Mazda RX-8 40th Anniversary 2008 – SPRZEDANA

Wersje rzadkie, specjalne i limitowane zawsze są najlepszym wyborem, jeżeli zależy nam na uwadze innych miłośników modelu i rosnącej z czasem wartości kolekcjonerskiej. Mazda RX-8 40th Anniversary to wersja zbudowana z okazji 40-lecia pierwszego sportowego samochodu Mazdy z dwurotorowym silnikiem Wankla, czyli modelu Cosmo 110S. Nawiązując do filigranowego przodka, we wnętrzu zastosowano dwukolorową tapicerkę, wykonaną z połączenia jasnych środków z Alcantary z czarnymi, skórzanymi boczkami. Specjalnie opracowany został również nowy wzór 10-ramiennych, 18 calowych felg. Auta dostępne były w trzech kolorach, a jej specyfikacje delikatnie zróżnicowano, w zależności od docelowych rynków. Co ciekawe, 40th Anniversary mozna było zamówić również w Polsce, i z takim właśnie egzemplarzem mamy do czynienia w tym ogłoszeniu. Samochód z niewielkim przebiegiem, dopieszczny jak to tylko możliwe, czeka na nowego właściciela we Warszawie.

Mazda RX-8 40th Anniversary
Rocznik: 2008
Przebieg: 53763 km
Pojemność: 1308 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 231 KM

W tym roku sprzedaję parę bardzo interesujących samochodów z silnikiem Wankla z prywatnej kolekcji.

Tutaj oferuję wyjątkowy egzemplarz Mazdy RX-8 w rzadkiej i pożądanej limitowanej wersji 40th Anniversary – na 40 rocznicę wprowadzenia Wankla do oferty Mazdy. Wnętrze nawiązuje do Mazdy Cosmo z 1967 roku, z jasnymi tapicerkami skórzanymi, które doskonale komponują się z eleganckimi elementami wykończenia wnętrza piano black. W tym sportowym i eleganckim RX-8 pod maską znajdziemy mocny silnik High Power 231 KM, występujący z manualną skrzynią sześciobiegową. Napęd na tył i rozkład mas 50:50 tylko dodają doskonałych właściwości jezdnych. Całości najlepszych wrażeń dopełnia najbogatsze wyposażenie, zawierające m.in. reflektory ksenonowe oraz dobrej jakości system audio marki BOSE ze zmieniarką na 6 CD, przebudowany na jeszcze lepszą profesjonalną zabudowę car audio z elementami Harmann Kardon. Doskonałą jakość prowadzenia umożliwiają na przedniej osi nowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 – jedne z najlepszych istniejących opon drogowych. Na tylnej osi nowe Dunlop Sport MAXX RT2 – opony premium najwyższej półki.

W tym egzemplarzu znajdziemy nietypowe dla seryjnej RX8, a charakterystyczne dla wersji 40th Anniversary wzmocnienia i usztywnienia konstrukcji nadwozia, podwozia oraz zawieszenia:
1. Poliuretany w zawieszeniu.
2. Amortyzatory Bilstein i wzmocnione sprężyny obniżające.
3. Sanki wypełnione pianką poliuretanową, co wpływa na zwiększony komfort wrażeń dostarczanych kierowcy.
4. Wzmocnione słupki w celu usztywnienia nadwozia.

Ponadto uroku dodają charakterystyczne ozdoby tej wersji:
– wewnątrz eleganckie połączenie czarnej skóry oraz jasnej Alcantary, będące nawiązaniem do wnętrza legendarnej Mazdy Cosmo z 1967 roku;
– lekkie felgi 18 calowe, o wzorze występującym jedynie w tej wersji;
– na błotnikach przednich emblematy „40th Anniversary”,
– z przodu halogeny o szafirowych szkłach,
– wewnątrz auta chromowane obwódki nawiewów oraz zegarów,
– białe tło na gałce zmiany biegów.

Samochód pochodzi z pierwszej serii produkowanej od 2003 do 2008 roku. Jest to najbardziej poszukiwany, 2008 rok produkcji, poprawiony względem początkowych egzemplarzy z początku produkcji. Co rzadkie, jego kraj pochodzenia to Polska. Przede mną miał tylko jednego właściciela. Samochód był używany jako kolejne auto w rodzinie, dlatego dziś ma przebieg tylko 53 tys. km. Od początku był garażowany, dzięki czemu nie boimy się powiedzieć, że nie ma ani grama korozji. Historia samochodu jest udokumentowana od momentu zakupu począwszy od faktury zakupu po dosłownie wszystkie dokumenty potwierdzające nadzwyczajną dbałość właścicieli oraz serwisowanie. Auto było serwisowane bez oszczędzania, przy użyciu tylko najlepszych materiałów. W 2018 roku zostało wykonane zabezpieczenie antykorozyjne podwozia bezbarwnymi woskami (świetny stan podwozia przed pracami został udokumentowany na licznych zdjęciach). Przy okazji została sprawdzona zbieżność, wyważenie kół, zrobiony serwis klimatyzacji z odgrzybianiem i ozonowaniem, sprawdzone akcje serwisowe, przeprowadzony test akumulatora, zrobione pranie wnętrza wraz z impregnacją i konserwacją foteli profesjonalnymi kosmetykami naturalnymi, wykonany pełny auto detailing włącznie z wykończeniem najmocniejszą ochronną ceramiczną powłoką wieloletnią. W 2019 roku natomiast wymieniliśmy na nowy akumulator, dywaniki, rolkę alternatora wraz z paskami, olej w silniku oraz skrzyni biegów, zostały zakupione nowe fartuchy cieplne, pokrywa akumulatora, zmieniony reflektor ksenon, izolator osłony wydechu, uszczelka w skrzyni biegów, płyn hamulcowy oraz zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego, który był fabrycznie wadliwy.

Samochód nie wymaga żadnego wkładu finansowego, jest w świetnej kondycji, gotowy do używania i jest regularnie używany. Wszystkie elementy eksploatacyjne są na bieżąco przeglądane i nie wymagają reakcji, naprawy czy wymiany. Silnik odpala bez uwag i bez najmniejszego wahania, ciepły czy zimny. Samochód nigdy nie był używany w wyścigach ani rajdach, jest w totalnie seryjnej kompletacji. Właściciel jak najbardziej świadomy specyfiki silnika Wankla i najlepszych wskazań jego używania (wyższe obroty, kontrola stanu oleju, ciągle sprawny układ zapłonowy itd.). Trudno się doszukać słabych punktów tego egzemplarza.

Podsumowanie zalet tego RXa:
– pełna historia od początku do teraz,
– pochodzi z polskiego salonu,
– 2008 rok produkcji,
– bardzo doinwestowany i zadbany, świetny stan,
– świadomi i dbający właściciele,
– zawsze garażowany w garażu podziemnym,
– zero rdzy,
– profesjonalna zabudowa car audio skierowana na najlepszą jakość dźwięku.