Archiwum kategorii: Lamborghini

Lamborghini Jarama 400 GT 1972 – SPRZEDANE

Geneva Auto Show, marzec 1970 roku, Lamborghini na swoim stoisku prezentuje nowy model: Jarama. Zastąpić miał w gamie Islero i spełnić wymagania homologacyjne stawiane samochodom na rynku USA. Mechanikę pozostawiono w niemal nienaruszonym stanie, wliczając a to 350-konną, 4-litrową jednostkę V12 i pięciobiegową manualną skrzynię. Rezultatem był krzepki, kanciasty, czteroosobowy samochód z poszerzonymi nadkolami o barczystym wyglądzie, przypisywanym Marcello Gandiniemu z Bertone. Lamborghini Jarama 400 GT powstało w latach 1970-1973 w zaledwie 177 sztukach, zanim model został ulepszony do specyfikacji 400 GTS. Kolejne 150 okazów 400 GTS zostało zbudowanych do 1978 roku, dzięki czemu Jarama jest jednym z rzadszych modeli Lamborghini. Prezentowane Lamborghini Jarama 400 GT zbudowane zostało jako 115-ty egzemplarz, sprzedane zostało 23 marca 1972 roku w Modena Sports Cars w Nowym Jorku. Od tego czasu samochód pokonał zaledwie 45000 mil. Jarama w większości pozostaje w oryginalnym stanie, z wyjątkiem wysokiej jakości nowego lakieru w pięknym odcieniu metalicznej zieleni. Panele nadwozia są proste i posiadają równe szczeliny. Wnętrze również prezentuje się wspaniale, a oryginalna skórzana tapicerka, panele drzwi i konsola środkowa są w bardzo dobrym stanie. To rzadkie i Lamborghini licytowane bez ceny minimalnej, podczas aukcji odbywającej się na Amelia Island, sprzedane zostało za 100,8 tysięcy dolarów, czyli 385,7 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Jarama 400 GT 1972 – SPRZEDANE

Lamborghini Diablo 1991 – USA

Tak jak Lamborghini Diablo było ikoną, spełnieniem marzeń o sportowym samochodzie lat 90-tych, tak Mario Andretti był synonimem szybkości w USA, podobnie jak Stirling Moss w Europie. Daytona 500 w 1967 roku, Indianapolis 500 w 1969, Mistrzostwo Świata Formuły 1 w 1978 roku, to tylko klika z sukcesów na liście Mario. Andretti był ostatnim Amerykaninem, który wygrał wyścig F1 i był czterokrotnym mistrzem serii Indy Car. Nie dziwi więc wybór samochodu, którego Mario Andretti był właścicielem 🙂 Lamborghini Diablo nie miało łatwego zadania, ponieważ musiało zastąpić genialnego Countacha. Udało się to jednak bezapelacyjnie i w 1990 Diablo odebrało tytuł najszybszego samochodu świata swojemu największemu konkurentowi, Ferrari F40, osiągając magiczne 329 km/h. Z poprzednikiem, a także z pierwszą w rodzie Miurą, łączyła je osoba projektanta – Marcello Gandini. 5,7 litrowe, 48-zaworowe V12 Lamborghini w Diablo zyskało po raz pierwszy wtrysk paliwa, dając maksymalną moc 492 KM. Andretti skusił się nie tylko na Diablo, wraz z nim w swoim domu w Nazareth trzymał także Countach 25th Anniversary, co ciekawe w dokładnie tej samej konfiguracji kolorów. Lamborghini niedawno odświeżone w wysokim standardzie w oryginalnym odcieniu Diablo Rosso prezentuje się powalająco. Wnętrze w pięknym kolorze naturalnej skóry jest oryginalne i niezmodyfikowane, samochód posiada również oryginalne tylne skrzydło, które było opcją w Diablo. W 2018 roku Lambo przeszło pełny serwis silnika, obejmujący nowe sprzęgło, nowy rozrusznik i planowanie głowic oraz nowe uszczelnienia. Na liczniku przebiegu Diablo pokazuje około 22300 mil, ale od czasu ostatniego serwisu i prac konserwatorskich dodano ich tylko garstkę. Ten legendarny supersamochód jest gotowy na to, by jego następny opiekun mógł cieszyć się nim w pełni, jeżeli tylko wyłoży około 150 – 157 tysięcy dolarów, czyli około 572 – 667 tysięcy złotych i pojawi się z początkiem marca na Amelia Island, aby licytować.
Czytaj dalej Lamborghini Diablo 1991 – USA

