Lancia Kappa Coupe 1998 – 37900 PLN – Kraków

Lancię Kappa kojarzą chyba wszyscy, których świadomości nie ominęły lata ’90 dwudziestego wieku. Włoski samochód osobowy klasy średniej-wyższej, który zastąpił flagowy model marki, jakim była Thema. Model ten służył w Polsce jako oficjalne samochody rządowe. Kappa oferowana była w wersjach nadwozia sedan, coupé oraz kombi. Lancia Kappa Coupe różniła się od wersji sedan skróconym rozstawem osi, rozszerzonym rozstawem tylnych kół oraz drzwiami pozbawionymi ramek. Kappa produkowana była od 1997 roku i stanowiła pierwsze coupé Lancii od lat osiemdziesiątych, kiedy to zaprzestano produkcji modeli Beta i Gamma. Produkcja tego samochodu ograniczyła się do jedynie 3226 sztuk. Oferowany w ogłoszeniu egzemplarz jest jeszcze rzadszy, a oznaczenie V.I.S. przy pojemności silnika oznacza Variable Intake System, czyli układ o zmiennej długości dolotu. Rok 1998, a na wyposażeniu nawigacja, kamera cofania z podglądem w lusterku wstecznym, reflektory ksenonowe, szpera, elektryczne fotele Recaro… to chyba najlepszy okres w historii marki, a tak zachowany egzemplarz powinien zainteresować nie tylko fanów włoszczyzny.

Lancia Kappa Coupe 2,4 VIS
Rocznik: 1998
Przebieg: 97920 km
Pojemność: 2446 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 175 KM

Cena: 37900 PLN

Wyposażenie:
– klimatyzacja automatyczna,
– nawigacja Lancia RNS 2,
– oryginalne reflektory ksenonowe,
– fotele Recaro elektrycznie regulowane i podgrzewane,
– el. szyby i lusterka,
– lusterko wsteczne fotochromatyczne,
– kamera cofania z podglądem w lusterku wstecznym,
– Viscodrive – dyferencjał o ograniczonym poślizgu/szpera,
– system Hi-Fi ze zmieniarką 6 CD,
– tapicerka firmy Alcantara Milan,
– fabryczna instalacja do telefonu GSM,
– rolety szyby tylnej,
– felgi alu 16 cali (205/55 R16)

Oferuję unikalny samochód z mojej kolekcji, Lancia Kappa Coupe, jedna z 837 szt. wyprodukowanych w tej wersji.
Samochód w stanie perfekcyjnym. Kupiony od pierwszego właściciela w Kolonii, który podobnie jak obecny właściciel jest miłośnikiem włoskich aut i wręcz pedantem.
Samochód w wersji poliftingowej, z czerwca 1998 roku. Proszę nie mylić wersji Coupe ze zwykłą Kappą. Te auta były produkowane prawie ręcznie w fabryce Maggiora, znanej z choćby produkcji słynnego coupe Glas, jako najkrótsza seria aut coupe Lancii w jej historii – zaledwie 3226 szt. łącznie.

Samochód posiada oryginalne i unikalne wyposażenie – kompletne nawet dzisiaj: nawigacja GPS, reflektory ksenonowe D2R, kamera cofania z podglądem w lusterku (tak, tak), tzw. szpera w osi przedniej, fotele Recaro z pełną regulacją elektryczną (pamięć powrotna), podgrzewane, tapicerka z Alcantary z fabryki tej właśnie firmy w Mediolanie, audio Hi Fi ze zmieniarką 6 CD i magnetofonem, rzeczy oczywiste jak elektrycznie sterowane szyby, lusterka – podgrzewane.

Samochód posiada oryginalny przebieg 97.920 km, na potwierdzenie czego mam wszystkie faktury z autoryzowanego serwisu Lancia Auto Mertin w Niemczech, gdzie samochód był serwisowany kilkanaście lat – przeglądy, akcesoria i naprawy – łącznie z takimi z drukarek igłowych z lat wczesnych lat 2000-nych. Poza tym, do samochodu dołączona jest lista kontrolna z jego produkcji z datą narodzin auta w dniu 21.07.1998 r. To już dokument absolutnie unikalny. Inne dokumenty zakupowe i nawet instrukcje obsługi do akcesoriów, wszystkie dokumenty auta, jak instrukcje i manuale serwisowe.

Do auta dołączam dostępne tylko dla klientów w Niemczech w epoce-breloczek ze srebra Sterling 925 Lancia, klimatyczny notesik Lancia – Il Granturismo, mini-aparat foto. Jako pasjonat zgromadziłem wszystkie materiały w stanie salonowym do auta z epoki – katalogi, cenniki, katalogi akcesoriów, testy z prasy niemieckiej tego auta w latach 1997, książki o historii Lancii i sporo innych.

Samochód jest w stanie doskonałym z minimalnymi skutkami używania, ma oryginalne powłoki antykorozyjne, układ wydechowy z puncami 1997, miał jeszcze w Niemczech lakierowane elementy po szkodzie parkingowej (drobne zagniecenia) i poprawiony lakier.
Co wymieniono w aucie od przebiegu ok. 85.000 km:
1. Pasek rozrządu w serwisie Lancia.
2. Kompletne sprzęgło z wysprzęglikiem.
3. Auto miało opcjonalne sprężyny Eibach obniżające -15 mm – wymieniłem na standardowe komfortowe (kit Eibacha jest w komplecie).
4. Nowiutki akumulator typu Autoparts Silver.
5. Silniki napędu zamka centralnego.
6. Nowy silnik krokowy – trochę na zapas, drugi w komplecie.
7. Porządne głośniki Magnat i Sinuslive (oryginalne w komplecie).
8. Termostat.
9. Regularna wymiana płynów, oleju – Valvoline Synpower 5W40.

Lancia ma dwa komplety opon – Uniroyal Rain Expert i Goodyear Vector 4 Season – 95% bieżnika. Posiadam trochę części zamiennych.
Samochód garażowany od nowości, używany zarówno w Niemczech, jak i w Polsce weekendowo w okresie wiosna-lato, regularnie odpalany. Przebiegi roczne ok. 3-4 tys km.
Polecam osobom zakochanym w jakości aut z późnych lat 90-tych.
Komfort, jakość, luksus, dźwięk i kultura pracy pięciocylindowego silnika 2,4 l jest nie do pobicia.

Telefon: +48 730 886 368
Miejscowość: Kraków

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.