Maserati

Maserati Shamal 1992 – Warszawa

Maserati Shamal to nietuzinkowe auto sportowe, które swoją rzadkością jak i osiągami przyprawia o ciarki wielbicieli motoryzacji. Samochód ten powstawał w latach 1989-96. Jego nadwozie naszkicował Marcello Gandini, prawdziwy mistrz designu, który zasłynął wcześniej projektowaniem takich aut, jak Lamborghini Countach, Bugatti EB110 czy Alfa Romeo Montreal. Jednostka o pojemności 3,2-litra została wyposażona w podwójne doładowanie i generuje moc 326 koni mechanicznych. Maserati Shamal przyspiesza do setki w 5,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 270 km/h. Te osiągi nawet dziś wzbudzają respekt. Jedna z zaledwie 369 zbudowanych sztuk będzie jedną z gwiazd nadchodzącej aukcji Ardor Auctions. Cena wywoławcza: 250000 zł.
Czytaj dalej

Maserati Ghibli SS 4,9 l 1969 – SPRZEDANE

Maserati Ghibli debiutowało na turyńskim Motor Show w 1966 roku, szybko zyskując tytuł „najprzystojniejszego samochodu lat 60-tych”. Projekt nadwozia spod ołówka Giorgetto Giugiaro z Carrozzeria Ghia otrzymał nazwę wywodzącą się od saharyjskiego wiatru, lecz pędzić potrafił prawie dwukrotnie szybciej niż on. 4,9 litrowy silnik ‚SS’ tego ponad 4,5 metrowego Maserati, potrafił rozpędzić go do 160 km/h w mniej niż 16 sekund. To wyginające kark przyspieszenie wynikało z ogromnego momentu obrotowego generowanego przez potężny silnik V8. Ten rywal Ferrari Daytona był warty swojej ceny, zarówno wtedy, jak i dziś. Wystawione na aukcji Ghibli SS przez 25 lat należało do jednego właściciela, oryginalnie wykończone w kolorze Rosso Capannelle ze skórzanym wnętrzem Senape. Po pełnym odrestaurowaniu pięknie prezentuje się w kolorze metalicznym niebieskim z beżowym wnętrzem. Maserati wylicytowane zostało za 174800 euro, czyli 732883 złotych, 21 maja w Belgii.
Czytaj dalej

Maserati Bora 1972 – SPRZEDANE

Bora, czyli rześka bryza wiejąca znad wschodniego wybrzeża Adriatyku, była sensacją salonu w Genewie w 1971 roku. Jej elegancka linia opracowana przez Giorgetto Giugiaro daleki była od ekstrawagancji Lamborghini Countach, brutalności De Tomaso Pantera czy klasycyzmu Ferrari BB. Maserati Bora owocem przejęcia marki przez Citroen’a, który nową gamę samochodów włoskiej marki wzbogacił o zdobycze hydrauliki. Nowoczesność w modelu Bora uwidacznia również konstrukcja nadwozia samochodu, w którym zastosowano dużo sztywniejsze od rurowej ramy unibody. Silnik V8 o pojemności 4,7 l zapewniał godne osiągi – 310 KM pozwalało rozpędzić samochód do 280 km/h. Oferowany na aukcji egzemplarz z przebiegiem zaledwie 80355 km, jest w bardzo dobrym stanie, a renowację przeszedł w 1994 roku. Bora dodatkowo wyposażona jest w alarm, centralny wyłącznik, tracker GPS oraz szyby antywłamaniowe, wyceniona została na 250 – 280 tys. euro, czyli 1 – 1,2 mln złotych, a sprzedana została za 204 000 €.

