klasycznySALON.com

klasycznySALON.com | dealer aut klasycznych – to projekt, który powstał z pasji do klasyków, a nie chęci szybkiego zysku. Twórcy jednego z największych blogów o motoryzacji klasycznej – klasyczny.com postanowili swoją wiedzę i doświadczenie zainwestować w sprzedaż dobrych klasyków. To wszytko pozwala na dostarczenie klientom najlepszych samochodów, których ceny nie są astronomiczne. Dzięki temu samochody tutaj dostępne to dobre inwestycje na lata, które dodatkowo dają masę frajdy i zadowolenia – to nasza misja.

BMW 528i E28 1983 – 26900 PLN – Wrocław

Zanim w ofercie pojawiły się wersje z 3,5-litrowym silnikiem, BMW 528i było topową wersją odmianą w karoserii E28, ostatniej stylizowanej nosem „rekina”. Gdy pierwszy właściciel konfigurował ten egzemplarz, zdecydowanie nie oszczędzał. Oprócz najmocniejszej jednostki, wybrał również klimatyzację i jasne wnętrze. Dzięki temu, że samochód ten całe lata spędził w łagodnym klimacie Teneryfy, samochód nie ucierpiał tak, jak większość egzemplarzy służących w naszej szerokości geograficznej i wciąż szczycić się może zdrową blacharką. W połączeniu z tylnym napędem i manualną skrzynią biegów wciaż zachęca do szybkiej i energicznej jazdy, choć z drugiej strony z racji słusznego już wieku prosi o raczej rozsądne przejażdżki. O tym, jaka będzie jego przyszłość zadecyduje nabywca. Patrząc na rozsądną cenę, nie powinno długo na niego czekać.
Czytaj dalej

BMW 735i E38 1996 – 21900 PLN – Wrocław

BMW 735i E38 może zaoferować wiele. Komfort, bogate wyposażenie, dostojna sylwetka i piękne brzmienie silnika o widlastym układzie cylindrów. Choć to limuzyna, charakter ma taki, że wciąż prosi o głębsze dociśnięcie gazu. Zachowana w bardzo dobrym stanie wzbudzi uśmiech każdego kierowcy. Egzemplarz przedliftowy zachowany w oryginale to duża rzadkość – a brak jakiegolowiek tuningu w tym wieku to sprawa nieoczywista i zawsze godna pochwały.
Czytaj dalej

Lancia Delta HF Integrale 1988 – 89900 PLN – Wrocław

Narodziła się jako popularny kompakt w 1979 roku, lecz historia i włoskie zamiłowanie do motorsportu uczyniły z niej jedną z największych motoryzacyjnych legend przełomu lat 80-tych i 90-tych. Lancia Delta HF Integrale debiutowała w 1987 roku, gdy zwykłą Deltę wyposażono w turbosprężarkę i stały napęd na cztery koła, maska otrzymała charakterystyczny garb, a błotniki poszerzenia. Efekt? Sześć tytułów mistrza świata producentów w rajdach samochodowych zdobytych z rzędu. Okaz z ogłoszenia to fantastycznie zachowany egzemplarz sprowadzony ze słonecznej Teneryfy. To 8-zaworowa wersja z pierwszego etapu produkcji, która ostatnie 22 lata spędziła pod opieką jednego, troskliwego właściciela.
Czytaj dalej

Nissan Silvia Grand Prix 1986 – SPRZEDANY

Poszerzenia nadkoli były często stosowanym wybiegiem w latach 80-tych. Taki zabieg otrzymały wszystkie najsłynniejsze sportowe odmiany popularnych samochodów – BMW M3, Lancia Delta Integrale, Audi Quattro, Volkswagen Golf Rallye. W rezultacie producenci mogli zamieścić szersze i bardziej odsadzone koła, co pozwalało poprawić zwiększyć przyczepność i poprawić prowadzenie na zakrętach. Wśród zdecydowanie mniej znanych beneficjentów tego zabiegu jest japoński samuraj, Nissan Silvia Grand Prix. To dostępna wyłącznie na europejskim rynku wersja widebody z seryjnie montowanymi trzyczęściowymi felgami Gotti. Pod maską skrywa doskonałą, wolnossącą jednostkę DOHC o oznaczeniu kodowym FJ20E, niemal żywcem przeniesioną z wyczynowego, stworzonego do rajdów Nissana 240RS.
Czytaj dalej

