Archiwum kategorii: Jaguar

Jaguar XKR R-Performance Convertible 2005 – 115000 PLN – Łódź

Jaguar XKR to zdecydowanie dziki kot, a R-Performance kit, w który wyposażony jest prezentowany egzemplarz, dodaje mu jeszcze więcej wigoru. Czym się wyróżnia? Więcej mocy, zmodyfikowane aktywne zawieszenie CATS, grubsze stabilizatory, 20-calowe, skręcane felgi BBS Perseus, hamulce z zaciskami Brembo i kilka wizualnych wyróżników – duże logo R na kierownicy i lewarku zmiany biegów czy aluminiowe pedały. W rezultacie to prawdziwy szatan na drodze, gotowy zarówno burzyć krew, jak i spokojnie przewieźć w ciepły wieczór z otwartym dachem. Pięknie utrzymany egzemplarz to doskonały wybór. Piękne nadwozie wciąż odwraca głowy na ulicy, wnętrze zachwyca luksusem, a blisko 400 koni z doładowanej V8-mki zapewnia osiągi jak w odrzutowcu, choć szaleć nim nie trzeba – Jaguar XKR R-Performance Convertible to wybór człowieka z klasą, nie miejskiego ściganta.
Czytaj dalej Jaguar XKR R-Performance Convertible 2005 – 115000 PLN – Łódź

Jaguar XJ6 XJ40 1992 – 29900 PLN – Gdynia

Jaguar XJ6 XJ40 to wspaniały przykład tradycyjnej, brytyjskiej limuzyny z bogato i gustownie wykończonym wnętrzem. Model XJ6 nowe nadwozie otrzymał w 1986 roku, zachowując odwołania do klasycznych linii modelu. Jego nadwozie ubierają chromowane detale, a wnętrze to świetna skóra i prawdziwe, drewniane wykończenia. W wersji Sovereign otrzymał prostokątne reflektory, a także klimatyzację, spryskiwacze reflektorów, system głośników z sześcioma głośnikami, tylne zawieszenie samopoziomujące (SLS) i system ESP. W jego wnętrzu każdy poczuje się dopieszczony.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 XJ40 1992 – 29900 PLN – Gdynia

Jaguar XJ13 Tempero 1966 – USA

Jaguar i Le Mans w latach 50-tych były jednością, a modele C-Type i D-Type ugruntowały pozycję marki w wyścigowym świecie. W kolejnej dekadzie dominowały Ferrari i Ford, a Jaguar XJ13 był tworzony, aby złamać ten układ. Konstruowanie projektu rozpoczęło się w 1965 roku, a już rok później prototyp był gotowy do jazdy. Zbieg niefartownych okoliczności pogrzebał jednak jego przyszłość. Fuzja Jaguar i BMC wstrzymała rozwój, a kiedy wreszcie 21 stycznia 1971 roku XJ13 trafił na tor, aby zostać sfilmowanym, kierowca fabryczny rozbił się nim przez uszkodzoną oponę. Całe szczęście Norman Dewis z wypadku wyszedł bez szwanku, a odbudowany po kliku samochód latach trafił do Jaguar Museum w Coventry. Doświadczenie wrażeń, jakie gwarantował Jaguar XJ13 nie było możliwe, dopóki za konstrukcję replik nie wziął się Rod Tempero z Nowej Zelandii. Dołożył on wszelkich starań, aby odtworzyć linię, metody produkcji, cechy i materiały oryginalnej konstrukcji. Aluminiowy korpus został zbudowany na aluminiowym monokoku zgodnie ze specyfikacją. Zamontowano w nim, tak jak w oryginale, zmodyfikowane przednie zawieszenie z E-Type i idealnie odwzorowany układ silnika Jaguar V12 z suchą miską olejową, a moc przekazywana jest przez pięciobiegową skrzynię biegów ZF DS5/2. Na aukcję zgłoszony został pierwszy z sześciu wyprodukowanych okazów. Wyceniony został na 350 – 400 tysięcy dolarów, czyli około 1,35 – 1,5 miliona złotych.
Czytaj dalej Jaguar XJ13 Tempero 1966 – USA

