Klasyka Gatunku

Chcielibyśmy aby zakup klasycznego samochodu był dla Ciebie podróżą w czasie do lat młodości lub realizacją długo odkładanych motoryzacyjnych marzeń. Nasze auta prezentują świeżość taką jak przed laty. Są naszą wizytówką gdziekolwiek się pojawią. Wyróżniają się stanem zachowania na tle innych. Każdy z importowanych pojazdów jest w czołówce najlepszych egzemplarzy danego modelu dostępnych na rynku. Nie znajdziesz u nas wątpliwej jakości pojazdów. Gwarantujemy prawdziwość przebiegu, samochody są rzetelnie i drobiazgowo sprawdzone pod kątem braku manipulacji wskazań licznika. Posiadają kompletną historię serwisową. Często pochodzą bezpośrednio z rak pierwszych właścicieli. Przed sprzedażą stan mechaniczny i wizualny jest weryfikowany aby spełnił nasze wymogi. Staramy się, abyś odebrał od nas pojazd gotowy do jazdy, wolny od możliwych usterek, czysty jak w salonie. Szczegółowy zakres wykonanych prac znajdziesz czytając treść ogłoszenia. W jednym miejscu we Wrocławiu posiadamy kilkadziesiąt samochodów, dostępnych do oglądania po wcześniejszym kontakcie telefonicznym. Nie wszystkie nasze auta zobaczysz w ogłoszeniach, niektóre dopiero podczas wizyty u nas. 1000 m2 powierzchni garażowej, dwa kilometry od zjazdu z autostrady A4. Na życzenie sprzedawane samochody mogą zostać przed zakupem udostępnione do sprawdzenia w dowolnym miejscu czy dowiezione pod dom. Istnieje możliwość znalezienia pojazdu według Twoich wytycznych. Każdy samochód posiada wykonane kompletne opłaty związane z importem. W cenie z ogłoszenia każdy pojazd jest wydawany zatankowany do pełna. Zapraszamy do kontaktu ! Michał (+48) 791 515 905 / Aleksander (+48) 698 848 416 / info@klasykagatunku.pl We speak English / Wir sprechen Deutsch / Parliamo Italiano Zobacz co się u nas dzieje a potem udostępnij: www.facebook.com/klasykagatunkupl

BMW 528i E39 1999 – 41000 PLN – Wrocław

Zestawienie eleganckiego projektu i perfekcyjnego stanu samochodu zawsze robi imponujące wrażenie. BMW 528i E39 to samochód w którym czuć klasę i ducha marki, tu zachowanego w niemal fabrycznym stanie. Silnik 2.8 l R6 w zestawieniu z manualną skrzynią biegów i tylnym napędem pozwala już na całkiem dynamiczną jazdę. Ten samochód ma 7,4 s do setki i w sezonie zimowym każdy zakręt może brać bokiem… choć ten nigdy nie był użytkowany zimą i żaden jego element nie wskazuje, by ktokolwiek miał w nim ochotę na dzikie harce. Imponująca powściągliwość pierwszego i jedynego, włoskiego właściciela.
Czytaj dalej

Chevrolet Corvette Sting Ray Convertible C2 1966 – 300000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette Sting Ray drugiej generacji z silnikiem big block 427 uważana jest za najbardziej pożądaną kolekcjonersko Vette w historii. Gdy nie będziemy celować w największe V8, a naszą potrzebę prędkości wypełni skromniejszy small block i otwarte nadwozie typu cabrio, budżet możemy zmniejszyć o połowę, a naszą własnością może stać się gruntownie odrestaurowany egzemplarz ze Szwajcarii. W roku 1966 zbudowano ich 17762 sztuk, lecz rzadko która dziś wygląda tak jak ta. Wraz z opcjonalnym, bocznym układem wydechowym, prezentuje się i brzmi fenomenalnie. To prawdziwa amerykańska legenda, klasyk który nie pozwoli nikomu pozostać obojętnym i z każdej przejażdżki uczyni przygodę.
Czytaj dalej

