Archiwum kategorii: Łada

Lada 2107 1987 – 29900 PLN – Warszawa

Łada 2107 to finalna ewolucja licencyjnej wersji Fiata 124. Produkowana od 1982 do 2012 roku, powszechnie uważana była za jeden z najbardziej udanych samochodów bloku wschodniego. Wśród swojej konkurencji zza „żelaznej kurtyny”, był to wóz zdecydowanie najtrwalszy i najmniej awaryjny. Najbardziej poszukiwana była jej wersja zwana „fińską”, która swoją nazwę wzięła od rynku, na który została przygotowana i gdzie przeznaczona była największa część eksportu. Na jej wyposażeniu były wycieraczki i spryskiwanie reflektorów, welurowa tapicerka boczków drzwi, ekonomizer oraz podłokietnik tylnej kanapy. Miała również zmienione przełożenie tylnego mostu, dzięki czemu lepiej przyspieszała. Wszystko to odnajdziemy w prezentowanym egzemplarzu, lecz nade wszystko zachwycić może jej stan. Auto ma minimalny przebieg jedynie 18800 kilometrów i zachwycić może w każdym detalu.
Czytaj dalej Lada 2107 1987 – 29900 PLN – Warszawa

Łada Samara 1992 – 10000 PLN – Tarnów

Łada Samara debiutowała w 1984 roku i miała wszystko to, o czym w Polsce jedynie marzono, klecąc kolejne prototypy. Nowoczesne nadwozie typu hatchback, przestronne wnętrze, poprzecznie umieszczony silnik i napęd na przednie koła, nowoczesne zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu, dwuobwodowe hamulce i całkiem ekonomiczny silnik 1,3 l. To wszystko zaprojektowano bez korzystania z rozwiązań Fiata, ale za to we współpracy z inżynierami Porsche. Produkcja modelu trwała aż 29 lat i zamknęła się w liczbie ponad 5 milionów egzemplarzy. Auta te w latach 90-tych były popularne również w Polsce, gdzie ceniono je za uniwersalne nadwozie, wytrzymałą konstrukcję i mocne blachy. Dziś na ulicach spotykane są sporadycznie, a w zadbanym stanie praktycznie nie występują. Dość powiedzieć, że ten pięknie zachowany egzemplarz Samary jest pierwszym, jaki pokazujemy przez blisko 7 lat działalności Giełdy klasyków.
Czytaj dalej Łada Samara 1992 – 10000 PLN – Tarnów

Łada 2107 1988 – SPRZEDANA

Łada 2107 to dzieło włoskiej myśli technicznej w wykonaniu radzieckim. Narodziła się jako Fiat 124, lecz wraz z licencją powędrowała na wschód, z latami otrzymując kolejne modyfikacje. To samochód mocny i trwały, który przez lata ewolucji został dostosowany do jeszcze trudniejszych warunków, jakie panowały drogach i dróżkach dawnego ZSRR. Łada da się lubić, co dobitnie pokazują zdjęcia samochodu z ogłoszenia. By wyglądała tak jak dziś, właściciel z pewnościa włożył wiele pracy.
Czytaj dalej Łada 2107 1988 – SPRZEDANA

Łada 2101 1973 – SPRZEDANA

WAZ 2101 Żiguli, zwany u nas jako Łada 2101, wyznaczył zupełnie nową jakość wśród radzieckich samochodów. Licencyjna wersja Fiata 124 była nowoczesna, nieporównywalnie lepiej zaprojektowana i wykonana niż wcześniejsze produkcje w rodzaju Pobiedy czy Moskwicza. Czas pokazał, że Łada była również niesamowicie wytrzymała na trudy codziennej eksploatacji, co pozwoliło jej z czasem uzykać miano najlepszego wozu Bloku Wschodniego. Dziś już na ulicach to pojazd rzadko spotykany, szczególnie gdy mówimy o jej pierwszej, zdecydowanie najpiękniejszej, najlżej wystylizowanej wersji. W ogłoszeniu fantastycznie zachowany egzemplarz, ujmujący kolorem lakieru i wnętrza.
Czytaj dalej Łada 2101 1973 – SPRZEDANA

Łada 2106 1981 – 11999 PLN – Zakopane

Jest klasyczna, prosta, ale też elegancka i wygodna. Łada 2106 to rozwojowa wersja licencyjnego Fiata 124. Dzięki włoskim korzeniom i dodatkom na wzór eksportowej wersji 1600 LS (felgi ATS Classic, halogeny, naklejki po bokach), ma zdecydowanie sportowy styl, choć zawieszenie jest tu zdecydowanie komfortowe, gotowe pokonywać drogi o dowolnym stopniu rozkładu. Łada to zdecydowanie najbardziej trwałe i najmniej awaryjne auto byłego Bloku Wschodniego, w którym wspomnienie czasów PRL-u nie musi oznaczać przygód i brudzenia rąk w każdym sezonie, a jedynie sympatię i uprzejme reakcje innych użytkowników dróg. Ta z ogłoszenia może zaimponować doskonale zachowanym stanem, który sam w sobie może być wystarczającą zachętą do zakupu.
Czytaj dalej Łada 2106 1981 – 11999 PLN – Zakopane