Archiwum kategorii: Jaguar

Jaguar XK8 1997 – 73000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Miękkie linie z kocimi oczami, długa maska z pięknym wybrzuszeniem, muskularne biodra i zgrabnie zakończony tył. Zupełnie jak w kultowym E-Type’ie za lat 60-tych. Jaguar XK8 nie był stylizowany na styl retro, ale umiejętnie zinterpretował na nowo dawne kształty. Kiedy wchodził na rynek, był konkurentem dla Porsche 911. Choć od niemieckiego konkurenta jest nieco bardziej ugładzony, odwzajemnia się bardziej przewidywalnym prowadzeniem w zakrętach, jest bardziej przyjazny w długiej trasie. Okupia to większą masą, która bardziej ciąży na zakrętach, lecz na pewno nie można mu odmówić sportowego charakteru i zadziorności. To gran tourer z prawdziwego zdarzenia. Pod maską gra tu silnik V8 – nowoczesny, aluminiowy, gładko brzmiący – to pierwsza tego typu konstrukcja w historii marki, którą z pewnością polubisz bardziej, niż 300-konne jednostki we współczesnych hot hatchach, braki w brzmieniu i ilości cylindrów nadrabiające sztuczkami z układów wydechowych.
Czytaj dalej Jaguar XK8 1997 – 73000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Jaguar E-Type V12 S3 1971 – 289000 PLN – Poznań

Jaguar E-Type to auto legenda, ikona stylu i elegancji lat 60-tych. Projektantem tej wybitnej karoserii był Malcolm Sayer. Charakteryzuje się ona lekkim i opływowym kształtem, z fenomenalnie długą maską i kabiną przesuniętą maksymalnie do tyłu samochodu. Sam Enzo Ferrari nazwał E-Type’a “najpiękniejszym autem w historii” i trudno wyobrazić sobie większy komplement z ust wielkiego mistrza. W 1966 roku ukazała się wersja 2+2, oferująca nieco przedłużoną kabinę i dodatkowe dwa miejsca. Rok 1971 z kolei to debiut silnika V12, wraz z ukazaniem się trzeciej serii modelu. Taki właśnie samochód, w rzadko spotykanej na naszym rynku europejskiej specyfikacji, ze skrzynią manualną, prezentujemy w tym ogłoszeniu. Kolor British Racing Green w połączeniu z wyszukaną skórą w kolorze biscuit tworzy idealne połączenie dla tego zjawiskowego samochodu. To klasyczna konfiguracja przypisana do kanonu elegancji, a stan tego egzemplarza jest zjawiskowy.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 S3 1971 – 289000 PLN – Poznań

Jaguar XJS V12 1991 – 79000 PLN – Katowice

Jaguar XJS produkowany był przez ponad 20 lat, będąc stale rozwijany i modernizowany. Ten następca E-type’a to z jednej strony brytyjski arystokrata, a z drugiej sportowy samochód klasy GT idealny do dalekich podróży. Gdy narodził się w 1975 roku, zszokował tradycyjnych nabywców marki. Bezdyskusyjnie porywał gładką pracą topowego silnika V12 i osiągami, a jego oryginalna sylwetka zawsze gwarantowała uwagę większości przechodniów i innych kierowców. Prezentowany okaz to jeden z pierwszych egzemplarzy po lifcie przeprowadzonym w 1991 roku. Wyróżnia się wizualnie tylnym pasem z szerokim rzędem świateł i zmienionym wykończeniem bocznych okien. Produkowany był w takiej formie wyłącznie przez rok od maja 1991 roku, po czym został zastąpiony przez wersję 6-litrową. Kampanię promocyjną tego modelu wzmocnił występ modelu w filmie Zapach kobiety.
Czytaj dalej Jaguar XJS V12 1991 – 79000 PLN – Katowice

