Archiwum kategorii: Lancia

Lancia Delta HPE Evo 500 1997 – SPRZEDANA

Lancia Delta HPE to najzgrabniejsza, trzydrzwiowa wersja modelu Delta drugiej generacji. Jej najbardziej pożądana wersja nosiła nazwę Evo 500. Wyróżniała się obniżonym zawieszeniem, pięknym, agresywnym pakietem stylistycznym MS Design, wnętrzem Recaro, „karbonową” okleiną na desce oraz felgami Speedline o charakterystycznym wzorze i średnicy 16 cali. Choć występowała najczęściej z 2-litrowym silnikiem turbo, okazuje się, że na rynku niemieckim można ją było zamówić również z 16-zaworowym silnikiem 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu. To bardzo ciekawe auto i choć każdego wyścigu spod świateł może nie wygrać, 131 koni mechanicznych w tak lekkim nadwoziu to i tak nie mało, a auto prezentuje się ujmująco i z pewnością przykuwa uwagę.
Czytaj dalej Lancia Delta HPE Evo 500 1997 – SPRZEDANA

Lancia Flavia 1961 – 45900 PLN – Zgierz

W połowie lat pięćdziesiątych dwudziestego wieku klienci chcący kupić Lancię mieli do wyboru zaledwie dwa modele: małą Appię i dużą, luksusową Flaminię. Dopiero w 1961 roku na rynku pojawiło się auto wypełniające tę lukę – nie za duże, ale luksusowe, była nim Lancia Flavia. Ojcem tego modelu oznaczanego fabrycznie jako Tipo 815/819/820 był inżynier Antonio Fessia, który dla Lancii rozwinął swoją koncepcję Cemsa F.11, natomiast projektantem nadwozia wersji Berlina, takiej jak w ogłoszeniu, był Piero Castegnero. Konstrukcja podwozia z silnikiem o aluminiowym bloku w układzie boxer umieszczonym z przodu oraz rewolucyjnym na włoskim rynku napędem na przednią oś, pozwoliła maksymalnie wykorzystać przestrzeń wewnątrz samochodu. Flavia posiadała samonośne nadwozie z ramą pomocniczą na zespół napędowy oraz hamulce tarczowe na obu osiach. Jak każda z powojennych Lancii i ta otrzymała nazwę związaną z drogami starożytnego Rzymu, pochodzącą od Via Flavia, czyli nazwy drogi z Triestu do Istrii zbudowanej przez cesarza Wespazjana. Takie niesamowite i rewolucyjne, włoskie auto z pierwszego roku produkcji seryjnej trafiło właśnie na sprzedaż. Lancia Flavia z ogłoszenia jest bardzo dobrym stanie zachowania, ma świetne, oryginalne wnętrze i drugi lakier. Jest gotowa do drogi, a wierzcie, że potrafi sprawić w trasie wiele przyjemności.
Czytaj dalej Lancia Flavia 1961 – 45900 PLN – Zgierz

Lancia Delta HF Integrale 1988 – 79900 PLN – Poznań

Królowa jest tylko jedna, a w rajdach samochodowych przełomu lat 80-tych i 90-tych jej imię brzmiało Lancia Delta. W sezonach 1985–1992 różne odmiany Delty pozwoliły odnieść 49 zwycięstw w różnych eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata i jednocześnie sześć razy z rzędu otrzymać mistrzostwo świata w kategorii producentów (1987–1992). Lancia Delta HF Integrale z 8-zaworowym silnikiem na topie była w 1988 roku, kiedy za jej sterami swoje pierwsze Mistrzostwo Świata zdobył Massimo ‚Miki’ Biasion. Piękne w owych czasach było to, że niemal identyczne auto każdy mógł kupi salonie. Poszerzenia nadwozia i solidnie poprzecinana wlotami powietrza maska skrywały napęd na 4 koła i doskonały silnik DOHC Lamprediego wzmocniony turbosprężarką. We wnętrzu fotele Recaro i deska z taką ilością wskaźników, że można dostać zawrotu głowy. Jeżeli założymy, że włoska motoryzacja to sport i emocje, ten model wpisuje się w ten model perfekcyjnie. Zadbany, bezwypadkowy egzemplarz wolny od korozji to dziś nieczęsty widok na rynku, z pewnością warty inwestycji.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale 1988 – 79900 PLN – Poznań

