KlasykaGatunku.pl

Jaguar XJ6 4.2 1973 – SPRZEDANY

Jaguar XJ6 4.2 jest jedną z najciekawszych sportowych limuzyn przełomu lat 60-tych i 70-tych. Genialny 245-konny silnik R6 4,2 l zapewniał mu osiągi, o których większość konkurencji mogła tylko pomarzyć. Debiutował w 1968 roku, w 1973 przeszedł pierwsze większe zmiany. Taki właśnie model z początku II Serii prezentowany jest w ogłoszeniu. Zewnętrznie wyróżnia się podniesionymi nieco wyżej zderzakami, wlotem powietrza umieszczonym pod przednim zderzakiem i zmniejszoną atrapą chłodnicy. Prezentowany egzemplarz to jeden z zaledwie 4907 egzemplarzy z krótszym (o 10 cm) rozstawem osi, z których produkcji zrezygnowano już w 1974 roku. Zachowany w oryginalnym stanie, wymagający pewnych prac renowacyjnych, został zakupiony od genewskiego bankiera.

Link: http://klasykagatunku.pl/auta/jaguar-xj6/

Jaguar XJ6 4,2 l MKII SWB
Rok produkcji: 1973
Pojemność silnika: 4230 ccm
Moc: 245 KM (183 KW)
Przebieg: 73,649 km
Skrzynia biegów: automatyczna

Jaguar XJ6 z roku 1973 w kultowym kolorze zielonym „British Racing Green”. Samochód w oryginalnym stanie, nigdy nie był poddawany renowacji. Odkupiony od bankiera z Genewy, który posiadał go przez ostatnie 25 lat. Był on drugim właścicielem pojazdu. Zdjęcia zostały wykonane jeszcze na jego posesji.

Ten egzemplarz to II seria z krótkim rozstawem osi „short-wheelbase” produkowana tylko od września 1973 do listopada 1974.
Powstało 4907 sztuk.
Następnie dostępne było jedynie nadwozie „long-wheelbase”.
Wyposażony w silnik 4,2 l połączony ze skrzynią automatyczną Borg Warner, stosowany również w modelu E-Type.
Informacje o czasie produkcji, liczbie sztuk oraz dodatkowe dane można znaleźć pod adresem:
http://www.jag-lovers.org/books/old-xj6/production_numbers.html

W grudniu 2015 został wykonany ostatni serwis, rachunek na kwotę 3’500 CHF.
Również w grudniu 2015 kot otrzymał świeży szwajcarski przegląd MFK na dwa lata.

Wnętrze jest wciąż oryginalne, ze śladami upływu czasu i użytkowania.
Fotel pasażera oraz podsufitka wymagają uwagi.
Centralny zamek nie zawsze otwiera drzwi z lewej strony.

Lakier jest drugi, wykonany w połowie lat 80-tych.
Nadwozie nie posiada śladów napraw blacharskich czy powypadkowych.
Nie jest widoczna żadna zaawansowana korozja, która wymagałaby spawania lub natychmiastowej ingerencji.

Samochód można użytkować w obecnym stanie, wykonać kilka drobnych napraw kosmetycznych lub poddać bardziej szczegółowej renowacji.
Nowy właściciel otrzyma archiwalne rachunki za naprawy oraz zapasowy komplet felg.
Jaguar jest w wersji europejskiej (Szwajcaria).