Jensen

Jensen CV8 MKII 1964 – UK

Dzięki karoserii z włókna szklanego, aluminiowym drzwiom i potężnemu silnikowi V8 Chryslera, Jensen CV8 był jednym z najszybszych 4-osobowych samochodów swoich czasów. Fakt, iż wyprodukowano jedynie 250 egzemplarzy tego modelu, sprawia, że obecnie jest on rzadkością. Ten Jensen CV8 MKII z numerem podwozia 104/2107 został przetransportowany z muzeum w Austrii, gdzie można było go oglądać przez ponad 12 lat. Samochód po raz pierwszy sprzedano londyńskiej firmie K D M Cherrington Ltd. Następnie trafił w ręce dwóch kolejnych właścicieli, po czym został wyeksportowany do USA, gdzie przez ponad 11 lat był częścią kolekcji klasycznych samochodów, zanim ponownie przewieziono go do Wielkiej Brytanii w 1990 roku. Tam również przechodził z rąk do rąk, po czym trafił do obecnego właściciela, który przywrócił go do stanu użytkowego, wydając na niego większą sumę pieniędzy, od ceny, za którą go nabył. Naprawiono w nim układ paliwowy (nowy gaźnik), chłodzenia, hamulce i układ kierowniczy. Jest w bardzo dobrym stanie, na karoserii oraz na dachu widocznych jest kilka pęknięć lakieru, wnętrze jest oryginalne, w stanie użytkowym.
Czytaj dalej

Jensen Interceptor SIII 1974 – SPRZEDANY

Przez 10 lat produkcji zbudowano ich 6408 sztuk, a każdy z nich był wyjątkowym, wykonywanym ręcznie, dziełem brytyjskiego rzemiosła. Jensen Interceptor to wóz klasy GT, tworzony jako konkurencja dla marki Aston Martin. O właściwe osiągi dbała tu potężna V8-mka Chryslera, o zaspokojenie potrzeby piękna – słusznych rozmiarów karoseria, będąca dziełem Carrozzeria Touring z Mediolanu. Prezentowany egzemplarz pochodzi z trzeciej serii produkcyjnej, najpopularniejszej i uznawanej za najbardziej dopracowaną. Jako egzemplarz pochodzący oryginalnie z rynku holenderskiego, posiada kierownicę umieszczoną po lewej stronie.
Czytaj dalej

Jensen Interceptor Convertible 1975 – SPRZEDANY

Jensen Interceptor w świetny sposób łączył międzynarodowo zaprojektowane elementy – brytyjskie podwozie, włoską karoserię (zaprojektowaną przez Carrozzeria Touring) i amerykański silnik (V8 Chrysler RB 440 cu). Takie zestawienie skutkowało pięknie brzmiącą i niewysiloną konstrukcją, idealną do niespiesznego podróżowania w możliwie stylowy sposób. Wersja cabrio powstała jako najwyższa w ofercie, zastępując napędzany na 4 koła model FF. Przed zamknięciem fabryki w 1976 roku wyprodukowano ich zaledwie 509. W ogłoszeniu jeden z najlepszych egzemplarzy – jeden z 70 białych, w pełni oryginalnym i doskonale utrzymanym stanie.
Czytaj dalej