Archiwum kategorii: Jaguar

Daimler Double Six 1991 – 44900 PLN – Konin

Jaguar XJ12 z tak zwanej serii trzeciej zachwycał rozmachem 12-cylindrów od 1979 roku aż do końca 1992. Jego linie nadwozia dopracowała włoska firma stylistyczna Pininfarina, podkreślając najpiękniejsze cechy brytyjskiej stylistyki i w absolutnie ponadczasowy sposób łącząc świat sportu i luksusu. Poczuć się tu możemy jak w brytyjskim gabinecie, a za odpowiednie wrażenia odpowiada świetna jakościowa skóra, dużo drewna i grube wykładziny. Najbardziej bogato wyposażona wersja tego samochodu otrzymała ważną dla historii brytyjskiej marki nazwę Daimler Double Six, którą wcześniej nosiły auta i silniki z przełomu lat 20-tych i 30-tych XX wieku, i taki właśnie samochód prezentowany jest w tym ogłoszeniu. Jego cechy charakterystyczne, jak każdego Daimlera, to karbowany szczyt atrapy chłodnicy, jak i tylnej listwy na klapie bagażnika. W pięknym połączeniu koloru “Solent Blue Metallic” i jasnej, skórzanej tapicerki, sumiennie serwisowany, z ciekawą historią (samochód należał do konsula honorowego Republiki Paragwaju w Wiesbaden), z pewnością może stać się ozdobą każdej kolekcji youngtimerów.
Czytaj dalej Daimler Double Six 1991 – 44900 PLN – Konin

Jaguar XJ-S V12 Convertible 1990 – 107500 PLN – Warszawa

Jaguar XJ-S V12 debiutował w latach 70-tych, zastępując legendarnego E-Type’a. To przedstawiciel klasy GT, stworzony do pokonywania dalekich tras w wysokim komforcie, z zachowaniem sportowego stylu i wysokich prędkości. Jego fabryczna wersja kabriolet pojawiła się stosunkowo późno, gdyż dopiero w 1989 roku, tuż przed największym liftingiem w historii produkcji modelu, wpływając na ożywienie wyników sprzedaży. Ten samochód właściwie nigdy się nie zestarzał. Gdy zakończono jego produkcję, stał się uznanym klasykiem, szanowanym przez wszystkich, którzy kochają tradycyjny, brytyjski, sportowy sznyt. Ten przepiękny, sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych egzemplarz ma pod maską wspaniały silnik V12, a na kołach jedynie 60 tysięcy mil przebiegu. Czas jednak robi swoje, i dlatego przez ostatnie 2 lata samochód przeszedł kompleksową renowację, by mógł prezentować się perfekcyjnie, jeździć wspaniale i wzbudzać powszechny zachwyt.
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 Convertible 1990 – 107500 PLN – Warszawa

Jaguar XJ220 1993 – USA

Jaguar XJ220, pokazany jako prototyp podczas brytyjskiego Motor Show w 1988 roku, był prawdziwą sensacją i godnym następcą modeli C-Type i D-Type, pogromców Le Mans z lat 50-tych. Planowana produkcja od 220 do 350 egzemplarzy oraz cena w wysokości 400 tysięcy funtów, służyły zapewnieniu o ekskluzywności XJ220. Zainteresowanie było ogromne, a firma otrzymała prawie 1500 zamówień, z których każde pokryte było depozytem w wysokości 50000 GBP. Jaguar miał przywilej wybierania klientów godnych otrzymania unikatu. Kiedy projekt wszedł do produkcji w 1992 roku, była to zupełnie inna maszyna niż pokazany 4 lata wcześniej prototyp. Zniknął silnik V12 o pojemności 6,2 litra, zastąpiony 3,5-litrowym V6 od Coswortha. Silnik ten produkował 542 KM, dzięki czemu Jaguar XJ220 zbliżył się do celu zawartego w jego nazwie i oznaczającego prędkość maksymalną. Kierowca F1 Martin Brundle podczas testów na torze osiągnął w nim 217 mil na godzinę. Nowy supersamochód Jaguara był szybszy niż Ferrari F40 i Lamborghini Diablo, osiągając 100 mil na godzinę w 7,9 sekundy. Ten rekord pozostawał we władaniu Jaguara aż do wypuszczenia na rynek McLarena F1. Korzystając z doświadczeń grupy C z Le Mans, Jaguar wyposażył XJ220 w nitowany monocoque z lekkiego i odpornego na korozję stopu aluminium wzmocnionego aluminiowymi segmentami o strukturze plastra miodu w najbardziej obciążonych miejscach. Z podobnych doświadczeń skorzystano przy konfigurowaniu zawieszenia, doborze kół oraz hamulców. Jaguar XJ220 wystawiony na aukcji został wyprodukowany 8 lutego 1993 roku. Jego pierwszym właścicielem był szef zespołu TRW, Tom Walkinshaw. Zawsze należycie serwisowany, z pełną historią i przebiegiem jedynie 9000 km, wykończony w oszałamiającym kolorze Silverstone Green z piaskową skórą, jest z pewnością jednym z najlepszych egzemplarzy na rynku. Jeden z zaledwie około 275 egzemplarzy wystawiony będzie na aukcji w Monterey bez ceny minimalnej. Jesteśmy bardzo ciekawi za ile sprzedany zostanie Jag wyceniony na 400 – 450 tysięcy dolarów, czyli około 1,5 – 1,7 miliona złotych.
Czytaj dalej Jaguar XJ220 1993 – USA

