączenie czarnego lakieru i jasnego wnętrza, a także panel centralny wraz z możliwością sterowania zestawem audio, klimatyzacją i elektryką foteli, telefon oraz składne stoliki w oparciach tylnych foteli. Auto ma jedynie 58 tysięcy kilometrów przebiegu, jest pięknie utrzymane, a po sprowadzeniu do Polski przeszło kompleksowy serwis przygotowujący je do eksploatacji.
Czytaj dalej BMW L7 1999 – 89000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes 500 SL R129 1990 – 92000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

SL serii R129 debiutował już ponad 25 lat temu. Jego ponadczasową sylwetkę zaprojektował włoski designer Bruno Sacco. Ten luksusowy roadster powstał na skróconej płycie podłogowej modelu W124 i był produkowany aż trzynaście lat. Chociaż w ofercie występowały wersje 6-cylindrowe‚ prawdziwy charakter SL ujawnia dopiero w wariantach z silnikami V8 i V12. Do najbardziej cenionych wersji należy wczesny 500 SL z oryginalnym dwutonowym malowaniem i niezniszczalnym silnikiem 5.0 V8 DOHC, taki jak ten. W każdym SL-u znajdziemy automatycznie składany dach‚ do każdego dokładano także dach sztywny (hardtop)‚ dzięki któremu można jeździć nim przez cały rok. Bardzo bogate wyposażenie (jak na lata 90.) ze skórzaną tapicerką i klimatyzacją automatyczną to oczywistość w tej klasie pojazdów. Niezależnie od wersji‚ SL zachwyca jakością materiałów zastosowanych w kabinie. Upływ czasu nie pozostawia na nich większych śladów. Ten samochód pochodzi z najlepszych czasów Mercedesa‚ gdy auta z gwiazdą na masce budowano tak‚ żeby wytrzymały wieczność.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1990 – 92000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Maserati Quattroporte 2005 – 92000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Maserati Quattroporte to linia ekskluzywnych aut sportowych, które włoska firma produkuje od 1963 roku. To było pierwsze tak rasowe auto czterodrzwiowe na rynku, doskonale wpisujące się w sportowe dziedzictwo marki. Quattroporte jest także samochodem, w którym słowo “luksus” nabiera zupełnie nowego wymiaru. Przez producenta nazwana limuzyną, która gwarantuje przeżycia zarezerwowane dla dwumiejscowych samochodów sportowych. Prezentowany pojazd został zaprojektowany przez włoskie studio Pininfarina i pochodzi z piątej generacji modelu. Wyposażone jest w silnik V8 o mocy 401 KM i skrzynię biegów Cambiocorsa z łopatkami przy kierownicy. Nadwozie otrzymało ciekawy kolor oklejenia na karoserii oraz hydrografikę imitującą strukturę carbonu we wnętrzu. Jeżeli cenicie osiągi, luksus i lubicie włoski styl, to pozycja obowiązkowa 🙂
Czytaj dalej Maserati Quattroporte 2005 – 92000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes 380 SL R107 1982 – 42500 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes 380 SL R107 wygląda niezwykle stylowo i klasycznie. Jest ponadczasowym kabrioletem, pięknie kojącym uszy pięknym brzmieniem silnika o widlastym układzie cylindrów. Ten SL dodatkowo zachęca świetnym kolorem i niskim przebiegiem, choć wymaga prac renowacyjnych. To egzemplarz z rynku japońskiego, wyposażony w klimatyzację i będą cy wówczas nowością w ofercie, silnik o pojemności 3,8 l. Z pewnością może zapewnić doskonałe wrażenia z jazdy, jeżeli tylko zdołamy wykonać wszystko to, co okaże się być niezbędne.
Czytaj dalej Mercedes 380 SL R107 1982 – 42500 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Mercedes E 500 W124 1995 – 140000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

O tym, jak wspaniałym samochodem jest Mercedes E 500 W124, napisano już wiele. Z zewnątrz nie zdradza swoich możliwości nawet gdy silnik pracuje – nie słychać typowego „bulgotania”, a jedynie szum. Swój pazur pokazuje dopiero po dociśnięciu gazu. Dopiero wtedy brzmienie uzyskuje charakterystyczny i uzależniający klang jednostki V8. Prędkościomierz wyskalowano do 260 km/h i po zdjęciu “kagańca” osiągnięcie tej prędkości nie stanowi problemu. Ten egzemplarz większość swojego życia spędził w objętej restrykcyjnymi ograniczeniami prędkości Japonii. Dopiero w ostatnich latach trafił do Polski, gdzie pozwolonu mu szerzej odetchnąć w imponującej flocie, pod stałą opieką serwisową Infinitum Classic Cars.
Czytaj dalej Mercedes E 500 W124 1995 – 140000 PLN – Tomaszów Mazowiecki