Lancia Kappa Coupe 1998 – SPRZEDANA

Lancia Kappa Coupe przez swoją unikatowość bardzo szybko zyskała status szanowanego youngtimera. Wyprodukowana w ilości jedynie 3226 sztuk, była obok Fiata Barchetta ostatnim samochodem opuszczającym zakłady karoseryjne Maggiora. To bardzo eleganckie, stylistycznie wysmakowane coupe, mocno zmodyfikowane względem wyjściowej wersji sedan. Dla lepszych proporcji otrzymała mocniej pochyloną tylną szybą, poszerzony tylny rozstaw kół, skrócony rozstaw osi i wydłużone przednie drzwi, które pozbawiono ramek. Samochód wyróżniał się luksusowym wykończeniem, a pod jego maską odnaleźć można było jedynie topowe w ofercie jednostki pięcio- oraz sześciocylindrowe. Lancia z ogłoszenia pod maską skrywa silnik R5 turbo, gwarantujący jej 220 KM, przyjemne brzmienie i świetne osiągi. Samochód od lat jest w dobrych rękach, zwraca uwagę świetnym stanem, użytkowany jest hobbistycznie.

Lancia Kappa Coupe
Rocznik: 1998
Przebieg: 202000 km
Pojemność: 1998 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 220 KM

Wyposażenie:
ABS, wspomaganie kierownicy, poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, klimatyzacja automatyczna, elektro-fotochromatyczne lusterko wsteczne, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka boczne, tapicerka skórzana, podgrzewane i elektrycznie regulowane fotele przednie; podgrzewana szyba tylna, zestaw audio niefabryczny z subwoofer-em w bagażniku, zmieniarki: 6CD + 3CD; odtwarzacz DVD w daszku p-słonecznym pasażera, alarm/immobilizer, centralny zamek,

Lancia Kappa Coupe 2.0 R5 20V turbo, przebieg 202 tys. km, 220 KM, 0-100 7.3 s, V-max 243 km/h.
Rok 1998 (nr 2323 z 3226 wyprodukowanych), w moich rękach z bezwypadkową historią od 11 lat, od przebiegu 148 tys. km.

Pochodzi z rynku belgijskiego, przygotowana do sprzedaży w Polsce przez nieistniejący już łódzki LanciaTeam (zainteresowani miłośnicy marki zapewne kojarzą tę firmę). Z tego okresu pochodzi wypasiony zestaw audio z subwooferem w bagażniku, z dodatkową zmieniarką na 3-CD (oprócz seryjnej na 6 CD). W daszku p-słonecznym pasażera odtwarzacz DVD.

Wnętrze po upływie 20 lat nie wykazuje cech zużycia. Tapicerka skórzana z tego okresu regularnie konserwowana w bardzo dobrym stanie, z tyłu praktycznie nikt nie jeździł, można więc powiedzieć, że nieużywana 😊. Lakier w ubiegłym roku doprowadzony do stanu salonowego zgodnie z technologią fiata/lancii w carserwisie. Auto w pełni sprawne, z działającą klimatyzacją. Silnik bez zastrzeżeń, panewki, rozrząd, turbosprężarka, itp. wymienione przy przebiegu 195 tys. km. Olej wymieniany raz w roku, bez względu na minimalny ostatnio przebieg.

Początkowo samochód używany do codziennej jazdy, m.in. dwukrotnie „przejechał się” do Luksemburga. W ostatnich 5-6 latach roczne przebiegi nie przekraczały 2,5-3 tys. km i nie obejmowały zimy. Opony letnie na 17 calowych felgach w bardzo dobrym stanie. Tarcze hamulcowe i klocki bez zastrzeżeń, nowe metalowe przewody hamulcowe. Amortyzatory i inne elementy zawieszenia sprawne.

Podwozie zostawione do oględzin przez nowego właściciela, bez „tradycyjnego” baranka maskującego. Moim zdaniem wymaga drobnej ingerencji blacharskiej. Progi po obu stronach wymienione ok. 5 lat temu.