Czytaj dalej

Maserati A6G/54 1956 – SPRZEDANE

Maserati A6G/54 można uznać za ostatni etap ewolucji wizji braci Maserati. Choć powstało w połowie lat 50-tych, skrywało w sobie rozwiązania z wozów wyścigowych Maserati bazujących na dokonaniach przedwojennych. Składane ręcznie i karosowane wyłącznie u największych mistrzów, napędzane było sześciocylindrową jednostką o pojemności zaledwie 2 litrów, z której uzyskano początkowo 150, a finalnie 160 KM. Zbudowano je w skromnej partii 65 wozów, z nadwoziami Carrozzeria Allemano, Frua i Zagato. Na aukcji wystawiona została jedna z 22 sztuk obdarzonych karoserią Pietro Frua. Jest to okaz wystawowy z Auto Salonu w Turynie z 1956 roku i jednocześnie jedna z zaledwie dwóch sztuk coupe ostatniej serii. Sprzedane w San Francisco, w latach sześćdziesiątych, zgodnie z ówczesną praktyką, otrzymało amerykańską V8-kę, by ponad 10 lat później znów zmienić silnik i skrzynię biegów na organ Maserati 3500 GT. Dopiero w 2007 roku auto doczekało się odpowiedniego traktowania i nie byle jakiej renowacji nadwozia, bo w samym Carrozzeria Auto Sport w Modenie. Pozyskano dla niego prawidłowy silnik dual-cam (numer 2104), który ściągnięto ze Stanów Zjednoczonych, odnaleziono właściwą skrzynię biegów i poszukano zawieszenia we Włoszech. W marcu 2011 roku wspaniałe Maserati otrzymało paszport FIVA. Uważa się, że ten egzemplarz A6G/54 serii III jest jedynym pozostałym przykładem z zamkniętym nadwoziem do Frua. Maserati licytowane było bez ceny minimalnej i finalnie przekroczyło wartość prognozy, osiągając cenę 2,36 mln USD (ok. 9,6 mln PLN).
Czytaj dalej

Maserati 3500 GT Spider 1962 – SPRZEDANE

Maserati 3500 GT Spider projektu Giovanni Michelotti z turyńskiego Vignale to niezwykle rzadka odmiana kultowego modelu. Wyprodukowano ich zaledwie 242 sztuki, wszystkie z 220 konnym sześciocylindrowym silnikiem, pięciobiegową manualną skrzynią ZF, napędem na tylną oś i wiatrem we włosach. Jazda takim gran tourismo po Alpach to musi być spełnienie marzeń. Ten przepiękny, jasnoniebieski egzemplarz wystawiony będzie na nadchodzącej, paryskiej aukcji. Renowacja oryginalnego i wolnego od rdzy nadwozia samochodu zakończyła się w 2014 roku. Samochód otrzymał nowy materiał dachu i prezentuje się fantastycznie. W układzie paliwowym zmienione zostały gaźniki na trzy Weber’y 42 DCOE, ale jest to dość powszechnie stosowany zabieg ułatwiający eksploatację. Ten przepiękny kabriolet wyceniony został na 750 – 850 tysięcy euro (ok. 3,2 – 3,6 milionów złotych). Sprzedało się za 716 800 euro.
Czytaj dalej

Maserati Bora 4.9 1973 – SPRZEDANE

Maserati Bora to pierwszy model firmy z silnikiem umieszczonym centralnie, który uchodzi zarazem za najbardziej praktyczny supersamochód swojej epoki. Producent przez lata kojarzony był z samochodami wyścigowymi i modelem 3500 GT, którym mocno wszedł na rynek pod koniec lat 50-tych. Kolejna dekada to przejęcie Maserati przez koncern Citroëna, które od 1968 roku zapewniło fundusze i dostęp do nowych technologii. Bora to projekt Giorgetto Giugiaro z Italdesign, napędzany potężnym V8 z Maserati 450S. Bora to również topowe w owym czasie osiągi – prędkość maksymalna 274 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 7 sekund. Bora to także luksus i innowacyjne technologie. Hydropneumatyczny system od Citroën’a sterował nie tylko wentylowanymi hamulcami tarczowymi, lecz również pozwalał zmieniać pozycję reflektorów, fotela kierowcy, a nawet panelu z pedałami, aby jak najlepiej dostosować pozycję za kierownicą. Wystawiony na aukcji okaz jest jednym z 275 egzemplarzy z silnikiem V8 o pojemności 4,9 litra. W 1973 roku dostarczony został do Maserati Automobiles w Los Angeles, wykończony w kolorze czarnym z czerwoną skórą, czyli dokładnie w takiej konfiguracji, jaką posiada do dziś. Bora wyceniona została przez dom aukcyjny na 170 – 200. tys euro (ok. 700 – 900 tys. złotych). Sprzedane za 179 200 euro.
Czytaj dalej

