Iso

Iso Grifo GL Series I 1966 – SPRZEDANE

Włoskie Iso wyposażyło swoje Grifo w ogromne i mocne serce Chevroleta Corvette, dzięki czemu samochód ten mógł osiągać przelotową, autostradową prędkość 140 mil na godzinę. Czyniło to z niego najszybszy samochód produkcyjny swoich czasów. Plotka głosi, że ten fantastycznie skonfigurowany egzemplarz został zamówiony osobiście przez samego Nuccio Bertone. Oczom gawiedzi ukazany został na Paris Salon de l’Automobile w 1966 roku. Jego pierwszym krajem zamieszkania były Włochy. Przez szereg lat samochód cieszył właściciela w Holandii, gdzie przebywał aż do 2013 roku. Obecny właściciel w USA zaręcza, że stan jego zachowania jest bardzo dobry. Tuż przed zakupem Grifo przeszło odbudowę silnika V8 i renowację wnętrza. Nadwozie odświeżone w oryginalnym kolorze Grigio Astrale pięknie komponuje się z miękką skórą foteli w odcieniu Pelle Avana. Z przebiegiem 93748 km, w oryginalnym stanie wyposażenia oraz pełną dokumentacją, Iso wycenione zostało na 275 – 350 tysięcy dolarów, czyli około 1 – 1,3 miliona złotych, wylicytowane zostało za 302500 dolarów.
Czytaj dalej

Iso Grifo 1973 – SPRZEDANE

Silnik V8 Cleveland od Forda ubrany we włoską stylizację wprost z deski kreślarskiej Giorgetto Giugiaro z Bertone działa na wyobraźnię i emocje do dziś. Iso Grifo to niezwykły grand tourer, który powstał w jedynie 413 egzemplarzach. Ekskluzywny, amerykańsko-włoski mariaż stworzył niezwykły pojazd, o którego zabiegają dziś kolekcjonerzy z całego świata. Okaz z 1973 roku, z przebiegiem 43435 kilometrów, trafił właśnie na aukcję Bonhams. Z automatyczną skrzynią biegów, czerwonym nadwoziem i karmelowym wnętrzem, z fotelami obitymi skórą, wymaga jedynie niewielkiego nakładu aby stać się prawdziwą perłą. 30 czerwca w Goodwood, w Wielkiej Brytanii sprzedany został za 208700 funtów czyli ponad milion złotych (1,002,974).
Czytaj dalej

Iso Rivolta 1963 – SPRZEDANE

Iso to włoska marka powszechnie kojarzona z uroczą Isettą. Rivolta to zupełnie inna bajka: z zewnątrz piękna Włoszka projektu Bertone, podwozie to dzieło Bizzarrini’ego, a pod maską czai się V8 o mocy 340 KM do Chevrolet’a. Z założenia Iso Rivolta miała być szybkim samochodem do codziennej jazdy, cenowo uplasowanym pomiędzy Jaguarem a Ferrari. Był to pierwszy supersamochód od Iso, którego produkcja zakończyła się w 1970 roku wynikiem 797 egzemplarzy. Przedmiotem aukcji jest 75 wyprodukowana sztuka, która od nowości przebywała w USA. Posiada 4 biegową skrzynię manualną, niezależne zawieszenie i hamulce tarczowe na obydwu osiach. Po renowacji, którą samochód przeszedł w 2013 roku w Seattle, prezentuje się naprawdę olśniewająco. Iso Rivolta sprzedana została za 93,500 USD, czyli około 383 tys. PLN.

Czytaj dalej

Iso Rivolta IR 300 1967 – SPRZEDANY

Włoska stylistyka i amerykańskie serce. Jej smukłe kształty to dzieło Giorgio Giugiaro ze studia Bertone, a silnik V8 był identyczny jak w ówczesnej Corvecie. Trudno o bardziej działające na wyobraźnię połączenie. Iso Rivolta IR 300 było pierwszym luksusowym GT tej wyjątkowej marki. Pozwalało na przewiezienie czterech osób w tempie i stylu, który dorównywał Ferrari i również dziś może zrobić wrażenie. W ciągu siedmiu lat powstało ich jedynie 799 sztuk, a ceny wciąż są niższe, niż można by się było spodziewać.
Czytaj dalej

Iso Lele F Sport 1973 – Niemcy

Iso Lele było ogniwem, które powstało aby zapełnić lukę pomiędzy modelami Grifo i Fidia. Zgodnie z filozofią firmy łączyło piękne włoskie nadwozie (zaprojektowane przez Bertone) z mocnym amerykańskim V8. Takie połączenie do dziś zdaje egzamin, pozwalając utrzymywać serwisowanie silnika w rozsądnych kosztach, mimo nieprawdopodobnej unikatowości samochodu. Iso Lele powstało w zaledwie 285 sztukach, z czego posiadających najmocniejszych, 360-konny silnik Forda wersji F Sport powstało jedynie 24! Samochód zostanie zlicytowany przez Avus Auctions 22 marca w Hamburgu. Przewidywana cena: 67-79 tys. euro.
Czytaj dalej

Iso Grifo 1974 – SPRZEDANE

Iso Grifo w magiczny sposób łączyło piękną włoską stylistykę Giorgetto Giugiaro z brutalną mocą amerykańskich V8. Na aukcji w Amelia Island zlicytowany zostanie ostatni z 413 wyprodukowanych egzemplarzy – w momencie bankructwa opuścił fabrykę jeszcze niekompletny, dokończony przez firmę założoną przez jej byłych pracowników. Wyróżnia się kilkoma cechami, między innymi nisko poprowadzoną linią maski, pod którą udało się zmieścić największą 7-litrową jednostkę o mocy 400 KM.

Po emocjonującej aukcji Iso zostało sprzedane za 400 tys. USD (dwukrotnie powyżej prognozowanej kwoty).
Czytaj dalej