Jaguar XJ6 Gold XJ40 1994 – 26000 PLN – Warszawa

Złoty kot na atrapie chłodnicy, zmieniony wzór poszycia skórzanej tapicerki, 16-calowe felgi „kiwi”. Tak prezentował się wypuszczony na sam koniec produkcji modelu Jaguar XJ6 Gold XJ40. O klientów walczył między innymi dobrą ceną, stąd większość „Goldów” otrzymała podstawowy silnik o pojemności 3,2 l. Z bardziej poszukiwaną 4-litrowa jednostką zbudowano ich prawdopodobnie jedynie 277 sztuk, a to jest jedna z nich. Auto ma niewysoki przebieg i pochodzi oryginalnie z rynku włoskiego, co poskutkowało świetnym stanem blacharskim. Nie uchowały się jedynie oryginalne felgi, choć dla niektórych 17-calowe felgi z XJR-a z pewnością nie będą traktowane jako gorszy wybór, a same „kiwi” można bez problemu znaleźć na rynku – wszak to jeden z modeli popularny w jego następcy, w modelu X300.

Jaguar XJ6 Gold XJ40
Rocznik: 1994
Przebieg: 128000 km
Pojemność: 4000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 222 KM

Cena: 26000 PLN

Wyposażenie:
– klimatyzacja
– radioodtwarzacz,
– Nivomat,
– dwie poduszki powietrzne,
– elektryczne szyby i lusterka,
– elektrycznie regulowane fotele przednie,
– komputer pokładowy,
– centralny zamek.

Sprzedam wyjątkowy egzemplarz Jaguara, model XJ40 w wersji limitowanej Gold, silnik 4.0, rzędowy, sześciocylindrowy, skrzynia 4HP24, kolor Ministerial Blue, przebieg: 128000 km, wersja z dwiema poduszkami powietrznymi.

Samochód został sprowadzony z Włoch w zeszłym roku. Jest to limitowana edycja XJ40 Gold, czyli ostatni wypust tego modelu. Różnie mówią, ale prawdopodobnie wyprodukowano tylko 277 sztuk z tym silnikiem. Zastosowano już tutaj rozwiązania znane z modelu X300, m.in. zawieszenie z tyłu czy poprawiona elektryka samochodu. Złośliwi powiadają, że te egzemplarze zostały wyprodukowane z „resztek magazynowych” po XJ40, ale technologicznie zastosowali już nowe podzespoły.

Włoski klimat nie pozwolił na rozwinięcie się choćby najdrobniejszej ilości rdzy. Podłoga jest idealnie zdrowa, podobnie błotniki, podszybie, słupki – czyli elementy, które w tym modelu lubią być pożerane. Osłony termiczne, katalizatory, spinki, zaślepki, kluczyki przy kole zapasowym, szczypce od bezpieczników i inne, nawet najdrobniejsze elementy wyposażenia – to wszystko jest w tym samochodzie. Samochód posiada niewielki przebieg 128000 km oraz pełną dokumentację, tj. książkę serwisową, instrukcję pojazdu, książkę obsługi pojazdu, europejską kartę assistance, instrukcję systemu zabezpieczeń, instrukcję systemu audio, instrukcję obsługi panelu klimatyzacji, książkę kontaktów z międzynarodowymi punktami serwisowymi, komplet kluczyków.

Wnętrze jest w doskonałej kondycji – skóra idealnie zachowana, podsufitka trzyma się jak powinna, drewno w dobrym stanie (można się przyczepić do niewielkich skaz w postaci pęknięć lakieru bezbarwnego). Ogólnie czysto i przyjemnie.

Nivomat w samochodzie jest oryginalny i w pełni sprawny. Tylne zawieszenie zostało rozebrane, tuleje i poduszki amortyzatorów wymienione, układ odpowietrzony i całość działa jak należy (system przy każdorazowym odpaleniu silnika wykonuje test). Z rzeczy eksploatacyjnych wymienione zostały filtry, olej silnikowy, elementy zawieszenia, uszczelniony silnik, klimatyzacja po pełnym serwisie z wymianą o-ringów (chłodzi bardzo dobrze) oraz olej w tylnym moście i wiele innych drobniejszych rzeczy, jak świece czy żarówki. Lada chwila zmieniam olej w skrzyni biegów. Tarcze i klocki przód oraz tył w bardzo dobrym stanie (zużycie na poziomie 20-25%). Posiadam dokumentacje dotyczącą wszelkich wykonanych przeze mnie napraw.

