Archiwum kategorii: Lancia

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II 1994 – 211000 PLN – Warszawa

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II to finalna, najbardziej dopracowana wersja kultowej rajdówki. Wyposażona w 16-zaworowy turbodoładowany silnik już w cywilnej wersji oferowała muskularne nadwozie, przyspieszenie do setki w 5,7 s i gustowne wnętrze z obszytymi Alcantarą kubełkami i trójramienną kierownicą Momo. Dziś zadbane egzemplarze osiągają szybko rosnące ceny, a ten egzemplarz sprowadzony z wiecznie zaskakującego poukrywanymi skarbami rynku japońskiego jest prawdziwym rodzynkiem i pewniakiem do dalszego wzrostu wartości. Do tej wielkości marka Lancia już nigdy nie wróci, ale pamiątki, które po sobie zostawiła, to prawdziwe legendy motoryzacji. W sezonach 1985–1992 różne odmiany Delty pozwoliły odnieść 49 zwycięstw w różnych eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata i jednocześnie sześć razy z rzędu otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987–1992). Pamięć o tym nie zaginie nigdy, a żywe pamiątki tych sukcesów u każdego fana rajdów budzą przyspieszone bicie serca.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II 1994 – 211000 PLN – Warszawa

Lancia Stratos HF Stradale 1975 – SPRZEDANA

Legendarna Lancia Stratos HF zmieniła obraz rajdowego świata, będąc pierwszym samochodem skonstruowanym specjalnie z myślą o wyczynowym sporcie. W dobie modyfikowanych samochodów produkcyjnych, była czymś absolutnie niezwykłym. Aby zdobyć homologację w grupie 4, Lancia zbudowała wymaganych 500 sztuk w wersji drogowej. Taki rajdowy samochód dostępny dla każdego musiał pobudzać wyobraźnię. Lancia Stratos HF, czyli High Fidelity, została opracowana w ramach współpracy pomiędzy Lancią i studiem Bertone. Samochód zaprojektowany przez Marcello Gandiniego został pokazany w listopadzie 1971 roku podczas Salonu Samochodowego w Turynie. Stratos z nadwoziem samonośnym, stalową ramą przednią oraz subramą tylną, ubrany został w lekkie poszycie nadwozia stworzone z włókna szklanego. Lancia Stratos napędzana jest przez centralnie umieszczoną 2,4-litrową jednostkę napędową V6 z Ferrari Dino, którą niechętnie dostarczył Enzo, obawiając się, że nowy samochód przyćmi jego własne Dino 246. Elementy nadwozia Stratosa były budowane przez Bertone w zakładach Grugliasco, a następnie wysłane do Lancii w celu ostatecznego montażu. Produkcja rozpoczęła się 1 lipca 1972 roku, a do końca 1974 roku Lancia ukończyła jedynie 183 samochody. Wówczas FIA uznała, że firma posiada wystarczająca ilość komponentów, by ukończyć produkcję wymaganych 500 egzemplarzy, i potwierdziła homologację Lancii Stratos do Grupy 4 w dniu 1 października 1974 roku. I chociaż montaż końcowy kontynuowany był do 1975 roku, nawet z najbardziej optymistycznych szacunków wynika, że Lancia ukończyła jedynie 492 Stratosy. Lancia zadebiutowała w Tour de Corse w listopadzie 1972 roku jako prototyp, a pierwsze sukcesy osiągnęła rok później, wygrywając Tour de France i Firestone Rally oraz zdobywając drugie miejsce w Targa Florio. Dzięki niewielkim rozmiarom, niezwykłej zwinności i potężnemu V6, Stratos szybko zyskał pozycję dominującej siły w rajdowym świecie. Ugruntował swoją ikoniczną pozycję wygrywając mistrzostwo WRC trzy razy z rzędu, w latach 1974–1976.
Czytaj dalej Lancia Stratos HF Stradale 1975 – SPRZEDANA