Plymouth 30U 1931 – 149000 PLN – Wrocław

Plymouth 30U to ówczesny hit sprzedażowy, jedyny model którego sprzedaż rosła w czasie trwania Wielkiego Kryzysu. Niemal identyczny, jak jego poprzednik ’29 Model U, posiadał w pełni stalowe nadwozie, oferowane w siedmiu różnych wersjach nadwoziowych. Ten oferowany w Polsce to 4-drzwiowy sedan, jeden z ok. 47 tys. wyprodukowanych. Zasilany jest 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,2 l, oferującym moc maksymalną 48 KM, co przy masie 1177 kg zapewnia mu całkiem żwawe osiągi. Mimo już 85-letniej metryczki, dzięki kompleksowej renowacji jest dziś w imponującym stanie, w pełni sprawny, zarejestrowany i gotowy do drogi. Ciekawostką jest fakt, że obecnie pojazd znajduje się w rękach dopiero drugiego właściciela.
Czytaj dalej

Mercedes 280 SE W126 1985 – 22900 PLN – Wrocław

Mercedes 280 SE W126 w połowie lat 80-tych łączył najbardziej luksusowe nadwozie z optymalnym silnikiem. To był ulubiony wybór zachodnioeuropejskich przedsiębiorców, pozwalający wygodnie pokonywać autostradowe odległości przy zachowaniu rozsądnego spalania. Komfort gwarantował niezrównany, a bogate możliwości konfiguracji pozwlały każdemu skonfigurować auto dla siebie. Ten otrzymał piękny, jasnoniebieski lakier i gustowne, welurowe wnętrze, a na wyposażeniu jest m.in. automatyczna skrzynia, ABS i klimatyzacja. Egzemplarz zachowany jest w bardzo dobrym stanie, z niskim przebiegiem, świeżo po wymianie oleju, filtrów i świec.
Czytaj dalej

Lexus LS 400 1993 – SPRZEDANY

Lexus LS 400 był pierwszym japońskim samochodem, który wykonał tak ogromne poruszenie w segmencie aut luksusowych. Debiutujący jako pierwszy samochód nowo powstałej marki i dopracowany w każdym szczególe, został pokochany wszędzie tam, gdzie nie jest ważne logo, lecz faktyczna jakość samochodu. Dzięki temu dziś, po zaledwie 20 paru latach, np. w Stanach Zjednoczonych markę Lexus wymienia się jednym tchem obok Mercedesa, Audi i BMW. W ogłoszeniu doskonała propozycja, by ten fenomen zrozumieć i poczuć na własnej skórze.
Czytaj dalej

BMW 315 E21 1983 – SPRZEDANE

BMW 315 E21 uznaje się za pierwszy model serii 3., doskonale łączącej sportowy charakter z wysoką jakością i praktycznymi zaletami. Już podstawowy silnik czterocylindrowy, dzięki krótko zestopniowanej skrzyni biegów, jeździ żwawo i dynamicznie. Czar tego samochodu objawia się z pewnym prowadzeniu, dużej zwrotności, czułym układzie kierowniczym i oczywiście sylwetce, łączącej wszystkie charakterystyczne cechy marki. W ogłoszeniu pięknie zachowany egzemplarz, który absolutnie nie wygląda na swój wiek.
Czytaj dalej

Mercedes 190E 2.3-16 Cosworth 1983 – SPRZEDANY

Mercedes 190E 2.3-16 Cosworth debiutował w mocny sposób, bijąc podczas próby na torze Nardo w 1983 roku trzy rekordy prędkości. Najszybszy z trzech biorących udział w próbie samochodów pokonał dystans 50000 km ze średnią prędkością 247 km/h. Jeszcze bardziej zapamiętane zostało wydarzenie z kolejnego roku, kiedy niemal seryjne wersje usportowionego sedana wręczono największym mistrzom kierownicy, by mogli zmierzyć się między sobą w wyścigu otwierającym działalność nowo utworzonej „małej pętli” Nurburgringu. Swój ogromny talent zaprezentował Ayrton Senna, pokonując plejadę kierowców Formuły 1, wśród których byli Nikki Lauda, Carlos Reutemann, Keke Rosberg, Sterling Moss, James Hunt, Jack Brabham, John Surtees i Alain Prost. Te wydarzenia miały zapewne wpływ na zamówienie wkrótce potem sprzedawanego dziś we Wrocławiu egzemplarza. Mimo, że zarejestrowany jest już na żółtych blachach, nie jest to zgangreniały staruszek. Po 33 latach wciąż prezentuje się doskonale i z łatwością może każdemu zaprezentować swój nad wyraz żywy temperament.
Czytaj dalej

BMW 750iL E38 1999 – SPRZEDANE

BMW 750iL E38 jakością wykończenia i komfortem przebija wiele nowszych modeli. W wersji z przedłużonym rozstawem osi szczególną uwagę poświęcono zadowoleniu pasażerów drugiego rzędu. Stąd elektryczna regulacja kanapy, rozkładane stoliki, podkładki do podpisywania dokumentów i rolety, a także sterowanie klimatyzacją i radiem z tylnego podłokietnika. Taki samochód utrzymany w perfekcyjnym stanie wciąż imponuje, przekonując spokojną pracą silnika V12.
Czytaj dalej