Jaguar XKR Convertible 2000 – 85000 PLN – Krapkowice

Misją tego samochodu, podobnie jak wszystkich Jaguarów, jest sprawienie, abyś poczuł się elegancko. Skóra Conolly i prawdziwe drewno na desce do standard w tym świecie, ale nie będziesz się tu lenił jak na kanapie w salonie… progi są szerokie, fotele wąskie, a rozdzielający je tunel wysoki. To pokłosie pokrewieństwa z modelem XJS, z którego wywodzi się Jaguar XKR Convertible. To kabriolet inny niż wszystkie. W założeniu luksusowy, lecz z prawdziwie dzikim charakterem. W wersji wyposażonej w kompresor ma nie tylko gigantyczny moment obrotowy gwarantujący niesłabnący ciąg przyspieszenia, ale i świetnie pracującą skrzynię pożyczoną od Mercedesa. Do tego miękka linia nadwozia, długa maska, piękne owale karoserii. Ma również zgrabne dodatki, jak mały spojler na tylnej klapie, piękny grill z siatki i charakterne wloty powietrza na masce. I otwarty dach nad głową. XKR jest perfekcyjny na weekendowy wypad, kiedy wszystko czego chcesz, to prowadzić świetny samochód i dobrze to poczuć.
Czytaj dalej Jaguar XKR Convertible 2000 – 85000 PLN – Krapkowice

Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 590000 PLN – Warszawa

Jaguar E-type V12 serii trzeciej z 12-cylindrowym silnikiem jest uznawany za najbardziej dopracowaną generację kultowego modelu, zaprezentowanego w 1961 roku. W odróżnieniu od 6-cylindrowych poprzedników, jest to prawdziwe GT, a nie tylko samochód sportowy. Prezentowany egzemplarz ma chyba najpiękniejsze możliwe zestawienie kolorystyczne – lakier british racing green i biszkoptową tapicerkę. Sprowadzony został z USA do Polski i przeszedł renowację na najwyższym poziomie, z wykorzystaniem specjalistów z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Wręcz można uznać, że ten E-Type jest samochodem nowym, odtworzonym według fabrycznej specyfikacji.
Czytaj dalej Jaguar E-Type V12 S3 1973 – 590000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ8 L X350 2005 – 67000 PLN – Krapkowice

Są tacy, którzy powiedzą, że rozmiar nie ma znaczenia, że dłuższe i większe niekoniecznie oznacza lepsze. Nie wierz im, jeżeli zależy Ci na komforcie na tylnej kanapie. Jaguar XJ8 L X350 wszedł na rynek w 2005 roku, czyli dwa lata później niż krótka wersja. Zaoferował 5 cali więcej między osiami i co ciekawe, dodatkowo podniesiono jego linię dachu w tylnej części. Był najdłuższym Jaguarem, jaki kiedykolwiek zaoferowała brytyjska marka w wielkoseryjnej produkcji. Mierzy 5 metrów i 21 centymetrów, co znaczy tyle, że zanim zdecydujecie się na zakup, najpierw powinniście zmierzyć swój garaż 😉 Jeżeli zdecydujecie się na zakup, na pewno oczaruje Was komfortem jazdy – dzięki adaptacyjnemu, samopoziomującemu zawieszeniu pneumatycznemu jedzie tak gładko, jak to tylko możliwe. To wdzięk, styl i wygoda – wspaniałe zestawienie, pełne brytyjskiej klasy.
Czytaj dalej Jaguar XJ8 L X350 2005 – 67000 PLN – Krapkowice

Daimler Six XJ40 1990 – 39500 PLN – Wrocław

Daimler Six XJ40 to świat brytyjskiego luksusu w najlepszym wydaniu, w najwyższej wersji wyposażenia wśród wszystkich odmian Jaguarów XJ6. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno na desce rozdzielczej, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowe i przytulne zarazem wnętrze potrafi oczarować. Ten egzemplarz pochodzi z rynku szwajcarskiego i wyróżnia się pięknym zestawieniem kolorystycznym i fenomenalnym stanem zachowania, jak na przebieg rzędu 260 tysięcy kilometrów. Zawsze garażowany i odpowiednio serwisowany, nie wykazuje wad, jakie odnajdziemy w większości egzemplarzy na rynku.
Czytaj dalej Daimler Six XJ40 1990 – 39500 PLN – Wrocław

