Archiwum kategorii: Jaguar

Jaguar XJ220 1993 – USA

Jaguar XJ220, pokazany jako prototyp podczas brytyjskiego Motor Show w 1988 roku, był prawdziwą sensacją i godnym następcą modeli C-Type i D-Type, pogromców Le Mans z lat 50-tych. Planowana produkcja od 220 do 350 egzemplarzy oraz cena w wysokości 400 tysięcy funtów, służyły zapewnieniu o ekskluzywności XJ220. Zainteresowanie było ogromne, a firma otrzymała prawie 1500 zamówień, z których każde pokryte było depozytem w wysokości 50000 GBP. Jaguar miał przywilej wybierania klientów godnych otrzymania unikatu. Kiedy projekt wszedł do produkcji w 1992 roku, była to zupełnie inna maszyna niż pokazany 4 lata wcześniej prototyp. Zniknął silnik V12 o pojemności 6,2 litra, zastąpiony 3,5-litrowym V6 od Coswortha. Silnik ten produkował 542 KM, dzięki czemu Jaguar XJ220 zbliżył się do celu zawartego w jego nazwie i oznaczającego prędkość maksymalną. Kierowca F1 Martin Brundle podczas testów na torze osiągnął w nim 217 mil na godzinę. Nowy supersamochód Jaguara był szybszy niż Ferrari F40 i Lamborghini Diablo, osiągając 100 mil na godzinę w 7,9 sekundy. Ten rekord pozostawał we władaniu Jaguara aż do wypuszczenia na rynek McLarena F1. Korzystając z doświadczeń grupy C z Le Mans, Jaguar wyposażył XJ220 w nitowany monocoque z lekkiego i odpornego na korozję stopu aluminium wzmocnionego aluminiowymi segmentami o strukturze plastra miodu w najbardziej obciążonych miejscach. Z podobnych doświadczeń skorzystano przy konfigurowaniu zawieszenia, doborze kół oraz hamulców. Jaguar XJ220 wystawiony na aukcji został wyprodukowany 8 lutego 1993 roku. Jego pierwszym właścicielem był szef zespołu TRW, Tom Walkinshaw. Zawsze należycie serwisowany, z pełną historią i przebiegiem jedynie 9000 km, wykończony w oszałamiającym kolorze Silverstone Green z piaskową skórą, jest z pewnością jednym z najlepszych egzemplarzy na rynku. Jeden z zaledwie około 275 egzemplarzy wystawiony będzie na aukcji w Monterey bez ceny minimalnej. Jesteśmy bardzo ciekawi kwoty, jaką uzyska.
Czytaj dalej Jaguar XJ220 1993 – USA

Jaguar XJ-SC V12 1987 – 43000 PLN – Starachowice

Jaguar XJ-SC V12 to rzadki okaz. Pierwsza fabryczna otwarta wersja z nadwoziem typu targa powstała wyłącznie w 3864 egzemplarzach, z których jedna na sprzedaż jest w ogłoszeniu. To prawdziwa motoryzacyjna arystokracja, samochód który jako nowy kosztował podobnie jak Mercedes-Benz 560 SL czy Porsche 911 Carrera. Nie bez powodu w takim właśnie samochodzie widywano samą księżną Walii, Dianę. Dziś najlepsze egzemplarze XJ-SC wyceniane są nawet na 25 tysięcy euro, lecz jeżeli będziemy gotowi pogodzić się z pewnymi mankamentami, możemy taki samochód kupić zdecydowanie taniej. Ten sprowadzony dwa lata temu z USA egzemplarz jest zarejestrowany, sprawny, gotowy do drogi i wolny od rdzy.
Czytaj dalej Jaguar XJ-SC V12 1987 – 43000 PLN – Starachowice