Jaguar XJR 1998 – 25000 PLN – Olsztyn

Jaguar XJR X308 to luksusowy sedan produkowany przez firmę Jaguar Cars w latach 1997-2003. Napędzany jest przez doładowaną kompresorem wersję czterolitrowego silnika V8. Z zewnątrz wyróżnia się grillem w kolorze lakieru, matowym wykończeniem ramek okiennych, większymi końcówkami układu wydechowego, felgami o większej średnicy i szerszymi oponami. XJR standardowo wyposażony był również w sportowe zawieszenie i większe hamulce Brembo, co poza wrodzoną elegancją tej limuzyny, nadało jej również odpowiednio wyostrzonego, sportowego charakteru. Ten dziki kot przyspiesza do setki w 5 sekund i rozpędza się do 250 km/h, a maksymalna prędkość jest tu ograniczona elektronicznie. Jaguar wyprodukował łącznie 15203 egzemplarze modelu XJR X308, ten zakupiony był w polskim salonie i od nowości miał tylko dwóch właścicieli.
Czytaj dalej Jaguar XJR 1998 – 25000 PLN – Olsztyn

Jaguar XJ-SC V12 1987 – 43000 PLN – Starachowice

Jaguar XJ-SC V12 to rzadki okaz. Pierwsza fabryczna otwarta wersja z nadwoziem typu targa powstała wyłącznie w 3864 egzemplarzach, z których jedna na sprzedaż jest w ogłoszeniu. To prawdziwa motoryzacyjna arystokracja, samochód który jako nowy kosztował podobnie jak Mercedes-Benz 560 SL czy Porsche 911 Carrera. Nie bez powodu w takim właśnie samochodzie widywano samą księżną Walii, Dianę. Dziś najlepsze egzemplarze XJ-SC wyceniane są nawet na 25 tysięcy euro, lecz jeżeli będziemy gotowi pogodzić się z pewnymi mankamentami, możemy taki samochód kupić zdecydowanie taniej. Ten sprowadzony dwa lata temu z USA egzemplarz jest zarejestrowany, sprawny, gotowy do drogi i wolny od rdzy.
Czytaj dalej Jaguar XJ-SC V12 1987 – 43000 PLN – Starachowice

Daimler V8-250 1969 – 74999 PLN – Katowice

Daimler V8-250 był luksusową odmianą Jaguara Mark 2, w którym producent zamiast rzędowej szóstki zainstalował widlastą ósemkę. Nowoczesny silnik zapewnił nie tylko więcej mocy, lecz również niższą o 68 kg masę, co znakomicie uzupełniło sportowy charakter tej limuzyny, zmniejszając tendencję do podsterowności i korzystnie wpływając na prowadzenie. Zewnętrznie samochód odróżnia się od Jaguara jedynie detalami, między innymi falującym kształtem zwieńczenia chromowanej atrapy chłodnicy i daszka nad tylną tablicą rejestracyjną. Więcej różnic można odnotować we wnętrzu, które wyposażono w bardziej luksusowy sposób. Produkcja zamknęła się w ilości 35404 sztuk – choć to niemało, na polskim rynku samochód jest prawdziwą rzadkością. Ten przeszedł szereg prac renowacyjnych i ma na sobie kultowy odcień lakieru British Racing Green.
Czytaj dalej Daimler V8-250 1969 – 74999 PLN – Katowice

