Jaguar

Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – 101800 PLN – Poznań

Jeździ aksamitnie, zachwyca liniami, łączy kanapowy komfort z sylwetką przywołującą najwspanialsze konstrukcje lat 60-tych i 70-tych. Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 z 1995 roku uwodzi, lecz pozostaje przy tym nieprzyzwoicie przyjemny i bezproblemowy w codziennej eksploatacji. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym diamentem. Jego sześciocylindrowa jednostka mruczy pięknie, ma sporo mocy i zużywa przy tym rozsądne ilości paliwa. Ten szafirowy Jaguar sprowadzony został ze Stanów Zjednoczonych, a w Polsce został przygotowany tak, by prezentował się i jeździł jak nowy.
Czytaj dalej

SS Jaguar 2 1/2 Litre Drophead Coupe 1939 – SPRZEDANY

Zanim Jaguar stał się Jaguarem, produkował auta pod nazwą SS, co było skrótem od Swallow Sidecar & Coachbuilding Company. Wojenna zwierucha wymusiła zmianę nazwy, lecz zanim do tego doszło, gama trzech SS debiutowała w latach 30-tych. Wyróżniały się stalowym poszyciem karoserii, do wyboru były wersje z silnikami 1,5, 2,5 i 3,5 litra, której dopełnieniem został luksusowy Drophead Coupe. Był to kabriolet ze składanym w wyjątkowy sposób dachem, pozwalającym na uzyskanie nadwozia otwartego, zamkniętego, bądź zamkniętego jedynie w tylnej części. Zanim produkcję wstrzymała II wojna światowa, SS Jaguar 2 1/2 Litre Drophead Coupe powstał w zaledwie 273 sztukach. Do dziś przetrwało ich zaledwie około 20 sztuk, dzięki czemu są poszukiwane i cenione. Po zakończonej w 2001 roku renowacji, prezentowany samochód zdobył wiele nagród na najbardziej renomowanych konkursach samochodów klasycznych na świecie. Stylowy i w doskonałym stanie, wyceniony został na 175 – 200 tys. dolarów, czyli około 800 tys. złotych. Licytowany był bez ceny minimalnej, dzięki czemu nowy właściciel może się nim cieszyć za jedyne 165 tys. dolarów.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 XJ40 Sovereign 1991 – 32000 PLN – Rokietnica

Arystokratyczne pochodzenie, komfort, bogate wyposażenie i ponadczasowa sylwetka – Jaguar XJ6 XJ40 ma wiele zalet. Powstał z myślą o amerykańskim rynku… i z niego właśnie pochodzi sprzedawany egzemplarz. 4-litrowy silnik uchodzi za najlepszy w gamie i o ile zużycie paliwa nie jest problemem, z powodzeniem może on służyć do jazdy na co dzień. Nowy lakier i chromowane (!) felgi z pewnością pozwolą mu się wyróżnić wśród współczesnych, tak podobnych do siebie samochodów.
Czytaj dalej

Jaguar E-Type Lightweight Competition 1963 – SPRZEDANY

Jaguar E-Type Lightweight Competition jest jedną z najczęściej wykonywanych replik, lecz oryginalnie powstał w zaledwie 12 sztukach. Dzięki silnikowi o astronomicznej mocy dochodzącej do 350 KM (co do dziś robi wrażenie, zważając na pojemność 3,8 l) i masie zaledwie 975 kg uzyskał on przydomek „zabójcy GTO”. Będący na usługach fabrycznego zespołu i sprzedany zaledwie kilku wybranym klientom, zapisał się w historii złotymi zgłoskami. Licytowany egzemplarz z nadwoziem S850667 to 10 z 12 wyprodukowanych egzemplarzy. Bob Jane wygrał nim w 1963 roku cały cykl mistrzostw Australian GT Championship. Oryginalny przebieg samochodu jest mniejszy niż 4000 mil, a stan zachowania jest fantastyczny. Wartość tego skarbu szacowana jest przez dom aukcyjny Bonhams na 7,5 – 8,5 miliona dolarów. Sprzedane za oszałamiającą kwotę 7,370,000 US$ czyli równowartość około 30 milionów złotych.

