Archiwum kategorii: Maserati

Maserati A6GCS 1954 – USA

W wojennej zawierusze Ernesto Maserati zabrał się do pracy nad nowym wyścigowym samochodem, wyposażonym w wolnossący, sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2 litrów. Maserati nazwał go A6G, gdzie A, na cześć jego brata, oznaczało Alfieri, a G pochodziło od włoskiego “ghisa” oznaczającego żeliwo, z którego powstał blok silnika. Pomimo sprzedaży firmy rodzinie Orsi w 1937 roku, projekt A6 1500 przetrwał w formie samochodu drogowego A6GCS i torowej maszyny A6GCM. W 1952 roku słynny inżynier Gioacchino Colombo został zatrudniony przez Maserati i miał za zadanie uczynić A6GCS prawdziwym zwycięzcą. W szacie barchett powstały zaledwie 53 egzemplarze. Model odniósł duży sukces w 1953 roku podczas Targa Florio, kończąc wyścig na 2 i 3-cim miejscu, a na drugim w 12h Pescara, a także zwyciężając w kliku innych. Co ważne, A6GCS pozwoliło grupie młodych włoskich kierowców, w tym Luigi Musso, wkroczyć na międzynarodową scenę wyścigową, oferując odskocznię do Formuły 1. Sukces Musso, szczególnie w przypadku A6GCS, był ogromny, ponieważ został on w 1954 roku mistrzem Włoch w klasie International Sports Class. Według zapisów fabrycznych dostarczonych przez byłego inżyniera zakładu i archiwistę fabryki Ermanno Cozza, to Maserati o numerze 2078 ukończone zostało w 1954 roku. Ten 25-ty z 52 zbudowanych Maserati A6GCS zdobył kluczowe punkty dla marki w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych.
Czytaj dalej Maserati A6GCS 1954 – USA

Maserati Ghibli 2.8 GT II 1997 – 125000 PLN – Warszawa

Nazwa Maserati Ghibli pojawiał się w historii marki trzykrotnie, za każdym razem oznaczając samochód o zupełnie innym charakterze, za każdym razem wyjątkowy. Maserati Ghibli II ujrzało światło dzienne w 1992 roku, będąc finalną sześciocylindrową odmianą zrodzonego w erze współpracy z De Tomaso modelu Biturbo. Jego kształty to muskularna odmiana ery kantów, przywodząca na myśl Lancię Deltę HF Integrale Evo. Pod maską podwójnie doładowana V6 o pojemności 2 l (na wewnętrzny, włoski rynek) albo 2,8 l, jak w prezentowanym egzemplarzu. W połączeniu z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów Getrag zastosowano tu tylny dyferencjał wprost z Ferrari 456. Ten egzotyczny model zbudowany został w jedynie 212 sztukach, co czyni z niego prawdziwy egzotyk! Ten co ciekawe nawet nie został nigdy do końca rozpakowany – na boczkach jego drzwi i podłodze wciąż znajduje się fabryczna folia.
Czytaj dalej Maserati Ghibli 2.8 GT II 1997 – 125000 PLN – Warszawa

Maserati Quattroporte 2005 – 92000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Maserati Quattroporte to linia ekskluzywnych aut sportowych, które włoska firma produkuje od 1963 roku. To było pierwsze tak rasowe auto czterodrzwiowe na rynku, doskonale wpisujące się w sportowe dziedzictwo marki. Quattroporte jest także samochodem, w którym słowo “luksus” nabiera zupełnie nowego wymiaru. Przez producenta nazwana limuzyną, która gwarantuje przeżycia zarezerwowane dla dwumiejscowych samochodów sportowych. Prezentowany pojazd został zaprojektowany przez włoskie studio Pininfarina i pochodzi z piątej generacji modelu. Wyposażone jest w silnik V8 o mocy 401 KM i skrzynię biegów Cambiocorsa z łopatkami przy kierownicy. Nadwozie otrzymało ciekawy kolor oklejenia na karoserii oraz hydrografikę imitującą strukturę carbonu we wnętrzu. Jeżeli cenicie osiągi, luksus i lubicie włoski styl, to pozycja obowiązkowa 🙂
Czytaj dalej Maserati Quattroporte 2005 – 92000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Maserati Quattroporte III 1980 – 67000 PLN – Częstochowa

