Lamborghini

Lamborghini Countach 25th Anniversary Edition 1989 – USA

Po kryzysie paliwowym lat siedemdziesiątych, przy coraz większych restrykcjach organizacji ekologicznych, zainteresowanie pierwszym Lamborghini Countach było gaszone w zarodku. Wielkości produkcji w latach 80-tych była symboliczna, a sytuację miał odmienić debiutujący w 1988 roku specjalny projekt Countach’a opracowany pod kierownictwem Mauro Forghieri, przy okazji 25 – lecia firmy. Samochód zyskał nowy styl, lepszy układ chłodzenia, całkowicie przeprojektowany sinik i elementy aerodynamiczne. Jeden z 657 jubileuszowych egzemplarzy Lamborghini Countach 25th Anniversary Edition we wspaniałym czerwonym kolorze, z wnętrzem wykończonym skórą w odcieniu kości słoniowej, pojawi się na nadchodzącej aukcji Kissimmee 2017. Estymowana wartość tego pojazdu to 250-350 tys. dolarów, a warto przypomnieć, że w listopadzie podobny egzemplarz na Duemila Ruote osiągną cenę 436800 euro.
Czytaj dalej

Lamborghini Miura S 1969 – UK

Lamborghini Miura S bez wątpienia należy do panteonu motoryzacyjnych sław. Stworzona by pozostawić w pobitym polu Ferrari, powszechnie uznana została za pierwszy w historii supersamochód. Razem z literą S w nazwie otrzymała 10 dodatkowych koni i dodatkowe wyposażenie, m.in. w postaci elektrycznie otwieranych szyb i schowka na desce rozdzielczej. Zbudowano ich 338, w ogłoszeniu jedna z najlepiej zachowanych. Przebieg 61 tys. km, oryginalny stan, piękna patyna… i pełen zachwyt każdego fana motoryzacji, który uważnie przestudiuje załączone zdjęcia.
Czytaj dalej

Lamborghini Espada 400 GTE S2 1971 – ok. 800000 PLN – Holandia

Lamborghini Espada stworzone zostało w latach 60-tych, lecz niezwykły, futurystyczny projekt Marcello Gandiniego z Bertone zadziwia do dziś. Pod długą maską skrywa silnik V12, posiada w pełni niezależne zawieszenie wszystkich kół, może pomieścić cztery dorosłe osoby i ma całkiem praktyczny bagażnik. Wyprodukowno ich zaledwie okolo 1200 sztuk w trzech seriach produkcyjnych. Prezentowany egzemplarz jest jedną z 575 sztuk poszukiwanej serii drugiej i poisada – jako jedna z zaledwie około 150 sztuk – montowane cenralną nakrętką koła z modelu Miura. Jest to egzemplarz w europejskiej specyfikacji, który w latach 90-tych przeszedł kompletną i bogato udokumentowaną renowację.
Czytaj dalej

Lamborghini Espada S2 1970 – ok. 1000000 PLN – Belgia

Lamborghini Espada stworzone zostało w latach 60-tych, lecz niezwykły, futurystyczny projekt Marcello Gandiniego z Bertone zadziwia do dziś. Co więcej, ten grand tourer fascynuje nie tylko sylwetką, ale i swoimi możliwościami. Pod długą maską skrywa silnik V12 z Miury, posiada w pełni niezależne zawieszenie wszystkich kół, może pomieścić cztery dorosłe osoby i ma całkiem praktyczny bagażnik. Jedynie astronomiczna cena spowodowała, że nie wyprodukowano ich więcej niż 1217 sztuk, w ciągu ponad 10 lat produkcji. Prezentowany egzemplarz pochodzi z najbardziej poszukiwanej i cenionej drugiej serii produkcyjnej (jako jedna z 575 sztuk), wyróżniającej się zmodyfikowanym grillem i wnętrzem, a także najmocniejszym z wszystkich trzech serii silnikiem, rozwijającym 350 KM. Stan zachowania jest imponujący i poza drugą powłoką lakierniczą w pełni oryginalny.
Czytaj dalej

Lamborghini Countach 25th Anniversario 1989 – SPRZEDANE

Lamborghini Countach 25th Anniversario zostało wyprodukowane w 658 egzemplarzach, z okazji 25 rocznicy istnienia firmy. To finalna ewolucja modelu Countach, następcy Miury. Zaprojektowane zostało przez Horacio Pagani’ego, w oparciu o bryłę Quattrovalvole. Choć zmiany były potrzebne, z drugiej strony nie mogły być rewolucją, aby samochód nie musiał przechodzić ponownej homologacji. Dość znacznie zmieniło się za to wnętrze, zyskując bardziej komfortowe fotele oraz klimatyzację. W rezultacie powstał komfortowy supersamochód. Countach dla wielu stanowi marzenie jeszcze z lat dziecinnych, w których można było uzbierać swoją kolekcję hiperaut z obrazków gumy Turbo. Ten piękny egzemplarz wyceniony został na 220 – 250 tys. euro, lecz nowy nabywca wyłożył niemal dwukrotnie więcej (436800 euro).