Jaguar XJ6 XJ40 1992 – 33000 PLN – Gdynia

Jaguar XJ6 XJ40 to wspaniały przykład tradycyjnej, brytyjskiej limuzyny z bogato i gustownie wykończonym wnętrzem. Model XJ6 nowe nadwozie otrzymał w 1986 roku, zachowując odwołania do klasycznych linii modelu. Jego nadwozie ubierają chromowane detale, a wnętrze to świetna skóra i prawdziwe, drewniane wykończenia. W wersji Sovereign otrzymał prostokątne reflektory, a także klimatyzację, spryskiwacze reflektorów, system głośników z sześcioma głośnikami, tylne zawieszenie samopoziomujące (SLS) i system ESP. W jego wnętrzu każdy poczuje się dopieszczony.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 XJ40 1992 – 33000 PLN – Gdynia

Daimler V8-250 1969 – 74999 PLN – Katowice

Daimler V8-250 był luksusową odmianą Jaguara Mark 2, w którym producent zamiast rzędowej szóstki zainstalował widlastą ósemkę. Nowoczesny silnik zapewnił nie tylko więcej mocy, lecz również niższą o 68 kg masę, co znakomicie uzupełniło sportowy charakter tej limuzyny, zmniejszając tendencję do podsterowności i korzystnie wpływając na prowadzenie. Zewnętrznie samochód odróżnia się od Jaguara jedynie detalami, między innymi falującym kształtem zwieńczenia chromowanej atrapy chłodnicy i daszka nad tylną tablicą rejestracyjną. Więcej różnic można odnotować we wnętrzu, które wyposażono w bardziej luksusowy sposób. Produkcja zamknęła się w ilości 35404 sztuk – choć to niemało, na polskim rynku samochód jest prawdziwą rzadkością. Ten przeszedł szereg prac renowacyjnych i ma na sobie kultowy odcień lakieru British Racing Green.
Czytaj dalej Daimler V8-250 1969 – 74999 PLN – Katowice

Jaguar XJ6 Sovereign XJ40 1993 – 27900 PLN – Częstochowa

Jaguar XJ6 Sovereign XJ40 to wspaniały przykład tradycyjnej, brytyjskiej limuzyny z bogato i gustownie wykończonym wnętrzem. Model XJ6 nowe nadwozie otrzymał w 1986 roku, zachowując odwołania do klasycznych linii modelu. Jego nadwozie ubierają chromowane detale, a wnętrze to świetna skóra i prawdziwe, drewniane wykończenia. W wersji Sovereign otrzymał prostokątne reflektory, a także klimatyzację, spryskiwacze reflektorów, system głośników z sześcioma głośnikami, tylne zawieszenie samopoziomujące (SLS) i system ESP. W jego wnętrzu każdy poczuje się dopieszczony, szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu z minimalnym przebiegiem.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 Sovereign XJ40 1993 – 27900 PLN – Częstochowa

Jaguar XK8 Convertible 2003 – 75000 PLN – Warszawa

Jaguar XK8 Convertible to luksusowy kabriolet, w którym czuć ducha legendarnego E-Type, przeniesionego w bardziej współczesnej formie w nieco bliższe nam czasy. Ze sławnym przodkiem łączy go sylwetka, obłe kształty i niezwykle długa maska, a także pojemność silnika – 4,2 l. W tym wydaniu jednak nie była to rzędowa szósta, lecz nowoczesne V8, generujące 296 KM i zestawione z 6-biegową automatyczną skrzynią ZF. Jaguar w sposób wzorowy łączy nowoczesność i styl retro, gdzie wyposażone w najlepszej jakości skórę wnętrze doskonale współgra z otwartym dachem i gładkim brzmieniem silnika. Te egzemplarz pochodzi ze szwajcarskiego rynku, ma niewysoki przebieg i zachowany jest we wzorowym stanie.
Czytaj dalej Jaguar XK8 Convertible 2003 – 75000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ-S V12 Convertible 1990 – 85000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ-S V12 Convertible to następca legendarnego E-Type’a. Po sławnym przodku odziedziczył niską sylwetkę z długą maską, niezależne zawieszenie tylnej osi oraz silnik V12, ale kształty otrzymał zgodne z nową modą, a komfort zapewniał o wiele wyższy, przez co lepiej sprawdzał się w dalekiej podróży. Przez 20 lat produkcji nie zestarzał się ani odrobinę, a dziś przyciąga uwagę swoją klasyczną formą. Ten sprowadzony z Japonii egzemplarz ma jedynie 57,5 tysiąca kilometrów przebiegu, jest zachowany w bardzo dobrym stanie i stale serwisowany. Nie da się w nim przejechać niezauważonym, a piękne brzmienie silnika pozwala zapomnieć o całym świecie i delektować się jazdą.
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 Convertible 1990 – 85000 PLN – Warszawa