Maserati Quattroporte III debiutowało w 1979 roku, będą limuzyną o sportowym charakterze, przeznaczoną wyłącznie dla wyższych sfer. We włoskim społeczeństwie oznaczało to tyle, że poruszał się nią prezydent i… mafia. Do 1986 roku wyprodukowano ich jedynie 2200 sztuk, a duża część z tej puli została wyeksportowana za Ocean. Stamtąd także sprowadzony został do Polski ten ciekawy srebrny egzemplarz ze wspaniałym, koniakowym wnętrzem. Pod maską skrywa słynny silnik V8 Maserati o pojemności 4,9 l, o odpowiedniej mocy i brzmieniu, od którego można dostać gęsiej skórki.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte III 1980 – 67000 PLN – Częstochowa

Maserati A6G/2000 Zagato 1955 – Włochy

Lata 50-te, w których powstało Maserati A6G/2000, to były wspaniałe czasy. Ludzie kupowali wtedy samochody od wyścigowych zwycięzców, wiedząc że zastosowane w nich rozwiązania techniczne pochodzą wprost z toru. Ręcznie formowane i wykańczane bryły karoserii, wraz ze swoimi mankamentami, miały dla kupujących niepowtarzalny urok i styl manufaktur. Do tworzenia nadwozi do Maserati A6G/54 wybrane zostały 3 firmy: Carrozzeria Allemano z Turynu, która stworzyła 21 egzemplarzy coupe, Frua wyprodukowała 7 sztuk coupe oraz 12 Gran Sport spyder, a 20 egzemplarzy nastawionych na osiągi wyszło z montowni Zagato. W 1954, zaledwie miesiąc po prezentacji Maserati A6G/54 2000 na paryskim salonie samochodowym, pojawia się wyścigowa wersja o nadwoziu berlinetta od Zagato – lżejsza i bardziej aerodynamiczna. Dziś taki wspaniały okaz o numerze 2102, drugi z serii i pierwszy zbudowany z nadwoziem berlinetta, wystawiony został na aukcji. Według opracowania Waltera Bäumera, Maserati A6G/2000 Zagato o numerze 2102 zostało dostarczone do Zagato w grudniu 1954 roku, a ukończone 8 marca 1955 roku. Samochód można łatwo rozpoznać na zdjęciach z epoki dzięki wykończeniu w kolorze czerwonym z czarnymi siedzeniami. Cechami charakterystycznymi są też duży trójząb na grillu, otoczony chromowanymi wykończeniami, pojedyncze zderzaki przednie oraz tylne bez wylotów powietrza, czyli cechy typowe dla pierwszej serii. Maserati obdarzone jest też niesamowitą historią sportową, zaczynając od rajdów i wyścigów we Włoszech, przez rolę samochodu treningowego do Mille Miglia, między innymi dla legendarnej pary Sir Stirling Moss – Denis Jenkinson, aż po sam start w legendarnym wyścigu. Po Mille Miglia samochód powrócił do zakładów Maserati w Modenie na co najmniej rok, gdzie został zmodyfikowany wylotami powietrza w obu błotnikach i odmalowany. Maserati ponownie sprzedane z fabryki w lutym 1959 roku trafiło do Carlo Peroglio z Turynu, który był pierwszym prywatnym właścicielem. Na początku lat 60-tych A6G/2000 trafiło do USA, stamtąd przeszedł na własność obywatela Japonii i trafił do holenderskich dealerów, którzy zamówili jego renowację w Anglii. Tam właśnie uznano karoserię za nie wartą zachodu i stworzono nowe nadwozie, zachowując oryginalny dach. Do obecnego właściciela Maserati A6G/2000 Berlinetta o numerze 2102 trafiło w marcu 1998 roku. Obywatel Niemiec chcąc poprawić stan samochodu wysłał go do specjalisty od Maserati, Herbiego Allemanna ze Szwajcarii. Maserati A6G/2000 Zagato, kwalifikujące się do niezliczonych międzynarodowych wyścigów, w tym Mille Miglia, będzie ekscytującym dodatkiem do każdej kolekcji włoskich samochodów. Przedaukcyjna wycena opiewa na astronomiczną kwotę 3-3,5 milionów euro (ok. 13-15 milionów złotych). Sama aukcja odbędzie się już 25 maja nad jeziorem Como we Włoszech.
Czytaj dalej Maserati A6G/2000 Zagato 1955 – Włochy

