Archiwum kategorii: Maybach

Maybach 62 V240 2003 – Krapkowice

Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Mercedes postanowił wskrzesić markę, która miała postawić się Rolls-Royce’owi i Bentley’owi. Jednak po prezentacji konceptu nowego Maybacha zbudowanego na bazie modelu W140 podczas Tokyo Motor Show w 1997 roku, świat musiał poczekać jeszcze 5 lat na produkcyjne wersje. Za bazę Maybacha przyjęto Mercedesa generacji W220, dając dwóm modelom wewnętrzne oznaczenie W i V240, jednak całkowicie odrzucając nazwę Mercedes. Maybach 57, czyli W240, mierzył 5,7 metra, a dłuższy 6,2 metrowy brat, został analogicznie nazwany Maybach 62 i oznaczony jako V240. Obydwa samochody otrzymały dedykowane modelowi 5,5-litrowe silniki V12 o kodzie M285, które generowały 550 koni mechanicznych. System nawigacji z rozpoznawaniem głosu, klimatyzacja czterostrefowa, DVD dla tylnych siedzeń, filtr powietrza wewnętrznego, wszystkie siedzenia z masażem, 21-głośnikowy system nagłośnienia Bose premium, to tylko czubek góry lodowej konfiguracji. Nie dziwi więc, że ceny tych ultraluksusowych bliźniąt dwujajowych oscylowały wokół pół miliona euro. Samochód z ogłoszenia to zamówiony do Japonii dwukolorowy na zewnątrz Maybach 62, obity skórą po sam dach wnętrza. Posiada nawet ściankę działową, pozwalającą całkowicie odizolować przestrzeń pasażerską. Jeżeli więc szukasz statku do szybkiego przemieszczania się w czasie i przestrzeni, w totalnym luksusie i z własnym szoferem, nic lepszego nie znajdziesz.
Czytaj dalej Maybach 62 V240 2003 – Krapkowice

Maybach 57 2004 – SPRZEDANY

Maybach powstał dla świata pięknych i bogatych. Przywrócona w 2002 roku przez koncern Daimler marka nawiązywała do legendarnych samochodów przedwojennych. Była to bezpośrednia odpowiedź na nowe otwarcie marek Rolls Royce i Bentley, pod zarządami niemieckich właścicieli. Maybach z miejsca uznany został za najbardziej luksusową markę na świecie. Maybach 57 w swojej nazwie zdradza swoją długość – to 5,7 m, czyli wersja krótsza, w założeniu przeznaczona do prowadzenia przez właściciela, a nie szofera. Pod maską ma n tu do dyspozycji jednostkę V12 wzmocnioną dwiema turbosprężarkami. 5,5 l, 551 koni mechanicznych, osiągi absolutnie wystarczające, a nade wszystko jakość, która nie miała dotąd precedensu. Ten egzemplarz ma elegancki, dwukolorowy lakier, nikły przebieg i stan, który śmiało można określić mianem – jak nowy.
Czytaj dalej Maybach 57 2004 – SPRZEDANY

Maybach DS-8 Zeppelin Cabriolet 1933 – Dania

Maybach DS-8 Zeppelin Cabriolet to jeden z najbardziej luksusowych i nowoczesnych samochodów przedwojennych. Wyposażony w rzadki i potężny 12-cylindrowy silnik, gwarantował 200 KM i osiągi jakich nie spodziewalibyśmy się po przeszło 80-letniej konstrukcji. Jego proporcje są absolutnie fantastyczne, choć samochód pozostaje elegancki i powściągliwy. Ten licytowany powstał jako siedmioosobowa limuzyna sprezentowana przez Hitlera maharadży Patiali. Choć prezent przyjęty był ciepło, wraz z wybuchem wojny stał się kłopotliwy i został ukryty. Zarejestrowany dopiero w 1951 roku, do 1967 pełnił role reprezentacyjne. Sprzedany w 1997 roku, już w naszym wieku otrzymał całkowicie nowe nadwozie, wzorowane na oryginalnym projekcie Hermanna Spohn’a, który nigdy nie został wykonany. Aktualnie samochód znajduje się w kolekcji Henrika Frederiksena i wraz z 47 innymi przepięknymi perłami licytowany będzie w najbliższą sobotę, 26 września, w duńskim zamku Lyngsbækgaard. Szacowana wartość Maybach’a: ok. 11-14 milionów PLN.
Czytaj dalej Maybach DS-8 Zeppelin Cabriolet 1933 – Dania