Archiwum kategorii: Maserati

Maserati GranCabrio MC 2013 – Krapkowice

Maserati GranCabrio to nic innego, jak otwarta wersja modelu GranTurismo. Samochód luksusowy, w założeniu mający wygodnie i komfortowo pomieścić cztery osoby, zakryty miękkim, brezentowym dachem, zaprojektowanym tak, by w złożonej formie przypominać sylwetkę coupe. Maserati GranCabrio MC to wersja zaprezentowana 27 września 2012 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu. Otrzymało przód inspirowany bezpośrednio przez model MC Stradale, jest o 48 mm dłuższe niż standardowe GranCabrio i wyposażone w znacznie ulepszoną aerodynamikę. Kompaktowy i lekki 4,7-litrowy silnik V8 rozwija moc 460 KM i przekazuje ją na tylne koła. Prędkości maksymalna to 291 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h odbywa się w 4,9 sekundy, a to wszystko przy akompaniamencie dźwięku, który poruszy każdego fana motoryzacji.
Czytaj dalej Maserati GranCabrio MC 2013 – Krapkowice

Maserati GranTurismo S 2008 – 158000 PLN – Myślenice

Maserati GranTurismo S to ulepszona i wzmocniona wersja piekielnie pięknego i szybkiego coupe. Narysowane przez stylistów Pininfariny, zostało zbudowany na płycie podłogowej modelu Quattroporte. To był dla marki zupełnie nowy styl. Pod maską pracuje tutaj identyczny silnik, jak w kultowej Alfie Romeo 8C, 4,7 litra 440 KM V8, będące de facto jednostką stworzoną przez Ferrari. Układ hamulcowy to Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami. Deklarowane osiągi to 4,9 sekundy do osiągnięcia 100 km/h, maksymalna prędkość 295 km/h i droga hamowania przy prędkości 100 km/h wynosząca zaledwie 35 metrów. We wnętrzu każdy poczuje się dopieszczony, bo wyposażone jest wyśmienicie, a to, co jest absolutnie wspaniałe w tym samochodzie, to co, co możemy usłyszeć. Osobliwością wydechu jest to, że po naciśnięciu przycisku „sport” otwierają się w nim obejścia, co zwiększa moc oraz wzmacnia brzmienie samochodu, które przecież nawet w wersji bez „S” nie sposób było nazwać inaczej, jak wspaniałym. Ten produkowany przez ponad dekadę model miał to, co najwspanialsze we włoskiej motoryzacji – wyścigowy rodowód i serce.
Czytaj dalej Maserati GranTurismo S 2008 – 158000 PLN – Myślenice

Maserati 3200 GT 2001 – 100000 PLN – Gaj

Maserati 3200 GT to włoskie coupe z podwójnie doładowaną V8-ką i napędem na tylną oś. Jego linię zewnętrzną zaprojektował Giorgio Giugiaro, a deska rozdzielcza i wnętrze to dzieło Enrico Fumia, ówczesnego dyrektora centrum stylistycznego Lancii. Fakt połączenia 370-konnej jednostki z ekstrawaganckim włoskim designem nadwozia sprawia, że na myśl przychodzi elegancja i sportowe osiągi. Taki właśnie był zamysł konstruktorów. Stworzenie samochodu, który będzie przykuwał wzrok i przysparzał mnóstwo adrenaliny kierującemu. Niespotykane lampy tylne w kształcie bumerangów każdemu fanowi motoryzacji kojarzą się tylko z Maserati. Od 1998 do do 2002 roku wyprodukowano ich 4795 sztuk, z czego egzemplarzy ze skrzynią automatyczną – jak prezentowane – powstało jedynie 2106. Swoją drogą – był to ostatni model marki z silnikiem stworzonym samodzielnie przez Maserati i już tylko to sprawia, że sercach miłośników marki jest to model szczególny.
Czytaj dalej Maserati 3200 GT 2001 – 100000 PLN – Gaj

Maserati Ghibli 1992 – 109000 PLN – Poznań

Nazwa Maserati Ghibli pojawiał się w historii marki trzykrotnie, za każdym razem oznaczając samochód o zupełnie innym charakterze, za każdym razem wyjątkowy. Maserati Ghibli II ujrzało światło dzienne w 1992 roku, będąc finalną sześciocylindrową odmianą zrodzonego w erze współpracy z De Tomaso modelu Biturbo. Jego kształty to muskularna odmiana ery kantów, przywodząca na myśl Lancię Deltę HF Integrale Evo. Pod maską podwójnie doładowana V6 o pojemności 2 l (na wewnętrzny, włoski rynek) albo 2,8 l, jak w prezentowanym egzemplarzu. We wnętrzu odnajdziemy wspaniałe połączenie drewna i skóry, tu jest naprawdę luksusowo… i szybko. Prędkość maksymalna to 254 km/h, a pierwsza setka pojawia się na liczniku po upływie 5,9 s. Oto jedna z 2220 wyprodukowanych sztuk, po szeroko zakrojonym serwisie mechanicznym.
Czytaj dalej Maserati Ghibli 1992 – 109000 PLN – Poznań

