Lancia

Lancia Delta HF Integrale 1988 – 89900 PLN – Wrocław

Narodziła się jako popularny kompakt w 1979 roku, lecz historia i włoskie zamiłowanie do motorsportu uczyniły z niej jedną z największych motoryzacyjnych legend przełomu lat 80-tych i 90-tych. Lancia Delta HF Integrale debiutowała w 1987 roku, gdy zwykłą Deltę wyposażono w turbosprężarkę i stały napęd na cztery koła, maska otrzymała charakterystyczny garb, a błotniki poszerzenia. Efekt? Sześć tytułów mistrza świata producentów w rajdach samochodowych zdobytych z rzędu. Okaz z ogłoszenia to fantastycznie zachowany egzemplarz sprowadzony ze słonecznej Teneryfy. To 8-zaworowa wersja z pierwszego etapu produkcji, która ostatnie 22 lata spędziła pod opieką jednego, troskliwego właściciela.
Czytaj dalej

Lancia Aurelia PF200 C Spider 1953 – SPRZEDANA

Lancia Aurelia PF200 C Spider to unikalny koncept ze studia Pininfarina, stworzony na bazie modelu Aurelia B52. To wspaniały przykład wpływu tzw. Jet Age, czyli stylu, który rozciągał się daleko poza awiację. Długi nos, zakończony chromowaną obwódką, przywoływać ma na myśl dziób samolotu. W stylizacji nadwozia warto zwrócić uwagę na obłe błotniki, sześć rurek wydechowych zintegrowanych i wychodzących nad tylnym zderzakiem oraz chromowaną kratkę za drzwiami, z boku samochodu. Okaz wystawiony na aukcji jest showcarem z genewskiego i turyńskiego Motor Show, gdzie został zaprezentowany przez Pininfarinę w 1953 roku. Nie ma dwóch identycznych PF200, nawet 3 wyprodukowane wersje z otwartym nadwoziem różniły się od siebie, a tylko ten prototyp posiadał owalny nos. Ten egzemplarz Lancii Aurelii powstal najprawdopodobniej na bazie wersji Competizione, ponieważ posiada dwupozycyjną przednią szybę oraz brak w nim korbek do opuszczania bocznych szyb, na sportową modłę. Pełna renowacja tej Lancii trwała 10 lat, a pieniędzy na nią nie szczędzono. Uhonorowany szeregiem nagród z konkursów elegancji, z paszportem FIVA, jedyny w swoim rodzaju okaz sprzedany został za 1,48 mln USD (ok. 6 mln PLN).
Czytaj dalej

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione II 1994 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale najlepiej znana jest ze swojej dominacji WRC na przełomie lat 80-tych i 90-tych. W czerwcu 1993 roku przedstawiona została finalna generacja HF Integrale, znana jako Evoluzione II. Uaktualniona wersja 2-litrowego, 16-zaworowego turbo, produkuje trochę więcej mocy (~217 KM), posiada katalizator trójdrożny i sondę lambda, a wszystko sterowane jest przez nowy zintegrowany system sterowania silnikiem Marelli. A jakie zmiany z zewnątrz? Felgi 16′ ze stopów metali lekkich, aluminiowy kapsel wlewu paliwa, kratki wlotu powietrza na błotnikach przednich, czerwona głowica silnika. We wnętrzu znajdziemy trójramienną kierownicę od MOMO pokrytą skórą i fotele Recaro z tapicerką w kolorze beżowym z Alcantary. Ten konkretny egzemplarz w pięknym kolorze Metallic Cherry Red z przebiegiem zaledwie 13540 kilometrów zachowany jest w świetnym stanie, przybył do Wielkiej Brytanii z Japonii i przed aukcją wyceniony został na 50 – 55 tys. funtów, a więc ok. 254 – 279. tys. złotych. Jej cena na aukcji zmieściła się idealnie w przedziale wyceny, zatrzymując się na 53 100 funtów, a więc nowy właściciel nabył ją za równowartość 269 tysięcy złotych.
Czytaj dalej