Czytaj dalej

Jaguar XJ-SC V12 1988 – 70000 PLN – Świeradów Zdrój

Jaguar XJ-SC to pierwsza fabryczna, otwarta wersja następcy legendarnego E-Type. Z silnikiem V12 debiutował w 1985 roku (z silnikiem R6 w 1983 r.), zgodnie z ówczesnymi trendami i chęcia zapewnienia jak najwyższego bezpieczeństwa nie był pełnym kabrioletem, lecz otrzymał nadwozie typu targa. Jego rozkładany dach jest trzyczęściowy, a pasażerów w razie dachowania chroni pałąk bezpieczeństwa. Przedstawiony „kocur” to królewska, najwyższa wersja z dwunastocylindrową jednostką napędową. To jeden z jedynie 3864 wyprodukowanych egzemplarzy. Sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych, zachowany jest w pięknym, oryginalnym stanie, z niskim przebiegiem.
Czytaj dalej

Eagle Competition Low Drag E-Type 1962 – ok. 1500000 PLN – UK

Oryginalny Jaguar E-Type Lightweight zbudowany został jedynie w 12 egzemplarzach i jest jedną z największych ikon świata wyścigów. Dla tych, którzy gotowi są realizować największe marzenia w życiu, powstał Eagle Competition Low Drag E-Type. To posiadacz paszportu wyścigów historycznych MSA, plasujący się wielokrotnie na podium serii wyścigów E-Type Challenge, odwiedzającej najsłynniejsze tory wyścigowe świata. Opisywany ‘CUT 7’ Low Drag pochodzi z kolekcji Dicka Skipworth’a, zbudowany został na bazie E-Type’a 3.8 Coupe pierwszej serii z 1962 roku. Wyposażony jest w aluminiowe panele nadwozia, posiada zgodną z regulaminem jednostkę 3,8 l, skrócone przełożenia skrzyni biegów, dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, pełną klatkę bezpieczeństwa i bezpieczny zbiornik paliwa. Ta wspaniała zabawka wyceniana jest na ponad 1,5 miliona złotych.
Czytaj dalej

Jaguar E-Type 2+2 S2 1969 – SPRZEDANY

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60-tych. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem. Sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii”. W 1966 roku ukazała się wersja 2+2, oferująca nieco przedłużoną kabinę i w niej dodatkowe dwa miejsca. Do oferty weszła wówczas również wersja ze skrzynią automatyczną i taki właśnie samochód oferuje Classic Motors. Jest to samochód w stanie do renowacji, która profesjonalnie przeprowadzona może zwiększyć jego wartość trzykrotnie.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 XJ40 1990 – 14000 PLN – Radomsko

Jaguar XJ6 XJ40 w wersji Sovereign to okaz elegancki o bogato wyposażonym wnętrzu. Luksusowa limuzyna otrzymała nowe nadwozie w 1986 roku, zachowując odwołania do klasycznych linii modelu XJ6. Jego nadwozie ubierają chromowane detale, a wnętrze skóra i drewniane wykończenia. To idealny kompan przejażdżek, a dla ludzi przyzwyczajonych do gabarytów limuzyn ciekawy samochód na co dzień. Czterolitrowy silnik o mocy 220 KM uchodzi za najlepszy wybór w tym modelu, a automatyczna skrzynia biegów posiada nawet tryb „sport”.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 Series I 1973 – 24500 PLN – Świdnica

Doskonały rzędowy silnik generujący aż 245 KM, skórzana tapicerka, klimatyzacja, mahoniowe drewno… to nie są elementy, które mogliśmy spotkać w przeciętnym samochodzie w pierwszej połowie lat 70-tych. Gdy dodamy do tego przepiękną sylwetkę, jaką może się poszczycić Jaguar XJ6 Series I, przed naszymi oczami stanąć może obraz idealnej, klasycznej, sportowej limuzyny. Te samochody nie są dziś drogie, co wciąż może pozwolić nam upolować wymarzonego kota bez wielkich wyrzeczeń. Ten przeszedł prace renowacyjne, w tym blacharskie i lakiernicze, co pozwoli ominąć bardzo kosztowną część procesu odbudowy. Niestety nie wszystko działa w nim aktualnie idealnie, lecz jeżeli potrafimy podejść do niego z sercem i cierpliwością, z pewnością zostaniemy za to wynagrodzeni.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 Series II 1973 – 29900 PLN – Katowice

Jaguar XJ6 Series II jest jedną z najciekawszych sportowych limuzyn przełomu lat 60-tych i 70-tych. Genialny 245-konny silnik R6 4,2 l zapewniał mu osiągi, o których większość konkurencji mogła tylko pomarzyć. Model pierwszej serii debiutował w 1968 roku, w 1973 przeszedł pierwsze większe zmiany. Taki właśnie model z początku II serii prezentowany jest w ogłoszeniu. Zewnętrznie wyróżnia się podniesionymi nieco wyżej zderzakami, wlotem powietrza umieszczonym pod przednim zderzakiem i zmniejszoną atrapą chłodnicy. Prezentowany egzemplarz to jeden z zaledwie 4907 egzemplarzy z krótszym (o 10 cm) rozstawem osi, z których produkcji zrezygnowano już w 1974 roku. Jest w pełni sprawny, zachowany w oryginalnym stanie, z piękną patyną. Wcześniej był własnością genewskiego bankiera.
Czytaj dalej