Archiwum kategorii: Mazda

Mazda RX-8 2007 – 39900 PLN – Warszawa

Silnik Wankla to nie był wynalazek Mazdy, lecz z pewnością to właśnie japońska firma włożyła najwięcej sił w dopracowanie tej technologii, konstruując najlepszy silnik z wirującymi tłokami w historii. Rozpoczęło się od modelu Cosmo Sport w 1967 roku, dekadę później firma została jedynym producentem wciąż rozwijającym tę technologię, wprowadzając kolejne ewolucje w modelach RX-7 i finalnie RX-8, który w produkcji dotrwał do 2012 roku. Ponad 2 miliony wyprodukowanych jednostek, zwycięstwo w Le Mans i szereg innych sportowych sukcesów pozwoliły udowodnić, że tłok nie zawsze musi poruszać się “w górę i w dół”. Oczywistymi korzyściami była niższa masa, mniej wibracji i moc 231 koni mechanicznych osiągnięta z pojemności zaledwie 1,3 l, w finalnej odmianie silnika Renesis, którą odnaleźć możemy w prezentowanym egzemplarzu. Mazda RX-8 jest przez wiele osób uznawana za kultowy samochód. Ma ciekawą sylwetkę z interesująco rozwiązanymi dodatkowymi drzwiami, ułatwiającymi dostanie się na tylną kanapę. Główna zaleta to oczywiście czysto sportowa dusza. Niski środek ciężkości, szeroko rozstawione koła, idealny rozkład mas. Sam Jeremy Clarkson w Top Gear zachwycał się fantastycznym prowadzeniem samochodu. Właściciele RXów mogą godzinami opowiadać o tym modelu i nie można się im dziwić – auto jest inne niż wszystkie, ciekawe i nieszablonowe. Ten egzemplarz z minimalnym przebiegiem jest najprawdopodobniej jednym z najciekawszych, jakie można odnaleźć na polskim rynku.
Czytaj dalej Mazda RX-8 2007 – 39900 PLN – Warszawa

Mazda MX-5 NA 1991 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 NA zawsze wzbudzała tylko najcieplejsze uczucia. Japońscy konstruktorzy znaleźli przepis, dzięki któremu powtórzyli wszystkie zalety roadsterów brytyjskich i włoskich, nie kopiując ich wad. Dzięki temu niemal każdy mógł poczuć, jak jeździ się czystej krwi samochodem sportowym. Tak kompaktowa, jak to tylko możliwe, z idealnym rozkładem masy, tylnym napędem i w pełni niezależnym zawieszeniem na podwójnych wahaczach i poziomych stabilizatorach, dawała czystą radość z jazdy z wiatrem we włosach przy poziomie niezawodności, który był nieosiągalny dla pierwowzorów z lat 60-tych. W 1989 roku ukazał się samochód, który w genialny sposób kumulował najlepsze cechy gatunku. Prezentowany egzemplarz ma fantastyczne zestawienie lakieru “british racing green” i kremowego, skórzanego wnętrza. To edycja specjalna, wydana w 1991 roku. Egzemplarz jest wolny od typowych dla modelu problemów z korozją, co absolutnie warte jest zapłaty ceny wyższej, niż średnia z ogłoszeń. W perspektywie kilku najbliższych lat, na tak zadbanym egzemplarzu nie da się stracić.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NA 1991 – SPRZEDANA

Mazda Xedos 6 1999 – SPRZEDANA

Lexus, Acura, Infinity – to japońskie marki, które narodziły się aby podbić strefę premium. Mazda też miała taki plan
– auta miały się nazywać Amati, i choć planu nigdy nie wdrożono w życie, zdołano opracować i wyprodukować dwa modele, które stylistyką i jakością wykonania wybijały się zdecydowanie ponad przeciętność. Xedos 6 i Xedos 9 – to nazwy, jaki nadano im na europejskich rynkach. Mazda Xedos 6 to według wielu jedna z ładniejszych limuzyn lat 90-tych. Piękne obłe kształty i bardzo smukła sylwetka powodują, że nie brakuje jej sportowego charakteru. Niektórzy twierdzą, że z wyglądu ma coś z Jaguara. Niewątpliwym plusem tego samochodu jest widlasty silnik V6. Jest elastyczny i daje całkiem przyzwoite osiągi w postaci 9,3 s do 100 km/h i prędkości maksymalnej 214 km/h. Na wolniejszych obrotach przyjemnie mruczy, a na wysokich brzmi rewelacyjnie i powoduje szybsze bicie serca. Mazda produkowała ten model od 1992 do 1999 roku. Prezentowany egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji i zachowany jest w bardzo dobrym stanie.