Lamborghini Countach LP400 S Series II 1981 – SPRZEDANE

Lamborghini Countach LP400 S, czyli druga generacja wprowadzona w 1978 roku, zachowała styl i osobowość pierwowzoru, lecz dorzuciła do jego wyglądu jeszcze bardziej ekscytującego smaczku. Lamborghini zamiast mnożyć hurtowo zmiany skupiło się na usprawnieniach, które sprawić miały, że samochód stanie się bardziej przyjazny kierowcy. Przyczepność polepszono dzięki zastosowaniu szerszych opon, a właściwości jezdne poprawiono zmieniając ustawienia zawieszenia. Nadwozie otrzymało bardziej muskularne nadkola, które zmieścić musiały nowe opony Pirelli o rozmiarze 205/50VR15 z przodu oraz 345/35VR15 z tyłu – najszersze ze stosowanych dotychczas w samochodach drogowych. Co ciekawe silnik V12 Countacha pozostał nietknięty, a co za tym idzie osiągi cięższego od poprzednika LP400 S obniżyły się, a moc delikatnie zmniejszono z 375 do 355 KM. Nikomu to jednak nie przeszkadzało, i nie przeszkadza do dziś, a “siedzący” bliżej jezdni przedstawiciel drugiej serii jest zdecydowanie bardziej pożądany. Ten okaz Lamborghini Countach LP400 S przez wiele lat był własnością jednej rodziny. W pełni oryginalny, po niedawno przeprowadzonych pracach mechanicznych, wylicytowany został za 368 tysięcy dolarów, czyli prawie 1,4 miliona złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Countach LP400 S Series II 1981 – SPRZEDANE

Lamborghini Miura P400 SV 1971 – SPRZEDANE

Lamborghini Miura to prawdziwe dzieło sztuki. Konstrukcja elitarna i rewolucyjna, pierwszy supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie, który nadawał się do drogowego użytku. Wóz słynny zarówno dzięki swoim dynamicznym właściwościom, jak i doskonałym kształtom, za który odpowiedzialny był młody geniusz, zaledwie 27-letni podczas prezentacji wozu w 1966 roku Marcello Gandini ze studia Bertone. Lamborghini Miura P400 SV to finalna wersja samochodu, z poszerzonym tyłem, dopracowanym zawieszeniem i poprawioną charakterystyką silnika. Oferowany przez RM Auctions wyróżnia się absolutnie zjawiskową konfiguracją kolorystyczną. To jedyny wyprodukowany w kolorze “Bleu Medio” egzemplarz, pięknie dopełniony złotymi kolami. Wyposażony w fabryczną klimatyzację, kosmetycznie odrestaurowany do fabrycznej specyfikacji, jest aktualnie jednym z najpiękniejszych egzemplarzy na świecie. Wszedł w jego posiadanie licytujący podczas aukcji w Petersen Automotive Museum w Los Angeles, która odbyła się 8 grudnia tego roku, a zapłacić musiał za nie 2,205 milina dolarów, czyli ponad 8,3 miliona złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Miura P400 SV 1971 – SPRZEDANE

Lamborghini 400 GT Espada 1971 – 496000 PLN – Mierzęcice

Lamborghini 400 GT Espada to jedyny w swoim rodzaju samochód. Zaprojektowany przez słynnego Marcello Gandiniego zadebiutował w 1968 roku. W samochodach pierwszej serii widlasty, 12-cylindrowy silnik osiągał 325 KM, a w serii drugiej 350 KM. Samochód osiągał prędkość 250 km/h bez wysiłku, a doskonałe prowadzenie zapewniało niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu i z tyłu. Dwa zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 100 litrów pozwalały pokonać nawet 500 km bez tankowania. Wielką zaletą Espady jest bardzo komfortowe wnętrze, gdzie pasażerowie tylnych foteli mają naprawdę mnóstwo miejsca. Do tego dochodzi duży bagażnik, dzięki któremu nawet dalekie wyjazdy nie są problemem. Espada obchodzi właśnie swoje 50-te urodziny i staje się coraz bardziej docenianym klasykiem z wyższej półki, którym bez problemu można jeździć na co dzień.
Czytaj dalej Lamborghini 400 GT Espada 1971 – 496000 PLN – Mierzęcice