Lancia Kappa 1999 – 14900 PLN – Starorypin Rządowy

Jest elegancka, dobrze wykonana i do dziś kojarzy się z rządową flotą. Lancia Kappa w latach 90-tych zastąpiła w szeregach BOR model Thema i była ceniona za genialny komfort i mocne silniki benzynowe. Jej wnętrze to prawdziwe morze świetnej Alcantary, która w zadbanym egzemplarzu nawet po niemal 20-tu latach wciąż robi fantastyczne wrażenie. W tym świetnie utrzymanym egzemplarzu pod maską odnajdziemy dwulitrowy, pięciocylindrowy, turbodoładowany silnik, który w zestawieniu ze skrzynią manualną pozwala na osiągnięcie pierwszej setki już po 7,3 sekundy, kojąc przy tym uszy pięknym brzmieniem. To niezwykle interesujące auto, które po latach możemy nabyć za ułamek ceny jej ówczesnej, niemieckiej konkurencji.
Czytaj dalej

Lancia Hyena 1994 – SPRZEDANA

Lancia Hyena to bardzo rzadki twór Marco Pedracini’ego z Carrozzeria Zagato, który na bazie Delty HF Integrale zaprojektował lekkie, aerodynamiczne, dwudrzwiowe coupé. Kiedy przyjrzymy się bryle samochodu z profilu, odkryjemy skąd pochodzi jego nazwa. Nad Hyeną pojawiły się czarne chmury, kiedy Fiat zarządzający Lancią wstrzymał realizację projektu. Marco wraz ze wspólnikiem Paul’em V J Koot’em nie mieli wyjścia, zdecydowali się zakupić gotowe Lancie, by pozyskać z nich potrzebne elementy i zacząć produkcję na własną rękę. Lancia Hyena debiutowała na Brussels Motor Show w 1992 roku, wpisując się w kanon projektów Zagato, takich jak Alfa Romeo SZ i Lancia Fulvia Sport Zagato. Podwozie i napęd na cztery koła Hyeny były niemal identyczny, co w 16-zaworowej Delcie HF Integrale. Ręcznie wykonane z aluminium nadwozie wykończono wewnątrz włóknem węglowym, co zaowocowało zmniejszeniem ciężaru o prawie 200 kg w stosunku do Integrale. Moc silnika została zwiększona do 250 KM, co dało zauważalnie lepszy stosunek mocy do masy – przyspieszenie 0-100 km/h to tylko 5,4 sekundy. Niestety wysokie koszty produkcji skutkowały ceną na poziomie ówczesnego Porsche 911 Carrera, co zaowocowało produkcją jedynie 24 sztuk. Egzemplarz o numerze 15, wystawiony do licytacji, uważany jest za jedyny w kolorze Verde Zagato, a jego przebieg to 8,000 km. Z wyposażenia samochodu na uwagę zasługuje oryginalne, czarne, skórzane wnętrze, fotele Recaro z wytłoczonym logo „Hyena”, klimatyzacja, wspomaganie kierownicy i ABS. To małe zrywne coupe wycenione zostało na 150 – 200 tys. euro, czyli ok. 660 – 870 tys. złotych. Wylicytowana za 156 800 euro.

Czytaj dalej

Lancia Delta HF Integrale 1988 – 148000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Delta HF Intergrale debiutowała w 1987 roku, w bezwzględny sposób dominując Rajdowe Mistrzostwa Świata. To jedna z nielicznych tak pięknych motoryzacyjnych opowieści, gdy zwykły kompakt dzięki turbosprężarce, stałemu napędowi na cztery koła i umiejętnościom konstruktorów i kierowców stał się prawdziwą legendą. Łącznie z cywilnymi wersjami zbudowano ich około 11000, co po uwzględnieniu niezliczonych rozbitych i wyeksploatowanych egzemplarzy daje ograniczoną ofertę na rynku i szybko rosnącą wartość kolekcjonerską najlepszych egzemplarzy. Lancia z ogłoszenia została gruntownie odbudowana, w jej wnętrzu pojawiła się nowa tapicerka i… miejsce na iPhone’a, co w zamyśle ma ułatwić jej użytkowanie na co dzień. Na zdjęciach samochód prezentuje się fenomenalnie, jak z fabryki, przenosząc nas niemal 30 lat wstecz.
Czytaj dalej

