Mazda MX-5 1990 – REZERWACJA

Jej spojrzenie może odebrać mowę, a zajęcie miejsca za kółkiem sprawi, że każdy poczuje się bogiem. Jest zgrabna, lekka i posłuszna, i lubi harcować. Mazda MX-5 NA zawsze wzbudzała tylko najcieplejsze uczucia. Japońscy konstruktorzy znaleźli przepis, dzięki któremu powtórzyli wszystkie zalety roadsterów brytyjskich i włoskich, nie kopiując ich wad. Dzięki temu niemal każdy mógł poczuć, jak jeździ się czystej krwi samochodem sportowym. Tak kompaktowa, jak to tylko możliwe, z idealnym rozkładem masy, tylnym napędem i w pełni niezależnym zawieszeniem na podwójnych wahaczach i poziomych stabilizatorach, dawała czystą radość z jazdy z wiatrem we włosach przy poziomie niezawodności, który był nieosiągalny dla pierwowzorów z lat 60-tych. W 1989 roku ukazał się samochód, który w genialny sposób kumulował najlepsze cechy gatunku. Prezentowany egzemplarz ma piękny czerwony kolor i po wielu latach spędzonych w garażu, został właśnie przywrócony do eksploatacji. To świetny samochód, który zapewni mnóstwo radości.

Mazda MX-5
Rocznik: 1990
Przebieg: 198300 km
Pojemność: 1598 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 115 KM

Wyposażenie:
– elektryczne szyby,
– wspomaganie,
– radio,
– alufelgi.

Przedmiotem oferty jest przedliftowa Mazda MX-5 NA z 1990 roku w kolorze Classic Red.

Samochód zjechał z taśmy produkcyjnej 10.09.1990 roku.
Został zakupiony 08.01.1991 w salonie „Autohaus Mazda Norbert Kalina” w Gelsenkirchen, który notabene działa do dziś. Po roku zmienił właściciela, u którego spędził kolejne 28 lat (1992 – 2020).

Auto było na bieżąco serwisowane, co potwierdzają dwie książki serwisowe.
Praktycznie wszystkie serwisy miały miejsce w ASO (Mazda Autohaus Schroeder Gmbh w Essen oraz Mazda Autohaus Höh KG również w Essen). W 2012 roku Mazda została zaparkowana w garażu i czas się dla niej zatrzymał.
Spędziła tam 8 kolejnych lat i była odpalana tylko sporadycznie, aby zachować sprawność podzespołów.
Posiadam zdjęcia z owego garażu wykonane tuż przed odbiorem auta.

Jest to egzemplarz zachowany w świetnym stanie blacharskim.
Lewe nadkole oraz próg są nadal oryginalne i nie wymagają poprawek. Prawe nadkole jest również oryginalne, a końcówka progu była naprawiana w przeszłości (ponad 8 lat temu).
Doły drzwi, dolna część błotników przednich, klapa bagażnika nie noszą widocznych oznak korozji. Na uwagę zasługuje również nienaganny stan podwozia – wystarczy zerknąć na załączone zdjęcia.

Wnętrze jest kompletne i bardzo dobrze utrzymane. Elektryczne szyby są sprawne, tak samo radio.
Fotele nie mają przetarć, kierownica MOMO posiada nadal oryginalną zaślepkę z logiem MAZDA.
Wyposażenie bagażnika jest również kompletne. Podszybie, które nagminnie pęka w obu generacjach NA/NB tutaj jest całe.

Dach winylowy jest dalej oryginalny i posiada typowe drobne pęknięcia na zgięciach, ale jest w pełni szczelny.
Lakier jest zachowany w bardzo dobrym stanie, na przestrzeni 31 lat był częściowo odświeżany.
Jest to egzemplarz bezwypadkowy, nigdy nie uczestniczył w kolizji.

Silnik jest w bardzo dobrym stanie, kompresja zmierzona na zimno wykazała zakres 12-12,3 bara na wszystkich cylindrach.
Jest to już jednostka z tzw. 'long nose', czyli z wałem o poprawionej konstrukcji.

Zakres czynności wykonanych po sprowadzeniu:
– lakierowanie zderzaka przedniego,
– zmiana opon z racji wieku,
– czyszczenie i konserwacja wnętrza,
– usunięcie delikatnych wgnieceń metodą PDR,
– odświeżenie lakieru i zabezpieczenie woskiem syntetycznym,
– sprawdzenie drożności kanalików odpływowych,
– impregnacja dachu winylowego.

Ponadto wykonano podstawowy serwis, zmienione zostały następujące części:
– rozrząd,
– tarcze oraz klocki na obu osiach,
– uszczelka pokrywy zaworów oraz oring CAS,
– olej + filtr, filtr powietrza, paski osprzętu, świece i przewody zapłonowe,
– płukanie układu chłodzenia i wymiana płynu.

Samochód ma 31 lat, stąd też znajdą się niedoskonałości:
– lewy boczek drzwi posiada ledwo widoczne 0,5 cm rozdarcie materiału,
– deska rozdzielcza z prawej strony posiada niewielkie uszczerbienie,
– dach winylowy posiada wspomniane wcześniej niewielkie pęknięcia na zgięciach,
– niewielka wgniotka na rancie prawego przedniego błotnika, drobne zaprawki na lakierze.

Samochód jest już zarejestrowany w Polsce, posiada świeży przegląd oraz opłacone OC.