Iso Grifo GL Series I 1966 – SPRZEDANE

Włoskie Iso wyposażyło swoje Grifo w ogromne i mocne serce Chevroleta Corvette, dzięki czemu samochód ten mógł osiągać przelotową, autostradową prędkość 140 mil na godzinę. Czyniło to z niego najszybszy samochód produkcyjny swoich czasów. Plotka głosi, że ten fantastycznie skonfigurowany egzemplarz został zamówiony osobiście przez samego Nuccio Bertone. Oczom gawiedzi ukazany został na Paris Salon de l’Automobile w 1966 roku. Jego pierwszym krajem zamieszkania były Włochy. Przez szereg lat samochód cieszył właściciela w Holandii, gdzie przebywał aż do 2013 roku. Obecny właściciel w USA zaręcza, że stan jego zachowania jest bardzo dobry. Tuż przed zakupem Grifo przeszło odbudowę silnika V8 i renowację wnętrza. Nadwozie odświeżone w oryginalnym kolorze Grigio Astrale pięknie komponuje się z miękką skórą foteli w odcieniu Pelle Avana. Z przebiegiem 93748 km, w oryginalnym stanie wyposażenia oraz pełną dokumentacją, Iso wycenione zostało na 275 – 350 tysięcy dolarów, czyli około 1 – 1,3 miliona złotych, wylicytowane zostało za 302500 dolarów.


Link: http://www.rmsothebys.com/mo17/monterey/lots/1966-iso-grifo-gl-series-i-by-bertone/1703712

MONTEREY
18-19 August 2017

Lot 231
1966 Iso Grifo GL Series I by Bertone
Chassis no. GL 650082
Engine no. 895 F0513HT
$275,000 – $350,000

To be auctioned on Saturday, August 19, 2017

Please note that this lot is titled as a 1967.

The 1966 Paris Salon de l’Automobile show car
Said to have been personally ordered by Nuccio Bertone
Correct Grigio Astrale over Pelle Avana color combination
Advanced Italian styling and muscular American performance

Iso equipped the Grifo with powerful Chevrolet Corvette engines, ensuring reliability and autostrada speeds upwards of 140 mph, making it one of the world’s fastest production cars at the time, as well as a unique blend of sleek Italian design and unrestrained American power.

Built in September 1966, this Grifo stands out as it reportedly served as the company’s show car at the 53rd Salon de l’Automobile, the Paris Auto Show, in October 1966. It is rumored to have been originally ordered by Nuccio Bertone. The consignor notes that the Grifo was initially purchased in Italy, then sold to a buyer in the Netherlands where it enjoyed a long stay. It was imported to the United States in 2013. Its current custodian has ensured that it is well-maintained and secured in a climate-controlled facility.

Just prior to purchase, the Grifo underwent a rebuild of its potent V-8 engine and an interior compartment refurbishment by European Performance, Inc., and Motorcar Investments, respectively, both of Raleigh, North Carolina. The car has also been repainted in its original Grigio Astrale finish, to complement the elegant Pelle Avana interior with its soft leather seating, wood dashboard, and pristine carpets. To restore the Grifo to its full glory, the car has also been meticulously detailed.

The body is solid, smooth, and clean, and the odometer shows 93,748 kilometers. The consignor states that all lights, instruments, and equipment—including the original radio and power windows—are in working order. The knock-off alloy wheels are factory originals, while a spare tire rests easily in the spacious trunk. Accompanying the sale of the car is a folio of service and import documents.

Sightings of Iso Grifo GL Series I coupes are exceedingly rare, since only 332 units were built. That scarcity makes this sophisticated, beautiful, and athletic car an acquisition opportunity well worth considering.

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.