Lancia Delta S4 Stradale 1985 – SPRZEDANA

Lata 80-te zapisały się na kartach historii samochodowych motorowych jako najbardziej ekstremalny i ekscytujący okres. Najbardziej radykalną serią tej epoki była rajdowa grupa B, zdominowana przez samochody o szalonych ilościach koni mechanicznych, ścigających się na wąskich drogach publicznych. Był to z pewnością najbardziej niezapomniany spektakl motoryzacyjny, który można było zobaczyć w tamtych czasach. To właśnie z tej epoki pochodzi Lancia Delta S4 Stradale, stworzona jako seryjny samochód pod homologację rajdową, następca takich sław jak Renault 5 Maxi Turbo, Audi S1 Quattro czy Lancia 037. Samochód opracowany wspólnie przez Abartha i Lancię był sensacją. Lancia Delta S4 Stradale napędzana była przez czterocylindrowy silnik Lombardiniego o pojemności 1,8 litra, wyposażony zarówno w kompresor, jak i turbodoładowanie, który produkował 500 KM. S4 było pierwszym modelem Lancii z napędem na cztery koła, w którym zastosowano trzy mechanizmy różnicowe, ze sprzęgłem wiskotycznym w centralnym dyferencjale, które rozdziela moment obrotowy na 30% przodu i 70% z tyłu. Aby spełnić wymagania homologacyjne, Lancia zbudowała 200 sztuk Lancii Delty S4 Stradale, i chyba dobrze, że nie więcej, bo do końca lat 90-tych niektóre z nich nadal marnowały się w depozytach salonów. Choć nie nadawały się do codziennego użytku, po latach nabrały wartości kolekcjonerskiej. Delta S4 Stradale z 1985 roku, wystawiona na sprzedaż, to prawdziwa kapsuła czasu, która w swojej 30-letniej historii przejechała jedynie 2196 km. Według właściciela samochód został pierwotnie dostarczony do Włoch, a następnie sprzedany do Francji, zanim przeszedł do właściciela w Niemczech. Po powrocie do rodzimych Włoch, w rękach obecnego właściciela samochód był odpowiednio serwisowany, a oryginalne książki i dokumenty potwierdzają stan oraz historię. Wykończony w klasycznym zestawieniu rosso z jasnobrązowym wnętrzem z Alcantary, kawał historii rajdów sprzedano za ponad 1 milion euro, czyli około 4,28 miliona złotych. To rekord świata dla tego modelu.
Czytaj dalej Lancia Delta S4 Stradale 1985 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale Evo 1 1993 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale Evo 1 powstała, aby uzyskać homologację dla czwartej wersji A-grupowego, rajdowego potwora, który pozwolił zdobyć marce w 1992 roku ostatnie Mistrzostwo Świata. Poza mocniejszym silnikiem, samochód wyróżniał się większym rozstawem osi i szerszymi nadkolami z tyłu i z przodu oraz żółtym monogramem HF na grillu, połączonym ze skaczącym, czerwonym słoniem. Oferowany na paryskiej aukcji egzemplarz ma dziś jedynie 22700 km przebiegu, piękny kolor Madras i doskonale utrzymaną, czarną, skórzaną tapicerkę. Ostatnie 3 lata spędził w rękach entuzjasty z Nicei, który zadbał o właściwy serwis samochodu. Niski przebieg, piękna konfiguracja i doskonały stan złożyły się na cenę 62000 euro (ok. 300 tys. złotych z opłatami aukcyjnymi).
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale Evo 1 1993 – SPRZEDANA

Autobianchi Y10 1986 – 7900 PLN – Gdańsk

Autobianchi Y10 zwane było poza włoskimi granicami jako Lancia Y10. Ten miejski samochodzik pochodził z fabryki w Mediolanie, która niegdyś słynęła z produkcji rowerów, oferowanych pod marką Bianchi. Samochody produkowano tam od 1957 roku, ale nowy model Y10 podczas debiutu w 1985 roku był ucieleśnieniem nowoczesności i poligonem doświadczalnym dla bardziej masowych konstrukcji koncernu Fiata. Konstrukcja Y10 oparta była na nieznacznie skróconym podwoziu Fiata Panda ze zmienionym zawieszeniem. Znacznie poprawiono aerodynamikę nadwozia (Cx = 0,31) i poziom wyposażenia. W zestawieniu z nowoczesną jednostką FIRE, samochód gwarantował niezłe osiągi i niskie spalanie. Po ponad 30 latach znalezienie egzemplarza, który wygląda niemal jak nowy jest bardzo trudnym zadaniem, ten jednak ma przebieg jedynie 38000 km i prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej Autobianchi Y10 1986 – 7900 PLN – Gdańsk