Maserati Khamsin T-Top 1977 – Monako

Maserati Khamsin było ostatnim z długiej i szlachetnej linii supersamochodów z silnikiem pod przednią pokrywą. Jego poprzednicy to legendy motoryzacyjne, takie jak 3500 GT, Mistral czy Ghibli. Z pozoru mniej egzotyczny niż ówcześni rywale z Modeny, Maserati Khamsin przemawiał do bardziej wyrafinowanej klienteli. Nazwany na cześć egipskiego pustynnego wiatru, Khamsin został zaprezentowany jako następca Ghibli na Salonie Paryskim w 1972 roku. Dzięki nowoczesnej stylizacji nadwozia, dzieła legendarnego projektanta Bertone, Marcello Gandiniego, najnowszy trójząb miał modną linię w kształcie klina. Uwagę zwracały detale, w tym unikalny szklany panel umieszczony między tylnymi światłami i asymetryczny wlot powietrza maski. Pod nią Maserati umieściło jednostkę V8, wydobywając 320 koni z pojemności 4,9 litra. Silnik zasilany przez cztery gaźniki Weber 42 DCNF6, moc przenosił na tylne koła za pomocą pięciobiegowej przekładni ZF (automat Borg-Warner pozostawał opcją na wszystkich rynkach). Khamsin skorzystał na nowej relacji Maserati z firmą Citroen. Otrzymał układ hydrauliczny, w tym wspomaganie kierownicy zmienne w zależności od prędkości, a także sprzęgło i dwuobwodowy układ hamulcowy. Reszta specyfikacji Khamsina była w dużej mierze konwencjonalna, w każdym razie jak na włoskiego egzotyka z lat 70. XX wieku. Kabina Khamsina została pięknie urządzona zgodnie z najlepszą tradycją Maserati, z piękną, ręcznie szytą, skórzaną tapicerką. Kryzys paliwowy w połączeniu ze sporą ceną katalogową, spowodował, że w pierwszym roku zjechały z linii produkcyjnej tylko 64 samochody. Łącznie przez 8 lat wyprodukowano jedynie 430 egzemplarzy.
Czytaj dalej Maserati Khamsin T-Top 1977 – Monako

Maserati Quattroporte V 2007 – SPRZEDANE

Maserati Quattroporte V to limuzyna, która głęboko czerpie ze sportowego dziedzictwa marki. Pierwsza generacja tego czterodrzwiowego modelu ujrzała światło dzienne już w 1963 roku, a każda kolejna zachwycała zarówno stylem, jak i osiągami. Nie inaczej było w 2004 roku, kiedy po 3-letniej przerwie ukazała się piąta generacja modelu. Jego miękkie linie wykreśliła Pininfarina, zawierając w projekcie charakterystyczny element marki, po 3 skrzela umieszczone na każdym błotniku. Dla odpowiedniego rozkładu masy silnik umieszczono głęboko za przednią osią, a skrzynia biegów wylądowała z tyłu. Za odpowiednią dynamikę zadbała 4,2-litrowa V8-ka generująca 400 KM, moc była przekazywana na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowego automatu Duo Select. Dziś to auto kilkunastoletnie, lecz niezwykle chętnie wybierane przez miłośników aut klasycznych. Oszałamiające brzmienie, niepowtarzalny styl, wspaniała historia marki Maserati. To wszystko warto schować we własnym garażu, szczególnie, jeżeli mowa o pięknym egzemplarzu. Oto gabinetowo zachowana wersja „Sport GT”, charakteryzująca się 20-calowymi alufelgami, zmienionym sterownikiem skrzyni, prawdziwym carbonem zamiast drewna, bardziej sportowym zestrojeniem zawieszenia i wzmocnionymi hamulcami. Mniam!
Czytaj dalej Maserati Quattroporte V 2007 – SPRZEDANE

