Archiwum kategorii: Mazda

Mazda RX-7 Spirit R FD3S 2002 – 135000 PLN – Warszawa

RX-7 generacji FD to pełnokrwisty i bezkompromisowy sportowiec, i bez wątpienia jedno z piękniejszych aut wyprodukowanych w Kraju Kwitnącej Wiśni. Mazda RX-7 Spirit R FD3S to finalna odsłona trzeciej, ostatniej generacji kultowego sportowca Mazdy, wyposażonego w silnik rotacyjny. Od 1996 roku RX-7 nie był już dostępny w Europie, lecz jego ewolucja trwała o kilka lat dłużej i miała bardzo ciekawą historię. Limitowana do 1500 sztuk i dostępna wyłącznie na rynku japońskim edycja Spirit R powstała na zakończenie produkcji modelu i oferowała wszystko, co producent z Hiroszimy miał najlepszego. Z najistotniejszych spraw znacząco poprawiony został system chłodzenia, przeprojektowano przedni zderzak auta i dzięki temu możliwe było zastosowanie większych chłodnic. Wersja Spirit R charakteryzuje się wieloma drobnymi smaczkami, które składają się na bardzo spójną i przepiękną całość. Prezentowany Type C to wersja czteroosobowa, z automatyczną skrzynią biegów (Type A to wersja dwuosobowa ze skrzynią manualną, Type B – manual czteroosobowy). Jest to prawdziwy kąsek, niezwykle trudny do zdobycia w oryginalnym stanie, o dużej i wciąż rosnącej wartości kolekcjonerskiej.
Czytaj dalej Mazda RX-7 Spirit R FD3S 2002 – 135000 PLN – Warszawa

Mazda 626 Coupe GD 1991 – 15900 PLN – Gryfino

Mazda 626 GD to trzecia generacja kultowego samochodu z Kraju Kwitnącej Wiśni, na rodzimym rynku zwana Mazda Capella. Styl nadwozia GD mocno przypominał poprzednika – GC, w myśl zasady, że skoro coś jest dobre, to po co to zmieniać – tym bardziej, że linię zewnętrzną poprzednika narysował sam Giorgetto Giugiaro. Styliści zaokrąglili karoserię, GD występowała w wersjach nadwozia coupe, sedan, liftback i po raz pierwszy kombi. Mazda 626 Coupe GD szczególnie może spodobać się stylistycznie dzięki poszerzeniom nadkoli, przywołującym te zastosowane w Lancii Delta Integrale czy BMW M3 E30. Samochód jednak aż tak sportowych aspiracji nie miał. Największym silnikiem była jednostka o objętości skokowej 2,2 l z 3 zaworami na cylinder, o mocy 115 KM, którą odnajdziemy pod maską również tego egzemplarza. Mazda 626 zachowana w świetnym i co najważniejsze oryginalnym stanie, bez korozji, to dziś rzecz, którą warto docenić.
Czytaj dalej Mazda 626 Coupe GD 1991 – 15900 PLN – Gryfino

Mazda 626 Coupe GC 1986 – 24000 PLN – Kęty

Mazda 626 Coupe generacji GC nie była stylizowana jako model sportowy, przeznaczony do młodych ludzi, dynamiczny i agresywny. Tak postrzegamy zazwyczaj auta z nadwoziem coupe dzisiaj, lecz wówczas chodziło o wskazanie, że chodzi o wóz klasy wyższej, którego właściciel lubi prowadzić i nie musi się martwić o jak największą wygodę pasażerów tylnej kanapy. Ten trend kształtowali nie bliżej nam nieznani japońscy styliści, lecz włoskie studio stylistyczne z ogólnoświatową renomą, Italdesign Giugiaro. Spokojne i eleganckie linie, duże powierzchnie przeszklone, zintegrowane zderzaki i duże reflektory. Tak w 1982 roku miało wyglądać idealne auto, skrojone pod Europejczyka. I dziś możemy poczuć się w nim świetnie, bo przecież każdy lubi dużo światła w kabinie, welurowa tapicerka jest super, a nowe auta tworzone są pod odbiorców z Chin, a nie Europy. Dobrze zachowany egzemplarz takiej Mazdy z pewnością będzie udanym zakupem.
Czytaj dalej Mazda 626 Coupe GC 1986 – 24000 PLN – Kęty