Lancia Stratos 1976 – Francja

Tylnonapędowa poezja na kołach zajmuje szczególne miejsce w sercach i umysłach wielbicieli rajdów. Lancia Stratos to jeden z najpiękniejszych samochodów rajdowych wszech czasów, pierwszy budowany włącznie z myślą o rajdach i w efekcie niebywale skuteczny. Arcyciekawy i odważny design Marcello Gandini z Bertone współgra tutaj z centralnie umieszczonym silnikiem 2,4 l V6 z Ferrari Dino. W 1974, 1975 i 1976 roku Lancia wygrała Rajdowe Mistrzostwa Świata, w 1976 i 1977 roku pomogła zdobyć Bernard’owi Darniche Rajdowe Mistrzostwa Europy, a w 1977 i 78 kierowcy Lancii Stratos Sandro Munari i Markku Alén sięgali kolejno po FIA Cup for Rally Drivers, tytuł będący poprzednikiem Rajdowego Mistrza Świata. Rezultatów osiąganych przez ten samochód nie można nazwać inaczej, niż całkowitą dominacją. Powstało ich zaledwie 400 sztuk, z których większość dziś już nie istnieje. Wystawiona na aukcji Lancia Stratos wykończona jest w barwach linii lotniczych Alitalia, które były sponsorem fabrycznego zespołu Lancii. Pomimo, że samochód nie stał w garażu, a cały czas uczestniczył w rajdach, jest w doskonałym stanie. Takiego gotowego do lotu Stratosa dom aukcyjny Bonhams wycenia na 350 – 450 tys. euro, czyli około 1,5 mln – 2 mln złotych. Możliwość nabycia? Już wkrótce na Retromobile w Paryżu.

Czytaj dalej

Lancia Stratos HF Stradale 1975 – SPRZEDANA

Są modele klasycznych samochodów, które wywoływały w dniu premiery efekt „wow”. Ale są i takie, które wywołują go do dziś. Tak, jak Lancia Stratos HF Stradale. Mogę się założyć, że od Torino Motor Show w 1970 roku wywołuje też gęsią skórkę na ciałach ludzi, którzy nią jeżdżą. Samochód, któremu kształt nadał Marcello Gandini pod kierownictwem Nuccio Bertone, to sportowa piękność z silnikiem V6 umieszczonym centralnie. Wystawiony na aukcji okaz to jeden z 400 wyprodukowanych egzemplarzy. Estetyczne i techniczne cudo, w przystosowanej do drogowego użytku wersji Stradale wyceniane jest na 500 tys. USD, czyli ok 2 – 2,45 mln PLN. Na aukcji uzyskała cenę 451 000 dolarów.

Czytaj dalej

Lancia Delta HF Integrale EVO 1 1992 – ok. 396000 PLN – Holandia

Piękna, biała i oryginalna Lancia Delta HF Integrale EVO 1 to okaz, który zachwyci nie tylko pasjonatów włoszczyzny czy rajdów. Każdy wie, że to legenda na kołach, legenda której ciężko się oprzeć. A Ci szczęśliwcy którzy kiedyś, chociaż raz jechali jakąś, na pewno do dziś pamiętają to przeżycie. 205 KM, 16V, manualna pięciobiegowa skrzynia i napęd na cztery łapy – to musi sprawiać dużo radości. Opisywany egzemplarz ma fabryczny lakier na całej karoserii i nieskazitelny welur we wnętrzu. Z przebiegiem nieco powyżej 28 tys. km oraz pełną dokumentacją stanowi na prawdę ciekawy kąsek dla kolekcjonerów. Jej cena to 89 i pół tysiąca euro.

Czytaj dalej

Lancia Delta HF Integrale 1988 – 32900 PLN – Stargard

Brytyjskie blachy nie zawsze oznaczają kierownicę ze złej strony. Rajdowa legenda, Lancia Delta HF Integrale, produkowana była wyłącznie w wersji z kierownicą po lewej. To pozwala rozszerzyć poszukiwania wymarzonego klasyka również na ten rynek, choć trudno już liczyć na okazję. Te najlepiej zachowane, jak i najbardziej poszukiwane egzemplarze z limitowanych serii Evolution osiągnęły już stratosferę cen, podobnie jak inne homologacyjne odpowiedniki z tego okresu, jak BMW M3 Evo, Mercedes 190E Evolution czy Ford Sierra Cosworth RS500. Taniej może być, jeżeli zdecydujemy się na egzemplarz mniej poszukiwany kolekcjonersko i wymagający prac renowacyjnych, taki jak ten w ogłoszeniu. Pracy będzie niemało, ale po ukończeniu remontu z pewnością wynagrodzi wszystko pierwszorzędnymi wrażeniami z jazdy.
Czytaj dalej