Maserati

Maserati 3500 GT Spider 1962 – SPRZEDANE

Maserati 3500 GT Spider projektu Giovanni Michelotti z turyńskiego Vignale to niezwykle rzadka odmiana kultowego modelu. Wyprodukowano ich zaledwie 242 sztuki, wszystkie z 220 konnym sześciocylindrowym silnikiem, pięciobiegową manualną skrzynią ZF, napędem na tylną oś i wiatrem we włosach. Jazda takim gran tourismo po Alpach to musi być spełnienie marzeń. Ten przepiękny, jasnoniebieski egzemplarz wystawiony będzie na nadchodzącej, paryskiej aukcji. Renowacja oryginalnego i wolnego od rdzy nadwozia samochodu zakończyła się w 2014 roku. Samochód otrzymał nowy materiał dachu i prezentuje się fantastycznie. W układzie paliwowym zmienione zostały gaźniki na trzy Weber’y 42 DCOE, ale jest to dość powszechnie stosowany zabieg ułatwiający eksploatację. Ten przepiękny kabriolet wyceniony został na 750 – 850 tysięcy euro (ok. 3,2 – 3,6 milionów złotych). Sprzedało się za 716 800 euro.
Czytaj dalej

Maserati Bora 4.9 1973 – SPRZEDANE

Maserati Bora to pierwszy model firmy z silnikiem umieszczonym centralnie, który uchodzi zarazem za najbardziej praktyczny supersamochód swojej epoki. Producent przez lata kojarzony był z samochodami wyścigowymi i modelem 3500 GT, którym mocno wszedł na rynek pod koniec lat 50-tych. Kolejna dekada to przejęcie Maserati przez koncern Citroëna, które od 1968 roku zapewniło fundusze i dostęp do nowych technologii. Bora to projekt Giorgetto Giugiaro z Italdesign, napędzany potężnym V8 z Maserati 450S. Bora to również topowe w owym czasie osiągi – prędkość maksymalna 274 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 7 sekund. Bora to także luksus i innowacyjne technologie. Hydropneumatyczny system od Citroën’a sterował nie tylko wentylowanymi hamulcami tarczowymi, lecz również pozwalał zmieniać pozycję reflektorów, fotela kierowcy, a nawet panelu z pedałami, aby jak najlepiej dostosować pozycję za kierownicą. Wystawiony na aukcji okaz jest jednym z 275 egzemplarzy z silnikiem V8 o pojemności 4,9 litra. W 1973 roku dostarczony został do Maserati Automobiles w Los Angeles, wykończony w kolorze czarnym z czerwoną skórą, czyli dokładnie w takiej konfiguracji, jaką posiada do dziś. Bora wyceniona została przez dom aukcyjny na 170 – 200. tys euro (ok. 700 – 900 tys. złotych). Sprzedane za 179 200 euro.
Czytaj dalej

Maserati Spyder 1986 – Warszawa

Maserati Spyder było pierwszym owocem współpracy studio Zagato i marki z trójzębem po ponad 30 latach przerwy. Skrócona płyta podłogowa modelu Biturbo pozwoliła uzyskać zgrabne proporcje przy niewielkich wymiarach zewnętrznych (jedynie 4,04 m długości). Tylny napęd i dwie turbosprężarki w efekcie potrafią tu wręcz dosłownie zrywać czapki z głów. Między 1984 a 1994 roku wyprodukowano jedynie 3076 sztuk otwartej wersji, co pozwala przewidywać rosnącą wartość najlepiej zachowanych modeli. Ten egzemplarz w pięknym jasnoniebieskim kolorze wymaga drobnych prac renowacyjnych i oferowany bedzie przez Ardor Auctions na grudniowej Aukcji Zimowej od ceny wywoławczej 40 tysięcy złotych.
Czytaj dalej

Maserati Ghibli 1993 – ok. 82500 PLN – Holandia

Nazwę Maserati Ghibli użyto w historii trzykrotnie i za każdym razem oznaczała wyjątkowy samochód. W latach 90-tych była to ostatnia ewolucja modelu Biturbo, z podwójnie doładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,8 l lub 2,0 l, jak w prezentowanym egzemplarzu wyprodukowanym na rynek włoski. To ekscytujące połączenie stylu, luksusu i doskonałych osiągów, w tym wydaniu z manualną skrzynią biegów. Uzyskane tu 306 KM oznacza 154 KM z jednego litra pojemności skokowej – wówczas jeden z najlepszych wyników na świecie. W ogłoszeniu pięknie zachowana, jedna z 2220 wyprodukowanych sztuk.
Czytaj dalej

