Archiwum kategorii: Legends Duda – Cars

Uczestnicząc w wyznaczaniu trendów przez markę Mercedes-Benz, jako jej dealer, Duda-Cars, chce mieć jednocześnie swój udział w zachowywaniu niezwykle bogatego dziedzictwa producenta. Dlatego też wyjątkowy stosunek do produktów koncernu Daimler wyraża także poprzez wyszukiwanie, odrestaurowywanie i tworzenie kolekcji najbardziej kultowych modeli, jakie kiedykolwiek zjechały z taśm montażowych Mercedes-Benz. Swoją uwagę skupia przede wszystkim na egzemplarzach o wyjątkowej historii, sportowych doświadczeniach, czy wyprodukowanych w limitowanych, mocno ograniczonych seriach.

Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań

Alfa Romeo 8C Spider do tej pory na łamach Giełdy Klasyków pojawiła się wyłącznie jako przedmiot prestiżowej zagranicznej aukcji. Wspaniałe włoskie dzieło sztuki na kołach, którego nazwa nawiązuje do przedwojennych modeli i pochodzi do silnika V8 kryjącego się w jej wnętrzu, to marzenie niemal każdego miłośnika motoryzacji. Niesamowity i piękny supercar, naładowany nowoczesną technologią, jest połączeniem stylu i osiągów. Wersja 8C Spider, podobnie jak wcześniejsze 8C Competizione, zbudowana została w ilości zaledwie 500 sztuk. Jej nadwozie stworzyła Carrozzeria Marazzi i korzysta z tego samego silnika Maserati, który do pierwszej setki rozpędza ją w 4,2 s. Alfa stała się okazem kolekcjonerskim zaraz po przekroczeniu bram fabryki, a ten egzemplarz zachwyca fabryczną wręcz świeżością, mając na liczniku zaledwie 2000 km. To propozycja z najwyższej półki i pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej Alfa Romeo 8C Spider 2010 – 1350000 PLN – Poznań

Mercedes 190 SL W121 1959 – 759000 PLN – Poznań

W historii marki Mercedes-Benz od lat pięćdziesiątych modele SL reprezentują połączenie innowacyjności i uznania dla tradycji oraz wysokich standardów sportowego charakteru, komfortu i elegancji. Premiera 190 SL W121 miała miejsce w 1954 roku wraz z Mercedesem 300 SL zwanym Gullwingiem, podczas Międzynarodowego Salonu Sportów Motorowych w Nowym Jorku. 190 SL oprócz dzielenia reflektorów ze słynnym supersportowym bratem, miał podobną stylistykę, ale od samego początku był oferowany jako roadster. To doskonałe uzupełnienie portfolio, zaprojektowane jako dwumiejscowy kabriolet ze składanym miękkim dachem jest również pomyślane jako wygodny pojazd turystyczny. Połączenie sportowego charakteru i komfortu stało się nieodłączną częścią stałego zestawu cech dla wszystkich kolejnych modeli SL. Legends oferuje do sprzedaży przepiękny egzemplarz 190 SL po kompleksowej renowacji. Jego konfiguracja, numery silnika oraz skrzyni biegów są zgodne z numerem VIN.
Czytaj dalej Mercedes 190 SL W121 1959 – 759000 PLN – Poznań

Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II W201 1990 – 889000 PLN – Poznań

Spektakularny pakiet aerodynamiczny z regulowanym tylnym spojlerem, 17-calowe felgi Evolution II, zestaw dodatkowych wskaźników, regulowane ze środka pojazdu zawieszenie, pięknie brzmiąca rzędowa czwórka o pojemności 2,5 l oraz legendarna skrzynia Getrag z „jedynką na dół”. Do tego eleganckie wnętrze, zupełnie nie pasujące do ekstremalnego wyglądu zewnętrznego. Nie sposób zrozumieć koncepcji tego samochodu, bez poznania jego historii. Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II wyprodukowany został w zaledwie 502 sztukach homologacyjnej wersji drogowej, zbudowanej aby skopać tyłki BMW M3 w najbardziej ekscytującej serii wyścigów DTM. Pakiet i spojler powstał dla zwiększenia docisku aerodynamicznego i możliwości zmieszczenia w obrysie karoserii szerszych kół. To miało sprawdzić i sprawdziło się na torze, kiedy Klaus Ludwig sięgnął po tytuł mistrzowski. Dziś to samochód kolekcjonerski, prawdziwy symbol przełomu lat 80-tych i 90-tych.
Czytaj dalej Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II W201 1990 – 889000 PLN – Poznań

