Jaguar

Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – 105000 PLN – Poznań

Jeździ aksamitnie, zachwyca liniami, łączy kanapowy komfort z sylwetką przywołującą najwspanialsze konstrukcje lat 60-tych i 70-tych. Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 z 1995 roku uwodzi, lecz pozostaje przy tym nieprzyzwoicie przyjemny i bezproblemowy w codziennej eksploatacji. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym diamentem. Jego sześciocylindrowa jednostka mruczy pięknie, ma sporo mocy i zużywa przy tym rozsądne ilości paliwa. Ten szafirowy Jaguar sprowadzony został ze Stanów Zjednoczonych, a w Polsce został przygotowany tak, by prezentował się i jeździł jak nowy.
Czytaj dalej

Jaguar E-Type Convertible S1,5 1968 – SPRZEDANY

Jaguar E-Type Convertible to najbardziej rozpoznawalny brytyjski roadster. Zadebiutował na salonie w Genewie w roku 1961, wzbudzając zachwyt publiczności i z miejsca stając się ikoną stylu i elegancji. O stylistyce tego modelu wypowiedział się sam Enzo Ferrari, nazywając E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”. Prezentowany egzemplarz to przedstawiciel najrzadszej Serii 1,5, będącej delikatnie zmodyfikowaną Serią 1, przygotowaną na rynek amerykański. Sprowadzony do Polski 3 lata temu, przeszedł kompletną odbudowę blacharsko-lakierniczą. Otrzymał kolor British Racing Green i wspaniałe, piaskowe wnętrze. Ten fenomenalnie prezentujący się klasyk sprzedany został za 437 tys. złotych, wliczając prowizję domu aukcyjnego.
Czytaj dalej

Daimler Double Six 1982 – 58000 PLN – Zgorzała

Daimler Double Six trzeciej serii był flagowym modelem Jaguara od 1979 roku aż do końca 1992. Jego okrągłe linie z dużą ilością przeszklonych powierzchni to dzieło włoskiego biura projektowego Pininfarina. Ten egzemplarz z zewnątrz prezentuje się wręcz olśniewająco. To zasługa przebytego remontu blacharskiego i nowej powłoki lakierniczej w kultowym kolorze British Racing Green oraz fantastycznie tu pasujących felg zwanych „pepperpot” („pieprzniczki”). Imponująca jest również jednostka napędowa. Dwanaście cylindrów gra tu muzykę godną prawdziwej, brytyjskiej limuzyny.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 XJ40 Sovereign 1991 – 32000 PLN – Rokietnica

Arystokratyczne pochodzenie, komfort, bogate wyposażenie i ponadczasowa sylwetka – Jaguar XJ6 XJ40 ma wiele zalet. Powstał z myślą o amerykańskim rynku… i z niego właśnie pochodzi sprzedawany egzemplarz. 4-litrowy silnik uchodzi za najlepszy w gamie i o ile zużycie paliwa nie jest problemem, z powodzeniem może on służyć do jazdy na co dzień. Nowy lakier i chromowane (!) felgi z pewnością pozwolą mu się wyróżnić wśród współczesnych, tak podobnych do siebie samochodów.
Czytaj dalej

Jaguar E-Type S1 1963 – ok. 876000 PLN – UK

Brytyjska firma Eagle zasłynęła z własnych nowoczesnych wariacji na temat klasycznych E-Typów, które pozwalają wskrzeszać w antykach młodego ducha, lecz u miłośników oryginałów jeżą włosy na głowie. W ofercie firmy znajdują się jednak również skarby najwyższych lotów, takie jak ten Jaguar E-Type S1 z 1963 roku, zachowany z przebiegiem zaledwie 56874 mil. Utrzymany w doskonałej kondycji mechanicznej egzemplarz pochodzi z Kalifornii. Pokryty jest nowym lakierem i został od nowa tapicerowany fenomenalną czerwoną skórą, dzięki czemu prezentuje się jak ósmy cud świata.
Czytaj dalej

Daimler Six X300 1995 – 45000 PLN – Otmuchów

Daimler Six X300 to najwyższe wersja wyposażenia szlachetnego kota. Z zewnątrz zawiera całą chromowaną galanterię wersji Sovereign i dodatkowo chromowane lusterka, klamki i charakterystyczny, karbowany szczyt atrapy chłodnicy i listwy nad tylną tablicą tablicą rejestracyjną. We wnętrzu odkryjemy indywidualne miejsca dla dwóch pasażerów tylnej kanapy, rozkładane stoliki oraz piękną skórę i wykończenia z naturalnego drewna. Pod maską doskonała, sześciocylindrowa jednostka i elektronicznie kontrolowana automatyczna skrzynia biegów z trybem sport. To doskonałe połączenie tradycyjnego wykończenia i stylistyki z nowoczesną mechaniką. Znakomity zarówno na co dzień, jak i od święta, tu z niskim przebiegiem i w doskonałej kolorystycznie konfiguracji.
Czytaj dalej