Zagato Mostro 2016 – Francja

Ani Maserati, ani Zagato naszym wiernym czytelnikom raczej przedstawiać nie trzeba. Bolońska i mediolańska marka współpracowały ze sobą niejednokrotnie. Mostro, stworzone w 2015 roku przez Carrozzeria Zagato, powstało na cześć Maserati 450 S Coupé Zagato Monster. Maserati opracowało serię 450S w połowie lat pięćdziesiątych z myślą o walce z Ferrari i Jaguarami w mistrzostwach świata samochodów sportowych. W roku 1957 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans czas jednego okrążenia po raz pierwszy spadł poniżej czterech minut, a wśród walczących o wygraną maszyn znalazło się osobliwe coupe Maserati. W latach 2000, w tak zwanym okresie „neoklasycyzmu” Zagato, stworzono całą serię konceptów dla marek Aston Martin, Bentley, Ferrari, Maserati, Spyker, Diatto i Alfa Romeo. Zagato Mostro było zdecydowanie jednym z najbardziej sensacyjnych dzieł. Włoski koncept stworzony na cześć włoskiej legendy został zaprezentowany publiczności oczywiście we Włoszech, podczas prestiżowego Concorso d’Eleganza Villa d’Este w 2015 roku. Podobnie jak oryginalny Mostro, koncept zbudowany został do wyścigów, a następnie przekształcony w samochód drogowy. Podwozie nowego Mostro ma konstrukcję z włókna węglowego, uzupełnioną ramą pomocniczą ze stalowych rur. Nadwozie jest wykonane w całości z włókna węglowego. Jednostką napędową Mostro jest 4,2-litrowy silnik Maserati V8 z suchą miską olejową. Szacowana moc około 460 KM dociera do kół dzięki półautomatycznej, sześciobiegowej skrzyni zamontowanej z tyłu pojazdu. Tworząc nowe Mostro, projektanci z Zagato postanowili nie kopiować oryginału, dlatego ostateczny projekt nie jest nostalgiczny. Proporcje Zagato Mostro są podobne do pierwowzoru, Maserati 450 S Coupé Zagato z 1957 roku: długa maska, kompaktowa kabina, zaokrąglony tył. Wykonano tylko pięć egzemplarzy Mostro i wszystkie przydzielone zostały wybranym koneserom Zagato, jeszcze przed rozpoczęciem produkcji. Wystawiony na sprzedaż okaz jest w posiadaniu pierwszego właściciela i przejechał dotąd mniej niż 1000 kilometrów. Samochód nigdy nie został zarejestrowany, choć ma homologację na drogi. „Jedyna w swoim rodzaju okazja” jest zwrotem nieco nadużywanym w świecie samochodów kolekcjonerskich, ale zdecydowanie nie w przypadku tego absolutnie unikatowego Zagato Mostro, które wycenione zostało na 600 – 900 tysięcy euro, czyli ok. 2,6 – 3,8 miliona złotych, a licytowane będzie w oszałamiającym pawilonie Grand Palais w Paryżu już 6 lutego.
Czytaj dalej Zagato Mostro 2016 – Francja

Maserati Ghibli SS 1972 – SPRZEDANE

Maserati Ghibli, tak jak jego bracia Mistral i Khamsin, zostało nazwane od wiatru. Model projektu Giorgetto Giugiaro (pracującego wówczas w Ghia), zaprezentowany został po raz pierwszy w 1966 roku podczas Turin Auto Show. Długi i smukły samochód konkurować miał z Ferrari 275 GTB i Lamborghini 400 GT. W 1970 roku Maserati ulepsza Ghibli i przedstawia odmianę SS o mocy 335 KM z silnik o pojemności 4,9 litra, zasilanego w mieszankę przez dwa gaźniki Weber 42 DCNF. W momencie premiery był to najszybszy samochód, jaki Maserati kiedykolwiek wyprodukowało. Jego maksymalną prędkość szacuje się na ponad 280 km/h. W sumie wyprodukowano jedynie 1170 sztuk Ghibli coupe i 125 wersji Spider. Uważa się, że zaledwie 250 sztuk Ghibli wyjechało z fabryki w specyfikacji SS. Egzemplarz wystawiony na aukcji jest jednym z nich. Okaz o numerze 2372 prezentuje się wspaniale w kombinacji złotego koloru Oro Kelso z czarną skórą Connolly we wnętrzu. Maserati dostarczone jako nowe do Grossman Motor Cars w Nowym Jorku, sprzedane zostało 8 marca 1974, a w rozliczeniu przyjęto Jaguara E-Type V12. Nowy właściciel twierdził, że pierwotnie chciał nabyć Ferrari 365 GTB/4, jednak jazda próbna obydwoma samochodami pozwoliła wyżej ocenić Ghibli. W 2013 roku Ghibli SS zostało wysłane do Włoch w celu przeprowadzenia całkowitej renowacji. Do dziś samochód pozostaje w wyjątkowym stanie. Oprócz kopii oryginalnego rachunku zakupu, okaz posiada imponującą dokumentację. Certyfikaty potwierdzają oryginalne kolory samochodu i zgodność podzespołów mechanicznych. Jeden z najwspanialszych włoskich okazów klasy grand tourer lat 70-tych wylicytowany został w Arizonie za 302 tysiące dolarów, czyli około 1,15 miliona złotych.
Czytaj dalej Maserati Ghibli SS 1972 – SPRZEDANE