Lancia Kappa Coupe 1998 – SPRZEDANA

Lancię Kappa kojarzą chyba wszyscy, których świadomości nie ominęły lata ’90 dwudziestego wieku. Włoski samochód osobowy klasy średniej-wyższej, który zastąpił flagowy model marki, jakim była Thema. Model ten służył w Polsce jako oficjalne samochody rządowe. Kappa oferowana była w wersjach nadwozia sedan, coupé oraz kombi. Lancia Kappa Coupe różniła się od wersji sedan skróconym rozstawem osi, rozszerzonym rozstawem tylnych kół oraz drzwiami pozbawionymi ramek. Kappa produkowana była od 1997 roku i stanowiła pierwsze coupé Lancii od lat osiemdziesiątych, kiedy to zaprzestano produkcji modeli Beta i Gamma. Produkcja tego samochodu ograniczyła się do jedynie 3226 sztuk. Oferowany w ogłoszeniu egzemplarz jest jeszcze rzadszy, a oznaczenie V.I.S. przy pojemności silnika oznacza Variable Intake System, czyli układ o zmiennej długości dolotu. Rok 1998, a na wyposażeniu nawigacja, kamera cofania z podglądem w lusterku wstecznym, reflektory ksenonowe, szpera, elektryczne fotele Recaro… to chyba najlepszy okres w historii marki, a tak zachowany egzemplarz powinien zainteresować nie tylko fanów włoszczyzny.
Czytaj dalej Lancia Kappa Coupe 1998 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale Evo 2 1995 – SPRZEDANA

Od połowy lat 60-tych aż po wczesne lata 90-te, Lancia była czołowym graczem w międzynarodowym rajdowym świecie, zdobywając aż 11 tytułów mistrza świata. W tym samym czasie kierowcy jeżdżący modelami modelami Fulvia HF, Stratos, Rally 037, a także rodziną Delty – S4, HF oraz Integrale, zdobyli aż 14 tytułów mistrzów Europy. Po eksperymentach z doładowaniem w zbudowanej specjalnie pod rajdową homologację Delcie S4, Lancia w mniej egzotycznej HF Integrale zdecydowała się wykorzystać turbosprężarkę oraz napęd na cztery koła, sprzęgło wiskotyczne Ferguson i mechanizm różnicowy Torsen. Model oznaczony jako Delta HF 4WD po wprowadzeniu na rynek w 1986 roku zachował początkowo doładowanie Volumex, dopiero kiedy został przekształcony w Integrale w 1987 roku przeszedł na proste turbo. Lancia Delta HF Integrale udowodniła, że jest wyjątkowo sprawnym samochodem rajdowym, wygrywając Mistrzostwa Świata w 1987 i 1988 roku. Pierwsze modele homologacyjne Evoluzione Delty HF Integrale zostały wyprodukowane pod koniec 1991 roku w celu utrzymania przewagi konkurencyjnej przez rajdowy zespół fabryczny Lancii. Evo otrzymało szersze body i odpowiednio zmienioną karoserię oraz silnik ponownie zmapowany w celu wyprodukowania 210 koni mechanicznych, a także wiele innych udoskonaleń. Rozwinięcie modelu, czyli Evo 2, było zasadniczo tym samym samochodem, ale otrzymało katalizator w układzie wydechowym. Lancia Delta HF Integrale Evo 2 wystawiona na aukcji to jeden z ostatnich wyprodukowanych okazów. Została sprzedana jako nowa we Włoszech, gdzie miała trzech właścicieli, a w 2018 roku została sprowadzona do Belgii. Wykończona w kolorze ciemno-niebieskim z beżowym wnętrzem od nowości pokonała jedynie 65733 kilometrów i prezentuje się doskonale. Lancia stanowi wspaniałą okazję do nabycia jednego z najrzadszych i najbardziej pożądanych obecnie sportowych samochodów drogowych z lat 90-tych. Lancia Delta HF Integrale Evo 2 sprzedana została za 55,2 tysięcy euro, czyli prawie 237 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale Evo 2 1995 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale 1990 – SPRZEDANA

W świecie rajdów samochodowych nie to jest ważne, co samochód ma w VINie, lecz to jak jeździ, jak wygląda, i jak jest skonstruowany. Stąd podstawą na badaniu technicznym przed każdymi zawodami zawsze jest sprawdzenie zgodności z homologacją. Ważne są rozmiary, wygląd, właściwe części, a nie to, jakie nadwozie oryginalnie wyjechało z fabryki. Stąd zgłaszając się tym autem na zawody, z dumą będziesz mógł wpisać Lancia Delta HF Integrale Evo 2, choć podstawą do budowy była tylko skromna HF Turbo. Lista modyfikacji zdaje się nie mieć końca, lecz najważniejszy jest fakt, że za kierownicą tego auta poczujesz się jak Carlos Sainz w 1993 roku, i tak właśnie będziesz postrzegany.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale 1990 – SPRZEDANA

Lancia Beta Coupe 1974 – 37500 PLN – Warszawa

Vincenzo Lancia (1881-1937) opisał swoje pierwsze samochody nazwami z odniesieniami do greckiego alfabetu. Po przejęciu Lancii przez Fiata w 1969 roku, zdecydowano się na kontynuowanie tej tradycji. Aby uniknąć pomyłek i uniknąć pozwów Alfa Romeo, pierwszym modelem Lancii została „Beta”, która została wprowadzona w 1972 roku w różnych wersjach nadwozia. Lancia Beta Coupe otrzymała sportową sylwetkę, cztery indywidualne fotele z zagłówkami i udany silnik Fiata z dwoma górnymi wałkami rozrządu. Prezentowany egzemplarz pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej, zawierającej wciąż wiele chromowanych dodatków, podkreślających jej klasyczny urok. To piękny sportowy samochód, który swoją wartość potrafił udowodnić również w sportowej rywalizacji. Rok 1974, z którego pochodzi prezentowany egzemplarz, był wyjątkowy dla marki, kiedy Lancia Beta Coupe wraz z modelami Stratos HF i Fulvia Rallye 1.6 HF pozwoliły sięgnąć po zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Czytaj dalej Lancia Beta Coupe 1974 – 37500 PLN – Warszawa