Mercedes E60 AMG W210 1997 – 172000 PLN – Poznań

Mercedes E60 AMG W210 to ma to coś. To opcja dla silnika M119.985, posiadającego 32 zawory i rozwierconego z pojemności 5 do 6 litrów. Jego produkcja trwała wyłącznie od połowy 1997 do połowy ’98 roku i zamknęła się w ilości zaledwie około 200 egzemplarzy. Przy tak znikomej produkcji można mieć pewność, że egzemplarz w doskonałym stanie zachowania będzie świetną inwestycją, na przekór wszystkim, którzy uważają, że „okulara” trzeba raz do roku malować jak płot. Na tym sprowadzonym z Japonii egzemplarzu nie znajdziecie żadnej korozji, co wynika między innymi stąd, że samochód był zawsze pielęgnowany i nie zaznał nigdy eksploatacji w ciężkich, zimowych warunkach. Piękne jest również jego wnętrze z opcjonalną tapicerką, łączącą czarną skórę z czarną Alcantarą.
Czytaj dalej Mercedes E60 AMG W210 1997 – 172000 PLN – Poznań

Mercedes 220 SE Cabriolet W111 1964 – 269000 PLN – Poznań

Mercedes 220 SE Cabriolet W111 pochodzi z najbardziej szlachetnej linii nadwoziowej otwartych, 4-osobowych limuzyn. To właśnie kabriolety uchodzą za najlepszy wybór pod kątem inwestycyjnym, zawsze są najrzadsze i najdroższe w całej linii i również mają największy potencjał dalszego wzrostu ceny. Oto jeden z 2700 wyprodukowanych 220 SE Cabrio, z sześciocylindrową jednostką M127 o pojemności 2,2 l. Co rzadko spotykane, samochód wciąż posiada pierwszy lakier, nigdy nie przechodził napraw lakierniczych ani blacharskich. Do wyboru nowego właściciela należy, co dalej uczynić z tym pięknym egzemplarzem. Choć sprzedający sugeruje wykonanie pełnej renowacji, zachowanie jego oryginalności z wykonaniem niezbędnych napraw i utrzymaniem przeuroczej patyny może być ciekawą drogą. W końcu tak utrzymanych, ponad 50-letnich samochodów naprawdę na rynku jest zaledwie ułamek procenta, a zachowanie świadectwa czasu zaczyna być coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów zajmujących się rynkiem samochodów klasycznych.
Czytaj dalej Mercedes 220 SE Cabriolet W111 1964 – 269000 PLN – Poznań

Mercedes E55 AMG W210 1997 – 129000 PLN – Poznań

Mercedes E55 AMG W210 ma napęd na tylną oś, mocarną, składaną ręcznie V8-mkę i aparycję łobuza w garniturze. Następca modelu E50 AMG otrzymał na koniec roku 1997 silnik M113, oferujący 530 Nm już przy 3000 obr./min. Takie serce pozwoliło mu szybko uzyskać tytuł „zdobywcy autostrad”. Możliwości dynamiczne tej limuzyny są zdumiewające. Hamulce zresztą nie ustępują ani o krok – droga zatrzymania ze 100 km/h poniżej 36 m to wynik, na który w owym czasie stać było jedynie Porsche i samochody wyczynowe. We wnętrzu jest przyjemnie dopracowany, gwarantuje sporo przestrzeni, a w wersji AMG otrzymał skórę, która potrafi zadziwić swoją miękkością. W ponadczasowym zestawieniu czarnego lakieru i z czarnym wnętrzem, z przebiegiem zaledwie 25500 kilometrów, wygląda jakby dopiero co opuścił bramy salonu.
Czytaj dalej Mercedes E55 AMG W210 1997 – 129000 PLN – Poznań

Mercedes 560 SL R107 1987 – 129900 PLN – Poznań

Mercedes SL generacji 107 zastąpił Pagodę, będąc ogromnym skokiem technologicznym. Jeździł zdecydowanie sprawniej, ciszej, bardziej komfortowo, prowadził się bardziej przewidywalnie, a po dociśnięciu gazu wciskał w fotele, kojąc uszy charakterystycznym brzmieniem V8-mki. Mercedes 560 SL R107 to jego ostatnia odsłona z 1986 roku, dostępna jedynie w USA i Japonii. Moc maksymalna 227 KM na papierze może nie robić wrażenia, ale dzięki ogromnemu momentowi obrotowemu ten samochód zdaje się być bardziej żwawy nawet od swojego następcy, 500 SL R129. To jeden z najlepszych wyborów, jeżeli szukamy samochodu posiadającego cechy klasyka, który ma sprawiać przyjemność bez wyrzeczeń.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1987 – 129900 PLN – Poznań

