Maserati

Maserati Spyder 1986 – Warszawa

Maserati Spyder było pierwszym owocem współpracy studio Zagato i marki z trójzębem po ponad 30 latach przerwy. Skrócona płyta podłogowa modelu Biturbo pozwoliła uzyskać zgrabne proporcje przy niewielkich wymiarach zewnętrznych (jedynie 4,04 m długości). Tylny napęd i dwie turbosprężarki w efekcie potrafią tu wręcz dosłownie zrywać czapki z głów. Między 1984 a 1994 roku wyprodukowano jedynie 3076 sztuk otwartej wersji, co pozwala przewidywać rosnącą wartość najlepiej zachowanych modeli. Ten egzemplarz w pięknym jasnoniebieskim kolorze wymaga drobnych prac renowacyjnych i oferowany bedzie przez Ardor Auctions na grudniowej Aukcji Zimowej od ceny wywoławczej 40 tysięcy złotych.
Czytaj dalej

Maserati Ghibli 1993 – ok. 82500 PLN – Holandia

Nazwę Maserati Ghibli użyto w historii trzykrotnie i za każdym razem oznaczała wyjątkowy samochód. W latach 90-tych była to ostatnia ewolucja modelu Biturbo, z podwójnie doładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,8 l lub 2,0 l, jak w prezentowanym egzemplarzu wyprodukowanym na rynek włoski. To ekscytujące połączenie stylu, luksusu i doskonałych osiągów, w tym wydaniu z manualną skrzynią biegów. Uzyskane tu 306 KM oznacza 154 KM z jednego litra pojemności skokowej – wówczas jeden z najlepszych wyników na świecie. W ogłoszeniu pięknie zachowana, jedna z 2220 wyprodukowanych sztuk.
Czytaj dalej

Maserati Indy America 1972 – ok. 534000 PLN – Dania

Maserati Indy America otrzymało swoją nazwę dla uczczenia dwóch zwycięstw w Indianapolis, które miały miejsce w latach 1939-40 i które pozostały jedynymi tytułami zdobytymi w najbardziej kultowym wyścigu Ameryki przez włoską markę. Sam model jest jednak niemniej fascynujący niż historia. Cztery miejsca, genialny, zasilany gaźnikami silnik V8 umieszczony z przodu i napędzający tylne koła oraz przepiękna karoseria stworzona przez Vignale tworzą połączenie, przy którym serca motoryzacyjnych pasjonatów nie mogą bić spokojnie. Prezentowany egzemplarz zachwyca doskonałą kolorystyką, posiada poszukiwany silnik 4,7 l i manualną skrzynię biegów. W odróżnieniu od swojego największego konkurenta z epoki – Ferrari – można je nabyć we wciąż rozsądnej cenie. Zważywszy na niski wolumen produkcji – wszystkich Indy powstało 1104, tych z jednostką 4,7 l – zaledwie 364, to nie tylko wspaniały samochód, lecz również pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej

Maserati Ghibli SS 1971 – SPRZEDANE

Maserati Ghibli swoją nazwę zawdzięczało gorącemu wiatrowi Sahary. Design pracowni Ghia miesza się tu z mechaniką Giulio Alfieri, wykorzystującą najlepsze zdobycze ówczesnej techniki. Szczególnie zdumiewające jest w wersji Ghibli SS, ze swoimi 355 KM i pojemnością 4,9 litra, kipiące mocą, lecz przyjazne dla kierowcy. Produkcja tego wspaniałego modelu zakończyła się 1972 roku z wynikiem 1280 egzemplarzy. Wystawiony na aukcję okaz renowację przeszedł na początku lat 90-tych. Wciąż wygląda znakomicie i posiada „matching numbers”, choć niesamowity kolor nadwozia Rosso Cordoba nie jest oryginalny. Wóz wyceniony został na ok. 220-260 tys. funtów, a sprzedany za 203100 GBP.
Czytaj dalej

Maserati Mistral 4000 Spyder 1968 – UK

Maserati Mistral 4000 Spyder – ostatni z Casa del Tridente (klasycznych, sześciocylindrowych Maserati), jeden ze 120 spyderów, i jeden z 37 egzemplarzy o pojemności 4 litrów. To samochód którym Maserati potrafiło wyczarować aurę egzotyczności i wyjątkowego glamour, która trwa do dzisiaj. Wiatr sportowego Mistral’a niesie za sobą zapach ostatniej rzędowej szóstki twin-spark. Ten przystojny dwumiejscowy samochód posiada manualną pięciobiegową skrzynię, hamulce tarczowe, wtrysk paliwa i klimatyzację, co czyni z niego naprawdę luksusowy i wygodny pocisk. Numer nadwozia przedstawionego samochodu to ‚707’ i pewnie nie zdziwi Was fakt, iż jest to „matching numbers”. Wartość samochodu oceniono na 520 – 580 tys. funtów.
Czytaj dalej

Maserati MC12 2004 – SPRZEDANE

Maserati MC12 2004. Wykorzystując niezwykłą bazę, jaką stanowiło Ferrari Enzo, Maserati stworzyło MC12. Narodziło się ono na fali sukcesów, które włoska marka zaczęła odnosić z początkiem naszego wieku. Zbudowane jedynie w 50 egzemplarzach, jest najbardziej pożądanym modelem nowożytnych czasów. Model o numerze 32, z przebiegiem niższym niż 6 000 km, oryginalnym silnikiem i udokumentowanym serwisem w Motor Service Srl, powinien tym bardziej wzbudzać emocje. Szacowana wartość opiewa na bagatela 1,1 – 1,3 miliona euro. Podczas licytacji uzyskano za nie oszałamiającą kwotę 3 024 000 EUR!
Czytaj dalej

Maserati 3500 GT 1959 – UK

Maserati 3500 GT było dla marki pojazdem przełomowym. Pierwsze skonstruowane z myślą o podróżach, a nie wyścigowej realizacji, okazało się ogromnym sukcesem. Luksusowe GT z nadwoziem typu 2+2 otrzymało piękne nadwozie od Carrozzeria Touring oraz doskonałą mechanikę, wraz ze świetną sześciocylindrową jednostką wywodzącą się wprost z wyczynowego 250F. To prawdziwa pierwsza liga, samochód który niczym poza ceną nie ustępuje ówczesnym wozom Ferrari. To z nadchodzącej aukcji oferowane jest w trakcie procesu renowacji. Do wykończenia pozostały właściwie tylko szczegóły, a prognozowana cena ok. 300 – 460 tys. PLN byłaby prawdziwą okazją.
Czytaj dalej

Maserati MC12 2005 – USA

Maserati MC12 narodziło się na fali sukcesów, które włoska marka zaczeła odnosić z początkiem naszego wieku. To wspaniały w każdym calu supersamochód, stworzony w oparciu o inne arcydzieło spod skrzydeł koncernu Fiat’a, Ferrari Enzo. Zbudowane jedynie w 50 egzemplarzach, jest najbardziej pożądanym modelem nowożytnych czasów. Prezentowany egzemplarz pochodzi od pierwszego właściciela, ma zaledwie 6200 mil przebiegu i jeszcze nigdy nie został zarejestrowany. Wycena tego cacka opiewa na astronomiczne 1,3 – 1,6 mln USD, a wejść w jego posiadanie można na nadchodzącej aukcji RM Sotheby’s w Monterey, Kalifornia.
Czytaj dalej

Maserati Spyder 4200 GT 2002 – 129000 PLN – Warszawa

Posiadanie egzotycznego samochodu i rozsądek nieczęsto idą z sobą w parze, lecz Maserati Spyder 4200 GT to wybór, który z ręką na sercu można uznać za optymalny. Następna pierwszego nowożytnego modelu Maserati – 3200 GT – był pierwszym, który pełną piersią korzystał z zastrzyku technologii nowego właściciela marki, firmy Ferrari. Przede wszystkim pod jego maską nie odnajdziemy już silnika biturbo, lecz nowo opracowaną jednostkę wolnossącą V8, której piękny śpiew tym lepiej możemy usłyszeć, gdy mamy do czynienia z wersją otwartą, nazwaną po prostu Spyder. W ogłoszeniu pięknie utrzymany egzemplarz z rzadko spotykaną manualną skrzynią biegów.
Czytaj dalej

Maserati Quattroporte 1980 – 50000 PLN – Częstochowa

Trzecia generacja Maserati Quattroporte debiutowała w latach 70-tych, wkrótce po przejęciu firmy przez Alejandro de Tomaso. To jeden z ostatnich w pełni ręcznie produkowanych ekskluzywnych włoskich samochodów, urzekający swoim stylem i smakiem. Tu jego piękno jest mocno zakryte pod solidną wartwą patyny, lecz ten samochód po pracach renowacyjnych może jeszcze podbijać salony świata i z pewnością warty jest inwestycji. W końcu to najwyższa liga, w której gra również Mercedes 450 SEL 6.9, Jaguar XJ12, Bentley Mulsanne czy Aston Martin Lagonda. Przebieg tej sportowej limuzyny to jedynie 12 tys. km i jest to jeden z zaledwie 2096 wyprodukowanych egzemplarzy.
Czytaj dalej