Mazda

Mazda 929 HC 1989 – 18999 PLN – Wrocław

Mazda 929 HC pochodzi z generacji, którą wielu kierowców wspomina doskonale. Po kilkudziesięciu latach pogoni za Europą i USA, samochody japońskie na przełomie lat 80-tych i 90-tych należały do światowej czołówki pod względem trwałości mechanicznych rozwiązań. Choć marka słynęła z awangardowych rozwiązań (jak stosowanie silników Wankla), tu mamy układ nad wyraz konserwatywny – duża 4-cylindrowa jednostka i napęd na tylne koła. Samochód ma symboliczny przebieg i nie posiada korozji. Ciekawostką jest, że pod tą samą nazwą oferowano równolegle na różnych rynkach dwa nadwozia – w ogłoszeniu to mniejsze, mierzące 469 cm, czyli 24 cm mniej niż dłuższa i szersza wersja hardtop (z drzwiami bez ramek).
Czytaj dalej

Mazda 626 GD 1991 – 12500 PLN – Gliwice

Zdobywanie nowych rynków nigdy nie było proste, jednak Japończycy w latach 80-tych mieli mocne mocne atuty. Przykładowo zaprezentowana w 1982 roku Mazda 626 generacji GC posiadała przedni napęd i ubrana została w nadwozie od renomowanego europejskiego stylisty, Giorgetto Giugiaro. Już 5 lat później zaprezentowano jej następcę, przestylizowany i bardziej aerodynamiczny model generacji GD, taki jak w ogłoszeniu. Sylwetka i mechaniczne rozwiązania były nowoczesne i sprawdzały się świetnie, a wnętrze często przekonywało do siebie klientów już po pierwszej wizycie w salonie. Całe zmontowane było perfekcyjnie i z wysokiej klasy materiałów, a największe wrażenie robiły fotele – miękkie, tapicerowane grubym, przyjemnym w dotyku welurem. Ten egzemplarz wciąż zachowany jest w świetnym stanie.
Czytaj dalej

Mazda 323 1.6i 1987 – 49000 PLN – Pruszków

Fabrycznie nowa Mazda 323 1.6i to propozycja dla tych, którzy tęsknią za japońską motoryzacją lat 80-tych. Ma niemal 30 lat i jeszcze nigdy nie była rejestrowana. Wszystkie te lata spędziła w salonie Heinza Macchi w Szwajcarii, razem z innymi autami z tej kolekcji. Na liczniku widnieje przebieg zaledwie 60 km. Na oparciu jej tylnej kanapy zachowała się nawet fabryczna folia. W tym stanie może stanąć na dowolnej ekspozycji, będąc jej ozdobą.
Czytaj dalej

Mazda MX-5 NA 1990 – SPRZEDANA

Miata, kultowy i kochany przez kierowców japoński roadster, zaprezentowany 10 lutego 1989 roku podczas Chicago Auto Show, wypełnił zapotrzebowanie na stosunkowo tani, otwarty samochód sportowy. Pierwsza Mazda MX-5, oznaczona symbolem Na, była dostępna w Europie od 1990 roku, charakteryzowała się konstrukcją wykonaną ze stali, opatrzoną lekką aluminiową maską. Z silnikiem o pojemności 1,6 l i napędem na tylną oś, osiągała 100 km/h w 7,9 s oraz prędkość maksymalną 210 km/h. Okaz wystawiony na sprzedaż pochodzi właśnie z pierwszej serii. Zarówno poza granicami Polski jak i u nas obdarzony był opieką, dlatego pozostał w świetnej kondycji. Obecny właściciel starał się ulepszyć właściwości pojazdu, stąd szereg dodatków, które jednak można łatwo zastąpić oryginałami oferowanymi wraz z samochodem.
Czytaj dalej

Mazda 626 CB2 Coupe 1981 – 22900 PLN – Morąg

Ma tylny napęd, oldschoolową, sportową sylwetkę, tylko jedną parę drzwi i gustownie zaaranżowane wnętrze. Nie ma logo znanej niemieckiej marki, ale dzięki temu możemy ją kupić w niewygórowanej kwocie, mimo, że to pięknie utrzymany egzemplarz z symbolicznym przebiegiem. Ta Mazda 626 CB2 Coupe może być doskonałym wyborem dla osoby szukającej zadbanego i niespotykanego klasyka. Z pewnością ciężko będzie na jakimkolwiek zlocie spotkać drugi taki samochód.
Czytaj dalej

