Archiwum kategorii: Infinitum Classic Cars

Powstała w 2013 roku firma Infinitum Classic Cars to przedsięwzięcie, które stanowi odpowiedź na wszystkie możliwe pytania, jakie może zadać sobie osoba, która pała miłością do pojazdów mechanicznych z duszą. To jedyna tego typu inicjatywa w Europie – łącząca w sobie klub, dzięki któremu bez trudów i kłopotów związanych z posiadaniem klasycznego samochodu można z takimi samochodami aktywnie obcować, korzystając z rozległej floty wyjątkowych pojazdów – z wyjątkowym „biurem podróży”, które przy użyciu posiadanych przez firmę samochodów organizuje fascynujące motoryzacyjne wyprawy w nieoczywiste zakątki Polski. Ten klub i te samochodowe przygody to nie tylko ryk silników, pisk opon i zapach spalonej mieszanki paliwowo-powietrznej. To także okazja do poznania wspaniałych ludzi, oraz sposób na odkrycie pełnego spektrum kulturalnego jakie niesie ze sobą odkrywanie historycznych tajemnic tych regionów kraju, które położone są z dala od utartych turystycznych szlaków. W ramach swojej hybrydowej działalności Infinitum oferuje także światowej klasy serwis samochodów zabytkowych oraz takich, które mają dla swoich właścicieli wysoką wartość sentymentalną. Utrzymywanie kolekcji ponad setki należących do Infinitum pojazdów nauczyło mechaników marki podchodzenia do każdego automobilu z miłością i pokorą. A skoro firmowa kolekcja używana jest przez członków i gości klubu, także wysokich standardów związanych z jakością wykonywanych przez Infinitum Classic Service prac – czy jest to pełna restauracja pojazdu, czy też pozornie prosty, szybki serwis. Poza stałymi punktami stanowiącymi klejnoty koronne zgromadzonej w Skierniewicach kolekcji – określonej przez magazyn Top Gear jako „największa i najbardziej imponująca kolekcja youngtimerów w Polsce” – flota Infinitum Classic jest cały czas odświeżana. Niektóre samochody muszą odejść, by na ich miejsce mogły przyjść inne. Jedno jest pewne, praktycznie każdy sprowadzony przez Infinitum samochód kupowany był ze względu na stan techniczny i wizualny jak najbliższy ideałowi. Większość z nich przeszła także większe, lub mniejsze remonty w serwisie firmy. Ludzie z Infinitum mówią, że choć smutno im, że te samochody odchodzą, pociesza ich fakt, że zaczną one nową ekscytującą historię w rękach nowych właścicieli. A to w klasycznej motoryzacji jest najważniejsze. Radość, którą przynosi.

Opel Olympia A 1968 – SPRZEDANY

Opel Olympia A to oferowana w latach 1968-70 luksusowa odmiana modelu Kadett B. Olympia nawiązywała do chwalebnych chwil w historii marki, nazwy używanej kilkukrotnie w latach 1935-59 roku w modelach Olympia i Olympia Rekord. Wizualnie wyróżnia się winylowym dachem, listwą łączącą tylne światła z satynowego aluminium oraz większą ilością chromowanych ozdób, a także bardziej wyrafinowaną tapicerką. Samochody te dostępne były jako 2- i 4-drzwiowy sedan oraz coupe. Prezentowany Opel Olympia to z pewnością najciekawszy stylistycznie fastback coupe. Jego mechanika pochodzi wprost z Kadetta B, a silnik to 1100 SR – dwugaźnikowy, mimo niewielkiej pojemności dostarczający niemałą jak na te czasy moc 60 KM. Auto jest kompletne we wszystkie charakterystyczne detale, wnętrze jest w pięknym stanie, a blacharka – jak to w Oplu – wymaga interwencji.
Czytaj dalej Opel Olympia A 1968 – SPRZEDANY