Jaguar XK 120 Roadster 1949 – USA

Jaguar XK 120 to prawdziwa legenda brytyjskiej marki. Już sam prototyp pokazany październiku 1948 roku na londyńskim salonie wywołał niemałą sensację. W czasie kiedy Enzo dopiero się organizował, a Porsche testował 356, XK 120 już był dostępny w sprzedaży i osiągał 120 mil na godzinę, stąd zresztą jego nazwa. Powstało zaledwie 240 ręcznie budowanych roadsterów z aluminiowym nadwoziem, a okaz o numerze 670005 wystawiony na sprzedaż, był pierwszym importowanym do USA. Opuścił fabrykę w niestandardowym kolorze Blue Sheen i jako piąty wyprodukowany z kierownicą po lewej stronie sprowadzony został przez znanego nowojorskiego dealera marek premium, Maxa Hoffmana. Max, geniusz marketingu w branży motoryzacji, bez trudu załatwił dla nowego Jaguara honorowe miejsce w paradzie przed rozpoczęciem Watkins Glen Grand Prix. Tuż po prezentacji Jaguar trafił do pierwszego właściciela, jednak nie zagrzał długo miejsca i dopiero 1957 roku zagościł aż na trzy dekady w rodzinie Brockmanów, która sprzedała go dopiero w 1985 roku. Kiedy ponownie odkryto Jaguara XK 120, wciąż był kompletny, ale wymagał sporo pracy. Pomiędzy październikiem 2005 a czerwcem 2008 roku, Jaguar przebywał u najlepszych w USA ekspertów od marki, JK Restorations. Po ukończeniu renowacji, Jaguar zdobył wiele prestiżowych nagród. Samochód był skrupulatnie pielęgnowany i prezentuje się wspaniale do dzisiaj. Jesteśmy niezwykle ciekawi wyniku aukcji tego jednego z najpiękniejszych Jaguarów XK 120 na świecie, tym bardziej, że przedaukcyjna wycena opiewa na 350 – 400 tysięcy dolarów, czyli około 1,3 – 1,5 miliona złotych.
Czytaj dalej Jaguar XK 120 Roadster 1949 – USA

Jaguar XJ220 1993 – USA

Partnerstwo firm Jaguar i Tom Walkinshaw Racing przyniosło nie tylko efekt w postaci zwycięstw w najsłynniejszym wyścigu świata, 24h Le Mans, w 1988 i 1990 roku, ale i jeden z najbardziej imponujących supersamochodów lat 90-tych. Jaguar XJ220 zaprezentowany został w 1988 oku na targach w Birmingham, będąc wyśmienitym połączeniem myśli technicznej, wyścigowego piękna i odwagi. Z karoserią z kompozytów i aluminium, z podwójnie doładowanym silnikiem V6 o mocy 542 KM, pobił wkrótce rekord prędkości samochodów produkcyjnych (217 mi/h, czyli około 350 km/h), złamany dopiero w 1994 roku przez McLarena F1. Ten przepiękny egzemplarz w kolorze Spa Silver z czarnym wnętrzem ma obecnie dopiero 3100 mil przebiegu. Będąc częścią pokaźnej kolekcji, w ciągu ostatnich 9 lat przejechał ledwie 800 mil. To jeden z zaledwie około 280 egzemplarzy wyprodukowanych w latach 1992-94. Po niedawnym serwisie w czerwcu 2019, jest w pełni przygotowany do sprzedaży. Szansa nabycia tego pięknego i niezwykle szybkiego kota, już w sierpniu na aukcji w Monterey a wycena auta waha się między 400 – 450 tysięcy dolarów, czyli około 1,5 – 1,7 miliona złotych.
Czytaj dalej Jaguar XJ220 1993 – USA

Jaguar XK8 1997 – 60000 PLN – Zielonka

Jaguar XK8 narodził się w 1996 roku, zastępując produkowany przez ponad 20 lat model XJS. Inspirowany był projektem legendarnego modelu E-Type, przenosząc jego piękne proporcje z niezwykle długą maską w czasy nowoczesne, gdzie podróżuje się szybko i z właściwym komfortem. Jaguar dzielił płytę podłogową z Astonem Martinem DB7, lecz mimo to otrzymał całkiem atrakcyjną cenę, co skutkowało jego niesłabnącą przez lata popularnością. Ten niezwykle przyjazny w trasie Gran Tourer szczycił się w pełni aluminiowym silnikiem V8, łącząc nowoczesną technologię i tradycyjny, brytyjski styl. Ten egzemplarz przejechał dotąd jedynie 91 tysięcy kilometrów, jest w kolekcjonerskim stanie i zachwyca doskonałym połączeniem kolorystycznym brytyjskiej zieleni i jasnego, skórzanego wnętrza.
Czytaj dalej Jaguar XK8 1997 – 60000 PLN – Zielonka