Lamborghini Miura P400 S 1971 – UK

Lamborghini Miura P400, zaprojektowana przez Marcello Gandiniego ze studia Bertone, po raz pierwszy zaprezentowana została w 1966 roku podczas genewskiego Motor Show. Była ona pierwszym drogowym supersamochodem z silnikiem umieszczonym centralnie i prawdziwym dziełem sztuki na kołach. Poprawiona i udoskonalona Miura P400 S pojawiła się dwa lata po premierze P400. Otrzymała kilka udoskonaleń we wnętrzu, elektryczne szyby, chromowane ramki wokół okien oraz 20 KM więcej. Tym cudem jeździli wielcy, tacy jak Frank Sinatra czy Miles Davis, nic dziwnego, była dobrem luksusowym wyprodukowanym jedynie w około 338 sztukach. Samochody klasyczne i kolekcjonerskie oprócz świetnego czy oryginalnego stanu zachowania, często wyróżniają się także ciekawą historią. Na aukcję trafiło właśnie Lamborghini Miura P400 S, które należało do słynnego na całym świecie muzyka, Roda Stewarta. Stewart uznawany był za jednego z najlepszych klientów Lamborghini. Muzyk zamawiał każdy nowy model firmy, łącznie z wszystkimi odmianami modelu Miura. Białą P400 S z kierownicą po prawej stronie, z fabryczną klimatyzacją i pasami bezpieczeństwa odebrał od dealera Lamborghini Concessionaires Ltd. w Londynie. Ówczesna dziewczyna Stewarta, modelka Dee Harrington, została sfotografowana z dwoma jego Miurami. To najprawdopodobniej właśnie ten egzemplarz Lamborghini wykorzystany został do testu oraz sesji na okładkę magazynu Car z listopada 1970 roku. Samochód na przełomie lat 70-tych i 80-tych przeszedł przez ręce kliku właścicieli prywatnych, by w końcu w 1994 roku trafić do osoby, która zatrzymała go na dwie dekady i zmodyfikowała do specyfikacji SV. Całe szczęście główne elementy Miury, takie jak podwozie i silnik, pozostały oryginalne. Obecny właściciel przy okazji renowacji samochodu przywrócił go do oryginalnej, fabrycznej specyfikacji. Od specjalistów z Lamborghini Polo Storico, Miura otrzymała opinię najlepszego egzemplarza, z jakim kiedykolwiek się spotkali. Wspaniałe Lamborghini Miura P400 S z 1971 roku wycenione zostało na 1,2 – 1,4 miliona funtów, czyli około 5,7 – 6,7 miliona złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Miura P400 S 1971 – UK

Lamborghini Miura P400 SV 1971 – Szwajcaria

Lamborghini Miura, zaprojektowana przez Marcello Gandiniego, po raz pierwszy zaprezentowana została w 1971 podczas genewskiego Motor Show. P400 SV była ostatnią, najbardziej dopracowaną wersją Miury, dostępną w prawdziwym kalejdoskopie kolorów. Miura to pierwszy seryjny samochód sportowy z silnikiem zamontowanym centralnie, i to silnikiem nie byle jakim, bo w wersji P400 SV generującym aż 385 KM. Lamborghini Miura SV w latach swojej świetności była najszybszym seryjnym samochodem i jednocześnie pierwszym, który osiągnął magiczną granicę 300 km/h. Produkowana tylko na zamówienie, powstała w zaledwie 150 sztukach. Jak to zwykle z samochodami z tamtych lat bywa, najlepsze wyprodukowane były w specyfikacji europejskiej, bez wzmocnień bocznych i innych amerykańskich wymogów bezpieczeństwa. P400 SV do dziś pozostaje najbardziej cenioną produkcyjną Miurą – a ta wystawiona na sprzedaż jest jednym z najlepszych egzemplarzy. Według danych z fabryki Lamborghini Miura SV o numerze 4854 została dostarczona do Niemiec, do znanego kierowcy wyścigowego Huberta Hahne. To właśnie on w 1968 roku był pierwszym kierowcą, który nagrał trwające poniżej 10 minut okrążenie północnej pętli Nürburgring. Okaz Miury wystawiony na sprzedaż jest jednym z pierwszych z 25 samochodów stworzonych i wysłanych do Niemiec. Posiada nadwozie z manufaktury Bertone, ozdobione listwami bez zaokrąglonych krawędzi, w oryginalnym kolorze Arancio Miura oraz skórę w piaskowym kolorze Goby. Lamborghini przeszło w swojej historii przez ręce kliku właścicieli, trafiając do kilku słynnych kolekcji. W 2016 roku przeprowadzono jego gruntowna renowację, aby przywrócić mu blask i pełną sprawność w warsztatach najlepszych specjalistów. Całkowicie sprawny cud techniki i designu do kupienia jest w Kidston SA. Cena podawana jest tylko na żądanie zainteresowanego.
Czytaj dalej Lamborghini Miura P400 SV 1971 – Szwajcaria

