Mazda RX-8 R3 2010 – SPRZEDANA

Mazda RX-8 R3 to „ostateczna” wersja RX8, zaopatrzona w najbardziej rozwinięte rozwiązania technologiczne. To najwyższe stadium rozwoju, jaki osiągnęła Mazda w seryjnie produkowanych samochodach z silnikiem Wankla. Wersję R3 wyróżnia wiele elementów, a bardziej agresywny wygląd i fotele Recaro to dopiero wstęp. Dodatkowe chłodnice, znacząco poprawiony silnik, większe stabilizatory, lepsza pompa wody, nowa pompa ABS, lepsze przełożenia, inny dyferencjał, inny akumulator, lepszy alternator, lepszy rozrusznik, LEDowe światła z tyłu, limitowane kute felgi 19-calowe i wiele innych modyfikacji w stosunku do wersji RX-8 S1 (2003-2008). To wszystko opakowane w nowoczesne, sztywniejsze nadwozie i sztywniejsze zawieszenie. Renesis w tej specyfikacji oferuje 231 KM osiąganych przy 8200 obr./min. Wrażenia z jazdy są niepowtarzalne, a ilość egzemplarzy w tej specyfikacji i z kierownicą po lewej stronie – bardzo ograniczona.

Mazda RX-8
Rocznik: 2010
Przebieg: 67600 km
Pojemność: 1308 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 231 KM

Tu oferuję moją dumę i radość – europejską wersję R3 Mazdy RX-8. Tak, to oryginalnie egzemplarz z kierownicą po lewej stronie, pochodzący ze Szwajcarii. R3 to „ostateczna” wersja RX8, zaopatrzona w najbardziej rozwinięte rozwiązania technologiczne, jakie Mazda oferowała w RX8. Przez poprzedniego właściciela samochód został obniżony nieznacznie na sprężynach renomowanej firmy HR. Wrażenia z jazdy są niezwykłe, samochód prowadzi się jak najlepszy sportowy bolid, to najsztywniejsze cywilne auto, jakie kiedykolwiek prowadziłem. Jego stabilność jest szokująca, robi olbrzymie wrażenie. Dodając do tego aksamitną i drapieżną pracę silnika Wankla bez wibracji – otrzymujemy samochód ideał. Powiem tylko, że gdybym nie musiał, to w życiu bym tego samochodu nie sprzedawał.

R3 w wersji z kierownicą po lewej stronie było wyprodukowanych bardzo niewiele, co czyni je bardzo pożądanymi i atrakcyjnymi egzemplarzami. Biorąc pod uwagę, że w 2010 zostało wyprodukowanych tylko 2801 egzemplarzy RX8 na cały świat (w 2011 – 1233 szt., w 2012 – 2131 szt.), z czego większość to zwykła wersja, nie R3, oraz większość miała kierownicę po lewej stronie, nasuwa się wniosek, że R3 to też świetna lokata kapitału (czasami pojawiają się R3 na zagranicznych portalach, w cenach zawsze powyżej 20 tys. euro).

Samochód ma niewielki przebieg 67 tys. km, został wyprodukowany w 2010 roku. Poddałem go licznym czynnościom serwisowym bez najmniejszego oszczędzania, więc aktualnie można powiedzieć, że w ostatnim czasie wykonane były liczne wymiany eksploatacyjne:
– oryginalne (OEM) świece,
– OEM cewki,
– OEM przewody,
– OEM filtry,
– OEM akumulator,
– OEM poduszki silnika,
– nowe płyny, dywaniki itd.

Do tego wykonany został serwis klimatyzacji z ozonowaniem wnętrza i odgrzybianiem przewodów powietrznych. Poza tym sprawdziliśmy geometrię i wykonaliśmy bardzo długie listy kontrolne. Poza tym wykonane zostały prace detailingowe mające na celu kosmetyczną poprawę wyglądu. Samochód prezentuje się wyśmienicie.

Wersja R3 to też zupełnie inne zderzaki, boczne spoilery, świetny spoiler na pokrywie tylnej, siedzenia Recaro, zawieszenie Bilstein, doskonały system dźwiękowy BOSE o mocy 300wat, wspomniane kute felgi 19 cali, a na nich opony premium Kumho z 2017 roku.

Ten piękny RX8 jest w pełni sprawny i regularnie używany. Ostatnio przeszedł badanie techniczne z kolejnym zaskoczeniem następnego diagnosty, że są auta używane tak doskonale zachowane i zadbane, zupełnie jak nowe. Samochód nie był jeżdżony zimą (sól), nie ma żadnych wgnieceń ani rdzy. Zawsze jest garażowany. Nigdy nie był jeżdżony na torze ani w próbach sportowych (choć idealnie się do tego nadaje w tej kompletacji).