Jaguar

Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – 99999 PLN – Ostróda

Jeździ aksamitnie, zachwyca liniami, łączy kanapowy komfort z sylwetką przywołującą najwspanialsze konstrukcje lat 60-tych i 70-tych. Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 z 1995 roku uwodzi, lecz pozostaje przy tym nieprzyzwoicie przyjemny i bezproblemowy w codziennej eksploatacji. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym diamentem. Jego sześciocylindrowa jednostka mruczy pięknie, ma sporo mocy i zużywa przy tym rozsądne ilości paliwa. Ten szafirowy Jaguar sprowadzony został ze Stanów Zjednoczonych, a w Polsce został przygotowany tak, by prezentował się i jeździł jak nowy.
Czytaj dalej

Jaguar E-Type S1 Roadster 1961 – USA

Jaguar E-Type serii pierwszej zaprezentowany został w 1961 roku na salonie w Genewie, budząc niespotykany wręcz entuzjazm i wielkie emocje. Swój niesamowity design i osiągi zawdzięcza wyścigowemu bratu – modelowi D-Type. Jaguar E-Type S1 posiadał 3,8 l silnik R6 o mocy 265 KM, hamulce tarczowe kół, a co ciekawe te na tylnej osi zamontowane zostały zaraz przy mechanizmie różnicowym, aby odciążyć sprężyny w zawieszeniu. To jeden z najbardziej eleganckich i wydajnych aerodynamicznie pojazdów silnikowych wszech czasów. Często nazywany najpiękniejszym samochodem produkcyjnym, pozostaje ikoną motoryzacji w zakresie projektowania, inżynierii i osiągów. Okaz wystawiony na aukcji jest przykładem bardzo pożądanego przez kolekcjonerów, wczesnego modelu Jaguara, który oprócz płaskiej podłogi i świateł umieszczonych nad zderzakiem, charakteryzuje się także zewnętrznymi zapinkami maski. Oryginalnie w opalizującym brązie na nadwoziu, swoją przygodę zaczął od podróży do Kanady, gdzie cieszył pierwszego właściciela do późnych lat 70-tych. Otoczony opieką czterech kolejnych właścicieli, w pierwszych latach nowego milenium przeszedł w pełni udokumentowaną, trwającą 8 lat kompleksową renowację. Roadster został ukończony w pięknej kombinacji niebieskiego z herbatnikowym wnętrzem, chronionym przez dach w odcieniu Fern Grey. Niesamowity okaz wyceniony został na 350 – 425 tys. dolarów, czyli 1,4 – 1,7 miliona złotych. Wylicytować będzie go można już na początku marca.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 XJ40 Sovereign 1991 – 32000 PLN – Rokietnica

Arystokratyczne pochodzenie, komfort, bogate wyposażenie i ponadczasowa sylwetka – Jaguar XJ6 XJ40 ma wiele zalet. Powstał z myślą o amerykańskim rynku… i z niego właśnie pochodzi sprzedawany egzemplarz. 4-litrowy silnik uchodzi za najlepszy w gamie i o ile zużycie paliwa nie jest problemem, z powodzeniem może on służyć do jazdy na co dzień. Nowy lakier i chromowane (!) felgi z pewnością pozwolą mu się wyróżnić wśród współczesnych, tak podobnych do siebie samochodów.
Czytaj dalej

Jaguar XKR 100 2002 – 115300 PLN – Dębica

Jaguar XKR 100 to specjalna, limitowana wersja dzikiego kota, wydana dla uczczenia setnej rocznicy urodzin Sir Williama Lyons’a, twórcy samochodów Jaguar. Powstało ich zaledwie 500 sztuk, uwzględniając zarówno modele coupe, jaki i cabrio, z kierownicą umieszczoną po lewej stronie, jak i po prawej. XKR 100 zawiera szereg indywidualnych cech poprawiających zarówno wygląd samochodu, jak i jego osiągi. Wyposażony m.in. w 20-calowe felgi BBS i pakiet R Performance, posiada 370-konny, doładowany kompresorem silnik V8, pozwalający pierwszą setkę osiągnąć w 5,6 s. To luksusowe GT utrzymane w niemal fabrycznym stanie to spory rarytas, z dużym potencjałem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 Series III Vanden Plas 1984 – 44500 PLN – Warszawa

Jego przepiękne linie to dzieło stylistów włoskich z Carrozzeria Pininfarina, którzy w mistrzowski sposób podkreślili cechy charakterystyczne brytyjskiej motoryzacji. Jaguar XJ6 serii trzeciej (po angielsku określany jako Series III) debiutował w 1979 roku, by w produkcji utrzymać się do roku 1987 (z silnikiem V12 – jako XJ12/Daimler Double Six – do 1993). Jego doskonały silnik XK z aluminiową głowicą i podwójnym wałkiem rozrządu otrzymał na amerykańskim rynku wtrysk paliwa i elektroniczny zapłon, co w wersji 4,2 l pozwoliło zwiększyć moc maksymalną do 204 KM.
Czytaj dalej

