Archiwum kategorii: Iso

Iso Grifo GL 1973 – SPRZEDANE

Renzo Rivolta rozpoczynał działalność produkując lodówki Isothermos. Po zakończeniu II wojny światowej skrupulatnie wykorzystał zapotrzebowanie powstających z kolan Włoch na transport. Początkowo budował skutery, a następnie słynne microcary Isetta, których produkcja później została przejęta przez BMW. Dzięki przychodom z transakcji z BMW, Renzo postanowił zbudować samochód klasy GT, który nazwał Iso Rivolta. To czteromiejscowe coupe stylizowane przez Bertone, pojawiło się w 1962 roku na targach motoryzacyjnych w Turynie, a już trzy lata później w sprzedaży pojawiło się sportowe, dwumiejscowe Iso Grifo. Nuccio Bertone i Giotto Bizzarrini wkrótce przekonali Rivoltę, że rynek wymaga bardziej sportowej oferty. Już w 1963 roku wprowadzili Iso Grifo A3/L (Lusso) oraz jego torowe rozwinięcie A3/C (Corsa). Zachowując niezawodny, mocny i lekki silnik oraz układ napędowy Corvette, stworzyli samochód niski, elegancki i obdarzony doskonałym rozkładem masy. Bizzarrini ze względu na motorsportowe korzenie upierał się przy samochodzie nadającym się do wyścigów, jednak Bertone i Rivolta byli świadomi konieczności sprzedaży A3/L w wersji na drogi i komercyjnego sukcesu, który może sfinansować dalszy rozwój. W efekcie ich drogi rozeszły się, Bizzarini założył własną firmę, a w 1964 roku światło dzienne ujrzało Iso Grifo GL czyli Gran Lusso. Zapowiadano, że samochód zostanie wyprodukowany w większej ilości niż A3 i będzie prawdziwą konkurencją dla Ferrari i Maserati. W sumie jednak wyprodukowano 322 egzemplarze serii I oraz 72 serii II, co daje zaledwie 443 egzemplarze wszystkich serii. Okaz zapowiedziany na nadchodzącej aukcji w Londynie pochodzi z II serii, napędzany jest silnikiem Forda 351 Cleveland V8 i jest jednym z zaledwie 37 egzemplarzy obdarzonych tą jednostką napędową. Wykończony w kolorze białym z rudym wnętrzem, klimatyzacją, wspomaganiem kierownicy i automatyczną skrzynią biegów, został dostarczony jako nowy do Niemiec. Ta prawdziwa ozdoba każdej kolekcji sportowych samochodów wylicytowana została za 230 tysięcy funtów szterlingów, czyli około 1,13 miliona złotych.
Czytaj dalej Iso Grifo GL 1973 – SPRZEDANE

Iso Grifo A3/C 1965 – Francja

Iso Grifo A3/C to przepiękne, sportowe coupe, produkowane przez włoską firmę Iso Autoveicoli S.p.A, najbardziej znaną z produkcji mikrosamochodu, Isetty. Firma założona przez Renzo Rivoltę największe sukcesy odniosła w produkcji tanich pojazdów, a w okresie prosperity postanowiła stworzyć coś z drugiego końca skali. Na początku lat 60-tych powstało Iso Rivolta IR 300, a wkrótce również Iso Grifo, dostępne w dwóch formatach: A3/L – luksusowe GT oraz A3/C – prawdziwy samochód wyścigowy. Opracowany i zbudowany przez Bizzarriniego model A3/C, twórca skomentował słowami: „wyszedłem od projektu Ferrari 250 GTO i postanowiłem go ulepszyć”. Okazało się, że słowa te nie były bezpodstawne, gdy w 1964 i 1965 roku Iso Grifo A3/C wygrało swoją klasę w Le Mans. Korpus tego wyjątkowego wozu wykonany został z duraluminium, czyli specjalnego, ultralekkiego stopu aluminium, miedzi i magnezu. Masa samochodu nie przekraczała 969 kg i podobnie jak w samolotach, jego elementy są nitowane. Włoskie auta od Iso z olbrzymimi silnikami z Chevroleta Corvette budziły niemałe zainteresowanie, jednak w tamtych czasach próżno było myśleć o seryjnej, fabrycznej produkcji. W 1964 roku zbudowano ich zaledwie 10 sztuk, a teraz ósmy egzemplarz z tego roku wystawiony został na sprzedaż. Jest to samochód francuskiego piosenkarza i aktora posługującego się pseudonimem artystycznym Johnny Hallyday. Iso Grifo A3/C jako nowe dostarczone zostało do Francji, wykończone w ciemnoczerwonym lakierze, z czarną skórą na fotelach. Jazdą nie cieszyło się zbyt długo i już w ’68 roku trafiło do garażu aż na 24 lata. W 1992 roku samochód otrzymał nowy lakier w kolorze Ferrari Red i wstawiony został do muzeum Manoire de l’Automobile w Loéhac. Dziś przepiękne Iso Grifo A3/C z oryginalnym wnętrzem i niewielkim przebiegiem wycenione zostało na 2,5 – 3 milionów euro, co w przybliżeniu daje 10 – 12,5 miliona złotych, a licytowane będzie 7 lutego w Paryżu.
Czytaj dalej Iso Grifo A3/C 1965 – Francja

