Maserati 3500 GTi 1963 – 1300000 PLN – Piotrków Trybunalski

Maserati 3500 GT było pojazdem przełomowym. Konstruowane z myślą o podróżach, a nie wyścigowej realizacji, było pierwszym samochodem marki, którego produkcję nazwać można było seryjną. Opracowywane było w latach 1956-57, równolegle z pełnym zaangażowaniem w Formule 1, które przyniosło firmie tytuł mistrzowski. Jego silnik to jednostka wywodząca się z wyczynowego 250F, którą wyposażono w mokrą miskę olejową. Wiele części zapożyczono od brytyjskich producentów, jak np. dyferencjał Salisbury, hamulce Girling i części zawieszenia Alford & Alder. Piękne nadwozie 2+2 o konstrukcji „superleggera” łączy szkielet konstrukcyjny z rur stalowych o małej średnicy i lekkie, aluminiowe poszycie. To opatentowana metoda legendarnej firmy Carrozzeria Touring z Mediolanu, która wyróżniała wyłącznie samochody sportowe najwyższej klasy. To prawdziwa pierwsza liga, samochód który w niczym nie ustępuje ówczesnym wozom Ferrari. Maserati 3500 GTi wprowadzone zostało w 1961 roku, stając się pierwszym włoskim samochodem produkcyjnym z wtryskiem paliwa. Razem z mechanicznym wtryskiem paliwa Lucas, trafiła tu również 5-stopniowa skrzynia biegów, a chwilę wcześniej – 4 hamulce tarczowe. Prędkość maksymalna? 245 km/h. Na początku lat 60-tych! Jego osiągi do dziś robią ogromne wrażenie, choć najważniejszy jest fakt, że to prawdziwe ucieleśnienie włoskiego dolce vita, piękne i egzotyczne. Tych aut w tym nadwoziu (zarówno w wersji wtryskowej, jak i gaźnikowej) wyprodukowano łącznie mniej niż 2000 sztuk, a tak drobiazgowo odrestaurowany egzemplarz jest ewenementem w skali światowej. Za renowacją samochodu odpowiedzialna jest renomowana polska firma MBL Classics. Tym razem nie była to jednak, jak zazwyczaj, praca wykonana na zlecenie majętnego klienta, a zakup i działanie w ramach własnej inwestycji firmy. Dzięki temu mamy teraz rzadką szansę nabycia tak wyjątkowego egzemplarza.

Maserati 3500 GTI
Rocznik: 1963
Przebieg: 200 km
Pojemność: 3485 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 235 KM

Cena: 1300000 PLN

Specyfikacja:
Chassis No: AM101*2650*
Engine Number: AM101*2650*
Engine (displacement/fuel system) : 3485 cm3 Injection
Cylinders: 6 cylinders in line (86 mm x 100 mm)
Gearbox: Manual type ZF S5/17
Body: Touring – Closed No 12764
Wheels: Borrani Chrome Plated disc
Exterior colour: Amaranto Roma
Interior: Black Conolly PAC.1560

Samochód po dwuletnich pracach w firmie MBL Classics, światowego specjalisty w renowacji samochodów Maserati i nie tylko.
Samochód jako nowy dostarczony do Merano we Włoszech (11.04.1963, pan Harald Gelf). Kolejnym znanym właścicielem był pan Paolo Pestelli, który sprzedał samochód 30.11.1991 za $5350 (nowy właściciel: adwokat Barnes Brent Edward, Torrance w Kalifornii). Niepotwierdzona szczegółami jest historia auta w rękach Francuza Rolanda Lefebvre. Istnieją też informacje, że samochód spędził sporą część życia w Południowej Afryce, co badał pan Nigel Shannon z Southampton w Wielkiej Brytanii, od którego auto odkupiliśmy w 2016 roku.

Pojazd był względnie kompletny, drobiazgowe prace nad autem zakończyły się w 2018 roku. Samochód odbudowany w 100% zgodnie z oryginałem – rzadki lakier nadwozia to odcień, w którym auto opuściło fabrykę 56 lat temu.

Telefon: +48 605 997 566
Miejscowość: Piotrków Trybunalski