Mazda

Mazda 929 HC 1989 – 22000 PLN – Wrocław

Mazda 929 HC pochodzi z generacji, którą wielu kierowców wspomina doskonale. Po kilkudziesięciu latach pogoni za Europą i USA, samochody japońskie na przełomie lat 80-tych i 90-tych należały do światowej czołówki pod względem trwałości mechanicznych rozwiązań. Choć marka słynęła z awangardowych rozwiązań (jak stosowanie silników Wankla), tu mamy układ nad wyraz konserwatywny – duża 4-cylindrowa jednostka i napęd na tylne koła. Samochód ma symboliczny przebieg i nie posiada korozji. Ciekawostką jest, że pod tą samą nazwą oferowano równolegle na różnych rynkach dwa nadwozia – w ogłoszeniu to mniejsze, mierzące 469 cm, czyli 24 cm mniej niż dłuższa i szersza wersja hardtop (z drzwiami bez ramek).
Czytaj dalej

Mazda 323 1.6i Domino 1987 – 49000 PLN – Pruszków

Mazda 323 1.6i Domino była wersją specjalną przygotowaną na rynek szwajcarski. Stworzona dla ostatniego wypustu serii fabrycznie oznaczonej BF, wyróżniała się welurową tapicerką i modnymi wówczas dekorami na karoserii. Jako nowa kosztowała 18’190 CHF i fakt, że mimo upływu czasu właściciel salonu Auto Macchi nie chciał jej sprzedać taniej sprawił, że dotrwała w fabrycznym stanie aż do dziś. Teraz, po zlicytowaniu całego majątku przedsiębiorcy, stała się częścią pruszkowskiej kolekcji wystawionej na sprzedaż.
Czytaj dalej

Mazda 626 GLS 2.0 1979 – 99000 PLN – Pruszków

Mazda 626 GLS 2.0 generacji CB była w 1979 roku nowością na rynku. Zastępując model 616, była pierwszą, która otrzymała nazwę 626. Oferowała klasyczny, tylny napęd, wysoką jakość wykonania i dobre wyposażenie, obejmujące m.in. spryskiwacze reflektorów i elektrycznie sterowane lusterka. Jednostka 2-litrowa była większą z dwóch dostępnych i połączoną ją z pięciobiegową przekładnią. 37-letni egzemplarz z przebiegiem zaledwie 100 km to prawdziwy ewenement. Stan zachowania samochodu jest fenomenalny, a połączenie miedzianego lakieru i beżowo-brązowego wnętrza robi piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej

Mazda 323 GTX 1986 – 79000 PLN – Pruszków

Pochodzi ze szwajcarskiej kolekcji Heinza Macchi i podobnie jak kilkanaście innych okazów, dotrwała do dziś w perfekcyjnym, nigdy nie użytkowanym stanie. Mazda 323 GTX to wersja wyposażeniowa o sportowym zacięciu. Odnajdziemy w niej takie smaczki, jak cyfrowy wyświetlacz prędkości i obrotów, welurowa tapicerka, podgrzewane fotele, elektryczne szyby, szyberdach i spojler na tylnej klapie. 105 KM w nadwoziu ważącym niewiele ponad 900 kg zapewnia bardzo dobrą dynamikę, choć pozostaje pytanie… jeździć nią czy dalej podziwiać, póki znajduje się w tak nieskazitelnym stanie?
Czytaj dalej

Mazda 626 GLX 2.0 1986 – 59000 PLN – Pruszków

Mazda 626 GLX 2.0 nie zaskakuje stylistyką. Z zewnątrz jest grzeczna i elegancka, lecz kto 30 lat temu szukał w niej szaleństwa… mógł je odnaleźć jedynie we wnętrzu, decydując się na odpowiednią kolorystykę. Tu pierwsze skrzypce gra mocne zestawienie czerwieni i brązów, rzecz zupełnie niespotykana we współczesnej motoryzacji. Same kształty we wnętrzu wypływają z badań ergonomii – to wnętrze jest po prostu świetnie wykonane i bardzo komfortowe. O ile dziś w designie Mazdy króluje KODO – dynamika ruchu – ponad 30 lat temu można tu odnaleźć bardziej filozofię slow design – wymagającą kontemplacji, lecz absolutnie ponadczasową i przekonującą nawet po ponad 30 latach. To dzieło sztuki użytkowej, zachowane w tak doskonałej formie dlatego, że prezentowany samochód nigdy nie był używany.
Czytaj dalej