Maserati Gransport Spyder 2007 – 276000 PLN – Lublin

Maserati Gransport Spyder uzupełniło ofertę firmy spod znaku trójzęba o model stworzony w duchu klasycznych samochodów klasy GT, stworzonych dla sprawiania frajdy kierowcy. Nazwa nawiązywała wprost do modelu A6G Gran Sport od Carrozzeria Frua z lat 50-tych, a modyfikacje znacząco podkreśliły temperament seryjnego Spyder’a. Wolnossący silnik z suchą miską olejową, dwoma górnymi wałkami rozrządu i systemem zmiennych faz rozrządu wręcz kipi mocą, gwarantując 400 koni mechanicznych. Sześciobiegowa, sterowana hydraulicznie skrzynia biegów Cambiocorsa z łopatkami na kierownicy pozwoliła na przyspieszenie zmiany biegów o 35% względem poprzednika, a wydłużenie ostatniego biegu pozwoliło podnieść prędkość maksymalną do 290 km/h. Wnętrze to prawdziwe morze luksusu, bogato obleczone skórą i carbonem. Ten piękny egzemplarz z Japonii przykuwa uwagę pięknym odcieniem białej perły (Bianco Fuji) i… tylnymi lampami, nawiązującymi do modelu 3200.
Czytaj dalej Maserati Gransport Spyder 2007 – 276000 PLN – Lublin

Maserati MC12 Corsa 2005 – USA

Maserati MC12 to niesamowita rzadkość, zbudowana z myślą o udziale w wyścigowej serii FIA GT. Wykorzystując niezwykłą bazę, jaką stanowiło Ferrari Enzo, Maserati w 2004 i 2005 roku zbudowało jedynie 50 egzemplarzy tego cuda. MC12 zostało zaprezentowane na 74. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2004 roku, wraz z nowym modelem GranSport. Jego ogólne wymiary przypominają samochody z grupy C Le Mans z lat 80., z rozstawem osi Enzo wydłużonym o około 15 cm i ogólną długością powiększoną o ponad 44 cm. Dzięki tym zabiegom samochód uzyskał nie tylko zwiększoną stabilność, ale także dodatkową przestrzeń we wnętrzu, dzięki czemu w wersji drogowej mógł być bardziej komfortowy. Zapożyczony z Enzo, 6-litrowy, 12-cylindrowy silnik wolnossący, rozpędzał MC12 do 330 km/h. W latach 2004-2008, limitowana edycja torowych Maserati MC12 startowała na najbardziej renomowanych światowych torach wyścigowych i zgromadziła 15 zwycięstw, 32 miejsca na podium, dwie wygrane w 24-godzinnym wyścigu na Spa Francorchamps i osiem tytułów, w tym dwa puchary producentów, dwa tytuły dla kierowców, i trzy zespołowe mistrzostwa. W 2006 roku Maserati zdecydowało się na zbudowanie małej serii MC12 tylko do użytku torowego, opracowanej bezpośrednio na podstawie MC12 GT1, która wygrała Mistrzostwa FIA GT 2005. Prezentowane Maserati MC12 Corsa jest jednym z zaledwie 12 wyprodukowanych samochodów. Wykończony przyciągającym wzrok kolorem żółtym lakierem, większość życia spędził w Zjednoczonych Emiratach Arabskich pod czujnym okiem zespołu wyścigowego Maserati. Samochód przez całe swoje życie pokonał zaledwie 2015 km i po niedawnej kosmetycznej renowacji, prezentuje się oszałamiająco. Wewnątrz znajdziemy owinięta zamszem kierownicę z włókna węglowego z cyfrowym ekranem telemetrycznym oraz wyścigowe fotele z włókna węglowego Sparco, doposażone w pięciopunktowe pasy Willan. Ten ultra-rzadki supersamochód wyceniony został na 1,6 – 2 miliony dolarów, czyli w przybliżeniu 6 – 7,5 miliona złotych, a licytowany będzie 8 marca na Florydzie.
Czytaj dalej Maserati MC12 Corsa 2005 – USA