Czytaj dalej Mazda Xedos 6 1999 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 Miracle NB 2000 – SPRZEDANA

Fani zgrabnej Mazdy wiedzą, że limitowana do 2500 sztuk wersja Miracle w idealnym stanie utrzymania to prawdziwy biały kruk. Wersję tą wyróżniała jasna skórzana tapicerka i gustowne dodatki z drewna sygnowane marką Nardi. Miata sprowadzona bezpośrednio od pierwszego właściciela ze znikomym przebiegiem 42 tysięcy kilometrów, w połączeniu z dziewiczym stanem zachowania karoserii, to prawdziwe marzenie. Na dodatek jest to mocniejsza wersja z silnikiem 1,8 l i 6-stopniową skrzynią biegów. Najlepiej. Mazda MX-5 Miracle NB, która daje niesamowitą radość z jazdy, szczególnie po krętych odcinkach, czeka na kolejnego fana, który będzie potrafił zadbać o nią i korzystać ze wszystkich jej zalet.
Czytaj dalej Mazda MX-5 Miracle NB 2000 – SPRZEDANA

Mazda 323 4WD Turbo BF 1986 – 36000 PLN – Starachowice

Mazda 323 4WD Turbo BF to czasy przed epoką WRX i EVO, ale również rajdowe. Kto pamięta małą Mazdę w rajdowej grupie A? 323 4WD została wystawiona przez zespół rajdowy Mazda Europe i stała się znana jako Królowa Śniegu dzięki zwycięstwu w Rajdzie Szwecji. W Polsce to wóz, który zawsze będzie się rajdowym kibicom kojarzył z nieodżałowanym Bublem. Taki właśnie samochód z początku produkcji serii BF, wyposażony w najmocniejszą z dostępnych w cywilnych odmianach turbosprężarek (VJ-14), widzimy w ogłoszeniu. Kiedy uświadomimy sobie, że ma napęd na cztery koła, kubełkowe fotele Recaro, blokadę mechanizmu różnicowego, niską masę i 150 komi mechanicznych, to przestaniemy się dziwić rajdowym konotacjom. To wspaniały przykład samochodu z kategorii “ścigaj się w niedzielę, a w poniedziałek jedź nią do pracy”. Zdrowy okaz po rzetelnym serwisie mechanicznym będzie cieszył nowego właściciela przez niezliczoną ilość zakrętów.
Czytaj dalej Mazda 323 4WD Turbo BF 1986 – 36000 PLN – Starachowice

Mazda 626 Coupe GD 1991 – 15900 PLN – Gryfino

Mazda 626 GD to trzecia generacja kultowego samochodu z Kraju Kwitnącej Wiśni, na rodzimym rynku zwana Mazda Capella. Styl nadwozia GD mocno przypominał poprzednika – GC, w myśl zasady, że skoro coś jest dobre, to po co to zmieniać – tym bardziej, że linię zewnętrzną poprzednika narysował sam Giorgetto Giugiaro. Styliści zaokrąglili karoserię, GD występowała w wersjach nadwozia coupe, sedan, liftback i po raz pierwszy kombi. Mazda 626 Coupe GD szczególnie może spodobać się stylistycznie dzięki poszerzeniom nadkoli, przywołującym te zastosowane w Lancii Delta Integrale czy BMW M3 E30. Samochód jednak aż tak sportowych aspiracji nie miał. Największym silnikiem była jednostka o objętości skokowej 2,2 l z 3 zaworami na cylinder, o mocy 115 KM, którą odnajdziemy pod maską również tego egzemplarza. Mazda 626 zachowana w świetnym i co najważniejsze oryginalnym stanie, bez korozji, to dziś rzecz, którą warto docenić.
Czytaj dalej Mazda 626 Coupe GD 1991 – 15900 PLN – Gryfino

