Lotus Europa S2 1969 – Niemcy

Nie każdy o tym pamięta, ale w latach 60-tych ubiegłego stulecia Lotus zdobył więcej tytułów Mistrza Świata Formuły 1, niż jakikolwiek inny producent. To właśnie wtedy marka postanowiła wyprodukować Europę – oszałamiające i przystępne cenowo coupe, które dało klientom szansę doświadczenia jazdy samochodem o charakterze wyścigowym na zwykłej drodze. Lotus Europa wyposażony w umiejscowiony centralnie lekki silnik z Renault 16 i poszycie z włókna szklanego, miał współczynnik oporu Cx wynoszący zaledwie 0,3. Koncept zapoczątkowany w 1963 roku rysunkami Rona Hickmana, rozwijał się i w kwietniu 1968 roku zaprezentowana została wersja S2. Oferowała wiele udogodnień, których poprzednik nie posiadał, w tym elektryczne szyby, w pełni regulowane fotele, nowe wnętrze i wykończenie deski rozdzielczej z polerowanego drewna. Lotus Europa S2 wystawiony na aukcji w Essen fabrykę opuścił w marcu 1969 roku, trafiając do dystrybutora we wschodniej części USA. Po kompletnej renowacji, którą przeszedł w 2016 roku, prezentuje się oszałamiająco. Wyposażony w certyfikat oryginalności wyceniony został na 25 – 35 tysięcy euro, czyli 105 – 147,5 tysięcy złotych.

Link: http://www.coys.co.uk/cars/1969-lotus-europa-s2

LOT 101 – 1969 LOTUS EUROPA S2

ESTIMATE €25,000- €35,000
Auction Techno Classica Essen 2018

LOT DETAILS
Lot Number: 101
Reg. Number: EU Taxes Paid
Chassis Number 54/1496
Year: 1969
Make: Lotus
Model: Europa S2

DESCRIPTION
In the 1960s, Lotus won more F1 World Championships than any other manufacturer. They also produced the Europa a stunning and affordable road going coupe. Designed and built around the lightweight alloy Renault 16 engine the mid engined coupe, had a drag coefficient of only 0.3, handled and performed superbly, and gave the customer a chance to experience race car handling on the road.

The ‘Europa’ concept originated during 1963 with drawings by Ron Hickman, then director of Lotus Engineering. The Europa S2, or Type 54, was introduced in April 1968. It offered a number of refinements from its predecessors including electric windows, fully adjustable seats, a new interior, and a polished wooden fascia for the dashboard.

Dispatched from the Lotus factory in march 1969 to the USA’s eastern distributor. The Europa has seen a comprehensive restoration completed in 2016 and has bills and receipts to show work carried out. Presented in a stunning colour combination and fantastic all-round condition the Europa has European taxes paid and is ready to be used by a new custodian. Offered with a lotus certificate of provenance and a substantial history file.