Innocenti

Innocenti Lambretta Li 150 III 1959 – Warszawa

Lambretta jest obok Vespy jednym z najbardziej ikonicznych skuterów. Produkowana przez firmę Innocenti była odpowiedzią na potrzeby włoskiej ludności, która potrzebowała taniego środka lokomocji. Produkcja odmiany Li150 rozpoczyna się w 1958 roku. Nowością w Li są dwa osobne siodła, a wersję o pojemności 150 cm3 wyróżnia dwukolorowe malowanie. Obecny właściciel nabył skuter w 2005 roku. Pojazd był prawdopodobnie nieustannie użytkowany w Polsce aż do 1988 roku, kiedy został wyrejestrowany. Po zakupie Lambretta została w pełni odrestaurowana. Innocenti Lambretta Li 150 III to skuter, który mimo upływu lat potrafi wciąż potrafi dać wiele emocji z jazdy. Jakość przeprowadzonych prac renowacyjnych jest doskonałym przykładem na to, że nawet ze sprzętów o stricte użytkowym przeznaczeniu, można stworzyć piękny zabytek. Cena wywoławcza na nadchodzącej aukcji Ardor Auctions to jedynie 13000 złotych.
Czytaj dalej

Innocenti Lambretta J50 1967 – 9800 PLN – Gdańsk

Produkowana w zakładach Innocenti Lambretta, podobnie jak Vespa od Piaggio, odpowiedzialna była za powojenne zmotoryzowanie Włoch. Z czasem ludzie zaczęli się tam przesiadać na samochody, lecz posiadanie skutera nigdy nie wyszło z mody. Produkowano je masowo, miejsca zajmowały niewiele, znieść gotowe były niemal wszystko, a ich serwisowanie nie nastręczało kłopotów. Pokochali je wszyscy, a na najmniejszych pięćdziesiątkach jeździć mogli nawet 14-latkowie. Pomiędzy 1964 a 1968 rokiem Lambretta J50 dostępna była w dwóch wersjach – Junior i De Luxe. Tej pierwszej wyprodukowano 69988 sztuk, drugiej 28822. W Gdańsku możemy pomiędzy nimi wybierać. Pierwsza jest w pełni odrestaurowana, druga zachowana w oryginale, lecz w bardzo dobrym stanie, z niewysokim przebiegiem. Obie są kompletne we wszystkie detale, sprawne, gotowe do jazdy. Ceny? Identyczne. Po 10800 zł za sztukę.
Czytaj dalej

Innocenti Mini de Tomaso 1982 – ok. 50350 PLN – Portugalia

Czytając jego nazwę możemy odnieść wrażenie, że mowa o trzech różnych autach, lecz Innocenti Mini de Tomaso to tylko jeden samochód, niewielki, rzadko spotykany i bardzo ciekawy. Jego historia rodziła się w latach 60-tych, gdy włoskie zakłady Innocenti zaczeły budować na brytyjskiej licencji samochody Mini. W 1974 roku ta konstrukcja otrzymała nowe nadwozie zaprojektowane przez Bertone, a w 1976 roku – sportową wersję, sygnowaną nazwiskiem nowego właściciela marki – motoryzacyjnego potentata, Alejandro de Tomaso. Z zewnątrz samochód wyróżniał się większymi zderzakami, poszerzeniami nadkoli pozwalającymi zmieścić szersze alufelgi oraz wlotem powietrza na masce, pozwalającym lepiej oddychać mocniejszemu silnikowi. W pierwszym okresie produkcji (jak w prezentowanym egzemplarzu) był to silnik BLMC 1275 o mocy 75 KM, później – 3-cylindrowe 1-litrowe Turbo Daihatsu, oba dzięki piórkowej wadze zapewniające mnóstwo dobrej zabawy.
Czytaj dalej