Jaguar E-Type S1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa

Dzięki trzykrotnej wygranej Jaguara w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, narodził się pomysł stworzenia modelu wzorowanego na wyścigowym D-Type. I tak oto w 1961 roku ukazał się Jaguar E-Type. Produkowany w trzech seriach, z trzema wersjami silnikowymi, był ucieleśnieniem klasy i drapieżności wywodzącej się z toru. Długa, masywna maska ​​i mały, owalny grill sprawiają, że samochód otrzymał jedną z najbardziej charakterystycznych sylwetek w świecie motoryzacji. Enzo Ferrari oświadczył, iż model E-Type “jest najpiękniejszym samochodem, który kiedykolwiek został wyprodukowany”. Jego ponadczasowa linia nadwozia jest doskonałym przykładem klasycznej motoryzacji, która z wiekiem staje się pożądana przez wielu kolekcjonerów. Prezentowany egzemplarz to pięknie odrestaurowana “półtorówka”, czyli seria łącząca cechy pierwszej i drugiej serii, stworzona dla rynku amerykańskiego.
Czytaj dalej Jaguar E-Type S1.5 1968 – 385000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ-SC V12 1986 – 55900 PLN – Myślenice

Jaguar XJ-S powstał w połowie lat 70-tych, lecz pierwsza jego otwarta wersja debiutowała niemal dekadę później. Jaguar XJ-SC debiutował w 1983 roku i otrzymał nadwozie typu targa, ze środkowym pałąkiem zabezpieczającym pasażerów w przypadku dachowania. Konstrukcja jego zdejmowanego dachu jest dwuczęściowa, z dachem typu T-top w przedniej części i z rozsuwaną częścią z płótna w tylnej części kabiny. Co ciekawe, za montaż tej wersji były odpowiedzialne zakłady Aston Martin Tickford w Coventry. Pod maską odnaleźć można dwa silniki – początkowo wyłącznie rzędową szóstkę o pojemności 3,6 l, a od 1985 roku także królewski silnik 5,3 l V12 HE, jak w prezentowanym egzemplarzu. Z obiema jednostkami zbudowano ich jedynie 5013 sztuk, z czego większość w konfiguracji brytyjskiej, lewostronnej. Prezentowany egzemplarz pochodzi z rynku amerykańskiego, dokąd wyeksportowanych zostało zaledwie około 100 sztuk. Ta ma najlepsze zestawienie kolorystyczne i prezentuje się zjawiskowo.
Czytaj dalej Jaguar XJ-SC V12 1986 – 55900 PLN – Myślenice

Jaguar XJ-S V12 Convertible 1990 – 90000 PLN – Gniezno

Jaguar XJ-S V12 Convertible to następca legendarnego E-Type’a. Po sławnym przodku odziedziczył niską sylwetkę z długą maską, niezależne zawieszenie tylnej osi oraz silnik V12, ale kształty otrzymał zgodne z nową modą, a komfort zapewniał o wiele wyższy, przez co lepiej sprawdzał się w dalekiej podróży. Przez 20 lat produkcji nie zestarzał się ani odrobinę, a dziś przyciąga uwagę swoją klasyczną formą. Ten sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych egzemplarz ma jedynie 60 tysięcy mil przebiegu, lecz pomimo to przeszedł szereg poprawek, by mógł prezentować się perfekcyjnie, przyciągać uwagę i budzić zazdrość. Jak podkreśla sprzedający, nie da się w nim przejechać niezauważonym, a piękne brzmienie silnika pozwala zapomnieć o całym świecie i delektować się jazdą.
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 Convertible 1990 – 90000 PLN – Gniezno