Mercedes CLK DTM AMG C209 2005 – 1500000 PLN – Poznań

Model C209 Mercedesa miał wiele ciekawych odmian – coupe, kabriolety, modele AMG, wliczając w to poszukiwane „Black Series”, lecz najbardziej ekscytujący model z całej serii prezentuje się właśnie tak. Mercedes CLK DTM AMG ukazał się z okazji zdobycia tytułu mistrzowskiego w serii DTM przez kierowcę Mercedesa, Bernda Schneider’a. Był niezwykle zbliżony do jego wersji wyścigowej, choć umożliwiał poruszanie się po zwykłych drogach. 5,4-litrowe V8 wzmocnione mechaniczną sprężarką generuje tu 582 konie mechaniczne, a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h. Samochód wyposażony jest w imponujący pakiet aerodynamiczny, lekkie fotele kubełkowe i klatkę bezpieczeństwa, a cieszyć się tą mieszanką witalności, energii i wyścigowego ducha mogło jedynie 100 nabywców. Ten egzemplarz przejechał dotąd jedynie 6534 kilometry, prezentuje się wspaniale i może być doskonałą inwestycją.
Czytaj dalej Mercedes CLK DTM AMG C209 2005 – 1500000 PLN – Poznań

Mercedes 560 SEL 6.0 AMG W126 1989 – SPRZEDANY

Oryginalny, 6-litrowy, 32-zaworowy silnik „Hammer” sygnowany przez AMG to jest rzadkość. Choć dokładne dane nie są znane, szacuje się, że zbudowano nie więcej niż 200 sztuk tej jednostki. Odnaleźć ją można było w karoseriach W124 i W126, montowanych zarówno w siedzibie firmy w Affalterbach, jak i w japońskim oddziale AMG. 360 koni mechanicznych zamiast seryjnych 285 robiło wielką różnicę, a dodatkowo pakiet stylistyczny sprawiał, że mieliśmy do czynienia z zupełnie innym samochodem. Ten Mercedes 560 SEL 6.0 AMG W126 zachował się do dziś w pięknym stanie. Ma jedynie nieco 99 tysięcy kilometrów przebiegu i stanowi część kolekcji Legends Duda – Cars.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEL 6.0 AMG W126 1989 – SPRZEDANY

Mercedes 450 SEL 6.9 W116 1981 – 167000 PLN – Poznań

W 1975 roku Mercedes zaprezentował najmocniejszą wersji S klasy z typoszeregu W116, mianowicie model 450 SEL 6.9. Legendarny silnik M100 pochodzi z poprzedniej wersji 300 SEL 6.3, tutaj pojemność została zwiększona do 6,9 litra, silnik doposażono w suchą miskę olejową i wtrysk mechaniczny K-Jetronic. 450 SEL 6.9 budowany był na osobnej linii produkcyjnej, przez 4 i pół roku powstało ich jedynie 7380 egzemplarzy. Przez ówczesną prasę został okrzyknięty najlepszą limuzyną w historii, a wśród jego kierowców odnaleźć możemy takie sławy, jak Niki Lauda, James Hunt, Roman Polański czy Claude Lelouche. Ten ostatni dzięki niemu mógł nakręcić słynny film „C’était un rendez-vous” („To była randka”), będący nakręconym z jednego ujęcia szalonym rajdem przez Paryż. Tu zbawienne okazały się nadzwyczajne osiągi samochodu, ale i fenomenalne, pneumatyczne zawieszenie, działające w analogiczny sposób, jak to z ówczesnych Citroenów i pozwalające we właściwy sposób ustabilizować kamerę. Cena bazowa tego samochodu wynosiła 69930 DM, co odpowiada dzisiaj kwocie około 100 tysięcy euro. W tym kontekście aktualne ceny tych aut należy wciąż uznać za rozsądne i obiecujące dalszy wzrost.
Czytaj dalej Mercedes 450 SEL 6.9 W116 1981 – 167000 PLN – Poznań