Jaguar

Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 1995 – 97000 PLN – Poznań

Jeździ aksamitnie, zachwyca liniami, łączy kanapowy komfort z sylwetką przywołującą najwspanialsze konstrukcje lat 60-tych i 70-tych. Jaguar XJS 2+2 Convertible 4.0 z 1995 roku uwodzi, lecz pozostaje przy tym nieprzyzwoicie przyjemny i bezproblemowy w codziennej eksploatacji. To bez wątpienia klasyk, który podczas ponad 20-letniego okresu produkcyjnego przechodził szereg modyfikacji i w rezultacie stał się oszlifowanym diamentem. Jego sześciocylindrowa jednostka mruczy pięknie, ma sporo mocy i zużywa przy tym rozsądne ilości paliwa. Ten szafirowy Jaguar sprowadzony został ze Stanów Zjednoczonych, a w Polsce został przygotowany tak, by prezentował się i jeździł jak nowy.
Czytaj dalej

Jaguar XJ-S V12 Hess & Eisenhardt Convertible 1987 – 49000 PLN – Częstochowa

Jaguar XJ-S debiutował w 1976 roku, zastępując legendarnego E-Type. W produkcji utrzymał się przez 20 lat, lecz długo w ofercie nie było wersji otwartej, która tak znakomicie sprzedawała się za czasów poprzednika, szczególnie za Oceanem. Co prawda od 1983 roku dostępna była wersja z nadwoziem typu targa, lecz wciąż nie było prawdziwego, pełnego kabrioletu. Lukę na rynku postanowiła w 1986 roku zapełnić firma nadwoziowa Hess & Eisenhardt, działająca w USA, w stanie Ohio. Zanim ukazało się fabryczne cabrio, w 1989 roku, zbudowano ich około 800-2000 sztuk (dokładna liczba nie jest znana, ze względu na pożar w fabryce, który strawił całą dokumentację). Dziś Jaguar XJ-S V12 Hess & Eisenhardt Convertible jest ogromną rzadkością. W opinii wielu miłośników marki ta wersja jest bardziej elegancka od późniejszego fabrycznego kabrioletu – to dzięki wpuszczeniu otwieranego automatycznie dachu w nadwozie, który dzięki temu zdecydowanie lepiej komponuje się z sylwetką. W ogłoszeniu egzemplarz na chodzie, do renowacji.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 XJ40 Sovereign 1991 – 20000 PLN – Rokietnica

Arystokratyczne pochodzenie, komfort, bogate wyposażenie i ponadczasowa sylwetka – Jaguar XJ6 XJ40 ma wiele zalet. Powstał z myślą o amerykańskim rynku… i z niego właśnie pochodzi sprzedawany egzemplarz. 4-litrowy silnik uchodzi za najlepszy w gamie i o ile zużycie paliwa nie jest problemem, z powodzeniem może on służyć do jazdy na co dzień. Nowy lakier i chromowane (!) felgi z pewnością pozwolą mu się wyróżnić wśród współczesnych, tak podobnych do siebie samochodów.
Czytaj dalej

Jaguar XK8 1998 – 57000 PLN – Dębica

Jaguar XK8 to brytyjski wóz klasy GT, który rozpoczął stylistyczną rewolucję w gamie marki. Następca XJS’a produkowany był przez 18 lat, jako wersja coupe i kabriolet, a przez ten czas narodziły się tylko dwie jego generacje. Kształty jego karoserii czerpały inspirację z klasycznych modeli Jaguara, jednak wewnątrz ukryto najnowsze osiągnięcia techniki. Napędza go nowo zaprojektowany silnik V8 o mocy 294 KM, a automatyczna pięciobiegowa skrzynia przekazuje całą moc na tylną oś. To doskonałe połączenie luksusowego charakteru i sportowych osiągów, urzekające brytyjskim, tradycyjnym, wyścigowym stylem. Piękna brytyjska zieleń tego egzemplarza doskonale łączy się z kremowym skórzanym wnętrzem, a niski przebieg obiecuje jeszcze długą i spokojną eksploatację.
Czytaj dalej

Jaguar XKR 2004 – 89900 PLN – Zawiercie

Jaguar XK to następca modelu XJS, który otrzymał nowo zaprojektowany przez Jaguara silnik AJ-V8. W wersji XKR samochód napędzany jest 395 doładowanymi końmi mechanicznymi, a jego przyspieszenie od 0 do 100 km/h oscyluje wokół 5,4 sekundy. To wspaniały samochód klasy Gran Tourismo, idealny do transeuropejskich podróży. Okaz z ogłoszenia pochodzi z pierwszej serii, jest w dobrym stanie zachowania, z pełną historią serwisową i udokumentowanym przebiegiem. Ma szansę zatem sprawić mnóstwo przyjemności, i pod każdym hotelem na świecie będzie prezentował się wyśmienicie.
Czytaj dalej

Jaguar S-Type 1965 – 80000 PLN – Poznań

Wspaniały, wyrafinowany następca Mark 2, czyli Jaguar S-Type, na salony wjechał pod koniec 1963 roku, dziedzicząc po poprzedniku większość rozwiązań mechanicznych. Największą zmianą był układ kierowniczy samochodu, do którego zastosowano ulepszony system wspomagania Burman’a, wymagający już tylko 3,5 obrotów kierownicy do pełnego skrętu kół. Dla polepszenia komfortu jazdy w S-Type zastosowano niezależne zawieszenie tylne, które wpłynęło pozytywnie również na prowadzenie samochodu. Okaz z ogłoszenia przeszedł gruntowną renowację. To szansa na zasmakowanie stylu lat sześćdziesiątych i okazja na przeżycie wielu niezapomnianych chwil za kierownicą, czy na zlotach pojazdów zabytkowych.
Czytaj dalej

Jaguar XKR 100 2002 – 115300 PLN – Dębica

Jaguar XKR 100 to specjalna, limitowana wersja dzikiego kota, wydana dla uczczenia setnej rocznicy urodzin Sir Williama Lyons’a, twórcy samochodów Jaguar. Powstało ich zaledwie 500 sztuk, uwzględniając zarówno modele coupe, jaki i cabrio, z kierownicą umieszczoną po lewej stronie, jak i po prawej. XKR 100 zawiera szereg indywidualnych cech poprawiających zarówno wygląd samochodu, jak i jego osiągi. Wyposażony m.in. w 20-calowe felgi BBS i pakiet R Performance, posiada 370-konny, doładowany kompresorem silnik V8, pozwalający pierwszą setkę osiągnąć w 5,6 s. To luksusowe GT utrzymane w niemal fabrycznym stanie to spory rarytas, z dużym potencjałem kolekcjonerskim.
Czytaj dalej

Jaguar XJ6 Vanden Plas 1984 – SPRZEDANY

Jaguar XJ to flagowy model Jaguara produkowany od 1968 roku. Do dziś powstało osiem generacji modelu, trzy pierwsze uznaje się aktualnie za klasyczne. Jaguar XJ6 Vanden Plas oferowany na licytacji Ardor Auctions to przedstawiciel serii trzeciej, pierwszy model wyposażony we wtrysk paliwa. W środku znajdziemy między innymi automatyczną klimatyzację, elektryczną regulację wszystkich szyb, lusterek oraz przednich foteli, szyberdach czy specjalne lampki do czytania – to cechy najbardziej luksusowej wersji wyposażenia Vanden Plas. Jaguar przechodził renowację blacharską w 2013 roku oraz lakierniczą na początku 2017 roku, wnętrze zachowane zostało w oryginale. Na aukcji sprzedany został za 43700 złotych.
Czytaj dalej

Jaguar XJ8 X308 2000 – 31900 PLN – Białystok

Brytyjskie koty mają w sobie coś. Lekkość linii, piękna sportowa sylwetka i tradycyjny, wyspiarski styl wnętrza to naturalne cechy takiej limuzyny, jak Jaguar XJ8 X308. Tu po zajęciu miejsca za kierownicą natychmiast pojawia się uśmiech, będący świadomością faktu, że wybraliśmy niebanalny i świetnie wykonany pojazd. W czasie jazdy uśmiech ten nie zniknie – w końcu jakość resorowania jest na najwyższym poziomie, a osiągi niezgorsze. Odpowiedzialny za nie jest nowoczesny silnik V8, pozwalający połączyć piękne brzmienie z rozsądnymi ilościami spalanego paliwa. Egzemplarz z ogłoszenia to najwyższa wersja wyposażeniowa Sovereign, wyróżniająca się wykończeniem w prawdziwym drewnie, świetnej jakości skórzaną tapicerką i bogatą galanterią chromowaną.
Czytaj dalej

Jaguar S-Type R 2002 – 64000 PLN – Wrocław

Jaguar S-Type powstał na fali mody na pojazdy retro, czerpiące swój styl i charakter z historycznych poprzedników. Nazwę i kształty odziedziczył po modelu S-Type z 1963 roku, a jego mechanika to płyta podłogowa DEW koncernu Forda, wykorzystywana także w samochodach Lincoln LS oraz Ford Thunderbird. Debiutował w 1999 roku, a w 2002 roku przeszedł modyfikację przedniego zawieszenia, co poprawiło jego trwałość oraz trakcję. Zmieniono także atrapę chłodnicy oraz zestaw wskaźników. W tym samym roku do oferty wprowadzono blisko 400-konny silnik w usportowionej wersji R, który znajduje się w prezentowanym egzemplarzu. Auto stanowi ciekawą alternatywę dla Mercedesa E AMG lub BMW M5. Ma klasę, prestiż i historię, a więc wszystko to, co powinna mieć porządna limuzyna, a w zamian oferuje również niepowtarzalny, brytyjski styl.
Czytaj dalej