Maserati Ghibli 1993 – ok. 82500 PLN – Holandia

Nazwę Maserati Ghibli użyto w historii trzykrotnie i za każdym razem oznaczała wyjątkowy samochód. W latach 90-tych była to ostatnia ewolucja modelu Biturbo, z podwójnie doładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,8 l lub 2,0 l, jak w prezentowanym egzemplarzu wyprodukowanym na rynek włoski. To ekscytujące połączenie stylu, luksusu i doskonałych osiągów, w tym wydaniu z manualną skrzynią biegów. Uzyskane tu 306 KM oznacza 154 KM z jednego litra pojemności skokowej – wówczas jeden z najlepszych wyników na świecie. W ogłoszeniu pięknie zachowana, jedna z 2220 wyprodukowanych sztuk.
Czytaj dalej

Maserati Indy America 1972 – ok. 534000 PLN – Dania

Maserati Indy America otrzymało swoją nazwę dla uczczenia dwóch zwycięstw w Indianapolis, które miały miejsce w latach 1939-40 i które pozostały jedynymi tytułami zdobytymi w najbardziej kultowym wyścigu Ameryki przez włoską markę. Sam model jest jednak niemniej fascynujący niż historia. Cztery miejsca, genialny, zasilany gaźnikami silnik V8 umieszczony z przodu i napędzający tylne koła oraz przepiękna karoseria stworzona przez Vignale tworzą połączenie, przy którym serca motoryzacyjnych pasjonatów nie mogą bić spokojnie. Prezentowany egzemplarz zachwyca doskonałą kolorystyką, posiada poszukiwany silnik 4,7 l i manualną skrzynię biegów. W odróżnieniu od swojego największego konkurenta z epoki – Ferrari – można je nabyć we wciąż rozsądnej cenie. Zważywszy na niski wolumen produkcji – wszystkich Indy powstało 1104, tych z jednostką 4,7 l – zaledwie 364, to nie tylko wspaniały samochód, lecz również pewna lokata kapitału.
Czytaj dalej

Maserati Ghibli SS 1971 – SPRZEDANE

Maserati Ghibli swoją nazwę zawdzięczało gorącemu wiatrowi Sahary. Design pracowni Ghia miesza się tu z mechaniką Giulio Alfieri, wykorzystującą najlepsze zdobycze ówczesnej techniki. Szczególnie zdumiewające jest w wersji Ghibli SS, ze swoimi 355 KM i pojemnością 4,9 litra, kipiące mocą, lecz przyjazne dla kierowcy. Produkcja tego wspaniałego modelu zakończyła się 1972 roku z wynikiem 1280 egzemplarzy. Wystawiony na aukcję okaz renowację przeszedł na początku lat 90-tych. Wciąż wygląda znakomicie i posiada „matching numbers”, choć niesamowity kolor nadwozia Rosso Cordoba nie jest oryginalny. Wóz wyceniony został na ok. 220-260 tys. funtów, a sprzedany za 203100 GBP.
Czytaj dalej

Maserati Mistral 4000 Spyder 1968 – UK

Maserati Mistral 4000 Spyder – ostatni z Casa del Tridente (klasycznych, sześciocylindrowych Maserati), jeden ze 120 spyderów, i jeden z 37 egzemplarzy o pojemności 4 litrów. To samochód którym Maserati potrafiło wyczarować aurę egzotyczności i wyjątkowego glamour, która trwa do dzisiaj. Wiatr sportowego Mistral’a niesie za sobą zapach ostatniej rzędowej szóstki twin-spark. Ten przystojny dwumiejscowy samochód posiada manualną pięciobiegową skrzynię, hamulce tarczowe, wtrysk paliwa i klimatyzację, co czyni z niego naprawdę luksusowy i wygodny pocisk. Numer nadwozia przedstawionego samochodu to ‚707’ i pewnie nie zdziwi Was fakt, iż jest to „matching numbers”. Wartość samochodu oceniono na 520 – 580 tys. funtów.
Czytaj dalej