Volkswagen 1303 Karmann Cabrio 1975 – SPRZEDANY

Pierwszy kabriolet zbudowany na Garbusie opuścił zakłady Karmanna już w 1949 roku. Jego popularność opierała się próbie czasu niezwykle długo – ostatni egzemplarz opuścił fabrykę dopiero w 1980 roku, przechodząc po drodze tylko niewielkie zmiany. Volkswagen 1303 Karmann Cabrio w 1973 roku otrzymał już większość unowocześnień, w tym nowe zawieszenie, panoramiczną giętą przednią szybę i nowy silnik o pojemności 1,6 l. Kto chciałby dziś przywrócić tamte czasy, może wziąć na barki renowację tego egzemplarza. Jest kompletny i oryginalny, posiada wszystkie niezbędne dokumenty do rejestracji, ma ładne wnętrze i fajne felgi ATS, a jeżeli chodzi o blachę – jest to temat znany wielu specjalistom w Polsce.
Czytaj dalej Volkswagen 1303 Karmann Cabrio 1975 – SPRZEDANY

Citroen 2CV Club 1986 – SPRZEDANY

Citroen 2CV rodził się w czasach II wojny światowej, jego produkcja ruszyła w 1948 i w dużej mierze odpowiedzialna była za zmotoryzowanie Francji. Samochód zawsze wyróżniał się charakterystyczną i sympatyczną sylwetką, w swoim kraju zwany był „deux chevaux” (od nazwy i mocy dwóch koni fiskalnych), u nas mówiono na niego po prostu „kaczka”. Wóz szczyt swojej popularności osiągnął w latach 70-tych, do czego przyczynił się kryzys naftowy, a kolejny wzrost zainteresowania wywołał… film z Jamesem Bondem „Tylko dla twoich oczu”, gdzie żółte 2CV6 z Rogerem Moore za kierownicą wykonywało dzikie ewolucje. Prezentowany Citroen 2CV Club to jedyna w historii wersja tego modelu, która otrzymała prostokątne światła. Pod maską pracuje tu – jak od początku – dwucylindrowy bokser, o pojemności zwiększonej do 0,6 l i mocy 29 koni mechanicznych. Nad głową w dalszym ciągu odnaleźć składany dach płócienny, który w gigantyczny sposób zwiększa przyjemność z użytkowania tego pociesznego samochodu w ciepłe dni. Z pewnością nie jest to w tej chwili gwiazda salonów, ale przy odpowiednim wkładzie pracy może nią zostać. Części do tego samochodu wciąż są powszechnie dostępne, a prosta, wręcz prymitywna budowa znacznie upraszcza proces renowacji.
Czytaj dalej Citroen 2CV Club 1986 – SPRZEDANY

Porsche 911 993 1995 – SPRZEDANE

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Błękitny egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 136 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej Porsche 911 993 1995 – SPRZEDANE

Mercedes 560 SEL W126 Ring-TAXI 1990 – SPRZEDANY

A gdyby tak wziąć największą limuzynę Mercedesa, przygotować ją do sportu, zamontować okrutnie ryczący wydech i wsadzić do środka cztery kubełkowe fotele? Taki pomysł to nie tylko twór radosnej wyobraźni, lecz rzeczywisty i namacalny samochód, który odkupić możecie od Infinitum Classic Cars. Mercedes 560 SEL W126 w stylu Ring-TAXI stworzony został, aby zwracać na siebie uwagę i dostarczać niecodziennych wrażeń. Użyty zgodnie z planem jedynie kilkukrotnie, z pewnością może dostarczyć jeszcze ogromną ilość przyjemności na dowolnym torze, na który tylko zapragniecie go zabrać… albo i na drodze, bo samochód wciąż jest zarejestrowany.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEL W126 Ring-TAXI 1990 – SPRZEDANY

Mercedes 500E W124 1992 – SPRZEDANY

To jedna z tych ofert, kiedy nie zadaje się pytań. Ten Mercedes 500E W124 to wersja z rynku japońskiego, oferowana za połowę ceny innych egzemplarzy. Oczywiście nie ma nic za darmo i jest tu spory problem do pokonania. Auto ma zablokowany silnik i bez jego rewizji się nie obejdzie. Są również inne, mniejsze problemy, lecz co najważniejsze samochód jest kompletny, oryginalny, bez tuningowych przeróbek. Może być dobrą bazą, by wejść w posiadanie legendy Mercedesa budowanej przez Porsche.
Czytaj dalej Mercedes 500E W124 1992 – SPRZEDANY

