Lotus

Lotus Elise S1 Street Cup 2017 – Włochy

W sierpniu 1993 roku firma Lotus Cars została przejęta przez markę Bugatti Automobili SpA, na której czele stał Romano Artioli. Wolą włoskiego przedsiębiorcy było przywrócenie marce Lotus prestiżowej pozycji w produkcji samochodów sportowych, podążając śladami i oryginalną filozofią Colina Chapmana. Tak zrodził się pomysł opracowania lekkiego i minimalistycznego samochodu, wykorzystującego wiele rozwiązań z technologii lotniczej. Elise sam w sobie jest wspaniały, konstrukcja rozwijana była przez długie lata, ale ten egzemplarz jest absolutnie wyjątkowy i powstał tylko w jednej sztuce. Lotus Elise S1 Street Cup zbudowany został na bazie Elise S 20th Anniversary przebudowanego do specyfikacji „Lotus Cup”. Ma sekwencyjną skrzynię biegów i konfiguracją wyścigową, ale został dopuszczony do użytku drogowego. Wszystko co zbędne, zostało tu wyeliminowane, aby samochód był jak najlżejszy i zapewniał niezapomniane wrażenia z jazdy.
Czytaj dalej Lotus Elise S1 Street Cup 2017 – Włochy

Lotus Esprit X180 1988 – Warszawa

Lotus Esprit po raz pierwszy zaprezentowany został na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1975 rok. Projekt Giorgietto Giugiaro zachwycił tłumy i był chwalony za naturalne dla Lotusów fantastyczne właściwości jezdne. Czwarta generacja Esprita pojawiła się na rynku po 12 latach i chociaż nigdy nie nadano jej oficjalnego oznaczenia, była znana jako X180. Jego sylwetka przestylizowana przez Petera Stevensa, słynnego projektanta McLarena F1, znacznie go unowocześniła. Kanciaste linie oryginalnego samochodu zostały znacząco złagodzone i pozostały ponadczasowe. Lotus Esprit X180 do dziś prezentuje się świeżo i atrakcyjnie, grając w jednej lidze ze wszystkimi supersamochodami swojej ery.
Czytaj dalej Lotus Esprit X180 1988 – Warszawa