Maserati 3200 GTA 2000 – SPRZEDANE

Maserati 3200 GTA, zwane również jako 3200 GT Automatica, to wersja modelu 3200 GT zaprezentowana w 1999 roku i wyposażona w tradycyjną, 4-przełożeniową, automatyczną skrzynię biegów. Masa samochodu wzrosła jedynie o 30 kg, a osiągi podwójnie doładowanego silnika zostały niezmienione, choć mapę przystosowano do współpracy z automatem. Z zewnątrz to niezmiennie piękne kształty stworzone przez Giugiaro z firmy Italdesign, z najbardziej charakterystycznym elementem w postaci tylnych świateł w kształcie bumerangów. Wnętrze to dzieło Enrico Fumia, a cały samochód doskonale łączy cechy samochodu luksusowego i sportowego, przygotowanego do jazdy na długie dystanse.
Czytaj dalej Maserati 3200 GTA 2000 – SPRZEDANE

Maserati A6GCS 1953 – Francja

Maserati A6GCS z nadwoziem Celestino Fiandri wiodło żywot jak typowa włoska wyścigówka w Stanach Zjednoczonych. Kilka kolizji, kilka pucharów, silnik zamieniony kolejno na dwie amerykańskie V8, okres gdy uzupełnione o przednią szybę z MGB służyło na dojazdy do pracy, wreszcie proces renowacji i powolne przywracanie oryginalnych części. Cała historia jest udokumentowana, co w takich samochodach zdarza się nieczęsto. Co ciekawe, pod maskę trafił tu silnik o numerze 2067, który ma za sobą start w Mille Miglia w 1954 roku. Aby i cały samochód dal radę wystartować w rękach nowego właściciela w historycznej edycji tego rajdu! Jak droga to zabawa? Dom aukcyjny Artcurial zapowiada cenę 3,75-4,5 miliona euro, czyli około 16-19 milionów złotych. Aukcja już 8 lutego w Paryżu.
Czytaj dalej Maserati A6GCS 1953 – Francja

Maserati Quattroporte 1996 – SPRZEDANE

Maserati Quattroporte Seicilindri – w żadnym innym języku nazwy samochodów nie brzmią tak pięknie, jak po włosku. Choć po przetłumaczeniu dowiemy się, że to po prostu Maserati Czterodrzwiowe Sześciocylindrowe, nazwa zdaje się nam poezją, podobnie zresztą jak przepiękne wnętrze tego samochodu. Jest magia, gust i klasa. Marszczona skóra, drewniane panele i kierownica, welurowa podsufitka oraz pięknie stylizowany zegarek Maserati umieszczony w centralnym miejscu deski rozdzielczej – to wszystko wciąż robi świetne wrażenie. Również mocy jest pod dostatkiem, bo silnik w układzie V6 wspomagają tu dwie turbosprężarki.
Czytaj dalej Maserati Quattroporte 1996 – SPRZEDANE