Archiwum kategorii: Land Rover

Range Rover Classic 1973 – 253000 PLN – Częstochowa

Range Rover I, który pojawił się w czerwcu 1970 roku, to urzeczywistnienie wizji, która sięgała lat 40-tych. Jego prototyp nazwano VELAR, czyli Vee Eight Land Rover, od widlastego silnika, którego konstrukcję Land Rover odkupił od firmy Buick. Początkowo oferowano skromne wyposażenie i podkreślano walory użytkowe oraz przydatność Range Rovera w terenie. Musiało się to jednak zmienić, by dotrzymać kroku konkurencji zza Oceanu. Co dziś może zdawać się trudne do uwierzenia, lecz do lat 80-tych Range Rover dostępny był tylko w wersji dwudrzwiowej. Land Rover, przywołując do życia dawną potęgę, stworzył termin „Range Rover Classic”, aby odróżnić klasyczny model od swojego następcy o kodzie P38A. Tutaj przed wami, ten prawdziwy, pierwszy Range Rover, z silnikiem V8 pod maską, stałym napędem 4×4, reduktorem i wspaniałym wnętrzem, którego prostota jest niebywale elegancka. Samochód został gruntownie odrestaurowany, by cieszyć jak nowe auto. Ten piękny kawałek historii brytyjskiej motoryzacji czeka, by dołączyć do kolekcji lub zabrać Was w wygodną podróż przez drogi i bezdroża.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1973 – 253000 PLN – Częstochowa

Range Rover Classic 1990 – SPRZEDANY

Range Rover Classic to pierwsza, kultowa odmiana wielozadaniowego samochodu, który można uznawać za prekursora dzisiejszych SUVów. Z tym, że nie był to de facto samochód do miasta i dobrego wywierania wrażenia i presji na innych użytkownikach drogi, a po prostu samochód terenowy, który gwarantował odpowiedni komfort na drodze. Sprawdzał się wszędzie tam, gdzie istniała potrzeba poruszania się poza utartymi szlakami. Prosty w kształtach i pozbawiony niepotrzebnych ozdobników, stał się doskonałym przykładem piękna wzornictwa przemysłowego. Produkowany od 1970 do 1996 roku, początkowo występował wyłącznie w 3-drzwiowej wersji i z benzynowym silnikiem V8. Oczekiwania klientów sprawiły, że od 1981 roku można było nabyć w salonie również wersję pięciodrzwiową, a od 1986 roku – również z włoskim silnikiem wysokoprężnym VM Motori o pojemności 2,4 l, powiększonym w 1990 roku do 2,5 l. Choć początkowo brytyjska prasa nie była łaskawa dla tych konstrukcji, zarzucając im brak dynamiki w zestawieniu z benzynowymi V8, auto obroniło swoją wartość, bijąc 12 światowych rekordów prędkości (w kategorii SUV z silnikiem Diesla), w tym przyspieszenia 0-160 km/h i najdłuższego dystansu przejechanego w 24h. Dziś większość z tych samochodów ma za sobą ciężkie życie, ale ten zdecydowanie wyróżnia się na rynku. Dzięki temu, że był używany sporadycznie i tylko w formie miejskiego samochodu, wygląda niemal jak nowy.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1990 – SPRZEDANY

Land Rover Defender 90 Cabrio 2000 – 85000 PLN – Warszawa

Land Rover Defender to klasyka kanciastego stylu gotowa na podbój trudnego terenu. Okaz w ogłoszeniu to 90-tka, czyli krótsza wersja samochodu (krótsza niż Peugeot 206!) w rzadkiej edycji Cabrio. Pod maską 136 koni mechanicznych, które produkuje 2,5-litrowy silnik diesla. Taka moc w zupełności wystarcza aby Land Rover poradził sobie z tym, do czego został stworzony. Jest to Defender w najczystszej postaci – żadnych dodatków i modyfikacji, w unikalnej konfiguracji – pełne składanie i rozkładanie dachu w ciągu minuty (to nie jest „soft top”). Przyjemność z jazdy nieporównywalna do innych kabrioletów, bo tylko w Defenderze można patrzyć „z góry” nawet na kierowców vanów i autobusów 😉 Defender nie boi się śniegu, lodu, czy wysokich krawężników, przejazdów przez tory, czy innych przeszkód drogowych… jest prawdziwym youngtimerem, którym można jeździć i na co dzień (ładowność 650 kg, holowanie przyczepy do 3,5 t), jak i na zloty.
Czytaj dalej Land Rover Defender 90 Cabrio 2000 – 85000 PLN – Warszawa

Land Rover Series II 109 1958 – UK

Land Rovery to samochody terenowe produkowane w trzech seriach przez brytyjskiego Rovera w latach 1948-1985. Oznaczenie 109 w nazwie pojazdu mówi o długości rozstawu osi samochodu, który wynosi 2800 mm. Za egzemplarz Land Rovera drugiej serii wystawiony na aukcji zabrała się firma Cuthbertson, założona jeszcze przed II wojną światową, znana z produkcji ogumienia i przerabiania Land Roverów dla potrzeb rolników zmuszonych do pracy w trudnym terenie. Niestety niewiele wiadomo o wczesnej historii tego Land Rovera, zanim został sprzedany w listopadzie 2011 r. przez Johna Craddocka był on częścią jego norweskiej kolekcji. Do 2015 r. „Landie” był własnością niemieckiego biznesmena, a później częścią prywatnej kolekcji obecnego właściciela. Koło 2000 roku przeszedł kompleksową renowację wysokiej klasy i wciąż prezentuje się wręcz olśniewająco. Ten niesamowity pojazd off-roadowy jest w pełni sprawny i gotowy do użytku. Tego nietypowego Land Rovera wylicytować będzie można już 9 września podczas Goodwood Revival w Anglii, a jego wartość oszacowano wstępnie na 50 – 60 tysięcy funtów, czyli około 230 – 280 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Land Rover Series II 109 1958 – UK

