Archiwum kategorii: Legends Duda – Cars

Uczestnicząc w wyznaczaniu trendów przez markę Mercedes-Benz, jako jej dealer, Duda-Cars, chce mieć jednocześnie swój udział w zachowywaniu niezwykle bogatego dziedzictwa producenta. Dlatego też wyjątkowy stosunek do produktów koncernu Daimler wyraża także poprzez wyszukiwanie, odrestaurowywanie i tworzenie kolekcji najbardziej kultowych modeli, jakie kiedykolwiek zjechały z taśm montażowych Mercedes-Benz. Swoją uwagę skupia przede wszystkim na egzemplarzach o wyjątkowej historii, sportowych doświadczeniach, czy wyprodukowanych w limitowanych, mocno ograniczonych seriach.

Mercedes 500 SE W126 1983 – 25900 PLN – Poznań

Gdy jego pierwszy właściciel w 1983 roku wstąpił do salonu Auto-Henne w Monachium, zapewne pomyślał “Das Beste oder nichts!”. Mercedes 500 SE W126 był wówczas najmocniejszą i najdroższą wersją niemieckiej limuzyny, wprost stworzoną do długich i wygodnych podróży. W uprzyjemnieniu ich miały również pomóc welurowa tapicerka, dopasowujący się do ciała fotel kierowcy, samopoziomujące się zawieszenie tylnej osi i tylne zagłówki. Do dziś ten imponujący samochód przejechał 161 tys. km – niewiele, jak na tego typu pojazd i 33 lata eksploatacji.
Czytaj dalej Mercedes 500 SE W126 1983 – 25900 PLN – Poznań

Mercedes 560 SEC C126 1989 – 48900 PLN – Poznań

Strażacka czerwień “Signalrot” krzyczy “patrz na mnie”, a w tym przypadku jest co podziwiać. Ten Mercedes 560 SEC C126 zachwyca zarówno rozmachem swojego stylowego nadwozia, jak i luksusowym wnętrzem, ze skórą w odcieniu Palomino. Przejechał 146 tysięcy mil – niby sześć razy wokół kuli ziemskiej, jednak nie zostawiło na nim to żadnego znaczącego śladu. Jakość wykonania tego samochodu jest bez wątpienia imponująca i kto zdecyduje się go kupić, z pewnością cieszyć się będzie nim przez lata.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEC C126 1989 – 48900 PLN – Poznań

Mercedes 560 SEL W126 1991 – 240000 PLN – Poznań

Mercedes 560 SEL W126 to prawdziwy wzór klasycznej limuzyny, o ponadczasowej sylwetce zaprojektowanej przez Bruno Sacco. Wyróżnia ją wspaniały komfort, imponująca przestrzeń we wnętrzu i najwyższa jakość wykonania. Ten okaz 560 SEL to propozycja dla ludzi, którzy szukają najlepiej zachowanego egzemplarza w najwyższej wersji. Bezkompromisowa konfiguracja największego silnika V8 o mocy 279 KM z automatyczną skrzynią i bogatym wyposażeniem do dziś może zaimponować, a przebieg zaledwie 10 tysięcy kilometrów sprawił, że samochód zachowany jest w niemal fabrycznym stanie. Uwagę przyciąga niebanalne zestawienie kolorystyczne oraz wnętrze nie wykazujące oznak zużycia. Egzemplarz najwyższej jakości dopełnić może każdą kolekcję wspaniałych samochodów z gwiazdą na masce.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEL W126 1991 – 240000 PLN – Poznań

Mercedes CL 600 C215 2002 – 147353 PLN – Poznań

Mercedes CL 600 C215 przeszedł w połowie 2002 roku kompletną przemianę. Jego silnik V12 zmniejszono co prawda z 5,8 l do 5,5 l, lecz wyposażenie go w podwójne turbodałodowanie pozwoliło zwiększyć moc maksymalną z 367 KM do 500 KM, a moment obrotowy z 530 NM do 800 NM. Po tej kuracji “sześćsetka” zjadała obie wersja AMG (CL 55 AMG i CL 63 AMG), co doprowadziło do konsternacji wielu klientów, którzy chwilę wcześniej kupili teoretycznie bardziej sportowe wersje. Atomowe osiągi to jednak w tym aucie nie wszystko. Na pierwszy plan wychodzą tu przede wszystkim doskonały komfort, pewne prowadzenie i poczucie luksusu, jakie oferuje. Choć od jego debiutu minęło już 14 lat, egzemplarz z przebiegiem jedynie 33 tys. kilometrów do dziś robi piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej Mercedes CL 600 C215 2002 – 147353 PLN – Poznań

Mercedes 190 SL W121 1960 – 666000 netto PLN – Poznań

Mały sportowy roadster Mercedes 190 SL W121 to jeden z najpopularniejszych wyborów wśród kolekcjonerów samochodów zabytkowych. Jego stylistyka czaruje, a podobieństwo do większego brata 300 SL jest uderzające. Ceny stale rosną, lecz warunkiem jest perfekcyjna odbudowa samochodu. Wiele takich wykonuje się w Polsce, a doskonały przykład mamy w ogłoszeniu. Ten egzemplarz jest absolutnie zjawiskowy. W przepięknym połączeniu czarnego lakieru i czerwonej tapicerki wyjechał już z fabryki, a po latach odbudowany został z jakością i dokładnością, oraz z użyciem materiałów jakościowo przewyższających te, które zastosowane zostały niegdyś przez Mercedesa. Przykład to winylowa tapicerka, zastąpiona o wiele przyjemniejszą w dotyku skórą.
Czytaj dalej Mercedes 190 SL W121 1960 – 666000 netto PLN – Poznań

Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – 149000 PLN – Poznań

Mercedes 220 SEb Coupe W111 to styl i klasa, które nawet po przeszło półwieczu nic nie straciły ze swojej wartości. Wersja coupe światło dzienne ujrzała w 1961 roku, w dwa lata po sedanie. Powtarzała jego stylistyczne wyróżniki, pionowo umieszczone światła i potężną, chromowaną atrapę chłodnicy. Wysmuklono w nim płetwy w tylnej części nadwozia, a nowym smaczkiem stały się drzwi z szybami bez ramek. To klasyka w doskonałym, tradycyjnym wydaniu. Szefem działu projektowego w owych latach był Fredrich Geiger, który jeszcze w latach 30-tych kształtował niezwykłe linie sportowych Mercedesów 500K i 540K, a na emeryturę odszedł dopiero w latach 70-tych. Również tradycyjnie w luksusowym Mercedesie pod maską umieszczono tu silnik sześciocylindrowy, w tym egzemplarzu w wersji wtryskowej, zapewniającej mu ponadprzeciętną, jak na lata 60-te, dynamikę. Ten sprowadzony z USA egzemplarz zachowany jest w bardzo dobrym stanie.
Czytaj dalej Mercedes 220 SEb Coupe W111 1964 – 149000 PLN – Poznań

Mercedes G 320 W463 1995 – 149900 PLN – Poznań

Celem Mercedesa było stworzenie lekkiego i mocnego samochodu, który miał sprawdzić się w armii. Gelenda powstała we współpracy z austriacką firmą Steyr-Daimler-Puch i okazała się być tak doskonałym produktem, że po ewolucji produkowana jest do dziś. Największe zmiany w projekcie przyniósł początek lat 90-tych wraz z generacją W463. Przeprojektowano wówczas wnętrze dodając drewno i skórzaną tapicerkę, zastosowano zmodernizowane silniki, ABS i stały napęd na cztery koła z elektronicznie blokowanymi dyferencjałami. Tak uformowane auto było już gotowe nie tylko taplać się w błocie, lecz również zadawać szyku, darząc pasażerów luksusowym i stylowym wyposażeniem. Przedstawiony Mercedes G 320 W463 to wersja krótka, idealna do podboju miejskiej dżungli.
Czytaj dalej Mercedes G 320 W463 1995 – 149900 PLN – Poznań

Mercedes 190 SL W121 1959 – 688000 netto PLN – Poznań

Mały sportowy roadster Mercedes 190 SL W121 to jeden z najpopularniejszych wyborów wśród kolekcjonerów samochodów zabytkowych. Jego stylistyka czaruje, a podobieństwo do większego brata 300 SL jest uderzające. Ceny stale rosną, lecz warunkiem jest perfekcyjna odbudowa samochodu. Wiele takich wykonuje się w Polsce, a doskonały przykład mamy w ogłoszeniu. Ten egzemplarz jest absolutnie zjawiskowy. W przepięknym kolorze kości słoniowej i czerwonej tapicerce wyjechał już z fabryki, a po latach odbudowany został z jakością i dokładnością oraz z użyciem materiałów jakościowo przewyższających te, które zastosowane zostały niegdyś przez Mercedesa. Przykład to winylowa tapicerka, zastąpiona o wiele przyjemniejszą w dotyku skórą.
Czytaj dalej Mercedes 190 SL W121 1959 – 688000 netto PLN – Poznań

Mercedes 280 CE C123 1980 – 97900 PLN – Poznań

Znalezienie oryginalnej beczki w nadwoziu coupe z przebiegiem zaledwie 38 tysięcy kilometrów graniczy z cudem, a jednak! Takie samochody wciąż się zdarzają i wypłynięcie takiego okazu na rynek należy uznać za małą sensację. Ten Mercedes 280 CE C123 w bogatej specyfikacji, obejmującej klimatyzację, pochodzi z rynku japońskiego. Choć jego cena nie jest niska, jest to już okaz kolekcjonerski, który utrzymany w odpowiednim stanie na wartości tracić nie będzie.
Czytaj dalej Mercedes 280 CE C123 1980 – 97900 PLN – Poznań

Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań

Alfa Romeo 8C Spider do tej pory na łamach Giełdy Klasyków pojawiła się wyłącznie jako przedmiot prestiżowej zagranicznej aukcji. Wspaniałe włoskie dzieło sztuki na kołach, którego nazwa nawiązuje do przedwojennych modeli i pochodzi do silnika V8 kryjącego się w jej wnętrzu, to marzenie niemal każdego miłośnika motoryzacji. Niesamowity i piękny supercar, naładowany nowoczesną technologią, jest połączeniem stylu i osiągów. Wersja 8C Spider, podobnie jak wcześniejsze 8C Competizione, zbudowana została w ilości zaledwie 500 sztuk. Jej nadwozie stworzyła Carrozzeria Marazzi i korzysta z tego samego silnika Maserati, który do pierwszej setki rozpędza ją w 4,2 s. Alfa stała się okazem kolekcjonerskim zaraz po przekroczeniu bram fabryki, a ten egzemplarz zachwyca fabryczną wręcz świeżością, mając na liczniku zaledwie 2000 km. To propozycja z najwyższej półki i pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań