Maserati Indy 1969 – 300000 PLN – Warszawa

Maserati Indy to był prawdziwy powiew świeżości we włoskiej marce. Wcześniejsze modele, takie jak Quattroporte, Mistral czy Mexico schodziły już ze sceny, kiedy to podczas salonu w Turynie w 1968 roku zaprezentowano projekt Vignale, będący zaprojektowanym z rozmachem modelem klasy GT. Silnik V8, 4 miejsca, spory bagażnik i sylwetka fastback, która w owych czasach zdawała się być wybitnie nowoczesna. Modelowi na cześć dwóch zwycięstw Maserati w legendarnym wyścigu Indianapolis 500 nadano nazwę Indy. Model produkcyjny zadebiutował w Genewie wiosną 1969 roku i natychmiast wszedł do produkcji. Do 1975 roku zbudowano jedynie 1104 egzemplarze tego modelu, z czego pierwsza seria z silnikiem 4,2 l objęła jedynie 440 sztuki. Był to ostatni model legendarnej włoskiej marki opracowany przed przejęciem fabryki przez firmę Citroen. Latem 1970 roku Auto Motor and Sport przetestowało Indy 4200. Włoskie GT osiągnęło prędkość maksymalną 247 km/h, nieco więcej niż konkurencyjny model Ferrari 365 GT 2+2. Konkluzja testera była następująca: „Większość samochodów sportowych jest czteromiejscowa albo piękna, Indy łączy obie te cechy”.

Maserati Indy
Rok: 1969
Przebieg: 84899 km
Kolor: czerwony

Cena: 300000 PLN

Maserati Indy prezentowane przez Stację Klasyki pochodzi z pierwszego roku produkcji. Do 1971 roku z fabryki wyjechało około 440 samochodów z silnikiem V8 o pojemności 4,2 l. Motory wykonane zostały w technice dwuzaworowej, w całości ze stopu aluminium, wyposażone w cztery dwugardzielowe gaźniki Webera 42 DCNF. Indy generując 260 KM, przenosi moc na tylne koła za pomocą 5-biegowej manualnej skrzyni biegów opracowanej przez ZF. Ma cztery miejsca i sporą przestrzeń garażową. Egzemplarz ma na swoim koncie serwis układu zapłonowego, uszczelnienie skrzyni biegów, a stan jego wnętrz i karoserii jest bez widocznych śladów użytkowania.

Telefon: +48 503 512 800
Miejscowość: Warszawa