Jaguar Mark V 3,5 Litre Saloon 1950 – 72000 PLN – Biała Podlaska

Jaguar Mark V 3,5 Litre Saloon to imponujących rozmiarów brytyjska limuzyna. Ponad 3-metrowy rozstaw osi pozwolił tu stworzyć niezwykle komfortowe warunki podróży, a 6-cylindrowa jednostka pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 145 km/h. Zważając na okres produkcji (1948-51), osiągi byłe wyśmienite. Zbudowano ich 8791 sztuk, a te najpiękniejsze przekraczają już wartość 80 tys. euro. Tutaj w ogłoszeniu odnajdziemy materiał do renowacji, nieźle zachowany oryginał.
Czytaj dalej

Jaguar XJ-S V12 Convertible 1989 – 59000 PLN – Toruń

Jaguar XJ-S V12 Convertible to następca E-Type’a, który w fabrycznej wersji cabrio debiutował 13 lat po wersji coupe, w 1988 roku. XJ-S dzielił z E-Type’em niską sylwetkę z długą maską, niezależne zawieszenie tylnej osi i silnik V12, choć kształty otrzymał zgodne z nową modą, a komfort zapewniał o wiele wyższy, przez co lepiej sprawdzał się w dalekiej podróży. Przez 20 lat produkcji nie zestarzał się ani odrobinę, a dziś przyciąga uwagę jako klasyk. Ten sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych egzemplarz czaruje eleganckim zestawieniem kolorystycznym, choć do przywrócenie do pełnego blasku wymaga jeszcze prac renowacyjnych.
Czytaj dalej

SS Jaguar 2 1/2 Litre Drophead Coupe 1939 – SPRZEDANY

Zanim Jaguar stał się Jaguarem, produkował auta pod nazwą SS, co było skrótem od Swallow Sidecar & Coachbuilding Company. Wojenna zwierucha wymusiła zmianę nazwy, lecz zanim do tego doszło, gama trzech SS debiutowała w latach 30-tych. Wyróżniały się stalowym poszyciem karoserii, do wyboru były wersje z silnikami 1,5, 2,5 i 3,5 litra, której dopełnieniem został luksusowy Drophead Coupe. Był to kabriolet ze składanym w wyjątkowy sposób dachem, pozwalającym na uzyskanie nadwozia otwartego, zamkniętego, bądź zamkniętego jedynie w tylnej części. Zanim produkcję wstrzymała II wojna światowa, SS Jaguar 2 1/2 Litre Drophead Coupe powstał w zaledwie 273 sztukach. Do dziś przetrwało ich zaledwie około 20 sztuk, dzięki czemu są poszukiwane i cenione. Po zakończonej w 2001 roku renowacji, prezentowany samochód zdobył wiele nagród na najbardziej renomowanych konkursach samochodów klasycznych na świecie. Stylowy i w doskonałym stanie, wyceniony został na 175 – 200 tys. dolarów, czyli około 800 tys. złotych. Licytowany był bez ceny minimalnej, dzięki czemu nowy właściciel może się nim cieszyć za jedyne 165 tys. dolarów.
Czytaj dalej

Jaguar E-Type Lightweight Competition 1963 – SPRZEDANY

Jaguar E-Type Lightweight Competition jest jedną z najczęściej wykonywanych replik, lecz oryginalnie powstał w zaledwie 12 sztukach. Dzięki silnikowi o astronomicznej mocy dochodzącej do 350 KM (co do dziś robi wrażenie, zważając na pojemność 3,8 l) i masie zaledwie 975 kg uzyskał on przydomek „zabójcy GTO”. Będący na usługach fabrycznego zespołu i sprzedany zaledwie kilku wybranym klientom, zapisał się w historii złotymi zgłoskami. Licytowany egzemplarz z nadwoziem S850667 to 10 z 12 wyprodukowanych egzemplarzy. Bob Jane wygrał nim w 1963 roku cały cykl mistrzostw Australian GT Championship. Oryginalny przebieg samochodu jest mniejszy niż 4000 mil, a stan zachowania jest fantastyczny. Wartość tego skarbu szacowana jest przez dom aukcyjny Bonhams na 7,5 – 8,5 miliona dolarów. Sprzedane za oszałamiającą kwotę 7,370,000 US$ czyli równowartość około 30 milionów złotych.

Czytaj dalej

Eagle Competition Low Drag E-Type 1962 – ok. 1500000 PLN – UK

Oryginalny Jaguar E-Type Lightweight zbudowany został jedynie w 12 egzemplarzach i jest jedną z największych ikon świata wyścigów. Dla tych, którzy gotowi są realizować największe marzenia w życiu, powstał Eagle Competition Low Drag E-Type. To posiadacz paszportu wyścigów historycznych MSA, plasujący się wielokrotnie na podium serii wyścigów E-Type Challenge, odwiedzającej najsłynniejsze tory wyścigowe świata. Opisywany ‘CUT 7’ Low Drag pochodzi z kolekcji Dicka Skipworth’a, zbudowany został na bazie E-Type’a 3.8 Coupe pierwszej serii z 1962 roku. Wyposażony jest w aluminiowe panele nadwozia, posiada zgodną z regulaminem jednostkę 3,8 l, skrócone przełożenia skrzyni biegów, dyferencjał z ograniczonym poślizgiem, pełną klatkę bezpieczeństwa i bezpieczny zbiornik paliwa. Ta wspaniała zabawka wyceniana jest na ponad 1,5 miliona złotych.
Czytaj dalej