Samochód jest w pełni sprawny. Silnik pracuje idealnie, cicho, równomiernie, bez jakiegokolwiek kopcenia czy szarpania. Skrzynia biegów bardzo ładnie przerzuca, pełna elektryka sprawna – z automatyczną anteną czy elektrycznie regulowanym odcinkiem lędźwiowym włącznie. System audio został zmodyfikowany, ale wszystko w bardzo schludny sposób, bazując na komponentach z najwyższej półki (JL Audio, Audison). Całość schowana i zmontowana w fabrycznych miejscach. Obie pary drzwi (tył i przód) zostały dodatkowo wytłumione. Całość gra bardzo przyjemnie, dźwięk jest czysty, przestrzenny, detaliczny, z ciepłą charakterystyką i miękkim basem. Brzmienie bardzo zrównoważone, bez chamskiego łupnięcia czy dudnienia.

Nic nie hałasuje – podróż tym samochodem to czysta przyjemność. Zawieszenie świetnie tłumi nierówności, samochód jest zwarty i prowadzi się bardzo dobrze. Piasty kół nie posiadają luzów, łożyska pracują cicho, amortyzatory w bardzo dobrej kondycji. Lampy, układ wydechowy, wnętrze oryginalne. Nic nie było kombinowane, tuningowane czy krzywdzone w jakikolwiek inny sposób. W pełni sprawny komputer pokładowy, który nie wykazuje żadnych błędów.

Sprzedaję na pięknych (i rzadko spotykanych) felgach od XJR’a 17” (częściowo spolerowanych) z oponami Fulda w bardzo dobrej kondycji. Pierwotnie przyjechał na 16” oryginalnych Kiwi, ale sprzedałem je koledze z forum Jaguara.

Samochód do Polski przyjechał jako całkowicie bezkolizyjny, natomiast jesienią przytrafiła się drobna szkoda (niefrasobliwy kierowca wymusił pierwszeństwo, doszło do kontaktu), w wyniku której uszkodzony został zderzak przedni, jego dokładka, prawy błotnik oraz częściowo maska. Pas przedni nie został ruszony, lampy są oryginalne i fabryczne, podobnie chłodnica. Naprawa ograniczyła się do zakupu nowego błotnika oraz zderzaka, pokrywa komory silnika nadawała się do naprawy więc została. Sama szkoda była zupełnie niegroźna, ale czuję się zobowiązany, aby taką informację przekazać. Posiadam pełną dokumentację fotograficzną samochodu (np. z chwili sprowadzenia do Polski czy zaraz po wystąpieniu szkody). Powłoka lakiernicza została odświeżona, na samochodzie nie ma szpachli (za wyjątkiem krawędzi maski pokrywy silnika). Samochód został zakwalifikowany przez rzeczoznawcę PZMot jako pojazd spełniający warunki do rejestracji jako zabytek (ponad 95% oryginalności).

Zalet ten samochód posiada wiele, ale ma też swoje wady:
– uszczelka pod pokrywą zaworów (pomimo, że wymieniłem) delikatnie popuszcza w jednym miejscu,
– delikatnie wyszczerbiony plastik prawej tylnej lampy.

I to chyba tyle. Jest to fantastyczny samochód, w który włożyłem mnóstwo czasu, serca i pieniędzy. Zdaję sobie sprawę, że można kupić taki model za 10 lub 15 tysięcy złotych, ale przeważnie są to egzemplarze mocno zmęczone, z ogromną ilością rdzy czy po prostu porzucone i zaniedbane, więc proszę nie zestawiać ich z oferowanym samochodem.

Jest to mój trzeci XJ i z pewnością nie ostatni. Motoryzacja to moje hobby – lubię poszukiwać ciekawe pojazdy, z duszą i historią, poświęcać im swój czas, a w zamian otrzymywać radość jaką niesie niedzielna przejażdżka. Potencjalnemu nabywcy oferuję swoją pomoc i wiedzę w zakresie eksploatacji Jaguara. Oferta skierowana do osób, które szanują swój czas i wiedzą, czego konkretnie poszukują, dlatego też więcej nie zachwalam, a po prostu zapraszam na oględziny.

Samochód dostępny w Warszawie.

Telefon: +48 668 345 879
Miejscowość: Warszawa