Jaguar

Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – 99800 PLN – Poznań

Jeździ aksamitnie, zachwyca liniami, łączy kanapowy komfort z sylwetką przywołującą najwspanialsze konstrukcje lat 60-tych i 70-tych. Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 z 1995 roku uwodzi, lecz pozostaje przy tym nieprzyzwoicie przyjemny i bezproblemowy w codziennej eksploatacji. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym diamentem. Jego sześciocylindrowa jednostka mruczy pięknie, ma sporo mocy i zużywa przy tym rozsądne ilości paliwa. Ten szafirowy Jaguar sprowadzony został ze Stanów Zjednoczonych, a w Polsce został przygotowany tak, by prezentował się i jeździł jak nowy.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 XJ40 Sovereign 1991 – 32000 PLN – Rokietnica

Arystokratyczne pochodzenie, komfort, bogate wyposażenie i ponadczasowa sylwetka – Jaguar XJ6 XJ40 ma wiele zalet. Powstał z myślą o amerykańskim rynku… i z niego właśnie pochodzi sprzedawany egzemplarz. 4-litrowy silnik uchodzi za najlepszy w gamie i o ile zużycie paliwa nie jest problemem, z powodzeniem może on służyć do jazdy na co dzień. Nowy lakier i chromowane (!) felgi z pewnością pozwolą mu się wyróżnić wśród współczesnych, tak podobnych do siebie samochodów.
Czytaj dalej

Jaguar XJS Convertible 1995 – Warszawa

Jaguar XJS to duży samochód kategorii gran turismo, który był produkowany na przestrzeni aż trzech dekad. Zastępował legendarnego E-Type’a, dziedzicząc wiele jego genów. Jako tradycyjne cabrio debiutował dopiero w 1988 roku, a z rokiem modelowym 1992 otrzymał przeprojektowane nadwozie i nowoczesne silniki. Ten mniejszy, sześciocylindrowy, uchodzi dziś za najbardziej pożądany i najlepiej sprawdzający się w codziennej eksploatacji. Taki właśnie egzemplarz z rynku amerykańskiego oferuje dom aukcyjny Ardor. Technicznie sprawny, do drobnej kosmetyki, wyceniony został na ok. 80-100 tys. zł. Auto stanowi idealną alternatywę dla niemieckiej konkurencji i pozwala na dalekie podróże z zachowaniem bardzo wysokiego poziomu komfortu.
Czytaj dalej

Jaguar E-Type Convertible S1,5 1968 – Warszawa

Jaguar E-Type Convertible to najbardziej rozpoznawalny brytyjski roadster. Zadebiutował na salonie w Genewie w roku 1961, wzbudzając zachwyt publiczności i z miejsca stając się ikoną stylu i elegancji. O stylistyce tego modelu wypowiedział się sam Enzo Ferrari, nazywając E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”. Prezentowany egzemplarz to przedstawiciel najrzadszej Serii 1,5, będącej delikatnie zmodyfikowaną Serią 1, przygotowaną na rynek amerykański. Sprowadzony do Polski 3 lata temu, przeszedł kompletną odbudowę blacharsko-lakierniczą. Otrzymał kolor British Racing Green i wspaniałe, piaskowe wnętrze. Ten fenomenalnie prezentujący się klasyk wyceniony został na 420 – 460 tys. złotych, a możliwość jego zakupu pojawi się na nadchodzącej aukcji Ardor Auctions 22 kwietnia br.
Czytaj dalej

Daimler 2.5 V8 1965 – 99900 PLN – Elbląg

Daimler 2.5 V8 (250) był luksusową odmianą Jaguara Mark 2, w którym producent zamiast rzędowej szóstki zainstalował widlastą ósemkę. Nowoczesny silnik zapewnił nie tylko więcej mocy, lecz również niższą o 68 kg masę, co znakomicie uzupełniło sportowy charakter tej limuzyny, zmniejszając tendencję do podsterowności i korzystnie wpływając na prowadzenie. Zewnętrznie wyróżniał się jedynie detalami, m.in. falującym kształtem zwieńczenia chromowanej atrapy chłodnicy i daszka nad tylną tablicą rejestracyjną. Więcej różnic można odnotować we wnętrzu, które wyposażono w bardziej luksusowy sposób. Produkcja zamknęła się w ilości 35404 sztuk – to niemało, choć należy przyznać, że tak piękny egzemplarz z lewostronnym układem kierowniczym nie jest częstym gościem na polskim rynku.
Czytaj dalej

Jaguar E-Type 4.2-Litre V8 Supercharged Roadster 1972/2013 – SPRZEDANY

Jaguar E-Type 4.2-Litre V8 Supercharged Roadster łączy klasyczną linię z nowoczesną technologią modelu XKR i wszystkimi wygodami. Powstał w mieszczącym się na nowozelandzkiej Wyspie Północnej warsztacie Grega Beacham’a, które kompleksowo odnowione i unowocześnione Jaguary zaczął oferować od końca lat 80-tych. Zaczęło się od Jaguarów Mark 2, przez Jaguara XK150, Astona Martina DB4, różne modele Rolls-Royce i Bentley oraz oczywiście nieśmiertelnego E-Type’a. Na aukcji wystawiony został ukończony w 2013 roku E-Type z silnikiem V8 o pojemności 4,2 litra, doładowanym sprężarką. Ponad 400 KM z sześciobiegową automatyczną skrzynią, ABS, wspomaganie układu kierowniczego, tempomat, system stereo i nawigacji satelitarnej, to nowoczesna opcja zamknięta w klasycznej linii jednego z najpiękniejszych samochodów wszech czasów. Od momentu transformacji, Jaguar przejechał zaledwie 700 mil i pozostaje w niesamowitym stanie. Wyceniony został na 100 000 – 120 000 funtów, czyli 490 000 – 590 000 złotych. Sprzedany podczas aukcji Bonhams, 19 marca w Goodwood za £156,800.
Czytaj dalej

