Mazda 626 GT GC 1986 – 59000 PLN – Gdańsk

Mazda 626 GT GC z pewnością nie jest najbardziej ekscytującym samochodem swojego okresu, jednak gładkie linie stworzone przez Giorgetto Giugiaro wciąż mogą się podobać. W zestawieniu ze współczesnymi samochodami ma nadal atuty, z których najczęściej wymienianymi będą wysoki komfort i miękka, gruba, welurowa tapicerka. Po zlicytowaniu kolekcji fabrycznie nowych Mazd ze szwajcarskiego salonu Heinza Macchi, na rynku pojawiają się coraz to nowe egzemplarze. Tym razem w Gdańsku – najwyższa wersja wyposażeniowa GT, z przebiegiem zaledwie 17 km.

MAZDA 626 GT GC HATCHBACK
Rocznik: 1986
Przebieg: 17 km
Pojemność: 1998 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 120 KM

Cena: 59000 PLN

Wyposażenie:
– elektryczne szyby
– elektryczny szyberdach
– elektryczne lusterka
– wspomaganie kierownicy
– tempomat
– spryskiwacze reflektorów
– welurowa (wręcz pluszowa) tapicerka
– podłokietnik
– welurowe wykończenie schowków
– niezależne oświetlenie dla kierowcy jak i pasażera
– sterowanie ustawienia fotela kierowcy w wielu płaszczyznach
– fabrycznie nowe, niemieckie (kultowe) felgi aluminiowe „exip” 15” (produkcja 1988 r.)
– fabrycznie nowe opony 15’’ bridgestone adrenaline (2013r.)
– komplet oryginalnych felg stalowych (z 1986r.)
– komplet nowych, oryginalnych opon bridgestone (z 1986r.) w bdb. stanie
– kołpaki (oryginalne mazda – kupione używane, ale odnowione, wyglądają jak nowe)
– fabrycznie nowe radio markowej niemieckiej firmy „gelhard” z tego okresu (wyprodukowane 1985 r.) + oryginalne pudełko
– wiele elementów fabrycznie obszytych skórą
– podgrzewana tylna szyba
– dywaniki (dobrane na wymiar z logo „MAZDA”)
– oryginalne (fabryczne) chlapacze kół
– fabryczne podświetlenie wszystkich czterech drzwi
– fabryczne podświetlenie podłogi od strony kierowcy oraz schowka pasażera
– fabryczne podświetlenie stacyjki
– fabryczne podświetlenie zamka (od strony kierowcy)
– kolor – brązowy metalic (shelby brown gt)
– pełna dokumentacja pojazdu (niezbędna do ewentualnej rejestracji)

FABRYCZNIE NOWA MAZDA 626 GT GC 2.0i – 120KM z 1986 r. (HATCHBACK – LIFTBACK).
DODATKOWO JEST TO NAJWYŻSZY MODEL MAZDY 626 Z TAMTEGO OKRESU – WERSJA „GT”.

Samochód przeznaczony był na rynek szwajcarski, nigdy nie został sprzedany, przestał 29 lat w idealnych warunkach, więc jest zupełnie jak nowy z salonu.
Jak to możliwe? – Właściciel i dealer aut japońskich Heinz Macchi ukrył przed światem około 90 fabrycznie nowych samochodów.

Jeżeli chodzi o stan mechaniczny pojazdu, to jest on nienaganny. Samochód był regularnie odpalany, choć niejeżdżony, wszystkie elementy zawieszenia są w nim sprawne. Jest to zasługa między innymi zawoskowania, nawet gumowych części zawieszenia, więc mimo tylu lat, nie są one sparciałe ani rozerwane. Brak dostępu światła, wilgoci i tlenu oszczędziły tym elementom „rozkładu”.
Samochód ma na liczniku 17 km, tak to nie pomyłka. Auto nigdy nie zostało sprzedane, więc również niezarejestrowane, potencjalny nabywca może stać się jego pierwszym, prawdziwym właścicielem i zarejestrować go jako zabytek albo schować przed światem na kolejne 30 lat.

W obecnym stanie wartość tego auta cały czas rośnie, jest to spowodowane oczywiście jego prawie „zerowym” przebiegiem i stanem technicznym – salonowym.

Osobiście sam przejechałem tym samochodem 3 km i muszę powiedzieć, że prowadzi się rewelacyjnie. Auto „płynie” cichutko jak fabrycznie nowe, wspomaganie działa idealnie, biegi i sprzęgło również chodzą elegancko.

W aucie zostały wymienione tylko absolutnie niezbędne rzeczy, które dla przyszłego właściciela mogą być bardzo ważne, szczególnie, jeżeli zamierza nim jeździć:
– filtr oleju (oryginalny mazdy)
– olej (oryginalny mazdy 10w40, dobrany w serwisie)
– pasek rozrządu (oryginalny mazdy)
– osłony gumowe drążków kierowniczych
– wszystkie płyny eksploatacyjne
– nowy, oryginalny emblemat „GT” (zakupiony na szwajcarskim ebay’u) – z fabrycznego złuszczył się lakier, więc postanowiłem zadbać nawet o tak mały detal
– nowy, oryginalny emblemat „mazda” (zakupiony w aso) – fabrycznego po prostu brakowało, przepadł gdzieś w Szwajcarii

Auto zostało już w tamtych latach zakonserwowane i zawoskowane antykorozyjnie najwyższej klasy preparatami (masa bitumiczna od spodu jest ciągle elastyczna).

Telefon: +48 603 257 639
Miejscowość: Gdańsk