Maserati

Maserati Khamsin 1979 – Niemcy

Maserati Khamsin, które swój debiut zaliczyło w 1972 roku w Turynie, to finalny model marki stworzony pod kontrolą Citroëna. Stylizowane i konstruowane przez Bertone, wyposażone zostało w nadwozie w stylu hatchback 2+2, napędzane silnikiem umieszczonym z przodu pojazdu. Khamsin poszczycić się może niemal idealnym rozkładem masy, co ułatwiło kontrolę nad nim w pobliżu granicy przyczepności. Zaawansowana hydrauliczna technologia Citroëna znalazła tutaj zastosowanie zarówno w układzie hamulcowym, jak i kierowniczym. 4,9 litrowe V8 o mocy ponad 320 KM, przekazując swoją siłę na koła poprzez pięciobiegową skrzynię ZF lub trzybiegową automatyczną od Borg-Warner, rozpędzało Maserati do 240 km/h. Pomimo, że mniej egzotyczny niż Bora, Khamsin był najdroższym projektem Maserati i mógł spokojnie aspirować do tytułu topowego modelu włoskiej marki. Dzięki umiejscowieniu silnika w przedniej części pojazdu, Khamsin oferował większą praktyczność, zapewniając przestronniejsze i bardziej komfortowe wnętrze oraz większą przestrzeń bagażową. Jeden z 430 egzemplarzy tego ekskluzywnego grand tourera, wyposażony w manualną skrzynię biegów, wystawiony został na aukcji. Z oryginalnym wnętrzem w kolorze tytoniu oraz certyfikatem Maserati Classiche wyceniony został na 160 – 180 tys. euro, czyli około 681 – 766 tys. złotych.
Czytaj dalej

Maserati Quattroporte IV 1996 – 32900 PLN – Wodzisław Śląski

Maserati Quattroporte czwartej generacji to projekt Marcello Gandiniego, odpowiedzialnego za wiele włoskich wspaniałości, począwszy od Ferrari Dino, przez Alfę Romeo Montreal do Lamborghini Countach i Lancii Stratos. Tu projekt stonowany, aerodynamiczny, doprawiony odrobiną ekstrawagancji w postaci nieregularnej linii tylnego nadkola, będącej swoistym podpisem stylisty. W ciemnym lakierze i z jasnym wnętrzem uszytym z wysokogatunkowej skóry prezentuje się wyśmienicie. To doskonała propozycja dla miłośników niebanalnej motoryzacji i włoskiego stylu.
Czytaj dalej

Maserati Merak 1974 – Holandia

Maserati Merak to nieco bardziej przystępna wersja i skromniejsza odmiana mającego wysokie osiągi i silnik wyższej klasy modelu Bora. Był produkowany między 1972 a 1983 r., kiedy Maserati należało jeszcze do Citroena. Zachował elegancką sylwetkę, lecz wzbogacił się o dwa dodatkowe miejsca wykrojone po zastosowaniu mniejszego silnika, czego jego brat Bora mógł mu tylko pozazdrościć. Najbardziej znaczącym elementem, który wyróżniał go na tle jego poprzednika, była jednoramienna kierownica i deska rozdzielcza, którą można było znaleźć również w Citroenie SM. Charakteryzowała się ona owalnymi tablicami z metalowymi wykończeniami. Wyprodukowano jedynie 630 egzemplarzy tego modelu, co czyni z niego prawdziwy samochód kolekcjonerski.

Czytaj dalej

Maserati Shamal 1992 – Warszawa

Maserati Shamal to nietuzinkowe auto sportowe, które swoją rzadkością jak i osiągami przyprawia o ciarki wielbicieli motoryzacji. Samochód ten powstawał w latach 1989-96. Jego nadwozie naszkicował Marcello Gandini, prawdziwy mistrz designu, który zasłynął wcześniej projektowaniem takich aut, jak Lamborghini Countach, Bugatti EB110 czy Alfa Romeo Montreal. Jednostka o pojemności 3,2-litra została wyposażona w podwójne doładowanie i generuje moc 326 koni mechanicznych. Maserati Shamal przyspiesza do setki w 5,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 270 km/h. Te osiągi nawet dziś wzbudzają respekt. Jedna z zaledwie 369 zbudowanych sztuk będzie jedną z gwiazd nadchodzącej aukcji Ardor Auctions. Cena wywoławcza: 250000 zł.
Czytaj dalej