Mazda 626 Coupe GC 1986 – 24000 PLN – Kęty

Mazda 626 Coupe generacji GC nie była stylizowana jako model sportowy, przeznaczony do młodych ludzi, dynamiczny i agresywny. Tak postrzegamy zazwyczaj auta z nadwoziem coupe dzisiaj, lecz wówczas chodziło o wskazanie, że chodzi o wóz klasy wyższej, którego właściciel lubi prowadzić i nie musi się martwić o jak największą wygodę pasażerów tylnej kanapy. Ten trend kształtowali nie bliżej nam nieznani japońscy styliści, lecz włoskie studio stylistyczne z ogólnoświatową renomą, Italdesign Giugiaro. Spokojne i eleganckie linie, duże powierzchnie przeszklone, zintegrowane zderzaki i duże reflektory. Tak w 1982 roku miało wyglądać idealne auto, skrojone pod Europejczyka. I dziś możemy poczuć się w nim świetnie, bo przecież każdy lubi dużo światła w kabinie, welurowa tapicerka jest super, a nowe auta tworzone są pod odbiorców z Chin, a nie Europy. Dobrze zachowany egzemplarz takiej Mazdy z pewnością będzie udanym zakupem.
Czytaj dalej Mazda 626 Coupe GC 1986 – 24000 PLN – Kęty

Mazda 323 BF 1986 – 20000 PLN – Starogard Gdański

GLX w nazwie modelu oznaczało wysoką wersję wyposażenia. Co to oznaczało w tamtych czasach? Welurowa tapicerka, szyberdach i centralny zamek. W miejskim samochodzie? To brzmiało nieźle, a gdy układanki dodano 85-konny silnik 1,6 l, po raz pierwszy wyposażony w układ wtryskowy, w rezultacie powstało auto mogące osiągami konkurować z samochodami uznawanymi ówcześnie za sportowe. Tak, w ofercie było jeszcze turbodoładowane DOHC o tej samej pojemności, które krzesało 140 KM, to działało na wyobraźnię i pozwalało stworzyć realną konkurencję dla europejskich samochodów. Ta Mazda 323 BF została zamówiona w ładnym, niebieskim metaliku i nadwoziu typu sedan. Od nowości była w posiadaniu jednej rodziny, przeszła przez trzy pokolenia, by wylądować ostatecznie w Polsce. Samochód ma jedynie 58 tysięcy kilometrów przebiegu i prezentuje się fantastycznie.
Czytaj dalej Mazda 323 BF 1986 – 20000 PLN – Starogard Gdański

Mazda 626 GD 1991 – SPRZEDANA

Patrząc na współczesne nam modele tej marki, można by rzec wręcz, że to auto z czasów pozbawionych emocji w projektowaniu. Mimo, że oryginalny projekt debiutującej w 1982 roku Mazdy 626 generacji GC to dzieło ręki Giorgetto Giugiaro, kluczem nie była włoska dzikość serca, lecz ponadczasowa ergonomia i użyteczność. Podobnie po liftingu w 1987 roku, nowa Mazda 626 GD utrzymała rozsądny kierunek. Nadwozie przestylizowano, dodając krągłości i zyskując spore podobieństwo w stylistyce do pozostałych japońskich marek z tej epoki. Była na czasie, choć nigdy nie miała być w centrum uwagi. Efektem tego jest samochód bardzo komfortowy i wzorowy pod względem ergonomii, szczególnie praktyczny w pięciodrzwiowym nadwoziu liftback. Po latach urzeka miękkością weluru i stoickim spokojem, jaki gwarantuje podczas spokojnej jazdy. To idealny youngtimer dla tych, dla których ważniejsze od przygód jest bezpieczne dotarcie z miejsca A do miejsca B.
Czytaj dalej Mazda 626 GD 1991 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC 1986 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC czarowała świetną jakością wykonania, wysokim komfortem, nowoczesną sylwetką i wspaniałą welurową tapicerką. W czasach swojej młodości walczyła z utartym schematem, że japońskie samochody to “jednorazówki”. Dziś możemy patrzeć na tamtą opinię z pobłażaniem, wszak ta japońska limuzyna z łatwością przeżyła wiele europejskich samochodów od marek z wieloletnią renomą. Właściwie jej jedyną słabą stroną było przeciętnej jakości zabezpieczenie antykorozyjne, lecz jeżeli mamy przed sobą egzemplarz tak utrzymany, jak ten, można puścić w niepamięć wszelkie obawy i stereotypy. To piękna, bogata wersja GLX ze skrzynią automatyczną, bardzo niskim, oryginalnym przebiegiem i odpowiednio wykonanym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Z dumą nosi żółte blachy i wzbudza podziw na ulicy.
Czytaj dalej Mazda 626 GC 1986 – SPRZEDANA