Daimler 2.5 V8 1965 – 89900 PLN – Elbląg

Daimler 2.5 V8 (250) był luksusową odmianą Jaguara Mark 2, w którym producent zamiast rzędowej szóstki zainstalował widlastą ósemkę. Nowoczesny silnik zapewnił nie tylko więcej mocy, lecz również niższą o 68 kg masę, co znakomicie uzupełniło sportowy charakter tej limuzyny, zmniejszając tendencję do podsterowności i korzystnie wpływając na prowadzenie. Zewnętrznie wyróżniał się jedynie detalami, m.in. falującym kształtem zwieńczenia chromowanej atrapy chłodnicy i daszka nad tylną tablicą rejestracyjną. Więcej różnic można odnotować we wnętrzu, które wyposażono w bardziej luksusowy sposób. Produkcja zamknęła się w ilości 35404 sztuk – to niemało, choć należy przyznać, że tak piękny egzemplarz z lewostronnym układem kierowniczym nie jest częstym gościem na polskim rynku.
Czytaj dalej

Jaguar XJ8 X308 2000 – SPRZEDANY

Jaguar XJ8 X308 łączy klasyczną elegancję brytyjskiej motoryzacji ze świetnie wykonanym wnętrzem i mocnym i trwałym silnikiem V8. To limuzyna, która pozwala poczuć smak, jakiego nie odnajdziemy w autach niemieckich, amerykańskich czy włoskich. Na swój sposób jest wyjątkowy, choć szerokim łukiem należy omijać egzemplarze, którym właściciele nie poświęcili serca i troski. Ten zapowiada się niezwykle kusząco. Jest w fantastycznej specyfikacji kolorystycznej, ma ciekawą historię właścicielską i niewysoki przebieg. Właściciel nie poskąpił opisu, dzięki czemu dokładnie możemy się dowiedzieć, co kupujemy.
Czytaj dalej

Jaguar XJ8 X350 2004 – SPRZEDANY

Nie jest łatwo dobrać słowa, które opiszą wszystkie emocje, z jakimi związany jest ten model, ta konfiguracja, ten egzemplarz. Jaguar XJ8 X350 to perfekcyjna mieszanka brytyjskiej tradycji i rzemiosła z nowoczesnością. Aluminiowa konstrukcja nadwozia i doskonały, 300-konny silnik V8 oferują połączenie świetnych osiągów, komfortu i pewności prowadzenia… do tego należy dodać kształt karoserii… obły, miękki, inspirowany tradycyjną brytyjską szkołą, a na dodatek oferujący o zdecydowanie bardziej obszerną kabinę, niż jego poprzednik. To samochód luksusowy, bez dwóch zdań. Świetnie też tu pasuje kolorystyka. Lakier „british racing green” i kremowa, skórzana tapicerka. Mogę się zgodzić ze sprzedającym, że nie ma do tego samochodu bardziej efektownego połączenia… a to wszystko w pięknie zadbanym stanie i cenie pięcioletniego Forda Focusa. Żal sprzedawać, radość kupić.
Czytaj dalej

Jaguar XJS 1993 – 59000 PLN – Bielsko-Biała

Jaguar XJS swoją niziutką sylwetką może sugerować, że z chęcią ścigałby się po torach wyścigowych, pomagając walczyć o urwanie każdej sekundy na okrążeniu. Kto jednak tak pomyśli, może srogo się rozczarować. Supersportowe odczucia mamy siadając jeszcze za kierownicą, kiedy zajmujemy bardzo niską pozycję z mocno wyprostowanymi nogami i obserwujemy maskę, której długość zdaje się nie mieć końca. Tu mocno czuć jeszcze geny poprzednika, zjawiskowego Jaguara E-Type, który dawał zza kierownicy identyczne odczucia. Podobnie jak w legendarnym E-Type’ie, również tu sport to nie tylko osiągi, lecz przede wszystkim o styl. To doskonałe narzędzie do pokonywania choćby dalekich podróży, dzięki długiemu rozstawowi osi i miękkiemu zawieszeniu zapewniający komfort, jakiego nie powstydziłaby się S-klasa. Egzemplarz z ogłoszenia to model poliftowy, z nieco wygładzonymi liniami karoserii i przede wszystkim świetnym, powiększonym do 4 litrów, rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem.
Czytaj dalej