Maserati 3500 GTi 1963 – 1300000 PLN – Piotrków Trybunalski

Maserati 3500 GT było pojazdem przełomowym. Konstruowane z myślą o podróżach, a nie wyścigowej realizacji, było pierwszym samochodem marki, którego produkcję nazwać można było seryjną. Opracowywane było w latach 1956-57, równolegle z pełnym zaangażowaniem w Formule 1, które przyniosło firmie tytuł mistrzowski. Jego silnik to jednostka wywodząca się z wyczynowego 250F, którą wyposażono w mokrą miskę olejową. Wiele części zapożyczono od brytyjskich producentów, jak np. dyferencjał Salisbury, hamulce Girling i części zawieszenia Alford & Alder. Piękne nadwozie 2+2 o konstrukcji „superleggera” łączy szkielet konstrukcyjny z rur stalowych o małej średnicy i lekkie, aluminiowe poszycie. To opatentowana metoda legendarnej firmy Carrozzeria Touring z Mediolanu, która wyróżniała wyłącznie samochody sportowe najwyższej klasy. To prawdziwa pierwsza liga, samochód który w niczym nie ustępuje ówczesnym wozom Ferrari. Maserati 3500 GTi wprowadzone zostało w 1961 roku, stając się pierwszym włoskim samochodem produkcyjnym z wtryskiem paliwa. Razem z mechanicznym wtryskiem paliwa Lucas, trafiła tu również 5-stopniowa skrzynia biegów, a chwilę wcześniej – 4 hamulce tarczowe. Prędkość maksymalna? 245 km/h. Na początku lat 60-tych! Jego osiągi do dziś robią ogromne wrażenie, choć najważniejszy jest fakt, że to prawdziwe ucieleśnienie włoskiego dolce vita, piękne i egzotyczne. Tych aut w tym nadwoziu (zarówno w wersji wtryskowej, jak i gaźnikowej) wyprodukowano łącznie mniej niż 2000 sztuk, a tak drobiazgowo odrestaurowany egzemplarz jest ewenementem w skali światowej. Za renowacją samochodu odpowiedzialna jest renomowana polska firma MBL Classics. Tym razem nie była to jednak, jak zazwyczaj, praca wykonana na zlecenie majętnego klienta, a zakup i działanie w ramach własnej inwestycji firmy. Dzięki temu mamy teraz rzadką szansę nabycia tak wyjątkowego egzemplarza.
Czytaj dalej Maserati 3500 GTi 1963 – 1300000 PLN – Piotrków Trybunalski

Maserati A6GCS 1954 – USA

W wojennej zawierusze Ernesto Maserati zabrał się do pracy nad nowym wyścigowym samochodem, wyposażonym w wolnossący, sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2 litrów. Maserati nazwał go A6G, gdzie A, na cześć jego brata, oznaczało Alfieri, a G pochodziło od włoskiego „ghisa” oznaczającego żeliwo, z którego powstał blok silnika. Pomimo sprzedaży firmy rodzinie Orsi w 1937 roku, projekt A6 1500 przetrwał w formie samochodu drogowego A6GCS i torowej maszyny A6GCM. W 1952 roku słynny inżynier Gioacchino Colombo został zatrudniony przez Maserati i miał za zadanie uczynić A6GCS prawdziwym zwycięzcą. W szacie barchett powstały zaledwie 53 egzemplarze. Model odniósł duży sukces w 1953 roku podczas Targa Florio, kończąc wyścig na 2 i 3-cim miejscu, a na drugim w 12h Pescara, a także zwyciężając w kliku innych. Co ważne, A6GCS pozwoliło grupie młodych włoskich kierowców, w tym Luigi Musso, wkroczyć na międzynarodową scenę wyścigową, oferując odskocznię do Formuły 1. Sukces Musso, szczególnie w przypadku A6GCS, był ogromny, ponieważ został on w 1954 roku mistrzem Włoch w klasie International Sports Class. Według zapisów fabrycznych dostarczonych przez byłego inżyniera zakładu i archiwistę fabryki Ermanno Cozza, to Maserati o numerze 2078 ukończone zostało w 1954 roku. Ten 25-ty z 52 zbudowanych Maserati A6GCS zdobył kluczowe punkty dla marki w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych.
Czytaj dalej Maserati A6GCS 1954 – USA