Daimler XJ40 1987 – 83000 PLN – Warszawa

Daimler XJ40 to świat brytyjskiego luksusu w najlepszym wydaniu, tu zachowany w fenomenalnej formie. Daimler to najbogatsza wersja wyposażeniowa Jaguara XJ6 generacji XJ40. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno na desce rozdzielczej, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowego i przytulnego zarazem wnętrza nie znajdziemy w żadnym innym samochodzie z tego okresu. Ten egzemplarz pochodzi z rynku japońskiego i wyróżnia się fenomenalnym stanem zachowania, będącym następstwem przebiegu, wynoszącego aktualnie zaledwie 34092 kilometrów. Ciekawym elementem wyposażenia tego egzemplarza jest kierownica Momo – w luksusowym samochodzie mogłaby się wydawać nie na miejscu, lecz pamiętajmy o całej historycznej, wyścigowej spuściźnie Jaguarów. W jego wnętrzu wciąż drzemie brytyjska, sportowa dusza i jest to ciekawe nawiązanie.
Czytaj dalej Daimler XJ40 1987 – 83000 PLN – Warszawa

Jaguar XKR R-Performance Convertible 2005 – 96000 PLN – Łódź

Jaguar XKR to zdecydowanie dziki kot, a R-Performance kit, w który wyposażony jest prezentowany egzemplarz, dodaje mu jeszcze więcej wigoru. Czym się wyróżnia? Więcej mocy, zmodyfikowane aktywne zawieszenie CATS, grubsze stabilizatory, 20-calowe, skręcane felgi BBS Perseus, hamulce z zaciskami Brembo i kilka wizualnych wyróżników – duże logo R na kierownicy i lewarku zmiany biegów czy aluminiowe pedały. W rezultacie to prawdziwy szatan na drodze, gotowy zarówno burzyć krew, jak i spokojnie przewieźć w ciepły wieczór z otwartym dachem. Pięknie utrzymany egzemplarz to doskonały wybór. Piękne nadwozie wciąż odwraca głowy na ulicy, wnętrze zachwyca luksusem, a blisko 400 koni z doładowanej V8-mki zapewnia osiągi jak w odrzutowcu, choć szaleć nim nie trzeba – Jaguar XKR R-Performance Convertible to wybór człowieka z klasą, nie miejskiego ściganta.
Czytaj dalej Jaguar XKR R-Performance Convertible 2005 – 96000 PLN – Łódź

Jaguar XJ8 X308 1998 – 14900 PLN – Poznań

Jest dostojny i zarazem drapieżny. Starzeje się niezwykle szlachetnie, niczym brunet delikatnie przyprószony siwizną. Jaguar XJ8 X308 debiutował w 1997 roku i był w dużej mierze oparty na platformie X300. Miał tą samą, smukłą linię nadwozia i poczwórne reflektory, nowy XJ8 od przodu może być rozpoznany po owalnych kierunkowskazach w przednim zderzaku (XJ X300 miał prostokątne). Największą nowością były nowo wprowadzone do produkcji silniki AJ-V8 o pojemności 3,2 albo 4 l, sprzęgane wyłącznie ze skrzynią automatyczną. Jak przystało na luksusowy wyrób brytyjskiego producenta, można nim jeździć spacerowo, ale on zdecydowanie lubi gdy czasem pojeździ się nim naprawdę szybko. Gdy spojrzymy jak wygląda i sprawdzimy jak jeździ, fakt, jak nisko są wyceniane naprawdę ładne egzemplarze, zadziwia.
Czytaj dalej Jaguar XJ8 X308 1998 – 14900 PLN – Poznań