Lancia Delta HPE Evo 500 1997 – 24900 PLN – Krotoszyn

Lancia Delta HPE to najzgrabniejsza, trzydrzwiowa wersja modelu Delta drugiej generacji. Jej najbardziej pożądana wersja nosiła nazwę Evo 500. Wyróżniała się obniżonym zawieszeniem, pięknym, agresywnym pakietem stylistycznym MS Design, wnętrzem Recaro, “karbonową” okleiną na desce oraz felgami Speedline o charakterystycznym wzorze i średnicy 16 cali. Choć występowała najczęściej z 2-litrowym silnikiem turbo, okazuje się, że na rynku niemieckim można ją było zamówić również z 16-zaworowym silnikiem 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu. To bardzo ciekawe auto i choć każdego wyścigu spod świateł może nie wygrać, 131 koni mechanicznych w tak lekkim nadwoziu to i tak nie mało, a auto prezentuje się ujmująco i z pewnością przykuwa uwagę.
Czytaj dalej Lancia Delta HPE Evo 500 1997 – 24900 PLN – Krotoszyn

Lancia Flavia 1961 – 45900 PLN – Zgierz

W połowie lat pięćdziesiątych dwudziestego wieku klienci chcący kupić Lancię mieli do wyboru zaledwie dwa modele: małą Appię i dużą, luksusową Flaminię. Dopiero w 1961 roku na rynku pojawiło się auto wypełniające tę lukę – nie za duże, ale luksusowe, była nim Lancia Flavia. Ojcem tego modelu oznaczanego fabrycznie jako Tipo 815/819/820 był inżynier Antonio Fessia, który dla Lancii rozwinął swoją koncepcję Cemsa F.11, natomiast projektantem nadwozia wersji Berlina, takiej jak w ogłoszeniu, był Piero Castegnero. Konstrukcja podwozia z silnikiem o aluminiowym bloku w układzie boxer umieszczonym z przodu oraz rewolucyjnym na włoskim rynku napędem na przednią oś, pozwoliła maksymalnie wykorzystać przestrzeń wewnątrz samochodu. Flavia posiadała samonośne nadwozie z ramą pomocniczą na zespół napędowy oraz hamulce tarczowe na obu osiach. Jak każda z powojennych Lancii i ta otrzymała nazwę związaną z drogami starożytnego Rzymu, pochodzącą od Via Flavia, czyli nazwy drogi z Triestu do Istrii zbudowanej przez cesarza Wespazjana. Takie niesamowite i rewolucyjne, włoskie auto z pierwszego roku produkcji seryjnej trafiło właśnie na sprzedaż. Lancia Flavia z ogłoszenia jest bardzo dobrym stanie zachowania, ma świetne, oryginalne wnętrze i drugi lakier. Jest gotowa do drogi, a wierzcie, że potrafi sprawić w trasie wiele przyjemności.
Czytaj dalej Lancia Flavia 1961 – 45900 PLN – Zgierz

Lancia Delta HF Integrale 1988 – 79900 PLN – Poznań

Królowa jest tylko jedna, a w rajdach samochodowych przełomu lat 80-tych i 90-tych jej imię brzmiało Lancia Delta. W sezonach 1985–1992 różne odmiany Delty pozwoliły odnieść 49 zwycięstw w różnych eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata i jednocześnie sześć razy z rzędu otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987–1992). Lancia Delta HF Integrale z 8-zaworowym silnikiem na topie była w 1988 roku, kiedy za jej sterami swoje pierwsze Mistrzostwo Świata zdobył Massimo ‘Miki’ Biasion. Piękne w owych czasach było to, że niemal identyczne auto każdy mógł kupi salonie. Poszerzenia nadwozia i solidnie poprzecinana wlotami powietrza maska skrywały napęd na 4 koła i doskonały silnik DOHC Lamprediego wzmocniony turbosprężarką. We wnętrzu fotele Recaro i deska z taką ilością wskaźników, że można dostać zawrotu głowy. Jeżeli założymy, że włoska motoryzacja to sport i emocje, ten model wpisuje się w ten model perfekcyjnie. Zadbany, bezwypadkowy egzemplarz wolny od korozji to dziś nieczęsty widok na rynku, z pewnością warty inwestycji.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale 1988 – 79900 PLN – Poznań