Mercedes S 600 Coupe C140 1993 – SPRZEDANY

Jest tak luksusowe, jak to tylko było możliwe w eleganckim coupe połowy lat 90-tych. Aksamitny komfort uzupełniają tu osiągi, jakich nie spodziewalibyśmy się po samochodzie tak słusznych rozmiarów i masy. Inżynierowie Mercedesa postawili na technikę silników 12-cylindrowych, wykorzystanych w pojazdach ze Stuttgartu po raz pierwszy od drugiej wojny światowej. Najwyższy w ówczesnej gamie Mercedes S 600 Coupe C140 niezmiennie darzony jest szacunkiem entuzjastów, a każdy zadbany egzemplarz ogromne wrażenie robi do dziś.
Czytaj dalej Mercedes S 600 Coupe C140 1993 – SPRZEDANY

Jaguar XJ-S V12 1989 – SPRZEDANY

Jaguar XJ-S (później nazywany Jaguar XJS) był luksusowym grand tourerem produkowanym przez brytyjską firmę motoryzacyjną Jaguar w latach 1975-1996. Zastąpił on model E-type (lub XK-E) we wrześniu 1975 roku i był oparty na nadwoziu limuzyny XJ. Był udanym i bardzo komfortowym wozem, zupełnie inaczej stylizowanym niż E-Type. Ostatni XJS został wyprodukowany 4 kwietnia 1996 roku, a przez cały okres 21-letniej produkcji powstało 115413 egzemplarzy samochodów tego modelu. Następcą XJS został Jaguar XK8.
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 1989 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C4 1996 – SPRZEDANY

Chevrolet Corvette C4 ukazał się w 1983 roku i dotarł w ofercie do roku 1996. Podobnie jak poprzednie generacje, otrzymał piękne, aerodynamiczne nadwozie wykonane z kompozytów. W odróżnieniu jednak od poprzedników, dużą uwagę przyłożono do zawieszenia, zrezygnowano również z tradycyjnej ramy, dzięki czemu w końcu samochód prowadził się tak, jak na sportowe auto przystało. Gwarantował piękne brzmienie i niezłe osiągi, szczególnie od 1992 roku, kiedy wprowadzono 300-konny silnik LT1. Prezentowany egzemplarz to przepięknie skonfigurowany (czerń + czerwień) przybysz z Japonii. Z przebiegiem jedynie 44,5 tys. km, przeszedł szereg prac mechanicznych, które po latach postoju przyprowadziły go do pełnej sprawności.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C4 1996 – SPRZEDANY

Audi RS6 Avant 2003 – SPRZEDANE

Kilka lat po udanym projekcie Audi RS2, specjaliści z quattro GmbH zajmujący się na co dzień motorsportem, powtórzyli pomysł budowy ekstremalnego kombi. Najpierw w 2000 roku eksperci zbudowali RS4 Avant, a dwa lata później na drogi wyjechało jeszcze bardziej zdumiewające, pierwsze RS6 Avant. W pojeździe tym połączono walory użytkowe z komfortem jazdy i osiągami supersamochodu. Wyszło z tego niepozorne, szybkie kombi. Do napędu użyto silnika V8 o pojemności 4,2 litra. Wyposażony był w rozrząd typu DOHC oraz układ 5 zaworów na cylinder, wspomagany przez układ bi-turbo. Dzięki temu generował moc 450 koni mechanicznych (331 kW) przy 5700-6400 obr./min. Moc przenoszona była na obie osie poprzez 5-biegową automatyczną skrzynię biegów typu Tiptronic. Ten egzemplarz zachowany został z całkowicie oryginalną powłoką lakierniczą, co w tak szybkich samochodach po kilkunastu latach nie zdarza się często.
Czytaj dalej Audi RS6 Avant 2003 – SPRZEDANE