BMW Z1 1990 – 175000 PLN – Wrocław

BMW Z1 to jedna z najbardziej zaskakujących konstrukcji BMW z ostatnich kilku dekad. Produkcja trwała zaledwie przez 3 lata (1989-91) i objęła 8 tysięcy egzemplarzy. Największą ciekawostką modelu jest system chowanych w progach drzwi. Samochodem jeździć można zarówno z zamkniętymi, jak i otwartymi drzwiami, a sam sposób ich chowania i otwierania czyni z wsiadania i wysiadania niemal teatralne przedstawienie. Innowacyjna była cała konstrukcja tego wyjątkowego cabrio. Szkielet wykonano ze stali, podwozie z żywicy epoksydowej wzmacnianej włóknem szklanym, a wszystkie panele nadwozia były łatwo demontowalne i wykonane z tworzywa o nazwie Xenoy. Wymieniając je, można w godzinę zmienić kolor samochodu. Z1 nigdy nie stał się hitem sprzedaży, a powodem jak to najczęściej bywa w takich przypadkach była cena. Model był prawie dwa razy droższy od BMW 325i Cabriolet, a klienci zdecydowanie chętniej wybierali równocześnie debiutującego Mercedesa SL (R129), który zamiast awangardowych rozwiązań proponował więcej mocy i luksusu. Po latach jednak indywidualizm i odwaga projektantów procentuje. BMW Z1 stało się gratką dla kolekcjonerów. Ceny stale rosną i nic nie wskazuje, by ten trend miał się odmienić.
Czytaj dalej

Nissan Micra K10 1988 – 8000 PLN – Wrocław

Nie jest duży, nie jest imponujący, nigdy nie miał zmieniać świata, choć jednak po części nieco to uczynił. Nissan Micra K10 projektowany był jako prosty, miejski samochód. Taki, który kupuje się na kilka lat, po czym zamienia się go na nowy. Okazało się, że był lepszy, niż ktokolwiek od niego oczekiwał. Te samochody dzielnie służyły po kilkanaście lat, a nawet dziś da się odszukać niemal 30-letnią sztukę, która wciąż sprawia świetne wrażenie. Taką odnajdziemy również w kolekcji Klasyki Gatunku. To przeuroczy samochodzik, na dodatek wyposażony w skrzynię automatyczną.
Czytaj dalej

Audi A8 D2 1996 – 21500 PLN – Wrocław

Lata 90-te były dla Audi czasem wytężonego technologicznego pościgu i rzetelnej realizacji hasła reklamowego „Vorsprung durch Technik” – postęp dzięki technice. W przypadku zaprezentowanego w 1994 roku flagowego modelu Audi A8 D2 prawdziwym majstersztykiem było zaawansowane zastosowanie stopów aluminium w konstrukcji i poszyciu nadwozia. W efekcie udało się uzyskać masę o kilkaset kilogramów mniejszą od konkurencji, co poskutkowało niższym spalaniem, lepszymi osiągami i niemal sportową zwinnością. Nawet w zestawieniu z najmniejszym silnikiem 2.8 l w 30-zaworowej konfiguracji ze skrzynią manualną to Audi chce jechać. Kiedy podróżujemy spokojnie, spalanie tej limuzyny zamknąć się może w wartościach rzędu 6-7 l/100 km (w mieście ok. 12 l/100 km), co pozwala myśleć nawet o codziennym użytku, szczególnie jeżeli zaopiekujemy się tak troskliwie eksploatowanym egzemplarzem, jak ten z ogłoszenia.
Czytaj dalej