Lancia Kappa Coupe 1998 – SPRZEDANA

Lancię Kappa kojarzą chyba wszyscy, których świadomości nie ominęły lata ’90 dwudziestego wieku. Włoski samochód osobowy klasy średniej-wyższej, który zastąpił flagowy model marki, jakim była Thema. Model ten służył w Polsce jako oficjalne samochody rządowe. Kappa oferowana była w wersjach nadwozia sedan, coupé oraz kombi. Lancia Kappa Coupe różniła się od wersji sedan skróconym rozstawem osi, rozszerzonym rozstawem tylnych kół oraz drzwiami pozbawionymi ramek. Kappa produkowana była od 1997 roku i stanowiła pierwsze coupé Lancii od lat osiemdziesiątych, kiedy to zaprzestano produkcji modeli Beta i Gamma. Produkcja tego samochodu ograniczyła się do jedynie 3226 sztuk. Oferowany w ogłoszeniu egzemplarz jest jeszcze rzadszy, a oznaczenie V.I.S. przy pojemności silnika oznacza Variable Intake System, czyli układ o zmiennej długości dolotu. Rok 1998, a na wyposażeniu nawigacja, kamera cofania z podglądem w lusterku wstecznym, reflektory ksenonowe, szpera, elektryczne fotele Recaro… to chyba najlepszy okres w historii marki, a tak zachowany egzemplarz powinien zainteresować nie tylko fanów włoszczyzny.
Czytaj dalej Lancia Kappa Coupe 1998 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale Evo 2 1995 – SPRZEDANA

Od połowy lat 60-tych aż po wczesne lata 90-te, Lancia była czołowym graczem w międzynarodowym rajdowym świecie, zdobywając aż 11 tytułów mistrza świata. W tym samym czasie kierowcy jeżdżący modelami modelami Fulvia HF, Stratos, Rally 037, a także rodziną Delty – S4, HF oraz Integrale, zdobyli aż 14 tytułów mistrzów Europy. Po eksperymentach z doładowaniem w zbudowanej specjalnie pod rajdową homologację Delcie S4, Lancia w mniej egzotycznej HF Integrale zdecydowała się wykorzystać turbosprężarkę oraz napęd na cztery koła, sprzęgło wiskotyczne Ferguson i mechanizm różnicowy Torsen. Model oznaczony jako Delta HF 4WD po wprowadzeniu na rynek w 1986 roku zachował początkowo doładowanie Volumex, dopiero kiedy został przekształcony w Integrale w 1987 roku przeszedł na proste turbo. Lancia Delta HF Integrale udowodniła, że jest wyjątkowo sprawnym samochodem rajdowym, wygrywając Mistrzostwa Świata w 1987 i 1988 roku. Pierwsze modele homologacyjne Evoluzione Delty HF Integrale zostały wyprodukowane pod koniec 1991 roku w celu utrzymania przewagi konkurencyjnej przez rajdowy zespół fabryczny Lancii. Evo otrzymało szersze body i odpowiednio zmienioną karoserię oraz silnik ponownie zmapowany w celu wyprodukowania 210 koni mechanicznych, a także wiele innych udoskonaleń. Rozwinięcie modelu, czyli Evo 2, było zasadniczo tym samym samochodem, ale otrzymało katalizator w układzie wydechowym. Lancia Delta HF Integrale Evo 2 wystawiona na aukcji to jeden z ostatnich wyprodukowanych okazów. Została sprzedana jako nowa we Włoszech, gdzie miała trzech właścicieli, a w 2018 roku została sprowadzona do Belgii. Wykończona w kolorze ciemno-niebieskim z beżowym wnętrzem od nowości pokonała jedynie 65733 kilometrów i prezentuje się doskonale. Lancia stanowi wspaniałą okazję do nabycia jednego z najrzadszych i najbardziej pożądanych obecnie sportowych samochodów drogowych z lat 90-tych. Lancia Delta HF Integrale Evo 2 sprzedana została za 55,2 tysięcy euro, czyli prawie 237 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale Evo 2 1995 – SPRZEDANA