Mazda 323 1.5 CD 1984 – 49000 PLN – Pruszków

Oferowana od 1980 roku Mazda 323 generacji BD była pierwszym przednionapędowym, kompaktowym samochodem marki. W pudełkowatym nadwoziu skrywała rozwiązania, które doskonale sprawdzały się w codziennej ekslpoatacji. Prezentowany sedan to bogata wersja CD, wyposażona m.in. w elektryczny szyberdach oraz drewniane aplikacje we wnętrzu. Wrażenie może robić pięknym błękitnym kolorem i nieskazitelnym stanem, będący następstwem przebiegu zaledwie 200 km. Utrzymanie fabrycznego stanu przez 32 lata to rzecz niecodzienna i warta uwagi.
Czytaj dalej

Mazda 323 GLX 1.6i 1985 – 49000 PLN – Pruszków

Wśród kilkunastu egzemplarzy fabrycznie nowych Mazd z kolekcji STRADALE Classics, ta zachowała się z najniższym przebiegiem. Na jej liczniku widnieje zaledwie 14 kilometrów. To model z pierwszego rocznika generacji oznaczonej jako BF. Większy od poprzednika, otrzymał unowocześnione nadwozie i do wyboru jedną z siedmiu jednostek napędowych. Mazda 323 1.6i to odmiana z 8-zaworową głowicą, zasilana nowoczesnym, elektronicznym układem wtryskowym. To samochód, który często uznawany był za bezobsługowy i w swoim czasie wrażenie robił odpornością na eksploatacyjne trudy. W przypadku egzemplarza, który ponad 30 lat spędził w magazynie, wrażenie może robić jakość elementów gumowych – mimo swojego wieku, wciąż zachwały pierwotną sprężystość.
Czytaj dalej

Mazda 323 GLX 1985 – 39900 PLN – Szczecin

Każdy element, każda najmniejsza naklejka czy fabryczne zabezpieczenie jest tu na miejscu. Ta Mazda 323 GLX wygląda, jakby dopiero co opuściła salon i poniekąd jest to prawda. Mimo, że minęły już 32 lata od daty jej produkcji, nigdy nie była eksploatowana. Na jej liczniku widnieją zaledwie 22 kilometry przebiegu i nie jest to dzienny licznik przebiegu. Na podwoziu i w nadkolach – konserwacja, element o który uzupełniał wówczas te samochody dealer, jeszcze przed pierwszą sprzedażą. To wersja pięciodrzwiowa, z największym silnikiem 1.6 l wyposażonym w elektroniczny układ wytryskowy.
Czytaj dalej

Mazda 323 1.6i 1987 – 49000 PLN – Pruszków

W Europie lat 80-tych popularny samochód nigdy nie musiał być duży, mieć wielkiego silnika ani wyzywającego wyglądu. Dla osiągnięcia właściwego poziomu sprzedaży wystarczył ekonomiczny silnik, wystarczająca ilość miejsca dla czterech osób i… nadwozie typu sedan. Bagażnik zamknięty w oddzielnej bryle kojarzył się wówczas z elegancką sylwetką limuzyny i nie było mocnych, by część klienteli myślała o zajęciu miejsca w samochodzie typu hatchback bądź kombi. Również Mazda 323 1.6i dostępna była w wersji przypominającej miniaturowego krążownika szos. Prezentowany egzemplarz to kolejny z kolekcji Hainza Macchi – szwajcarskiego dealera, który uznawał, że lepiej samochód zachować dla siebie niż zejść z jego ceny w noworocznej promocji. Mazda wciąż zachowuje fabryczny stan, mając zaledwie 84 km przebiegu.
Czytaj dalej

Mazda 626 GLX 2.0 1986 – SPRZEDANA

Zdobywanie nowych rynków nigdy nie było proste, jednak Mazda w latach 80-tych trzymała w ręku mocne atuty. Jej sylwetka i mechaniczne rozwiązania w niczym nie ustępowała europejskiej konkurencji, a wnętrze często przekonywało do siebie klientów już po pierwszej wizycie w salonie. Całe zmontowane było perfekcyjnie i z wysokiej klasy materiałów, przyjemne kolorystycznie, a największe wrażenie robiły fotele – miękkie niczym pluszowe misie i tapicerowane grubym, przyjemnym w dotyku welurem. Ta Mazda 626 GLX 2.0 już od 30 lat zaprasza do zajęcia miejsca, wrzucenia na skrzyni „D” i ruszenia w ciekawą podróż. Poza automatyczną skrzynią na wyposażeniu odnajdziemy elektrycznie sterowane szyby, szyberdach i lusterka. Stan – wciąż fabryczny, salonowy. Samochód ma zaledwie 101 km przebiegu.
Czytaj dalej