Mazda

Mazda 626 1979 – 79000 PLN – Pruszków

Mazda 626 to hit przełomu lat 70. i 80. dwudziestego wieku, w kraju swojego pochodzenia noszący nazwę Mazda Capella. Jest to dobrze zbalansowany, wysokiej jakości samochód rodzinny dla rynku światowego, cechujący się niebywałą jak na tamte czasy wydajnością aerodynamiczną. Prezentowany okaz to trzecia generacja Capelli, zwana w Europie jako Mazda 626. To właśnie ten model otworzył drogę marce do globalnej ekspansji i znacząco zwiększył świadomość marki. Zachowana w oryginalnym, fabrycznym stanie Mazda, przeniesie każdego użytkownika do czasów, kiedy była nowością. Wspaniała kolorystyka przyciąga wzrok, a idealne wręcz wnętrze oraz lakier samochodu zachwyci każdego oglądającego.
Czytaj dalej

Mazda 929 HC 1989 – 22000 PLN – Wrocław

Mazda 929 HC pochodzi z generacji, którą wielu kierowców wspomina doskonale. Po kilkudziesięciu latach pogoni za Europą i USA, samochody japońskie na przełomie lat 80-tych i 90-tych należały do światowej czołówki pod względem trwałości mechanicznych rozwiązań. Choć marka słynęła z awangardowych rozwiązań (jak stosowanie silników Wankla), tu mamy układ nad wyraz konserwatywny – duża 4-cylindrowa jednostka i napęd na tylne koła. Samochód ma symboliczny przebieg i nie posiada korozji. Ciekawostką jest, że pod tą samą nazwą oferowano równolegle na różnych rynkach dwa nadwozia – w ogłoszeniu to mniejsze, mierzące 469 cm, czyli 24 cm mniej niż dłuższa i szersza wersja hardtop (z drzwiami bez ramek).
Czytaj dalej

Mazda RX-7 1986 – 35000 PLN – Warszawa

Mazda RX-7 jest smukła, filigranowa i należy do najciekawszych auto sportowych epoki lat 70-tych. Pod maską skrywa swoją największą ciekawostkę, dwurotorowy silnik Wankla, jednostkę pełną temperamentu mimo niewielkich rozmiarów i masy. Prezentowany egzemplarz pochodzi z samego końca produkcji pierwszej generacji, zachowany jest w doskonałym stanie. Jej brązowe wnętrze wygląda fantastycznie, zachęcając do zajęcia miejsca w wygodnych fotelach, posłuchania nietypowego śpiewu silnika i… klimatycznego zestawu HiFi, wyglądającego jak miniaturowa wieża z equalizerem.
Czytaj dalej

Mazda 323 BD 1983 – 16900 PLN – Zamość

Oferowana od 1980 roku Mazda 323 generacji BD była pierwszym przednionapędowym, kompaktowym samochodem marki. To wówczas również, stosownie do aktualnej mody, w ofercie tego modelu po raz pierwszy pojawił się sedan. Trzybryłowe nadwozie kojarzyło się wówczas z droższymi limuzynami i spotykane było m.in. w takich autach, jak Saab 99, BMW 2002 czy Alfa Romeo Giulia/Alfetta. Japońska alternatywa przekonywała do siebie bardzo dobrą jakością wykonania, przyjemnymi materiałami wykończenia wnętrza i trwałymi jednostkami napędowymi. Słabszym punktem była jej blacharka, lecz jak widać zdarzają się czasami egzemplarze, które skutecznie oparły się próbie czasu. Ta ma jedynie 49 tysięcy kilometrów przebiegu i wciąż oryginalny lakier.
Czytaj dalej

Mazda 626 1979 – 79000 PLN – Pruszków

Miała tylny napęd, dwie pary drzwi i smukłą sylwetkę limuzyny. W jej stylistyce dało się jeszcze odczytać echa klasycznych amerykańskich wzorców, które Japończycy interpretowali na swoją modłę, zmniejszając i dostosowując do japońskich i europejskich warunków. Mazda 626 generacji CB była trwała, dobrze wykonana i skutecznie konkurowała na nowych dla siebie rynkach. Zastępowała model 616, będąc ostatnią tylnonapędówką Mazdy w tej klasie. Ten egzemplarz zachował wciąż fabryczną prezencję. Nigdy nie był eksploatowany, a jej przebieg dziś to zaledwie 149 kilometrów. Połączenie złotej kolorystyki lakieru i brązowego wnętrza idealnie wpisuje się w ówczesną modę, która z wielką siłą powraca również dziś.
Czytaj dalej