Maserati Indy America 1972 – ok. 534000 PLN – Dania

Maserati Indy America otrzymało swoją nazwę dla uczczenia dwóch zwycięstw w Indianapolis, które miały miejsce w latach 1939-40 i które pozostały jedynymi tytułami zdobytymi w najbardziej kultowym wyścigu Ameryki przez włoską markę. Sam model jest jednak niemniej fascynujący niż historia. Cztery miejsca, genialny, zasilany gaźnikami silnik V8 umieszczony z przodu i napędzający tylne koła oraz przepiękna karoseria stworzona przez Vignale tworzą połączenie, przy którym serca motoryzacyjnych pasjonatów nie mogą bić spokojnie. Prezentowany egzemplarz zachwyca doskonałą kolorystyką, posiada poszukiwany silnik 4,7 l i manualną skrzynię biegów. W odróżnieniu od swojego największego konkurenta z epoki – Ferrari – można je nabyć we wciąż rozsądnej cenie. Zważywszy na niski wolumen produkcji – wszystkich Indy powstało 1104, tych z jednostką 4,7 l – zaledwie 364, to nie tylko wspaniały samochód, lecz również pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej

Maserati Ghibli SS 1971 – SPRZEDANE

Maserati Ghibli swoją nazwę zawdzięczało gorącemu wiatrowi Sahary. Design pracowni Ghia miesza się tu z mechaniką Giulio Alfieri, wykorzystującą najlepsze zdobycze ówczesnej techniki. Szczególnie zdumiewające jest w wersji Ghibli SS, ze swoimi 355 KM i pojemnością 4,9 litra, kipiące mocą, lecz przyjazne dla kierowcy. Produkcja tego wspaniałego modelu zakończyła się 1972 roku z wynikiem 1280 egzemplarzy. Wystawiony na aukcję okaz renowację przeszedł na początku lat 90-tych. Wciąż wygląda znakomicie i posiada „matching numbers”, choć niesamowity kolor nadwozia Rosso Cordoba nie jest oryginalny. Wóz wyceniony został na ok. 220-260 tys. funtów, a sprzedany za 203100 GBP.
Czytaj dalej

Maserati Mistral 4000 Spyder 1968 – UK

Maserati Mistral 4000 Spyder – ostatni z Casa del Tridente (klasycznych, sześciocylindrowych Maserati), jeden ze 120 spyderów, i jeden z 37 egzemplarzy o pojemności 4 litrów. To samochód którym Maserati potrafiło wyczarować aurę egzotyczności i wyjątkowego glamour, która trwa do dzisiaj. Wiatr sportowego Mistral’a niesie za sobą zapach ostatniej rzędowej szóstki twin-spark. Ten przystojny dwumiejscowy samochód posiada manualną pięciobiegową skrzynię, hamulce tarczowe, wtrysk paliwa i klimatyzację, co czyni z niego naprawdę luksusowy i wygodny pocisk. Numer nadwozia przedstawionego samochodu to ‚707’ i pewnie nie zdziwi Was fakt, iż jest to „matching numbers”. Wartość samochodu oceniono na 520 – 580 tys. funtów.
Czytaj dalej

Maserati MC12 2004 – SPRZEDANE

Maserati MC12 2004. Wykorzystując niezwykłą bazę, jaką stanowiło Ferrari Enzo, Maserati stworzyło MC12. Narodziło się ono na fali sukcesów, które włoska marka zaczęła odnosić z początkiem naszego wieku. Zbudowane jedynie w 50 egzemplarzach, jest najbardziej pożądanym modelem nowożytnych czasów. Model o numerze 32, z przebiegiem niższym niż 6 000 km, oryginalnym silnikiem i udokumentowanym serwisem w Motor Service Srl, powinien tym bardziej wzbudzać emocje. Szacowana wartość opiewa na bagatela 1,1 – 1,3 miliona euro. Podczas licytacji uzyskano za nie oszałamiającą kwotę 3 024 000 EUR!
Czytaj dalej

Maserati 3500 GT 1959 – UK

Maserati 3500 GT było dla marki pojazdem przełomowym. Pierwsze skonstruowane z myślą o podróżach, a nie wyścigowej realizacji, okazało się ogromnym sukcesem. Luksusowe GT z nadwoziem typu 2+2 otrzymało piękne nadwozie od Carrozzeria Touring oraz doskonałą mechanikę, wraz ze świetną sześciocylindrową jednostką wywodzącą się wprost z wyczynowego 250F. To prawdziwa pierwsza liga, samochód który niczym poza ceną nie ustępuje ówczesnym wozom Ferrari. To z nadchodzącej aukcji oferowane jest w trakcie procesu renowacji. Do wykończenia pozostały właściwie tylko szczegóły, a prognozowana cena ok. 300 – 460 tys. PLN byłaby prawdziwą okazją.
Czytaj dalej

Maserati MC12 2005 – USA

Maserati MC12 narodziło się na fali sukcesów, które włoska marka zaczeła odnosić z początkiem naszego wieku. To wspaniały w każdym calu supersamochód, stworzony w oparciu o inne arcydzieło spod skrzydeł koncernu Fiat’a, Ferrari Enzo. Zbudowane jedynie w 50 egzemplarzach, jest najbardziej pożądanym modelem nowożytnych czasów. Prezentowany egzemplarz pochodzi od pierwszego właściciela, ma zaledwie 6200 mil przebiegu i jeszcze nigdy nie został zarejestrowany. Wycena tego cacka opiewa na astronomiczne 1,3 – 1,6 mln USD, a wejść w jego posiadanie można na nadchodzącej aukcji RM Sotheby’s w Monterey, Kalifornia.
Czytaj dalej