Lotus Esprit Turbo SE 1991 – SPRZEDANY

Lotus Esprit do produkcji wszedł w 1976 roku, szokując swoją futurystyczną sylwetką stworzoną przez Giorgetto Giugiaro. Sławę zdobył jako samochód Bonda w filmie Szpieg, który mnie kochał. W 1991 roku model wkraczał już w piętnasty rok produkcji, jednak świeży i perfekcyjny stylistycznie pozostał do dziś. Na czasie pozwalały mu być kolejne modernizacje, ta dokonana w ’87 przez Petera Stevensa (autora projektu McLarena F1) była już trzecią w historii modelu. Lotus Esprit Turbo SE otrzymał wówczas oznaczenie kodowe X180, przestrzeń we wnętrzu została zauważalnie powiększona, a jego karoseria znacznie zyskała na sztywności dzięki zastosowaniu w poszyciu kevlarowch wzmocnień. Dzięki niskiej masie zapewnia fenomenalne prowadzenie i osiągi, i w powszechnej opinii jest to najtańszy dziś wóz mający status supersamochodu. Kupić kultowe auto to jedno, lecz zadbać o niego właściwie to drugie, co nie zawsze idzie w parze. Tu lista wykonanych czynności jest imponująca i brzmi jak zapewnienie spokojnej eksploatacji.

Lotus Esprit Turbo SE
Rocznik: 1991
Przebieg: 64000 km
Pojemność: 2.2 turbo
Rodzaj paliwa: benzyna
Moc: 268 KM
Szczegółowe dane techniczne: http://lotusespritworld.com/EModels/SE.html

Wyposażenie:
– ABS,
– Centralny zamek,
– Klimatyzacja,
– Elektryczne szyby,
– Szyberdach,
– Skórzana tapicerka,
– Alufelgi,
– Elektryczne lusterka

Aktualny właściciel posiada auto od 2012 roku.
W tym czasie Esprit spędził niemal dwa lata w serwisie Trax Racing, gdzie został poddany kompleksowej renowacji mechanicznej. Części zakupiono bezpośrednio w firmach: LOTUS WARSZAWA (PL), SJ SPORTS CARS (UK), Ramspott & Brandt (DE). Łączna wartość wszystkich faktur przekracza kwotę 50 tys. zł.

Co zrobiono?

  • Serwis silnika i osprzętu (nowy rozrząd, paski osprzętu, uszczelki, nowa pompa paliwowa, nowa pompa wody, nowa pompa podciśnienia, regeneracja turbo, korekta luzów zaworowych, regeneracja sprężarki klimatyzacji, nowy rozrusznik).
  • Serwis skrzyni biegów (wymieniono zębatki pierwszego, drugiego, piątego oraz wstecznego biegu, a także synchronizatory; zamontowano zmodyfikowaną zębatkę piątego biegu o współczynniku 0.75:1 zamiast oryginalnego 0.82:1 – pozwala to osiągnąć prędkość maks. powyżej 300 km/h).
  • Nowe aluminiowe zbiorniki paliwa.
  • Zamontowany profesjonalny system gaśniczy silnika (łącznie 6 dysz: 4 na silnik + 2 na zbiorniki paliwa) oraz awaryjny wyłącznik prądu.
  • Renowacja felg.
  • Regeneracja zawieszenia oraz hamulców (nowe przewody, renegeneracja zacisków, nowe klocki).
  • Nowa pompa sprzęgła i wysprzęglik.
  • Kompletne nowe sprzęgło sportowe.
  • Sprawna klimatyzacja, świeżo nabita (klimatyzacja profesjonalnie przerobiona z R12 na R134a).
  • Mechaniczna pompa wody intercoolera została zastąpiona sprawniejszą pompą elektryczną.

Esprit nie był poddawany tuningowi mechanicznemu. O doskonałym stanie silnika świadczy obecna moc 278 KM, która jest wyższa niż deklarowana przez producenta w roku 1991.

Wyprodukowano tylko 1608 egzemplarzy wersji Turbo SE (przez 28 lat powstało łącznie 10675 samochodów Lotus Esprit).

Aktualnie w samochodzie są zamontowane światła do jazdy dziennej typu „clear”. Kupujący otrzyma komplet oryginalnych lamp Lotusa – do wymiany wedle uznania.

Auto brało udział w dwóch odcinkach TVN TURBO:
https://player.pl/programy-online/legendy-motoryzacji-odcinki,3807/odcinek-4,S02E04,59997.html
https://player.pl/programy-online/gwiazdy-czterech-kolek-odcinki,2663/odcinek-2,S01E02,35872.html

Dostępny jest także video klip Motore w serwisie Youtube:

Autorami zdjęć są: Paweł Skrzypczyński oraz Piotr Szymański.