Maserati Ghibli SS 4,9 l 1969 – SPRZEDANE

Maserati Ghibli debiutowało na turyńskim Motor Show w 1966 roku, szybko zyskując tytuł „najprzystojniejszego samochodu lat 60-tych”. Projekt nadwozia spod ołówka Giorgetto Giugiaro z Carrozzeria Ghia otrzymał nazwę wywodzącą się od saharyjskiego wiatru, lecz pędzić potrafił prawie dwukrotnie szybciej niż on. 4,9 litrowy silnik ‚SS’ tego ponad 4,5 metrowego Maserati, potrafił rozpędzić go do 160 km/h w mniej niż 16 sekund. To wyginające kark przyspieszenie wynikało z ogromnego momentu obrotowego generowanego przez potężny silnik V8. Ten rywal Ferrari Daytona był warty swojej ceny, zarówno wtedy, jak i dziś. Wystawione na aukcji Ghibli SS przez 25 lat należało do jednego właściciela, oryginalnie wykończone w kolorze Rosso Capannelle ze skórzanym wnętrzem Senape. Po pełnym odrestaurowaniu pięknie prezentuje się w kolorze metalicznym niebieskim z beżowym wnętrzem. Maserati wylicytowane zostało za 174800 euro, czyli 732883 złotych, 21 maja w Belgii.
Czytaj dalej

Maserati Bora 1972 – SPRZEDANE

Bora, czyli rześka bryza wiejąca znad wschodniego wybrzeża Adriatyku, była sensacją salonu w Genewie w 1971 roku. Jej elegancka linia opracowana przez Giorgetto Giugiaro daleki była od ekstrawagancji Lamborghini Countach, brutalności De Tomaso Pantera czy klasycyzmu Ferrari BB. Maserati Bora owocem przejęcia marki przez Citroen’a, który nową gamę samochodów włoskiej marki wzbogacił o zdobycze hydrauliki. Nowoczesność w modelu Bora uwidacznia również konstrukcja nadwozia samochodu, w którym zastosowano dużo sztywniejsze od rurowej ramy unibody. Silnik V8 o pojemności 4,7 l zapewniał godne osiągi – 310 KM pozwalało rozpędzić samochód do 280 km/h. Oferowany na aukcji egzemplarz z przebiegiem zaledwie 80355 km, jest w bardzo dobrym stanie, a renowację przeszedł w 1994 roku. Bora dodatkowo wyposażona jest w alarm, centralny wyłącznik, tracker GPS oraz szyby antywłamaniowe, wyceniona została na 250 – 280 tys. euro, czyli 1 – 1,2 mln złotych, a sprzedana została za 204 000 €.

Czytaj dalej

Maserati A6G/54 1956 – SPRZEDANE

Maserati A6G/54 można uznać za ostatni etap ewolucji wizji braci Maserati. Choć powstało w połowie lat 50-tych, skrywało w sobie rozwiązania z wozów wyścigowych Maserati bazujących na dokonaniach przedwojennych. Składane ręcznie i karosowane wyłącznie u największych mistrzów, napędzane było sześciocylindrową jednostką o pojemności zaledwie 2 litrów, z której uzyskano początkowo 150, a finalnie 160 KM. Zbudowano je w skromnej partii 65 wozów, z nadwoziami Carrozzeria Allemano, Frua i Zagato. Na aukcji wystawiona została jedna z 22 sztuk obdarzonych karoserią Pietro Frua. Jest to okaz wystawowy z Auto Salonu w Turynie z 1956 roku i jednocześnie jedna z zaledwie dwóch sztuk coupe ostatniej serii. Sprzedane w San Francisco, w latach sześćdziesiątych, zgodnie z ówczesną praktyką, otrzymało amerykańską V8-kę, by ponad 10 lat później znów zmienić silnik i skrzynię biegów na organ Maserati 3500 GT. Dopiero w 2007 roku auto doczekało się odpowiedniego traktowania i nie byle jakiej renowacji nadwozia, bo w samym Carrozzeria Auto Sport w Modenie. Pozyskano dla niego prawidłowy silnik dual-cam (numer 2104), który ściągnięto ze Stanów Zjednoczonych, odnaleziono właściwą skrzynię biegów i poszukano zawieszenia we Włoszech. W marcu 2011 roku wspaniałe Maserati otrzymało paszport FIVA. Uważa się, że ten egzemplarz A6G/54 serii III jest jedynym pozostałym przykładem z zamkniętym nadwoziem do Frua. Maserati licytowane było bez ceny minimalnej i finalnie przekroczyło wartość prognozy, osiągając cenę 2,36 mln USD (ok. 9,6 mln PLN).
Czytaj dalej

Maserati 3500 GT Spider 1962 – SPRZEDANE

Maserati 3500 GT Spider projektu Giovanni Michelotti z turyńskiego Vignale to niezwykle rzadka odmiana kultowego modelu. Wyprodukowano ich zaledwie 242 sztuki, wszystkie z 220 konnym sześciocylindrowym silnikiem, pięciobiegową manualną skrzynią ZF, napędem na tylną oś i wiatrem we włosach. Jazda takim gran tourismo po Alpach to musi być spełnienie marzeń. Ten przepiękny, jasnoniebieski egzemplarz wystawiony będzie na nadchodzącej, paryskiej aukcji. Renowacja oryginalnego i wolnego od rdzy nadwozia samochodu zakończyła się w 2014 roku. Samochód otrzymał nowy materiał dachu i prezentuje się fantastycznie. W układzie paliwowym zmienione zostały gaźniki na trzy Weber’y 42 DCOE, ale jest to dość powszechnie stosowany zabieg ułatwiający eksploatację. Ten przepiękny kabriolet wyceniony został na 750 – 850 tysięcy euro (ok. 3,2 – 3,6 milionów złotych). Sprzedało się za 716 800 euro.
Czytaj dalej

Maserati Bora 4.9 1973 – SPRZEDANE

Maserati Bora to pierwszy model firmy z silnikiem umieszczonym centralnie, który uchodzi zarazem za najbardziej praktyczny supersamochód swojej epoki. Producent przez lata kojarzony był z samochodami wyścigowymi i modelem 3500 GT, którym mocno wszedł na rynek pod koniec lat 50-tych. Kolejna dekada to przejęcie Maserati przez koncern Citroëna, które od 1968 roku zapewniło fundusze i dostęp do nowych technologii. Bora to projekt Giorgetto Giugiaro z Italdesign, napędzany potężnym V8 z Maserati 450S. Bora to również topowe w owym czasie osiągi – prędkość maksymalna 274 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 7 sekund. Bora to także luksus i innowacyjne technologie. Hydropneumatyczny system od Citroën’a sterował nie tylko wentylowanymi hamulcami tarczowymi, lecz również pozwalał zmieniać pozycję reflektorów, fotela kierowcy, a nawet panelu z pedałami, aby jak najlepiej dostosować pozycję za kierownicą. Wystawiony na aukcji okaz jest jednym z 275 egzemplarzy z silnikiem V8 o pojemności 4,9 litra. W 1973 roku dostarczony został do Maserati Automobiles w Los Angeles, wykończony w kolorze czarnym z czerwoną skórą, czyli dokładnie w takiej konfiguracji, jaką posiada do dziś. Bora wyceniona została przez dom aukcyjny na 170 – 200. tys euro (ok. 700 – 900 tys. złotych). Sprzedane za 179 200 euro.
Czytaj dalej

Maserati Ghibli 1993 – ok. 82500 PLN – Holandia

Nazwę Maserati Ghibli użyto w historii trzykrotnie i za każdym razem oznaczała wyjątkowy samochód. W latach 90-tych była to ostatnia ewolucja modelu Biturbo, z podwójnie doładowanym silnikiem V6 o pojemności 2,8 l lub 2,0 l, jak w prezentowanym egzemplarzu wyprodukowanym na rynek włoski. To ekscytujące połączenie stylu, luksusu i doskonałych osiągów, w tym wydaniu z manualną skrzynią biegów. Uzyskane tu 306 KM oznacza 154 KM z jednego litra pojemności skokowej – wówczas jeden z najlepszych wyników na świecie. W ogłoszeniu pięknie zachowana, jedna z 2220 wyprodukowanych sztuk.
Czytaj dalej