LaSalle 328 Town Sedan 1929 – 172000 PLN – Warszawa

LaSalle to jedna z wielkich i nieistniejących już marek, obecna na rynku w latach od 1927-1940. Choć nazwa brzmi z francuska, jest to czysto amerykański wyrób. Konstrukcje LaSalle wyróżniały się lekkością i były tworzone w biurach projektowych z prawdziwego zdarzenia, co było wówczas nowością. Co ważne – technicznie Lasalle to Cadillac, choć marka miała bardziej sportowy charakter i była kierowana do młodszych i mniej arystokratycznych klientów. Ten egzemplarz Lasalle pochodzi z kolekcji Ceesa de Rijke, właściciela muzeum w holenderskim Oostvoorne. W 2017 roku wóz został zakupiony przez polskiego kolekcjonera i zarejestrowany w Polsce. Przeszedł wszelkie niezbędne prace, przywracające go do pełnej sprawności.

LaSalle 328 Town Sedan – 1929 rok
Rok produkcji: 1929
Pojemność: 5375 cm³
Moc: 85 KM
Skrzynia biegów: 3 biegowa manualna

Cena: 172000 PLN

Historia marki
LaSalle to marka ekskluzywnych samochodów amerykańskich, która została założona w 1927 roku. Stała się częścią składową koncernu GM, a nowopowstałej marce LaSalle powierzono zadanie towarzyszenia najbardziej prestiżowemu przedstawicielowi GM czyli Cadillacowi. LaSalle miał być bardziej sportowy i mniej arystokratyczny. W ten sposób marka była niżej pozycjonowana niż Cadillac, ale wyżej niż Buick. Ukierunkowaną ją na młodszego i mniej konserwatywnego odbiorcę. Kolejnym novum było to, że obie marki premium (Cadillac i LaSalle) były dostępne we wspólnej sieci sprzedaży. Konstrukcje LaSalle wyróżniały się lekkością i były projektowane w biurach projektowych z prawdziwego zdarzenia, co było wówczas nowością. Co ważne – technicznie Lasalle to Cadillac. Nowe silniki V8 sprawiały, że mniejsze i lżejsze auta LaSalle poruszały się dynamiczniej niż Cadillac. W epoce czarnych lub granatowych samochodów wyróżniały się też wielobarwnym malowaniem. Celem marki było odebranie klientów głównie Packardowi, który należał do American Motors.

Historia auta
Lasalle pochodzi ze słynnej kolekcji Pana Cees de Rijke, właściciela muzeum w holenderskim Oostvoorne, który zmarł kilka lat temu. W 2017 roku wóz został zakupiony przez polskiego kolekcjonera i zarejestrowany w Polsce.

Auto przeszło proces uruchamiania po wieloletnim postoju:
– zregenerowano rozrusznik i prądnicę,
– wymieniono przewody gumowe układu chłodzenia i paliwa,
– zregenerowano pompę wody i pompę paliwa,
– dorobiono nowy rdzeń chłodnicy, nowy bak paliwa oraz mamkę do układu paliwowego.

Wóz posiada silnik o pojemności 5375 cm3, V8, dysponuje mocą 85 KM i rozpędza auto do 120 km/h, co było wówczas bardzo dobrym wynikiem. LaSalle został wyposażony w hamulce mechaniczne (działają wyśmienicie) oraz 3 biegową skrzynię biegów. Jest w pełni sprawny, po dawnej, ale drobiazgowej renowacji. Wyprodukowano go w 1929 roku.

Telefon: +48 602 151 650
Miejscowość: Warszawa