Jaguar XK8 Convertible 2003 – 72999 PLN – Warszawa

Jaguar XK8 Convertible to luksusowy kabriolet, w którym czuć ducha legendarnego E-Type, przeniesionego w bardziej współczesnej formie w nieco bliższe nam czasy. Ze sławnym przodkiem łączy go sylwetka, obłe kształty i niezwykle długa maska, a także pojemność silnika – 4,2 l. W tym wydaniu jednak nie była to rzędowa szósta, lecz nowoczesne V8, generujące 296 KM i zestawione z 6-biegową automatyczną skrzynią ZF. Jaguar w sposób wzorowy łączy nowoczesność i styl retro, gdzie wyposażone w najlepszej jakości skórę wnętrze doskonale współgra z otwartym dachem i gładkim brzmieniem silnika. Te egzemplarz pochodzi ze szwajcarskiego rynku, ma niewysoki przebieg i zachowany jest we wzorowym stanie.
Czytaj dalej Jaguar XK8 Convertible 2003 – 72999 PLN – Warszawa

Jaguar XK8 2002 – 75000 PLN – Czechy

Wystarczy spojrzeć w oczy Jaguara XK8, aby przekonać się o jego szlachetnym pochodzeniu. Jednak nie tylko na pierwszy rzut oka ma on wspólne cechy z Astonem Martinem DB7, dzielą również płytę podłogową. Designem przodu XK8 nawiązuje do klasycznej, otwartej paszczy e-Typa, a smukła i elegancka sylwetka zapewni mu trwałe miejsce w historii motoryzacji. Jednostka V8 pod maską bardzo żwawo porusza nadwoziem w wersji coupe, a automatyczna skrzynia z trybem “Sport” zapewni komfort w trasie, jak i w mieście. Tak zadbany egzemplarz zapewni dużą dawkę prawdziwie brytyjskiej przyjemności z jazdy. W kolorze Zircon Metallic z 18-calowymi felgami Milano prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Jaguar XK8 2002 – 75000 PLN – Czechy

Jaguar XJ6 Daimler XJ40 1992 – 49900 PLN – Nowa Iwiczna

Brytyjska motoryzacja jest inna niż wszystko na świecie. Jaguary to zawsze warte uwagi samochody, szczególnie gdy przygarniemy kota w ciekawej wersji i w idealnym stanie. Jaguar XJ6 Daimler XJ40 to niegdyś najbogatsza wersja wyposażenia tego modelu. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno na desce rozdzielczej, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Zachwyca piękne zestawienie kolorystyczne, jak i stan zachowania tego egzemplarza. Ten Jaguar ma już 27 lat, lecz ma przebieg jedynie 80000 kilometrów i wygląda niemal jak z salonu.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 Daimler XJ40 1992 – 49900 PLN – Nowa Iwiczna

Jaguar Pirana 1967 – USA

Brytyjczyk z włoskim nadwoziem to doprawdy coś niezwykłego, a gdy dodamy do tego jedyny istniejący egzemplarz, w równaniu zaczynają się pojawiać zera i to wcale nie po przecinku. Jaguar Pirana to koncept zaprojektowany przez Marcello Gandiniego i stworzony w studio Bertone. Jednak prawdziwymi “rodzicami” projektu byli dziennikarze The Daily Telegraph, którzy zapragnęli samochodu, w którym playboy nie pogniecie sobie smokingu. Tworzyli dla ludzi, którzy kochają samochody, a wzięli wszystko, co było dostępne i możliwie nowoczesne. Kiedy przyjrzymy się bryle, liniom i charakterystycznym wlotom powietrza Jaguara Pirana, ukaże nam się nic innego, jak późniejsze Lamborghini Espada. Bertone-Jaguar Pirana był gotowy w 1967 roku i zaprezentowany podczas Earl’s Court Motor Show. Został gwiazdą nie tylko w Londynie, podbijając serca publiki również w Turynie, Montrealu i Nowym Jorku. Elegancki samochód klasy GT, opierał się na podwoziu i układzie napędowym 4,2-litrowego Jaguara e-Type, użyczonymi przez Sir Williama Lyona.
Czytaj dalej Jaguar Pirana 1967 – USA