Lotus

Lotus Turbo Esprit 1983 – SPRZEDANY

Lotus Esprit to jeden z najbardziej znanych projektów Giorgetto Giugiaro. Charakterystyczna sylwetka i rola w filmach o Jamesie Bondzie uczyniły go jednym z najsłynniejszych samochodów sportowych przełomu lat 70-tych i 80-tych. Prawie przez 20 lat pozostawał w produkcji w praktycznie nie zmienionym kształcie, co świadczy o ponadczasowych liniach samochodu. Lekkie nadwozie, niezależne zawieszenie i centralnie umieszczony silnik o mocy 210 KM zapewniają doskonałe wrażenia. Opisywany Lotus Turbo Esprit pochodzi z pierwszego roku produkcji turbodoładowanej wersji, w którym zmontowano zaledwie 150 sztuk, z czego tylko 7 w kolorze Silver Metallic. Ten jako jedyny z tej siódemki otrzymał wnętrze wykończone skórą, w fantastycznym czerwonym kolorze. Jedyne 32 tys. mil przebiegu pozwoliły mu przetrwać w wyśmienitym stanie. Aby urzeczywistnić marzenie, nabywca wyłożył na aukcji 44 000 dolarów.
Czytaj dalej

Lotus Turbo Esprit 1983 – USA

Lotus Esprit do produkcji wszedł w 1976 roku, szokując swoją futurystyczną sylwetką stworzoną przez Giorgetto Giugiaro. Sławę zdobył jako samochód Bonda w filmie Szpieg, który mnie kochał. Dzięki niskiem masie i centralnie umieszczonej jednostce oferował doskonałe prowadzenie, służące przez lata za wzór dla całej konkurencji. Na początku lat 80-tych zadebiutowała jego turbodoładowana wersja, pozwalająca pierwszą setkę osiągnąć już po około 6 s od startu. Prezentowany Lotus Turbo Esprit pochodzi z amerykańskiego rynku, poiada wciąż oryginalny lakier i wnętrze oraz przebieg zaledwie ok. 51,5 tys. km. To numer 82 ze 150 wyprodukowanych ręcznie sztuk, jeden z siedmiu srebrnych i jedyny zestawiony z czerwonym wnętrzem. Licytowany będzie bez ceny minimalnej, a oczekiwana cena to ok. 140-170 tys. PLN.
Czytaj dalej

Tiger Superbusa 2012 – 80000 PLN – Szczecin

Choć oryginalny Lotus Seven powstał ponad pół wieku temu, jego genialne założenia konstrukcyjne doskonale sprawdzają się i dziś. Dla wyścigowego samochodu w pierwszej kolejności najważniejsza jest niska masa, w drugiej – możliwie mocny silnik, w trzeciej – aerodynamika. Jeżeli zrezygnujemy z tej ostatniej zabawa również będzie doskonała, czego dowodzą powstające na całym świecie repliki słynnego oryginału. Tiger Superbusa został zbudowany w Polsce, z wykorzystaniem najlepszych dostępnych elementów. Odnajdziemy w nim tytana mocy, 200-konną motocyklową jednostkę z Suzuki Hayabusa, połączoną z 6-cio biegową skrzynią sekwencyjną i wyścigowym zawieszeniem wielowahaczowym. 3,2 s do setki to wynik, który zapewnia wrażenia porównywalne wyłącznie z jazdą na motocyklu, choć za kierownicą możemy się czuć zdecydowanie bezpieczniej. Szybszego wozu z klimatem retro raczej nie mamy szansy znaleźć…
Czytaj dalej

Lotus Mark VI 1954 – SPRZEDANY

Lotus Mark VI był pierwszą konstrukcją Colin Chapman’a, która została zbudowana w więcej niż dwóch egzemplarzach. W ciągu dwóch lat powstało ich 110, tworząc podwaliny pod przyszłą legendę marki. Rama wyścigówki ważyła zaledwie 25 kg i zawierała punkty mocowania pozwalające zamontować wybrany układ napędowy. Ten z ogłoszenia zachował oryginalną jednostkę Forda Consula o pojemności 1508 cm³ i mocy ok. 50 KM. Dzięki masie zaledwie ok. 430 kg to zadziwiająca maszyna, która mimo ponad 60 lat na karku wciąż może walczyć z wielokrotnie mocniejszymi samochodami… o ile tylko zdecyduje się na to nowy właściciel. Stan odrestaurowanego kilkanaście lat temu egzemplarza jest tak wyśmienity, że równie dobrze może on stanowić ozdobę salonu.
Czytaj dalej

Lotus Omega 1991 – ok. 197000 PLN – Szwajcaria

17,3 s – tyle potrzebuje Lotus Omega aby rozpędzić się do 200 km/h. 3,6 l i dwie turbosprężarki zapewniły mu 376 KM i tytuł najszybszego sedana na świecie początku lat 90-tych. Osiągi byłe lepsze niż np. Ferrari Testarossy, nienajlepszy wizerunek będącego podstawą konstrukcji Opla Omegi nie pomagał w sprzedaży – produkcja wyniosła mniej niż 1000 sztuk. Dziś najlepiej zachowane egzemplarze osiągają coraz wyższe ceny – tez egzemplarz z przebiegiem zaledwie 45000 km oferowany jest w Szwajcarii za blisko 200 tys. zł.
Czytaj dalej

Lotus Esprit Turbo SE 1991 – 135000 PLN – Warszawa

Lotus Esprit Turbo SE w 1991 wkraczał w 15-ty rok produkcji, jednak świeży i perfekcyjny stylistycznie pozostał do dziś. Na czasie pozwalały mu być kolejne modernizacje, ta dokonana w ’87 przez Petera Stevensa (autora projektu McLarena F1) była już trzecią w historii modelu. Lotus dzięki niskiej masie zapewnia fenomenalne prowadzenie i osiągi, według mnie osobiście – to najtańszy dziś dostępny supersamochód. Kupić kultowe auto to jedno, lecz zadbać o niego właściwie to drugie, co nie zawsze idzie w parze. Tu lista wykonanych czynności brzmi jednak jak zapewnienie spokojnej eksploatacji.
Czytaj dalej

Lotus Esprit S1 1977 – SPRZEDANY

Na ekranach kin oglądały go miliony, na żywo poznać mogą tylko nieliczni. Lotus Esprit S1 (pierwszej serii) w ostatnich miesiącach przeżywa niesamowity boom – zadbane egzemplarze są prawdziwą rzadkością, a ceny rosną błyskawicznie. W pierwszym roku zbudowano ich zaledwie 134, w drugim – z którego pochodzi sprzedawany Esprit – 580. To oryginalny egzemplarz z przebiegiem zaledwie 73 tys. km.
Czytaj dalej