Mazda 323 LX 1.3 1986 – 49000 PLN – Pruszków

Fabrycznie nowa Mazda 323 LX 1.3 to propozycja dla tych, którzy tęsknią za japońską motoryzacją lat 80-tych. Jej zalety to ekonominczy silnik, wysoka niezawodność, uniwersalne pięciodrzwiowe nadwozie, doskonała widoczność w każdym kierunku i jasna tapicerka, wraz z dużym szyberdachem sprawiająca wrażenie dużej i przytulnej przestrzeni. Przywołuje wspomnienia, gdy takich wozów zazwyczaj wzdychało się w Peweksie, kończąc i tak w siermiężnym wyrobie wschodnioeuropejskiej motoryzacji. Dziś taka Mazda może służyć jako ekspozycja w salonie, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by ją zarejestrować i używać do okazjonalnych przejażdżek. Jej stan wizualny i mechaniczny jest perfekcyjny.
Czytaj dalej

Mazda 323 1.6i Domino 1987 – 49000 PLN – Pruszków

Mazda 323 1.6i Domino była wersją specjalną przygotowaną na rynek szwajcarski. Stworzona dla ostatniego wypustu serii fabrycznie oznaczonej BF, wyróżniała się welurową tapicerką i modnymi wówczas dekorami na karoserii. Jako nowa kosztowała 18’190 CHF i fakt, że mimo upływu czasu właściciel salonu Auto Macchi nie chciał jej sprzedać taniej sprawił, że dotrwała w fabrycznym stanie aż do dziś. Teraz, po zlicytowaniu całego majątku przedsiębiorcy, stała się częścią pruszkowskiej kolekcji wystawionej na sprzedaż.
Czytaj dalej

Mazda 626 GLS 2.0 1979 – REZERWACJA

Mazda 626 GLS 2.0 generacji CB była w 1979 roku nowością na rynku. Zastępując model 616, była pierwszą, która otrzymała nazwę 626. Oferowała klasyczny, tylny napęd, wysoką jakość wykonania i dobre wyposażenie, obejmujące m.in. spryskiwacze reflektorów i elektrycznie sterowane lusterka. Jednostka 2-litrowa była większą z dwóch dostępnych i połączoną ją z pięciobiegową przekładnią. 37-letni egzemplarz z przebiegiem zaledwie 100 km to prawdziwy ewenement. Stan zachowania samochodu jest fenomenalny, a połączenie miedzianego lakieru i beżowo-brązowego wnętrza robi piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej

Mazda 323 GTX 1986 – REZERWACJA

Pochodzi ze szwajcarskiej kolekcji Heinza Macchi i podobnie jak kilkanaście innych okazów, dotrwała do dziś w perfekcyjnym, nigdy nie użytkowanym stanie. Mazda 323 GTX to wersja wyposażeniowa o sportowym zacięciu. Odnajdziemy w niej takie smaczki, jak cyfrowy wyświetlacz prędkości i obrotów, welurowa tapicerka, podgrzewane fotele, elektryczne szyby, szyberdach i spojler na tylnej klapie. 105 KM w nadwoziu ważącym niewiele ponad 900 kg zapewnia bardzo dobrą dynamikę, choć pozostaje pytanie… jeździć nią czy dalej podziwiać, póki znajduje się w tak nieskazitelnym stanie?
Czytaj dalej

Mazda 626 GLX 2.0 1986 – REZERWACJA

Mazda 626 GLX 2.0 nie zaskakuje stylistyką. Z zewnątrz jest grzeczna i elegancka, lecz kto 30 lat temu szukał w niej szaleństwa… mógł je odnaleźć jedynie we wnętrzu, decydując się na odpowiednią kolorystykę. Tu pierwsze skrzypce gra mocne zestawienie czerwieni i brązów, rzecz zupełnie niespotykana we współczesnej motoryzacji. Same kształty we wnętrzu wypływają z badań ergonomii – to wnętrze jest po prostu świetnie wykonane i bardzo komfortowe. O ile dziś w designie Mazdy króluje KODO – dynamika ruchu – ponad 30 lat temu można tu odnaleźć bardziej filozofię slow design – wymagającą kontemplacji, lecz absolutnie ponadczasową i przekonującą nawet po ponad 30 latach. To dzieło sztuki użytkowej, zachowane w tak doskonałej formie dlatego, że prezentowany samochód nigdy nie był używany.
Czytaj dalej