Archiwum kategorii: Mazda

Mazda MX-5 NB 1999 – 19000 PLN – Niemodlin

Powstała w czasach, gdy segment małych roadsterów tradycyjnie obstawiony przez firmy brytyjskie i włoskie był mocno zaniedbany i opierał się głównie na konstrukcjach przestarzałych. Mazda MX-5 zdobyła rynek przebojem, ujmując klientów znakomitym stosunkiem jakości i przyjemności z jazdy do ceny. To najlepiej sprzedający się roadster w historii, który do dziś oferowany był w czterech generacjach. NB to generacja druga, wyróżniająca się mocniejszym silnikiem, drobnymi stylistycznymi zmianami i przednimi światłami, które przestały się już wysuwać z karoserii. To niezwykle trwała mechanicznie i udana konstrukcja, a zadbane egzemplarze, takie jak ten, są już na rynku dużą rzadkością.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NB 1999 – 19000 PLN – Niemodlin

Mazda 626 GD 1988 – SPRZEDANA

Mazda 626 GD to ta pierwsza opływowa, dzieło japońskiego projektanta Hiroshi Yamamoto. Tu w uniwersalnej i poszukiwanej niegdyś wersji liftback, z dużą tylną klapą podnoszoną razem z oknem. W swoim czasie samochód ceniony za komfort, świetną jakość wykonania i zgrabną stylistykę. Dwulitrowy, 8-zaworowy silnik prezentowanego samochodu nie jest rekordzistą pod względem mocy maksymalnej, lecz oferuje sporą ilość momentu obrotowego, napędzając sprawnie auto już od najniższych obrotów. Ten egzemplarz pochodzi z drugiego roku produkcji i zachowany został we wręcz nadzwyczajnym stanie. Jej przebieg to zaledwie 22000 kilometrów.
Czytaj dalej Mazda 626 GD 1988 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC 1986 – 9990 PLN – Gliwice

Mazda 626 GC czarowała świetną jakością wykonania, wysokim komfortem, nowoczesną sylwetką i wspaniałą welurową tapicerką. W czasach swojej młodości walczyła z utartym schematem, że japońskie samochody to “jednorazówki”. Dziś możemy patrzeć na tamtą opinię z pobłażaniem, wszak ta japońska limuzyna z łatwością przeżyła wiele europejskich samochodów od marek z wieloletnią renomą. Właściwie jej jedyną słabą stroną było przeciętnej jakości zabezpieczenie antykorozyjne, lecz jeżeli mamy przed sobą egzemplarz tak utrzymany, jak ten, można puścić w niepamięć wszelkie obawy i stereotypy. To piękna, bogata wersja GLX ze skrzynią automatyczną, bardzo niskim, oryginalnym przebiegiem i odpowiednio wykonanym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Z dumą nosi żółte blachy i wzbudza podziw na ulicy.
Czytaj dalej Mazda 626 GC 1986 – 9990 PLN – Gliwice

Mazda 626 GLS 2.0 1979 – SPRZEDANA

Mazda 626 GLS 2.0 generacji CB była w 1979 roku nowością na rynku. Zastępując model 616, była pierwszą, która otrzymała nazwę 626. Oferowała klasyczny, tylny napęd, wysoką jakość wykonania i dobre wyposażenie, obejmujące m.in. spryskiwacze reflektorów i elektrycznie sterowane lusterka. Jednostka 2-litrowa była większą z dwóch dostępnych i połączoną ją z pięciobiegową przekładnią. 37-letni egzemplarz z przebiegiem zaledwie 100 km to prawdziwy ewenement. Stan zachowania samochodu jest fenomenalny, a połączenie miedzianego lakieru i beżowo-brązowego wnętrza robi piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej Mazda 626 GLS 2.0 1979 – SPRZEDANA

Mazda RX-7 Cabrio 1986 – 20000 PLN – Siedlce

Mazda RX-7 Cabrio generacji FC zadebiutowała w 1988 roku i była jedynym kabrioletem wśród wszystkich generacji japońskiego samochodu sportowego z silnikiem Wankla. Ktokolwiek chciał mieć takie auto wcześniej (coupe było dostępne już od 1985 roku), mógł zamówić konwersję w jednej z kilku zajmujących się takimi przeróbkami firm nadwoziowych. Jedną z nich była firma Catori, najbardziej znana z przebudowy Mercedesa 190E na czterodrzwiowy kabriolet. Mazda jako kabriolet od tej właśnie firmy oferowana jest w Siedlcach. Takie przebudowy niegdyś wykonywane były jednostkowo, a dziś są niezwykłą rzadkością. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, jest po kompletnym serwisie i wyceniony został rozsądnie.
Czytaj dalej Mazda RX-7 Cabrio 1986 – 20000 PLN – Siedlce