Iso Grifo GL Series I 1966 – SPRZEDANE

Włoskie Iso wyposażyło swoje Grifo w ogromne i mocne serce Chevroleta Corvette, dzięki czemu samochód ten mógł osiągać przelotową, autostradową prędkość 140 mil na godzinę. Czyniło to z niego najszybszy samochód produkcyjny swoich czasów. Plotka głosi, że ten fantastycznie skonfigurowany egzemplarz został zamówiony osobiście przez samego Nuccio Bertone. Oczom gawiedzi ukazany został na Paris Salon de l’Automobile w 1966 roku. Jego pierwszym krajem zamieszkania były Włochy. Przez szereg lat samochód cieszył właściciela w Holandii, gdzie przebywał aż do 2013 roku. Obecny właściciel w USA zaręcza, że stan jego zachowania jest bardzo dobry. Tuż przed zakupem Grifo przeszło odbudowę silnika V8 i renowację wnętrza. Nadwozie odświeżone w oryginalnym kolorze Grigio Astrale pięknie komponuje się z miękką skórą foteli w odcieniu Pelle Avana. Z przebiegiem 93748 km, w oryginalnym stanie wyposażenia oraz pełną dokumentacją, Iso wycenione zostało na 275 – 350 tysięcy dolarów, czyli około 1 – 1,3 miliona złotych, wylicytowane zostało za 302500 dolarów.
Czytaj dalej Iso Grifo GL Series I 1966 – SPRZEDANE

Iso Grifo 1973 – SPRZEDANE

Silnik V8 Cleveland od Forda ubrany we włoską stylizację wprost z deski kreślarskiej Giorgetto Giugiaro z Bertone działa na wyobraźnię i emocje do dziś. Iso Grifo to niezwykły grand tourer, który powstał w jedynie 413 egzemplarzach. Ekskluzywny, amerykańsko-włoski mariaż stworzył niezwykły pojazd, o którego zabiegają dziś kolekcjonerzy z całego świata. Okaz z 1973 roku, z przebiegiem 43435 kilometrów, trafił właśnie na aukcję Bonhams. Z automatyczną skrzynią biegów, czerwonym nadwoziem i karmelowym wnętrzem, z fotelami obitymi skórą, wymaga jedynie niewielkiego nakładu aby stać się prawdziwą perłą. 30 czerwca w Goodwood, w Wielkiej Brytanii sprzedany został za 208700 funtów czyli ponad milion złotych (1,002,974).
Czytaj dalej Iso Grifo 1973 – SPRZEDANE

Iso Rivolta 1963 – SPRZEDANE

Iso to włoska marka powszechnie kojarzona z uroczą Isettą. Rivolta to zupełnie inna bajka: z zewnątrz piękna Włoszka projektu Bertone, podwozie to dzieło Bizzarrini’ego, a pod maską czai się V8 o mocy 340 KM do Chevrolet’a. Z założenia Iso Rivolta miała być szybkim samochodem do codziennej jazdy, cenowo uplasowanym pomiędzy Jaguarem a Ferrari. Był to pierwszy supersamochód od Iso, którego produkcja zakończyła się w 1970 roku wynikiem 797 egzemplarzy. Przedmiotem aukcji jest 75 wyprodukowana sztuka, która od nowości przebywała w USA. Posiada 4 biegową skrzynię manualną, niezależne zawieszenie i hamulce tarczowe na obydwu osiach. Po renowacji, którą samochód przeszedł w 2013 roku w Seattle, prezentuje się naprawdę olśniewająco. Iso Rivolta sprzedana została za 93,500 USD, czyli około 383 tys. PLN.

Czytaj dalej Iso Rivolta 1963 – SPRZEDANE

Iso Rivolta IR 300 1967 – SPRZEDANY

Włoska stylistyka i amerykańskie serce. Jej smukłe kształty to dzieło Giorgio Giugiaro ze studia Bertone, a silnik V8 był identyczny jak w ówczesnej Corvecie. Trudno o bardziej działające na wyobraźnię połączenie. Iso Rivolta IR 300 było pierwszym luksusowym GT tej wyjątkowej marki. Pozwalało na przewiezienie czterech osób w tempie i stylu, który dorównywał Ferrari i również dziś może zrobić wrażenie. W ciągu siedmiu lat powstało ich jedynie 799 sztuk, a ceny wciąż są niższe, niż można by się było spodziewać.
Czytaj dalej Iso Rivolta IR 300 1967 – SPRZEDANY

Iso Lele F Sport 1973 – Niemcy

Iso Lele było ogniwem, które powstało aby zapełnić lukę pomiędzy modelami Grifo i Fidia. Zgodnie z filozofią firmy łączyło piękne włoskie nadwozie (zaprojektowane przez Bertone) z mocnym amerykańskim V8. Takie połączenie do dziś zdaje egzamin, pozwalając utrzymywać serwisowanie silnika w rozsądnych kosztach, mimo nieprawdopodobnej unikatowości samochodu. Iso Lele powstało w zaledwie 285 sztukach, z czego posiadających najmocniejszych, 360-konny silnik Forda wersji F Sport powstało jedynie 24! Samochód zostanie zlicytowany przez Avus Auctions 22 marca w Hamburgu. Przewidywana cena: 67-79 tys. euro.
Czytaj dalej Iso Lele F Sport 1973 – Niemcy

Iso Grifo 1974 – SPRZEDANE

Iso Grifo w magiczny sposób łączyło piękną włoską stylistykę Giorgetto Giugiaro z brutalną mocą amerykańskich V8. Na aukcji w Amelia Island zlicytowany zostanie ostatni z 413 wyprodukowanych egzemplarzy – w momencie bankructwa opuścił fabrykę jeszcze niekompletny, dokończony przez firmę założoną przez jej byłych pracowników. Wyróżnia się kilkoma cechami, między innymi nisko poprowadzoną linią maski, pod którą udało się zmieścić największą 7-litrową jednostkę o mocy 400 KM.

Po emocjonującej aukcji Iso zostało sprzedane za 400 tys. USD (dwukrotnie powyżej prognozowanej kwoty).
Czytaj dalej Iso Grifo 1974 – SPRZEDANE