Jaguar XJ-S V12 Convertible 1990 – 85000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ-S V12 Convertible to następca legendarnego E-Type’a. Po sławnym przodku odziedziczył niską sylwetkę z długą maską, niezależne zawieszenie tylnej osi oraz silnik V12, ale kształty otrzymał zgodne z nową modą, a komfort zapewniał o wiele wyższy, przez co lepiej sprawdzał się w dalekiej podróży. Przez 20 lat produkcji nie zestarzał się ani odrobinę, a dziś przyciąga uwagę swoją klasyczną formą. Ten sprowadzony z Japonii egzemplarz ma jedynie 57,5 tysiąca kilometrów przebiegu, jest zachowany w bardzo dobrym stanie i stale serwisowany. Nie da się w nim przejechać niezauważonym, a piękne brzmienie silnika pozwala zapomnieć o całym świecie i delektować się jazdą.
Czytaj dalej Jaguar XJ-S V12 Convertible 1990 – 85000 PLN – Warszawa

Daimler XJ40 1987 – 65000 PLN – Warszawa

Daimler XJ40 to świat brytyjskiego luksusu w najlepszym wydaniu, tu zachowany w fenomenalnej formie. Daimler to najbogatsza wersja wyposażeniowa Jaguara XJ6 generacji XJ40. W zestawie mamy tu chromowane listwy na bokach karoserii, inne drewno na desce rozdzielczej, rozkładane stoliki w oparciach foteli oraz dodatkowe lampki do czytania. Tak luksusowego i przytulnego zarazem wnętrza nie znajdziemy w żadnym innym samochodzie z tego okresu. Ten egzemplarz pochodzi z rynku japońskiego i wyróżnia się fenomenalnym stanem zachowania, będącym następstwem przebiegu, wynoszącego aktualnie zaledwie 34092 kilometrów. Ciekawym elementem wyposażenia tego egzemplarza jest kierownica Momo – w luksusowym samochodzie mogłaby się wydawać nie na miejscu, lecz pamiętajmy o całej historycznej, wyścigowej spuściźnie Jaguarów. W jego wnętrzu wciąż drzemie brytyjska, sportowa dusza i jest to ciekawe nawiązanie.
Czytaj dalej Daimler XJ40 1987 – 65000 PLN – Warszawa

Jaguar XJ8 X308 1998 – 14900 PLN – Poznań

Jest dostojny i zarazem drapieżny. Starzeje się niezwykle szlachetnie, niczym brunet delikatnie przyprószony siwizną. Jaguar XJ8 X308 debiutował w 1997 roku i był w dużej mierze oparty na platformie X300. Miał tą samą, smukłą linię nadwozia i poczwórne reflektory, nowy XJ8 od przodu może być rozpoznany po owalnych kierunkowskazach w przednim zderzaku (XJ X300 miał prostokątne). Największą nowością były nowo wprowadzone do produkcji silniki AJ-V8 o pojemności 3,2 albo 4 l, sprzęgane wyłącznie ze skrzynią automatyczną. Jak przystało na luksusowy wyrób brytyjskiego producenta, można nim jeździć spacerowo, ale on zdecydowanie lubi gdy czasem pojeździ się nim naprawdę szybko. Gdy spojrzymy jak wygląda i sprawdzimy jak jeździ, fakt, jak nisko są wyceniane naprawdę ładne egzemplarze, zadziwia.
Czytaj dalej Jaguar XJ8 X308 1998 – 14900 PLN – Poznań

Jaguar XJ-SC V12 1986 – 77700 PLN – Myślenice

Jaguar XJ-S powstał w połowie lat 70-tych, lecz pierwsza jego otwarta wersja debiutowała niemal dekadę później. Jaguar XJ-SC debiutował w 1983 roku i otrzymał nadwozie typu targa, ze środkowym pałąkiem zabezpieczającym pasażerów w przypadku dachowania. Konstrukcja jego zdejmowanego dachu jest dwuczęściowa, z dachem typu T-top w przedniej części i z rozsuwaną częścią z płótna w tylnej części kabiny. Co ciekawe, za montaż tej wersji były odpowiedzialne zakłady Aston Martin Tickford w Coventry. Pod maską odnaleźć można dwa silniki – początkowo wyłącznie rzędową szóstkę o pojemności 3,6 l, a od 1985 roku także królewski silnik 5,3 l V12 HE, jak w prezentowanym egzemplarzu. Z obiema jednostkami zbudowano ich jedynie 5013 sztuk, z czego większość w konfiguracji brytyjskiej, lewostronnej. Prezentowany egzemplarz pochodzi z rynku amerykańskiego, dokąd wyeksportowanych zostało zaledwie około 100 sztuk. Ta ma najlepsze zestawienie kolorystyczne i prezentuje się zjawiskowo.
Czytaj dalej Jaguar XJ-SC V12 1986 – 77700 PLN – Myślenice