Mazda 626 1979 – 79000 PLN – Pruszków

Mazda 626 to hit przełomu lat 70. i 80. dwudziestego wieku, w kraju swojego pochodzenia noszący nazwę Mazda Capella. Jest to dobrze zbalansowany, wysokiej jakości samochód rodzinny dla rynku światowego, cechujący się niebywałą jak na tamte czasy wydajnością aerodynamiczną. Prezentowany okaz to trzecia generacja Capelli, zwana w Europie jako Mazda 626. To właśnie ten model otworzył drogę marce do globalnej ekspansji i znacząco zwiększył świadomość marki. Zachowana w oryginalnym, fabrycznym stanie Mazda, przeniesie każdego użytkownika do czasów, kiedy była nowością. Wspaniała kolorystyka przyciąga wzrok, a idealne wręcz wnętrze oraz lakier samochodu zachwyci każdego oglądającego.
Czytaj dalej

Mazda RX-7 1986 – 35000 PLN – Warszawa

Mazda RX-7 jest smukła, filigranowa i należy do najciekawszych auto sportowych epoki lat 70-tych. Pod maską skrywa swoją największą ciekawostkę, dwurotorowy silnik Wankla, jednostkę pełną temperamentu mimo niewielkich rozmiarów i masy. Prezentowany egzemplarz pochodzi z samego końca produkcji pierwszej generacji, zachowany jest w doskonałym stanie. Jej brązowe wnętrze wygląda fantastycznie, zachęcając do zajęcia miejsca w wygodnych fotelach, posłuchania nietypowego śpiewu silnika i… klimatycznego zestawu HiFi, wyglądającego jak miniaturowa wieża z equalizerem.
Czytaj dalej

Mazda 323 BD 1983 – 16900 PLN – Zamość

Oferowana od 1980 roku Mazda 323 generacji BD była pierwszym przednionapędowym, kompaktowym samochodem marki. To wówczas również, stosownie do aktualnej mody, w ofercie tego modelu po raz pierwszy pojawił się sedan. Trzybryłowe nadwozie kojarzyło się wówczas z droższymi limuzynami i spotykane było m.in. w takich autach, jak Saab 99, BMW 2002 czy Alfa Romeo Giulia/Alfetta. Japońska alternatywa przekonywała do siebie bardzo dobrą jakością wykonania, przyjemnymi materiałami wykończenia wnętrza i trwałymi jednostkami napędowymi. Słabszym punktem była jej blacharka, lecz jak widać zdarzają się czasami egzemplarze, które skutecznie oparły się próbie czasu. Ta ma jedynie 49 tysięcy kilometrów przebiegu i wciąż oryginalny lakier.
Czytaj dalej

Mazda 626 1979 – 79000 PLN – Pruszków

Miała tylny napęd, dwie pary drzwi i smukłą sylwetkę limuzyny. W jej stylistyce dało się jeszcze odczytać echa klasycznych amerykańskich wzorców, które Japończycy interpretowali na swoją modłę, zmniejszając i dostosowując do japońskich i europejskich warunków. Mazda 626 generacji CB była trwała, dobrze wykonana i skutecznie konkurowała na nowych dla siebie rynkach. Zastępowała model 616, będąc ostatnią tylnonapędówką Mazdy w tej klasie. Ten egzemplarz zachował wciąż fabryczną prezencję. Nigdy nie był eksploatowany, a jej przebieg dziś to zaledwie 149 kilometrów. Połączenie złotej kolorystyki lakieru i brązowego wnętrza idealnie wpisuje się w ówczesną modę, która z wielką siłą powraca również dziś.
Czytaj dalej

Mazda 323 LX 1.3 1986 – 49000 PLN – Pruszków

Fabrycznie nowa Mazda 323 LX 1.3 to propozycja dla tych, którzy tęsknią za japońską motoryzacją lat 80-tych. Jej zalety to ekonominczy silnik, wysoka niezawodność, uniwersalne pięciodrzwiowe nadwozie, doskonała widoczność w każdym kierunku i jasna tapicerka, wraz z dużym szyberdachem sprawiająca wrażenie dużej i przytulnej przestrzeni. Przywołuje wspomnienia, gdy takich wozów zazwyczaj wzdychało się w Peweksie, kończąc i tak w siermiężnym wyrobie wschodnioeuropejskiej motoryzacji. Dziś taka Mazda może służyć jako ekspozycja w salonie, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by ją zarejestrować i używać do okazjonalnych przejażdżek. Jej stan wizualny i mechaniczny jest perfekcyjny.
Czytaj dalej