Mazda 323 BF 1986 – 20000 PLN – Starogard Gdański

GLX w nazwie modelu oznaczało wysoką wersję wyposażenia. Co to oznaczało w tamtych czasach? Welurowa tapicerka, szyberdach i centralny zamek. W miejskim samochodzie? To brzmiało nieźle, a gdy układanki dodano 85-konny silnik 1,6 l, po raz pierwszy wyposażony w układ wtryskowy, w rezultacie powstało auto mogące osiągami konkurować z samochodami uznawanymi ówcześnie za sportowe. Tak, w ofercie było jeszcze turbodoładowane DOHC o tej samej pojemności, które krzesało 140 KM, to działało na wyobraźnię i pozwalało stworzyć realną konkurencję dla europejskich samochodów. Ta Mazda 323 BF została zamówiona w ładnym, niebieskim metaliku i nadwoziu typu sedan. Od nowości była w posiadaniu jednej rodziny, przeszła przez trzy pokolenia, by wylądować ostatecznie w Polsce. Samochód ma jedynie 58 tysięcy kilometrów przebiegu i prezentuje się fantastycznie.
Czytaj dalej Mazda 323 BF 1986 – 20000 PLN – Starogard Gdański

Mazda 626 GD 1991 – SPRZEDANA

Patrząc na współczesne nam modele tej marki, można by rzec wręcz, że to auto z czasów pozbawionych emocji w projektowaniu. Mimo, że oryginalny projekt debiutującej w 1982 roku Mazdy 626 generacji GC to dzieło ręki Giorgetto Giugiaro, kluczem nie była włoska dzikość serca, lecz ponadczasowa ergonomia i użyteczność. Podobnie po liftingu w 1987 roku, nowa Mazda 626 GD utrzymała rozsądny kierunek. Nadwozie przestylizowano, dodając krągłości i zyskując spore podobieństwo w stylistyce do pozostałych japońskich marek z tej epoki. Była na czasie, choć nigdy nie miała być w centrum uwagi. Efektem tego jest samochód bardzo komfortowy i wzorowy pod względem ergonomii, szczególnie praktyczny w pięciodrzwiowym nadwoziu liftback. Po latach urzeka miękkością weluru i stoickim spokojem, jaki gwarantuje podczas spokojnej jazdy. To idealny youngtimer dla tych, dla których ważniejsze od przygód jest bezpieczne dotarcie z miejsca A do miejsca B.
Czytaj dalej Mazda 626 GD 1991 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC 1986 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC czarowała świetną jakością wykonania, wysokim komfortem, nowoczesną sylwetką i wspaniałą welurową tapicerką. W czasach swojej młodości walczyła z utartym schematem, że japońskie samochody to „jednorazówki”. Dziś możemy patrzeć na tamtą opinię z pobłażaniem, wszak ta japońska limuzyna z łatwością przeżyła wiele europejskich samochodów od marek z wieloletnią renomą. Właściwie jej jedyną słabą stroną było przeciętnej jakości zabezpieczenie antykorozyjne, lecz jeżeli mamy przed sobą egzemplarz tak utrzymany, jak ten, można puścić w niepamięć wszelkie obawy i stereotypy. To piękna, bogata wersja GLX ze skrzynią automatyczną, bardzo niskim, oryginalnym przebiegiem i odpowiednio wykonanym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Z dumą nosi żółte blachy i wzbudza podziw na ulicy.
Czytaj dalej Mazda 626 GC 1986 – SPRZEDANA