Land Rover Series III 1981 – SPRZEDANY

Zbudowany pierwotnie dla wojska i produkowany w latach 1948-2016 Land Rover bez wątpienia jest jednym z najbardziej kultowych samochodów terenowych w historii. Przechodził wiele modyfikacji, lecz główne założenia i kształt zostały bez zmian. Land Rover Series III powstawał w latach 1971-85, wyróżniając się światłami umieszczonymi na błotnikach. Był pierwszym w którym zastosowano w pełni synchronizowaną skrzynią biegów. Sprzedawany egzemplarz to wersja z krótkim rozstawem osi (88 cali, 220 cm), wyposażony w zmodyfikowaną jednostkę R4 z wałem korbowym podpartym na pięciu łożyskach oraz wmocniony układ przeniesienia napędu. Nie posiada jeszcze tapicerowanego wnętrza, co pozwoliło utrzymać jego pierwotny, surowy charakter.
Czytaj dalej Land Rover Series III 1981 – SPRZEDANY

Land Rover Defender – 799 PLN – Warszawa

Przyzwyczailiście się zapewne, że na Giełdzie klasyków można zobaczyć wyłącznie klasyki, które można mieć na własność. Chciałbym rozszerzyć jednak prezentacje również o oferty, które można mieć na chwilę. Czyli – wypożyczenie klasyków. Na przykład taki Land Rover Defender, na godzinę lub na trzy. Wyprawa razem z instruktorem, który pokaże co i jak i da nam zasmakować off-roadu. W końcu zanim coś kupimy, warto to bliżej poznać. Znakomita sprawa, również na prezent dla zakręconej motoryzacyjnie bliskiej osoby.
Czytaj dalej Land Rover Defender – 799 PLN – Warszawa

Range Rover Monteverdi 1982 – UK

Gwiazdy z okładek magazynów często chciały poruszać się czymś wyjątkowym… i w każdych czasach możemy odnaleźć wyjątkowe propozycje dla najbogatszych. Zaliczyć do nich można z pewnością konwersję Monteverdi, zbudowaną we włoskiej fabryce Fissore w latach 1980-82 w zaledwie 167 egzemplarzach. Co w niej szczególnego? Pięciodrzwiowe nadwozie, zaprezentowane zanim zaproponowała je fabryka. Również wyposażenie stało na najwyższym poziomie i zawsze było kompletowane na indywidualne zamówienie. Autorem licytowanej konfiguracji (i oczywiście pierwszym właścicielem) był gitarzysta grupy Black Sabbath, Tony Iommi. Oprócz skórzanej tapicerki odnajdziemy tu najwyższej klasy sprzęt grający. Ten Range Rover Monteverdi w ostatnich latach przeszedł całkowitą odbudowę, a prognozowaną cenę 140-170 tys. PLN należy uznać za niewygórowaną.
Czytaj dalej Range Rover Monteverdi 1982 – UK

Land Rover Series IIa 1962 – ok. 82000 PLN – UK

Konstrukcje tworzone dla wojska mogą oczarować swoją sprawnością i skutecznymi rozwiązania technicznymi. Tu nic nie powstaje dla szpanu, wszystko ma swoją użyteczną funkcję. Land Rover Series IIa uchodzi za najtwardszą odmianę w kilkudziesięcioletniej historii modelu. Ten w ogłoszeniu przeszedł kompletną odbudowę, co sprawia, że wygląda jakby dopiero wyjechał z fabryki. Zważywszy, że karoseria została zabezpieczona galwanicznie przed korozją, z pewnością może przetrwać kolejne półwiecze. Co ciekawe odbudowy dokonał właściciel, który dokładnie tym samym egzemplarzem był wożony jako dziesięciolatek.
Czytaj dalej Land Rover Series IIa 1962 – ok. 82000 PLN – UK

Land Rover Santana 1963 – SPRZEDANY

Oto prawdziwy obieżyświat. Ten Land Rover Santana powstał na brytyjskiej licencji w hiszpańskiej fabryce Metalurgica Santa Ana, jako nowy sprzedany został w Kolumbii, gdzie po pół wieku został odrestaurowany w specjalistycznym zakładzie Jadera Pinson’a. Przez aukcję w Teksasie trafił do Saint Louis, gdzie znów czeka na nowego właściciela, gotowy do wyprawy w dowolny zakątek świata. Podróżowanie takim samochodem to dziś manifest i oznaka indywidualnego spojrzenia na życie. Pozwala zjechać z utartych ścieżek, zawsze radując widokiem zamocowanego na masce koła zapasowego.
Czytaj dalej Land Rover Santana 1963 – SPRZEDANY

Range Rover I 1982 – ok. 123000 PLN – Szwajcaria

Range Rover pierwszej generacji stworzył nową nową klasę samochodów. To on pierwszy połączył zdolność jazdy terenowej z komfortowym zachowaniem na drodze. Aby przekonać nabywców, tylko nieznacznie zmodyfikowane modele Range Roverów pokonywały od ’81 r. trasę Camel Trophy – rajdu jednej marki, promowanego jako najtrudniejsza off-roadowa wyprawa na świecie. Dziś zadbane egzemplarze szturmem podbijają serca ówczesnych nastolatków, a najlepszy dla nich kolor to piaskowy żółty – ten, który pamiętamy z rajdu.
Czytaj dalej Range Rover I 1982 – ok. 123000 PLN – Szwajcaria