Jaguar Lister XJ-S 6.0-Litre 1983 – SPRZEDANY

Brian Lister to projektant samochodów wyścigowych, które od lat 50-tych były główną siłą w wyścigowych klasach GT na całym świecie. Oprócz realizacji celów sportowych, Lister na swój warsztat brał również wozy cywilne. Ten konkretny model to Jaguar Lister XJ-S 6.0-Litre, napędzany stuningowaną jednostką V12 o mocy ponad 480 KM. Wyposażony jest w manualną pięciobiegową przekładnię oraz modyfikacje nadwozia, podwozia, zawieszenia, hamulców i kół. Zbudowany oryginalnie jako XJ-S HE, został przekształcony przez Lister’a w 1990 roku. W 1997 roku samochód został wycofany z ruchu i jest od tego czasu profesjonalnie przechowywany. Na jego liczniku widnieje aktualnie jedynie 21897 mil przebiegu, a w między czasie naprawie poddano system paliwowy i hamulcowy, sprawdzono kompresję silnika (w normie), wymieniono alternator i naprawiono układ zapłonowy. Wykończony w kolorze czerwonym ze śmietankowym skórzanym wnętrzem i czarnymi dywanikami, jest niepozornym wojownikiem i stanowi ekscytującą możliwość zdobycia unikalnego samochodu w wyjątkowej specyfikacji. Wartość szacowana jest na 20 000 – 25 000 funtów, czyli w przybliżeniu 99 000 – 120 000 złotych. Na aukcji Goodwood Members Meeting sprzedany został za 29 900 funtów.
Czytaj dalej

Jaguar Mk2 3.8-Litre 1961 – UK

Jaguar Mk2 to jeden z najlepiej rozpoznawalnych modeli lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku, pewnie dlatego, że często grywał w filmach i występował w telewizji. Jest limuzyną, która wyznaczyła nowe standardy w klasie, i do dzisiaj jest wysoko ceniona przez entuzjastów marki. Ten średniej wielkości sedan z 3,8 litrowym silnikiem szczycił się mocą 220 KM i mógł się rozpędzić do 200 km/h. Co ciekawe, z opcjonalną skrzynią automatyczną Borg-Warner osiągał maksymalną prędkość w zaledwie 3 sekundy mniej niż z manualem, co było w owych czasach doskonałym wynikiem i z pewnością przełożyło się na popularność automatu. Wystawiony na aukcji egzemplarz pochodzi z rynku amerykańskiego i prezentuje dziś piękny, odrestaurowany stan. Na wyposażeniu czterobiegowa automatyczna skrzynia, burgundowe wnętrze, zintegrowany system nawigacji, szyberdach Webasto Monte Carlo, radio Becker Mexico oraz kierownica w stylu MotoLita. Ta charyzmatyczna, brytyjska, sportowa limuzyna wyceniona została na 45 000 – 55 000 funtów, czyli 220 000 – 270 000 złotych.
Czytaj dalej

Daimler Double Six Vanden Plas S1 1973 – 130000 PLN – Gdańsk

Kiedy Jaguar XJ12 został zaprezentowany w 1972 roku, był jedyną dwunastocylindrową, masowo produkowaną limuzyną na świecie. Z prędkością maksymalną na poziomie 225 km/h, z biegu został również tą najszybszą. Jednocześnie dla najbardziej luksusowej wersji producent zdecydował się przywrócić nazwę używaną w latach 20-tych i 30-tych. Tak narodził się Daimler Double Six, dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych. Przed zaprezentowaniem w 1973 roku serii drugiej modelu, w wersji z krótkim rozstawem osi zbudowano 534 sztuki, a długiej – nazwanej Vanden Plas – jedynie 351. W ogłoszeniu najrzadsza, topowa odmiana, na dodatek w bardziej poręcznej i poszukiwanej u nas konfiguracji z kierownicą po lewej stronie.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 X350 2006 – 39000 PLN – Łomianki

Jaguar XJ6 generacji X350 wniósł do brytyjskiej limuzyny zupełnie nową jakość i powiew nowoczesności. W pełni aluminiowa konstrukcja nadwozia, wnętrze zdecydowanie bardziej obszerne od poprzednika, elektronika oparta na programowalnych modułach. Kształt nawiązujący do klasycznego XJ, do tego kompletne wyposażenie i… wysokoprężny silnik V6 biturbo produkcji PSA, oferujący 207 KM mocy i 435 Nm momentu obrotowego. Ponad 5 metrów długości, masa własna jedynie 1627 kg, pierwsza setka po 8,2 s i spalanie, które przy oszczędnej jeździe na trasie potrafi spaść do 6,5 l/100 km. Teoretycznie do codziennej jazdy wybór doskonały, choć w praktyce największą trudnością jest dziś znalezienie zadbanego egzemplarza o niewysokim przebiegu i znanej historii. Ten zapowiada się idealnie.
Czytaj dalej