Mazda MX-5 NB 2002 – SPRZEDANA

Powstała w czasach, gdy segment małych roadsterów tradycyjnie obstawiony przez firmy brytyjskie i włoskie był mocno zaniedbany i opierał się głównie na konstrukcjach przestarzałych. Mazda MX-5 zdobyła rynek przebojem, ujmując klientów znakomitym stosunkiem jakości i przyjemności z jazdy do ceny. To najlepiej sprzedający się roadster w historii, który do dziś oferowany był w czterech generacjach. NB to generacja druga, wyróżniająca się mocniejszym silnikiem, drobnymi stylistycznymi zmianami i przednimi światłami, które przestały się już wysuwać z karoserii. To niezwykle trwała mechanicznie i udana konstrukcja, a zestawienie 146-konnej jednostki, 6-biegowej manualnej skrzyni i masy ledwie przekraczającej tonę gwarantuje fantastyczne odczucia z jazdy. Ten egzemplarz ma jedynie 61 tys. km przebiegu, pewną historię serwisową i pięknie wyglądającą skórzaną tapicerkę.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NB 2002 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA

Oto prawdziwy cud na kołach. Nie tylko z nazwy, lecz również z charakteru. Ten niezwykły japoński roadster uzyskał w jednym z plebiscytów miano najlepszego samochodu sportowego XX wieku, i w określeniu tym wcale nie było przesady. Grunt to bowiem nie tabuny koni mechanicznych, lecz niska masa, doskonałe wyważenie samochodu, perfekcyjne przekazywanie kierowcy odczuć z nawierzchni, a w tym mała Mazda nie ma równych. Poza tym jest zjawiskowo zgrabna i urocza, szczególnie w takiej limitowanej wersji. Mazda MX-5 Miracle powstała jedynie w około 2500 egzemplarzach, wyłącznie w 2000 roku. Wyróżniała ją jasna skórzana tapicerka i gustowne dodatki z drewna sygnowane marką Nardi. Zadbany egzemplarz to doskonały sposób, by wyróżnić się na drodze i… złapać trochę wiatru we włosy. Choć hardtop może przydać się w chłodniejszym sezonie, teraz z pewnością warto go porzucić w garażu i cieszyć się słońcem!
Czytaj dalej Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC 1985 – 40000 PLN – Jelenia Góra

Mazda 626 GC to jeden z najbardziej popularnych i najbardziej poważanych japońskich aut tego okresu w Europie. Ceniono jej wysoką niezawodność mechaniczną, dobre wyposażenie, doskonale wykonane wnętrze z fantastyczną, miękką, welurową tapicerką. Podróż w tym japońskim sedanie była prawdziwą przyjemnością, stąd wielu jej użytkowników do dziś ma do niej sentyment. Ten egzemplarz ma przejechane do dziś jedynie 76 tys. km.
Czytaj dalej Mazda 626 GC 1985 – 40000 PLN – Jelenia Góra

Mazda 323 BD 1983 – 16900 PLN – Zamość

Oferowana od 1980 roku Mazda 323 generacji BD była pierwszym przednionapędowym, kompaktowym samochodem marki. To wówczas również, stosownie do aktualnej mody, w ofercie tego modelu po raz pierwszy pojawił się sedan. Trzybryłowe nadwozie kojarzyło się wówczas z droższymi limuzynami i spotykane było m.in. w takich autach, jak Saab 99, BMW 2002 czy Alfa Romeo Giulia/Alfetta. Japońska alternatywa przekonywała do siebie bardzo dobrą jakością wykonania, przyjemnymi materiałami wykończenia wnętrza i trwałymi jednostkami napędowymi. Słabszym punktem była jej blacharka, lecz jak widać zdarzają się czasami egzemplarze, które skutecznie oparły się próbie czasu. Ta ma jedynie 49 tysięcy kilometrów przebiegu i wciąż oryginalny lakier.
Czytaj dalej Mazda 323 BD 1983 – 16900 PLN – Zamość

Mazda 626 GD 1991 – SPRZEDANA

Zdobywanie nowych rynków nigdy nie było proste, jednak Japończycy w latach 80-tych mieli mocne mocne atuty. Przykładowo zaprezentowana w 1982 roku Mazda 626 generacji GC posiadała przedni napęd i ubrana została w nadwozie od renomowanego europejskiego stylisty, Giorgetto Giugiaro. Już 5 lat później zaprezentowano jej następcę, przestylizowany i bardziej aerodynamiczny model generacji GD, taki jak w ogłoszeniu. Sylwetka i mechaniczne rozwiązania były nowoczesne i sprawdzały się świetnie, a wnętrze często przekonywało do siebie klientów już po pierwszej wizycie w salonie. Całe zmontowane było perfekcyjnie i z wysokiej klasy materiałów, a największe wrażenie robiły fotele – miękkie, tapicerowane grubym, przyjemnym w dotyku welurem. Ten egzemplarz wciąż zachowany jest w świetnym stanie.
Czytaj dalej Mazda 626 GD 1991 – SPRZEDANA