Lamborghini LM002 1991 – SPRZEDANE

Lamborghini LM002 rozpoczęło życie już w roku 1977 pod postacią terenowego wozu o nazwie Cheetah, którym firma Lamborghini starała się wygrać lukratywny kontrakt wojskowy w USA. Przetarg wygrał ostatecznie HMMWV, czyli późniejszy Hummer H1, lecz Włosi znaleźli dla prototypu nowe zastosowanie. W paramilitarnym nadwoziu z napędem 4×4 zastosowano 5,2-litrowe V12 z Countacha QV, co zaowocowało stworzeniem samochodu o aparycji ultra-macho i dynamice zwalającej z nóg. “Rambo Lambo” zaoferowało wszystko co najlepsze w Lamborghini: siedzenia obszyte dobrą skórą i wnętrze wykończone drewnem, wyposażone w stereo i klimatyzację w standardzie. Ten pierwszy tak luksusowy SUV na rynku zdolny był osiągnąć 100 km/h w mniej niż 8 sekund, mimo że ważył ponad 2,5 tony. Do LM002 opracowano nawet specjalne opony Scorpion marki Pirelli, dostępne za skromne 1600 dolarów za sztukę. Egzemplarz wystawiony na aukcji poszczycić się może niewiarygodnie niskim przebiegiem, który wynosi 1269 km. Rzadko używane i przechowywane w magazynie z temperaturą kontrolowaną klimatyzacją, LM002 sprzedane zostało na około 296,5 tysięcy dolarów, czyli okrągły milion złotych.
Czytaj dalej Lamborghini LM002 1991 – SPRZEDANE

Lamborghini Countach LP400 Periscopio 1974 – SPRZEDANE

Lamborghini Countach, tak jak i jego wielki poprzednik, Miura, stylizowany był przez Carrozzeria Bertone. Marcello Gandini zafundował mu niezwykle awangardowy, agresywny wygląd. Po prezentacji modelu przedprodukcyjnego zawrzało. Dziwne, podnoszone do góry drzwi, kosmiczny kokpit, niemal kompletny brak widoczności do tyłu, nie mówiąc już o dziwnej konfiguracji silnika i skrzyni biegów – jednym słowem dziwadło. Na szczęście Lamborghini zignorowało krytykę i rzekomy brak praktyczności samochodu. Układ jezdny nowego Lamborghini w dużej mierze przeniesiony został z Miury, chociaż jasne było, że jego niedociągnięcia w prowadzeniu i stabilności jazdy nie będą tolerowane w Countachu. Inżynierowie musieli poradzić sobie z hałasem i gorącem panującym w kabinie, a także opracować system przyjaznej dla użytkownika zmiany biegów. V12 z Miury również trafiło prosto do Countacha, z tym że zainstalowane zostało wzdłużnie i wyposażone w gaźniki Webera. Dla osiągnięcia lepszego rozłożenia masy w samochodzie, projektant Paolo Stanzani umieścił pięciobiegową skrzynię przed silnikiem, między siedzeniami, co skutkowało zachwycająca wręcz zmianą biegów i lepszym wyważeniem auta. Samochód oznaczony został przez fabrykę symbolem LP400, gdzie LP, czyli Longitudinale Posteriore, opisywało położenie silnika, przez które widoczność do tyłu była wręcz tragiczna. Poradzono sobie z tym problemem w dość zaskakujący sposób. Nieco więcej pozwalał zobaczyć uskok pośrodku dachu z małym “okienkiem”, skierowanym na lusterko wsteczne. Lamborghini zyskało dzięki temu przydomek “Periscopio”, który zniknął po 1977 roku, wraz z nietypowym rozwiązaniem. Oszałamiający egzemplarz oryginalnego LP400 Periscopio wystawiony na aukcji jest jednym z około 157 zbudowanych w latach 1974-1977. Oznaczony numerem nadwozia “8”, jako nowy trafił do Niemiec, w konfiguracji kolorystycznej Nero (czarny) ze skórzanym wnętrzem Senape (musztarda). Countach obecnie pięknie prezentuje się w czerwonym nadwoziu z beżowym wnętrzem, został także wyposażony koła z późniejszego LP400 S. Rzadki i poszukiwany samochód w dobrej kondycji, oferowany ze szwajcarskimi dokumentami rejestracyjnymi, a także pełną historią, sprzedany został za 638250 euro, czyli około 2,6 miliona złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Countach LP400 Periscopio 1974 – SPRZEDANE