Mazda 626 GLS 2.0 1979 – SPRZEDANA

Mazda 626 GLS 2.0 generacji CB była w 1979 roku nowością na rynku. Zastępując model 616, była pierwszą, która otrzymała nazwę 626. Oferowała klasyczny, tylny napęd, wysoką jakość wykonania i dobre wyposażenie, obejmujące m.in. spryskiwacze reflektorów i elektrycznie sterowane lusterka. Jednostka 2-litrowa była większą z dwóch dostępnych i połączoną ją z pięciobiegową przekładnią. 37-letni egzemplarz z przebiegiem zaledwie 100 km to prawdziwy ewenement. Stan zachowania samochodu jest fenomenalny, a połączenie miedzianego lakieru i beżowo-brązowego wnętrza robi piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej Mazda 626 GLS 2.0 1979 – SPRZEDANA

Mazda RX-7 Cabrio 1986 – 20000 PLN – Siedlce

Mazda RX-7 Cabrio generacji FC zadebiutowała w 1988 roku i była jedynym kabrioletem wśród wszystkich generacji japońskiego samochodu sportowego z silnikiem Wankla. Ktokolwiek chciał mieć takie auto wcześniej (coupe było dostępne już od 1985 roku), mógł zamówić konwersję w jednej z kilku zajmujących się takimi przeróbkami firm nadwoziowych. Jedną z nich była firma Catori, najbardziej znana z przebudowy Mercedesa 190E na czterodrzwiowy kabriolet. Mazda jako kabriolet od tej właśnie firmy oferowana jest w Siedlcach. Takie przebudowy niegdyś wykonywane były jednostkowo, a dziś są niezwykłą rzadkością. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, jest po kompletnym serwisie i wyceniony został rozsądnie.
Czytaj dalej Mazda RX-7 Cabrio 1986 – 20000 PLN – Siedlce

Mazda MX-5 NB 2002 – SPRZEDANA

Powstała w czasach, gdy segment małych roadsterów tradycyjnie obstawiony przez firmy brytyjskie i włoskie był mocno zaniedbany i opierał się głównie na konstrukcjach przestarzałych. Mazda MX-5 zdobyła rynek przebojem, ujmując klientów znakomitym stosunkiem jakości i przyjemności z jazdy do ceny. To najlepiej sprzedający się roadster w historii, który do dziś oferowany był w czterech generacjach. NB to generacja druga, wyróżniająca się mocniejszym silnikiem, drobnymi stylistycznymi zmianami i przednimi światłami, które przestały się już wysuwać z karoserii. To niezwykle trwała mechanicznie i udana konstrukcja, a zestawienie 146-konnej jednostki, 6-biegowej manualnej skrzyni i masy ledwie przekraczającej tonę gwarantuje fantastyczne odczucia z jazdy. Ten egzemplarz ma jedynie 61 tys. km przebiegu, pewną historię serwisową i pięknie wyglądającą skórzaną tapicerkę.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NB 2002 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA

Oto prawdziwy cud na kołach. Nie tylko z nazwy, lecz również z charakteru. Ten niezwykły japoński roadster uzyskał w jednym z plebiscytów miano najlepszego samochodu sportowego XX wieku, i w określeniu tym wcale nie było przesady. Grunt to bowiem nie tabuny koni mechanicznych, lecz niska masa, doskonałe wyważenie samochodu, perfekcyjne przekazywanie kierowcy odczuć z nawierzchni, a w tym mała Mazda nie ma równych. Poza tym jest zjawiskowo zgrabna i urocza, szczególnie w takiej limitowanej wersji. Mazda MX-5 Miracle powstała jedynie w około 2500 egzemplarzach, wyłącznie w 2000 roku. Wyróżniała ją jasna skórzana tapicerka i gustowne dodatki z drewna sygnowane marką Nardi. Zadbany egzemplarz to doskonały sposób, by wyróżnić się na drodze i… złapać trochę wiatru we włosy. Choć hardtop może przydać się w chłodniejszym sezonie, teraz z pewnością warto go porzucić w garażu i cieszyć się słońcem!
Czytaj dalej Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA