Mazda MX-5 NBFL 2000 – SPRZEDANA

Mechanizm różnicowy typu LSD Torsen (szpera), fabrycznie montowane amortyzatory Bilstein, 6-stopniowa manualna skrzynia biegów i najmocniejsza, 146-konna odmiana silnika 1,8 l. Tak pokrótce wygląda specyfikacja Mazda MX-5 NBFL w poszukiwanej wersji Sportive. Składając to z lekkim i idealnie wyważonym nadwoziem, tylnym napędem i otwartym dachem nad głową składa nam się to obraz idealnego sportowego samochodu z epoki, kiedy nie ilość koni mechanicznych była najważniejsza. O ileż przyjemniejsze jest takie rozwiązanie, niż 500 koni mechanicznych w 2,5 tonowym SUVie wie każdy, kto kiedyś próbował. Są tacy, którzy twierdzą, że do dziś nie wymyślono niczego lepszego niż MX-5 😉 Ten egzemplarz ma ciekawy kolor, skórzane wnętrze z podgrzewanymi fotelami i nie ma korozji, co w przypadku MX-5 przy zakupie powinno być zawsze sprawą kluczową.

Mazda MX-5 NBFL
Rocznik: 2000
Przebieg: 185000 km
Pojemność: 1840 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 146 KM

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka,
– podgrzewane fotele,
– elektrycznie sterowane szyby i lusterka,
– stylebar + windshot,
– światła przeciwmgielne przednie,
– wspomaganie kierownicy,
– ABS

Przedmiotem oferty jest Mazda MX-5 NBFL w wersji Sportive sprowadzona z Niemiec od prywatnego właściciela.
Jest to egzemplarz zachowany w ponadprzeciętnym stanie, z dokumentacją serwisową, użytkowany tylko w okresie wiosenno-letnim.

Pod maską silnik 1.8 146 KM połączony z 6 biegową skrzynią oraz szperą typu TorSen.

NAJISTOTNIEJSZE INFORMACJE:
– data produkcji 20.11.2000 r. / data pierwszej rej. 05.04.2001 r.,
– rzadko spotykany kolor lakieru: Crystal Blue,
– oryginalna powłoka lakiernicza na większości elementów blacharskich,
– praktycznie bez korozji w newralgicznych miejscach generacji,
– nowy dach materiałowy (z górnej półki: dobrej jakości materiał, boczne odprowadzenia wody),
– samochód w Niemczech był zarejestrowany na tablice czasowe 03-10, umożliwiające użytkowanie tylko w okresie marzec-październik,
– mechanizm wysuwania anteny radia jest w pełni sprawny,
– na 16 calowych alufelgach założone są świeże opony,
– dołożony podwójny wydech końcowy.

Poprzedni właściciel przekazał sporą dokumentację serwisową, a także zapiski dotyczące kwot, jakie wydał tankując paliwo, wyliczenia zużycia paliwa na każde 100 km oraz cenę 1 litra benzyny w dniu tankowania.

STAN BLACHARSKI:
W 2012 roku Mazda przeszła naprawę blacharską samych końcówek progów (rachunek na kwotę 950 euro).
Dodatkowo po naprawie progi oraz wewnętrzną stronę błotników przednich zakonserwowano preparatem
firmy Mike Sanders. Naprawa została wykonana profesjonalnie i zgodnie ze sztuką – po 8 latach nadal nie widać oznak korozji.

Ranty tylnych błotników są oryginalne i wolne od korozji (widoczne fabryczne zgrzeiny).

Oryginalna powłoka lakiernicza na wszystkich elementach blacharskich, poza wcześniej wspomnianymi progami oraz zderzakiem przednim, który był lakierowany z racji sporej liczby drobnych odprysków (posiadam stosowne zdjęcia).

Karoseria z racji wieku pojazdu posiada niewielkie mankamenty: dwie ledwo widoczne wgniotki do usunięcia bez lakierowania oraz niewielką zaprawkę lakieru na wewnętrznej stronie klapy bagażnika.

ZAKRES PRACY WYKONANYCH PO SPROWADZENIU DO POLSKI:
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów,
– wymiana oleju + filtra,
– wymiana filtra powietrza,
– wymiana pasków osprzętu,
– wymiana świec oraz przewodów zapłonowych,
– impregnacja skórzanej tapicerki,
– impregnacja dachu + sprawdzenie drożności kanałów odpływowych,
– zabezpieczenie lakieru woskiem syntetycznym,
– lakierowanie zderzaka przedniego z racji odprysków.