Lamborghini Diablo VT 1996 – Francja

Po 17 latach dominacji Countacha Lamborghini zachwyca świat nowym modelem supersamochodu o nazwie Diablo – najszybszym, najdroższym i najbardziej zaawansowanym samochodem, jaki kiedykolwiek stworzyła marka ze złotym bykiem w herbie. Kolejny raz inspiracją dla nazwy modelu był świat walk byków, torreadorów i tym razem legend z XIX wieku, w którym byk “Diablo” przez kilka godzin walczył ze słynnym pogromcą El Chicorro. Zaprezentowane po raz pierwszy w 1990 roku w Monaco Lamborghini Diablo, pod każdym względem wyprzedzało swojego poprzednika. Fakt ten nie dziwi, gdy dodamy do samochodu jego stylistę, mistrza Marcello Gandiniego, człowieka odpowiedzialnego za Lamborghini Miurę i Countacha. Diablo było niskie, szerokie i agresywne, zachowało też po poprzedniku charakterystyczne nożycowate drzwi. Pod jego skórą sztywności konstrukcji pilnowała stalowa przestrzenna rama, lecz inaczej niż w Countachu, z kwadratowym przekrojem rur. Zastosowanie kompozytowych paneli z włókna węglowego, po raz pierwszy zastosowanych w modelu Countach Evoluzione, zostało jeszcze rozszerzone w Diablo. Zawieszenie samochodu uwzględniało przewidywane zastosowanie napędu na cztery koła i aktywnego zawieszenia. Powiększony do 5,7 litra, 48-zaworowy silnik Lamborghini V12, otrzymał wtrysk paliwa, który pozwolił mu wygenerować ponad 490 KM. Przy większej mocy i z niższym współczynnikiem oporu powierza, Diablo z łatwością przyćmiło przodka, przekraczając podczas testu 322 km/h. Jednak co ważniejsze, wartości przyspieszenia i prędkości maksymalnej były nieznacznie lepsze niż u największego konkurenta, Ferrari F40. Wkrótce pojawiła się także wersja z napędem na cztery koła: Diablo VT i wersja Roadster z nadwoziem w stylu targa. Modele oznaczone VT miały w normalnych warunkach napędzany tylko koła tylne, ale jeśli samochód tracił przyczepność, do 25% dostępnej mocy podawane zostawało na przednią oś. Lamborghini Diablo VT wystawione na aukcji jako nowe trafiło do Holandii, gdzie przez cały życie otoczone było opieką lokalnego dealera. Z pięknym odnowionym w oryginalnym kolorze Blu Scuro lakierem oraz nowym skórzanym wnętrzem w odcieniu szampańskim posiada na liczniku zaledwie 25090 kilometrów, a wycenione zostało na 215 – 255 tysięcy euro, czyli około 890 tysięcy – 1,1 miliona złotych.
Czytaj dalej Lamborghini Diablo VT 1996 – Francja