Mazda RX-8 2007 – SPRZEDANA

Silnik Wankla to nie był wynalazek Mazdy, lecz z pewnością to właśnie japońska firma włożyła najwięcej sił w dopracowanie tej technologii, konstruując najlepszy silnik z wirującymi tłokami w historii. Rozpoczęło się od modelu Cosmo Sport w 1967 roku, dekadę później firma została jedynym producentem wciąż rozwijającym tę technologię, wprowadzając kolejne ewolucje w modelach RX-7 i finalnie RX-8, który w produkcji dotrwał do 2012 roku. Ponad 2 miliony wyprodukowanych jednostek, zwycięstwo w Le Mans i szereg innych sportowych sukcesów pozwoliły udowodnić, że tłok nie zawsze musi poruszać się “w górę i w dół”. Oczywistymi korzyściami była niższa masa, mniej wibracji i moc 231 koni mechanicznych osiągnięta z pojemności zaledwie 1,3 l, w finalnej odmianie silnika Renesis, którą odnaleźć możemy w prezentowanym egzemplarzu. Mazda RX-8 jest przez wiele osób uznawana za kultowy samochód. Ma ciekawą sylwetkę z interesująco rozwiązanymi dodatkowymi drzwiami, ułatwiającymi dostanie się na tylną kanapę. Główna zaleta to oczywiście czysto sportowa dusza. Niski środek ciężkości, szeroko rozstawione koła, idealny rozkład mas. Sam Jeremy Clarkson w Top Gear zachwycał się fantastycznym prowadzeniem samochodu. Właściciele RXów mogą godzinami opowiadać o tym modelu i nie można się im dziwić – auto jest inne niż wszystkie, ciekawe i nieszablonowe. Ten egzemplarz z minimalnym przebiegiem jest najprawdopodobniej jednym z najciekawszych, jakie można odnaleźć na polskim rynku.

Mazda RX-8
Rocznik: 2007
Przebieg: 59045 km
Pojemność: 1308 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 231 KM

Wyposażenie:
Pełne
ABS
Elektryczne szyby przednie
Poduszka powietrzna kierowcy
Wspomaganie kierownicy
Elektrycznie ustawiane fotele
Kurtyny powietrzne
Podgrzewane przednie siedzenia
Światła przeciwmgielne
Tempomat
CD
Elektrycznie ustawiane lusterka
Poduszka powietrzna pasażera
Alufelgi
ESP (stabilizacja toru jazdy)
MP3
Poduszki boczne przednie
System dźwiękowy BOSE + zintegrowana z radiem zmieniarka na 6 CD
Centralny zamek
Immobilizer
Kontrola trakcji i stabilizacja toru jazdy
Klimatyzacja automatyczna
Podgrzewane lusterka boczne
Poduszki boczne tylne
Tapicerka skórzana
Reflektory ksenonowe

Oto wyjątkowy egzemplarz Mazdy RX-8 w rzadkim połączeniu rasowego czerwonego lakieru Velocity Red Mica z jasnymi tapicerkami skórzanymi, które doskonale się komponują z eleganckimi elementami wykończenia wnętrza piano black. W tym sportowym i eleganckim RX-8 pod maską znajdziemy mocny silnik High Power 231 KM, występujący z manualną skrzynią sześciobiegową. Napęd na tył i rozkład mas 50:50 tylko dodają doskonałych właściwości jezdnych. Całości najlepszych wrażeń dopełnia najbogatsze wyposażenie, zawierające m.in. reflektory ksenonowe oraz dobrej jakości system audio marki BOSE ze zmieniarką na 6 CD.

Samochód pochodzi z pierwszej serii produkowanej od 2003 do 2008 roku. Jest to bardzo poszukiwany, 2007 rok produkcji. Co rzadkie, jego kraj pochodzenia to Polska. Samochód był używany jako kolejne auto w rodzinie, dlatego dziś ma przebieg tylko 59 tys. km. Od początku był garażowany, dzięki czemu nie ma ani grama korozji. Jego doskonały stan wynika także z fabrycznego lakieru na elementach nadwozia. Czego możemy się spodziewać po całym samochodzie, to widać po zdjęciach fotela kierowcy, czyli brak widocznych śladów używania.

Historia samochodu jest pełna od momentu zakupu i nie budzi żadnych pytań czy wątpliwości. Auto było serwisowane bez oszczędzania, z największą dbałością. Ostatnie wykonane w 2019 roku prace dotyczą wymiany cewek, świec i przewodów oraz przeglądu olejowego. Ponadto w 2019 roku zostało wykonane zabezpieczenie antykorozyjne podwozia bezbarwnymi woskami (świetny stan podwozia przed pracami został udokumentowany na licznych zdjęciach). Przy okazji została sprawdzona zbieżność, wyważenie kół, zrobiony serwis klimatyzacji z odgrzybianiem i ozonowaniem, sprawdzone akcje serwisowe, przeprowadzony test akumulatora, zrobione pranie wnętrza wraz z impregnacją i konserwacją foteli profesjonalnymi kosmetykami naturalnymi, usunięte trzy wgniecenia parkingowe na nadwoziu metodą bezinwazyjną. Samochód nie wymaga żadnego wkładu finansowego, jest w świetnej kondycji, ciągle gotowy do używania. Wszystkie elementy eksploatacyjne są na bieżąco przeglądane i nie wymagają reakcji, naprawy czy wymiany. Silnik odpala bez uwag i bez najmniejszego wahania, ciepły czy zimny. Samochód nigdy nie był używany w wyścigach ani rajdach, jest w totalnie seryjnej kompletacji. Właściciel jak najbardziej świadomy specyfiki silnika Wankla i najlepszych wskazań jego używania (wyższe obroty, kontrola stanu oleju, ciągle sprawny układ zapłonowy itd.) Trudno się doszukać słabych punktów tego egzemplarza, a znane mi wymieniam niżej.

Wady samochodu:
– wgniecenie na progu prawym w części tylnej (foto),
– aluminiowe skrzela w błotnikach przednich wymagają odświeżenia (foto),
– felgi noszą nieznaczne ślady zużycia, z pewnością pedantyczny właściciel będzie chciał je odświeżyć (foto),
– przedni zderzak ma parocentymetrowe pęknięcie, które zostało zabezpieczone, trzeba wiedzieć gdzie jest by je zauważyć, ma też zabezpieczone odpryski po kamieniach oraz nieznaczną deformację (foto),
– na desce rozdzielczej na wysokości kierowcy znajduje się nieznaczne zabrudzenie, nie mam pojęcia jak je usunąć (foto),
– niewielkie i niewidoczne pęknięcie lampy tylnej prawej (zabezpieczone) (foto).

Podsumowanie zalet tego RXa:
– pełna historia od początku do teraz,
– pochodzi z polskiego salonu,
– rok produkcji 2008,
– bardzo doinwestowany i zadbany, świetny stan,
– świadomi i dbający właściciele,
– zawsze garażowany w garażu podziemnym,
– zero rdzy,
– fabryczny lakier.