Lancia Delta HF HPE Turbo 1996 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF HPE Turbo to najmocniejsza, trzydrzwiowa wersja modelu Delta drugiej generacji. Pod jej maską odnajdziemy legendarny silnik Lamprediego, w 16-zaworowej wersji doładowanej turbosprężarką. W tej wersji silnikowej powstało ich zaledwie 2450 sztuk. Modeli Evo 500, z charakterystycznym, agresywnym pakietem stylistycznym firmy MS Design, z fabryki wyjechało jedynie 500. Ospojlerowanie to było dostępne także w indywidualnej sprzedaży, i skorzystał z tego jeden z właścicieli tego egzemplarza, upodobniając go do tej najbardziej kultowej wersji modelu. Bogate jest wyposażenie, obejmujące kubełkowe fotele Recaro z Alcantary, elektryczne sterowane szyby, szyberdach i lusterka. Dodatkowo Lancia przeszła kurację wzmacniającą, zamiast seryjnych 186 KM mamy tu do dyspozycji około 240 KM.
Czytaj dalej Lancia Delta HF HPE Turbo 1996 – SPRZEDANA

Lancia Kappa Coupe 1998 – SPRZEDANA

Lancia Kappa Coupe przez swoją unikatowość bardzo szybko zyskała status szanowanego youngtimera. Wyprodukowana w ilości jedynie 3226 sztuk, była obok Fiata Barchetta ostatnim samochodem opuszczającym zakłady karoseryjne Maggiora. To bardzo eleganckie, stylistycznie wysmakowane coupe, mocno zmodyfikowane względem wyjściowej wersji sedan. Dla lepszych proporcji otrzymała mocniej pochyloną tylną szybą, poszerzony tylny rozstaw kół, skrócony rozstaw osi i wydłużone przednie drzwi, które pozbawiono ramek. Samochód wyróżniał się luksusowym wykończeniem, a pod jego maską odnaleźć można było jedynie topowe w ofercie jednostki pięcio- oraz sześciocylindrowe. Lancia z ogłoszenia pod maską skrywa silnik R5 turbo, gwarantujący jej 220 KM, przyjemne brzmienie i świetne osiągi. Samochód od lat jest w dobrych rękach, zwraca uwagę świetnym stanem, użytkowany jest hobbistycznie.
Czytaj dalej Lancia Kappa Coupe 1998 – SPRZEDANA

Lancia Delta HF Integrale Evo 2 Giallo Ginestra 1994 – SPRZEDANA

Lancia Delta, niezwykły samochód projektu Giorgetto Giugiaro, wprowadzony w 1979 roku, długo nie musiał czekać na uznanie rynku oraz dziennikarzy motoryzacyjnych. Zaczęło się od tytułu europejskiego Samochodu Roku (Car of the Year). Do bazowej Delty szybko dołączyły bardziej sportowe wersje: GT, HF Turbo i S4, wyprodukowany specjalnie dla uzyskania homologacji grupy B Rajdowych Mistrzostw Świata. Marka nie osiadała jednak na laurach i modelem Delta HF 4WD zgarnęła Rajdowe Mistrzostwo Świata w 1987 roku. Kolejne indywidualne tytuły przyszły w latach 1988, 1989 i 1991, a dodatkowo tytuł mistrzowski producentów udawało się zdobywać nieprzerwanie w latach 1987-1992. Ostateczna wersja Lancii Delty HF Integrale pojawiła się w 1993 roku. Napędzana czterocylindrowym, szesnastozaworowym, turbodoładowanym silnikiem Lamprediego o mocy ponad 215 KM, Delta HF Integrale Evo 2 była czystym szaleństwem i obiektem westchnień i marzeń fanów motoryzacji. Doczekała się kilku limitowanych serii, w tym „Giallo Ginestra”, wyprodukowanej w zaledwie 220 sztukach w latach 1993-94. Samochód oferowany na aukcji to właśnie limitowana edycja Delty Evo 2 w niesamowitym odcieniu żółci, po raz pierwszy zarejestrowana 25 marca 1994. Dziś z nieco ponad 68000 km na liczniku utrzymana jest wciąż w doskonałym stanie, zarówno mechanicznie, jak i wizualnie. Lakier błyszczy, a wnętrze z Alcantary zostało starannie zachowane. Silnik działa sprawnie, nie ma także żadnych wycieków. Samochód ten gdy był nowy zdobył uznanie za wyjątkowe osiągi, a dziś nie stracił nic ze swojej werwy i dynamiki. Przy rozsądnie szacunkowej wycenie na poziomie 50 – 70 tysięcy euro, Delta sprzedana została za 61,5 tysięcy euro, czyli 270,7 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Integrale Evo 2 Giallo Ginestra 1994 – SPRZEDANA