Lotus Esprit Turbo SE 1991 – 162000 PLN – Warszawa

Lotus Esprit do produkcji wszedł w 1976 roku, szokując swoją futurystyczną sylwetką stworzoną przez Giorgetto Giugiaro. Sławę zdobył jako samochód Bonda w filmie Szpieg, który mnie kochał. W 1991 roku model wkraczał już w piętnasty rok produkcji, jednak świeży i perfekcyjny stylistycznie pozostał do dziś. Na czasie pozwalały mu być kolejne modernizacje, ta dokonana w ’87 przez Petera Stevensa (autora projektu McLarena F1) była już trzecią w historii modelu. Lotus Esprit Turbo SE otrzymał wówczas oznaczenie kodowe X180, przestrzeń we wnętrzu została zauważalnie powiększona, a jego karoseria znacznie zyskała na sztywności dzięki zastosowaniu w poszyciu kevlarowch wzmocnień. Dzięki niskiej masie zapewnia fenomenalne prowadzenie i osiągi, i w powszechnej opinii jest to najtańszy dziś wóz mający status supersamochodu. Kupić kultowe auto to jedno, lecz zadbać o niego właściwie to drugie, co nie zawsze idzie w parze. Tu lista wykonanych czynności jest imponująca i brzmi jak zapewnienie spokojnej eksploatacji.

Lotus Esprit Turbo SE
Rocznik: 1991
Przebieg: 66000 km
Pojemność: 2.2 turbo
Rodzaj paliwa: benzyna
Moc: 268 KM

Cena: 162000 PLN

Szczegółowe dane techniczne: http://lotusespritworld.com/EModels/SE.html

Wyposażenie:
– ABS,
– centralny zamek,
– klimatyzacja,
– elektryczne szyby,
– szyberdach,
– skórzana tapicerka,
– alufelgi,
– elektryczne lusterka
– centralny system p/pożarowy

Samochód kupiony 3 lata temu w celach inwestycyjnych.
Od momentu zakupu przejechał 2 tys km.
Jedyne, co zostało wykonane przeze mnie, to wymiana halogenów na oryginalne i rejestracja samochodu na tablice zabytkowe.

Poprzedni właściciel doprowadził samochód do idealnego stanu, w tym czasie Esprit spędził niemal dwa lata w serwisie Trax Racing, gdzie został poddany kompleksowej renowacji mechanicznej. Części zakupiono bezpośrednio w firmach: LOTUS WARSZAWA (PL), SJ SPORTS CARS (UK), Ramspott & Brandt (DE). Łączna wartość wszystkich faktur przekracza kwotę 50 tys. zł.

Co zrobiono?

  • Serwis silnika i osprzętu (nowy rozrząd, paski osprzętu, uszczelki, nowa pompa paliwowa, nowa pompa wody, nowa pompa podciśnienia, regeneracja turbo, korekta luzów zaworowych, regeneracja sprężarki klimatyzacji, nowy rozrusznik).
  • Serwis skrzyni biegów (wymieniono zębatki pierwszego, drugiego, piątego oraz wstecznego biegu, a także synchronizatory; zamontowano zmodyfikowaną zębatkę piątego biegu o współczynniku 0.75:1 zamiast oryginalnego 0.82:1 – pozwala to osiągnąć prędkość maks. powyżej 300 km/h).
  • Nowe aluminiowe zbiorniki paliwa.
  • Zamontowany profesjonalny system gaśniczy silnika (łącznie 6 dysz: 4 na silnik + 2 na zbiorniki paliwa) oraz awaryjny wyłącznik prądu.
  • Renowacja felg.
  • Regeneracja zawieszenia oraz hamulców (nowe przewody, renegeneracja zacisków, nowe klocki).
  • Nowa pompa sprzęgła i wysprzęglik.
  • Kompletne nowe sprzęgło sportowe.
  • Sprawna klimatyzacja, świeżo nabita (klimatyzacja profesjonalnie przerobiona z R12 na R134a).
  • Mechaniczna pompa wody intercoolera została zastąpiona sprawniejszą pompą elektryczną.

Esprit nie był poddawany tuningowi mechanicznemu. O doskonałym stanie silnika świadczy obecna moc 278 KM, która jest wyższa niż deklarowana przez producenta w roku 1991.

Wyprodukowano tylko 1608 egzemplarzy wersji Turbo SE (przez 28 lat powstało łącznie 10675 samochodów Lotus Esprit).

Miesiąc temu auto przeszło przegląd techniczny, podczas którego zostały sprawdzone i wymienione wszystkie płyny eksploatacyjne, nabito system klimatyzacji świeżym czynnikiem.
Na chwile obecną samochód całkowicie gotowy do jazdy.
Jest możliwość dowozu samochodu do 100 km od Warszawy po uprzednim ustaleniu warunków.

Auto brało udział w dwóch odcinkach TVN TURBO:
https://player.pl/programy-online/legendy-motoryzacji-odcinki,3807/odcinek-4,S02E04,59997.html
https://player.pl/programy-online/gwiazdy-czterech-kolek-odcinki,2663/odcinek-2,S01E02,35872.html

Dostępny jest także video klip Motore w serwisie Youtube:

Nie jestem handlarzem, w mojej kolekcji znajdują się inne auta zabytkowe, sprzedaję z powodu redukcji ilości posiadanych samochodów.

Telefon: +48 600 085 505
Miejscowość: Warszawa