Toyota Corolla E90 1991 – 15000 PLN – Wrocław

Toyota Corolla E90, czyli szóstej generacji, dla wielu pozostała do dziś wzorem japońskiej niezawodności. Produkowana od 1987 do 1992 roku, zgodnie z modą wyróżniała się bardziej aerodynamiczną sylwetką od swojej poprzedniczki. Większość z nich napędzana była na przednią oś. Już w wersji z najmniejszym silnikiem, oznaczonym kodem 2E, mimo niewielkiej pojemności 1,3 l, legitymowała się mocą 75 KM i niezłymi osiągami. Było to zasługą zastosowania techniki trzech zaworów na cylinder oraz niskiej masy własnej samochodu. Oferowany egzemplarz zachowany jest w doskonałym stanie, z niskim przebiegiem, wciąż oryginalnym lakierem i pełną dokumentacją.
Czytaj dalej

BMW 740i E38 1997 – 60000 PLN – Wrocław

18-calowe felgi M-parallel, elektrycznie regulowane siedzenia sportowe z pamięcią, kierownica M i wykończenia nadwozia Shadowline. Niby niewiele, lecz gwarantuje temu BMW 740i E38 absolutnie fenomenalny i sportowy sznyt. Bez prężenia muskułów i krzykliwego tuningu. Bez zmiany zderzaków, dodatkowych progów i spojlerów. Prostota i najwyższy kunszt zawarte w jednym projekcie, do elegancji którego nie udało się już zbliżyć nigdy później. Taki wóz zachowany w perfekcyjnym stanie to nie tylko ozdoba garażu i fantastyczne wrażenia z jazdy, ale też gwarancja przyszłego wzrostu wartości.
Czytaj dalej

Mercedes 600 SE AMG W140 1991 – 100000 PLN – Niemodlin

Mercedes 600 SE AMG W140 dzięki obniżonemu zawieszeniu, skręcanym felgom, innym zderzakom oraz listwom progowym otrzymał wyjątkową prezencję. Łącznie modelu 600 SE i S 600 wyprodukowano zaledwie 3399 sztuk, czyli mniej niż 1% produkcji wszystkich S klas generacji W140. Zestawienie najmocniejszego silnika, krótkiego nadwozia i pakietu AMG jest wręcz unikatowe, drugiego takiego na ulicy spotkać nie sposób. Ten imponujący wóz zachowany został z niewielkim przebiegiem i dzięki kompleksowym pracom serwisowym znów jest gotowy „wurst wozić”.
Czytaj dalej

Mazda 929 HC 1989 – 22000 PLN – Wrocław

Mazda 929 HC pochodzi z generacji, którą wielu kierowców wspomina doskonale. Po kilkudziesięciu latach pogoni za Europą i USA, samochody japońskie na przełomie lat 80-tych i 90-tych należały do światowej czołówki pod względem trwałości mechanicznych rozwiązań. Choć marka słynęła z awangardowych rozwiązań (jak stosowanie silników Wankla), tu mamy układ nad wyraz konserwatywny – duża 4-cylindrowa jednostka i napęd na tylne koła. Samochód ma symboliczny przebieg i nie posiada korozji. Ciekawostką jest, że pod tą samą nazwą oferowano równolegle na różnych rynkach dwa nadwozia – w ogłoszeniu to mniejsze, mierzące 469 cm, czyli 24 cm mniej niż dłuższa i szersza wersja hardtop (z drzwiami bez ramek).
Czytaj dalej

Mitsubishi Eclipse 1996 – 25000 PLN – Wrocław

Mitsubishi Eclipse drugiej generacji debiutowało w 1995 roku. Było nieznacznie większe od poprzednika i otrzymało zupełnie nową stylizację, bardziej wygładzoną, dynamiczną, pozbawioną ostrych linii. Dzięki swojemu sportowej aparycji stało się popularnym materiałem w rękach tuningowców, co można zobaczyć chociażby w kultowym filmie „Szybcy i wściekli”, gdzie służy głównemu bohaterowi na początku przygody z nielegalnymi wyścigami. Oryginalnie, fabrycznie zachowany egzemplarz to dziś spora rzadkość. Ten 150-konny model GS ma dziś zaledwie 66 tysięcy kilometrów przebiegu i przeszedł obszerny serwis, który powinien zapewnić bezproblemową eksploatację.
Czytaj dalej