Czytaj dalej

Lamborghini Jarama S 1973 – SPRZEDANE

Lamborghini Jarama S to grand tourer o układzie miejsc 2+2 i mocy 365 KM, produkowany w latach 1970-76. Wytworzono ich jedynie 152 i było to ostatnie Lambo z silnikiem V12 umieszczonym z przodu. Za projekt odpowiedzialna była pracownia Bertone. Sam Ferruccio Lamborghini wybrał nazwę pochodzącą nie jak się zwykło uważać, od toru wyścigowego Jarama położonego niedaleko Madrytu, a od hiszpańskiej hodowli byków przeznaczonych do walki, zlokalizowanej w okolicach rzeki Jarama. Piękne białe wnętrze, kontrastujący granatowy kolor nadwozia i przepięknie grające 12 cylindrów pod maską z pewnością są kuszącą propozycją. Samochód wyceniony został na 90 – 105 tys. euro, a sprzedany jeszcze drożej (134,4 tys. EUR).
Czytaj dalej

Lamborghini Jarama GT 1972 – USA

Lamborghini Jarama kontynuowało tradycję modeli 350/400 GT oraz Islero, będąc ostatnim Gran Turismo marki z silnikiem V12 umieszczonym z przodu. Wysoki komfort, nadwozie 2+2 i imponująca moc 350 KM to argumenty, dzięki którym wóz zagościł w garażu samego Feruccio Lamborghini. Zbudowano ich tylko 328 sztuk, a prezentowana Jarama GT jest jedną ze 172 sztuk pierwszej serii, oznaczanej jako Jarama GT. Jej ciekawe, mocno przeszklone i nowoczesne nadwozie to projekt studio Bertone. Wciąż nie jest to oczywisty wybór kolekcjonerów, choć ceny zaczynają rosnąć. Ten piękny egzemplarz z przebiegiem zaledwie 40 tys. km wyceniony został na ok. 150 – 175 tys. USD.
Czytaj dalej

Lamborghini Diablo VT Roadster 1997 – USA

Lamborghini Diablo VT Roadster to fenomenalny i niezwykle drogi supersamochód. Prezentowany egzemplarz to jeden 66 egzemplarzy z roku 1997, a jego jedynym właścicielem jest nie kto inny, jak bokserski mistrz wagi ciężkiej, George Foreman. Tego szczególnego zakupu dokonał w roku, gdy kończył swoją zawodową karierę. Na liczniku Lambo widnieje dziś zaledwie 1907 mil, choć gdy samochód jeździł, mistrz zapewne robił z 492 KM właściwy użytek. W 2014 roku, 300 mil temu, wóz przeszedł serwis obejmujący wymianę sprzęgła i nowe opony. Prognozowana cena na nadchodzącej aukcji domu aukcyjnego Mecum to 285 – 325 tys. USD.
Czytaj dalej

Lamborghini LM002 1988 – ok. 1100000 PLN – Holandia

Lamborghini LM002 powstało w zaledwie 301 sztukach, stąd jest duża szansa, że prezentowane jest w tej chwili najlepszym dostępnym egzemplarzem na świecie. Większość swojego życia spędziło w muzeum, a na jego liczniku widnieje zaledwie 17000 km. Samochód jest po kompleksowym serwisie, któy kosztował 6000 euro. Odpowiednio przygotowany, jest gotowy pojechać wszędzie… a w przypadku tego pojazdu mogą to być nawet najbardziej niedostępne miejsca, o ile tylko będą tam stacje benzynowe. W końcu silnik V12 Lamborghini i masa blisko 3 ton robią swoje, i 288-litrowy zbiornik paliwa na długo tu nie wystarczy.
Czytaj dalej

Lamborghini Countach 25th Anniversary 1989 – USA

Lamborghini Countach 25th Anniversary było finalną wersją następcy legendarnej Miury. Zaprezentowane zostało w 1988 roku, w 25-rocznicę produkcji samochodów przez Lamborghini. Przykuwające uwagę ponadczasową i odważną stylistyką, zostało zbudowane jedynie w 657 sztukach. Prezentowany egzemplarz to jedna z 235 sztuk zasilanych wtryskiem, wyposażona w niezwykle rzadką opcję usunięcia tylnego spojlera. Dzięki niskiemu przebiegowi i troskliwej opiece, zachowane zostało do dziś w fenomenalnej formie. Wycena samochodu na nadchodzącej aukcji Bonhams’a opiewa na ok. 1,2 – 1,5 mln PLN.
Czytaj dalej