Archiwum kategorii: Mazda

Mazda RX-7 Spirit R FD3S 2002 – 135000 PLN – Warszawa

RX-7 generacji FD to pełnokrwisty i bezkompromisowy sportowiec, i bez wątpienia jedno z piękniejszych aut wyprodukowanych w Kraju Kwitnącej Wiśni. Mazda RX-7 Spirit R FD3S to finalna odsłona trzeciej, ostatniej generacji kultowego sportowca Mazdy, wyposażonego w silnik rotacyjny. Od 1996 roku RX-7 nie był już dostępny w Europie, lecz jego ewolucja trwała o kilka lat dłużej i miała bardzo ciekawą historię. Limitowana do 1500 sztuk i dostępna wyłącznie na rynku japońskim edycja Spirit R powstała na zakończenie produkcji modelu i oferowała wszystko, co producent z Hiroszimy miał najlepszego. Z najistotniejszych spraw znacząco poprawiony został system chłodzenia, przeprojektowano przedni zderzak auta i dzięki temu możliwe było zastosowanie większych chłodnic. Wersja Spirit R charakteryzuje się wieloma drobnymi smaczkami, które składają się na bardzo spójną i przepiękną całość. Prezentowany Type C to wersja czteroosobowa, z automatyczną skrzynią biegów (Type A to wersja dwuosobowa ze skrzynią manualną, Type B – manual czteroosobowy). Jest to prawdziwy kąsek, niezwykle trudny do zdobycia w oryginalnym stanie, o dużej i wciąż rosnącej wartości kolekcjonerskiej.
Czytaj dalej Mazda RX-7 Spirit R FD3S 2002 – 135000 PLN – Warszawa

Mazda 626 Coupe GC 1986 – 24000 PLN – Kęty

Mazda 626 Coupe generacji GC nie była stylizowana jako model sportowy, przeznaczony do młodych ludzi, dynamiczny i agresywny. Tak postrzegamy zazwyczaj auta z nadwoziem coupe dzisiaj, lecz wówczas chodziło o wskazanie, że chodzi o wóz klasy wyższej, którego właściciel lubi prowadzić i nie musi się martwić o jak największą wygodę pasażerów tylnej kanapy. Ten trend kształtowali nie bliżej nam nieznani japońscy styliści, lecz włoskie studio stylistyczne z ogólnoświatową renomą, Italdesign Giugiaro. Spokojne i eleganckie linie, duże powierzchnie przeszklone, zintegrowane zderzaki i duże reflektory. Tak w 1982 roku miało wyglądać idealne auto, skrojone pod Europejczyka. I dziś możemy poczuć się w nim świetnie, bo przecież każdy lubi dużo światła w kabinie, welurowa tapicerka jest super, a nowe auta tworzone są pod odbiorców z Chin, a nie Europy. Dobrze zachowany egzemplarz takiej Mazdy z pewnością będzie udanym zakupem.
Czytaj dalej Mazda 626 Coupe GC 1986 – 24000 PLN – Kęty

Mazda 323 BF 1986 – 20000 PLN – Starogard Gdański

GLX w nazwie modelu oznaczało wysoką wersję wyposażenia. Co to oznaczało w tamtych czasach? Welurowa tapicerka, szyberdach i centralny zamek. W miejskim samochodzie? To brzmiało nieźle, a gdy układanki dodano 85-konny silnik 1,6 l, po raz pierwszy wyposażony w układ wtryskowy, w rezultacie powstało auto mogące osiągami konkurować z samochodami uznawanymi ówcześnie za sportowe. Tak, w ofercie było jeszcze turbodoładowane DOHC o tej samej pojemności, które krzesało 140 KM, to działało na wyobraźnię i pozwalało stworzyć realną konkurencję dla europejskich samochodów. Ta Mazda 323 BF została zamówiona w ładnym, niebieskim metaliku i nadwoziu typu sedan. Od nowości była w posiadaniu jednej rodziny, przeszła przez trzy pokolenia, by wylądować ostatecznie w Polsce. Samochód ma jedynie 58 tysięcy kilometrów przebiegu i prezentuje się fantastycznie.
Czytaj dalej Mazda 323 BF 1986 – 20000 PLN – Starogard Gdański

Mazda 626 GD 1991 – SPRZEDANA

Patrząc na współczesne nam modele tej marki, można by rzec wręcz, że to auto z czasów pozbawionych emocji w projektowaniu. Mimo, że oryginalny projekt debiutującej w 1982 roku Mazdy 626 generacji GC to dzieło ręki Giorgetto Giugiaro, kluczem nie była włoska dzikość serca, lecz ponadczasowa ergonomia i użyteczność. Podobnie po liftingu w 1987 roku, nowa Mazda 626 GD utrzymała rozsądny kierunek. Nadwozie przestylizowano, dodając krągłości i zyskując spore podobieństwo w stylistyce do pozostałych japońskich marek z tej epoki. Była na czasie, choć nigdy nie miała być w centrum uwagi. Efektem tego jest samochód bardzo komfortowy i wzorowy pod względem ergonomii, szczególnie praktyczny w pięciodrzwiowym nadwoziu liftback. Po latach urzeka miękkością weluru i stoickim spokojem, jaki gwarantuje podczas spokojnej jazdy. To idealny youngtimer dla tych, dla których ważniejsze od przygód jest bezpieczne dotarcie z miejsca A do miejsca B.
Czytaj dalej Mazda 626 GD 1991 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC 1986 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC czarowała świetną jakością wykonania, wysokim komfortem, nowoczesną sylwetką i wspaniałą welurową tapicerką. W czasach swojej młodości walczyła z utartym schematem, że japońskie samochody to “jednorazówki”. Dziś możemy patrzeć na tamtą opinię z pobłażaniem, wszak ta japońska limuzyna z łatwością przeżyła wiele europejskich samochodów od marek z wieloletnią renomą. Właściwie jej jedyną słabą stroną było przeciętnej jakości zabezpieczenie antykorozyjne, lecz jeżeli mamy przed sobą egzemplarz tak utrzymany, jak ten, można puścić w niepamięć wszelkie obawy i stereotypy. To piękna, bogata wersja GLX ze skrzynią automatyczną, bardzo niskim, oryginalnym przebiegiem i odpowiednio wykonanym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Z dumą nosi żółte blachy i wzbudza podziw na ulicy.
Czytaj dalej Mazda 626 GC 1986 – SPRZEDANA

Mazda 626 GLS 2.0 1979 – SPRZEDANA

Mazda 626 GLS 2.0 generacji CB była w 1979 roku nowością na rynku. Zastępując model 616, była pierwszą, która otrzymała nazwę 626. Oferowała klasyczny, tylny napęd, wysoką jakość wykonania i dobre wyposażenie, obejmujące m.in. spryskiwacze reflektorów i elektrycznie sterowane lusterka. Jednostka 2-litrowa była większą z dwóch dostępnych i połączoną ją z pięciobiegową przekładnią. 37-letni egzemplarz z przebiegiem zaledwie 100 km to prawdziwy ewenement. Stan zachowania samochodu jest fenomenalny, a połączenie miedzianego lakieru i beżowo-brązowego wnętrza robi piorunujące wrażenie.
Czytaj dalej Mazda 626 GLS 2.0 1979 – SPRZEDANA

Mazda RX-7 Cabrio 1986 – 20000 PLN – Siedlce

Mazda RX-7 Cabrio generacji FC zadebiutowała w 1988 roku i była jedynym kabrioletem wśród wszystkich generacji japońskiego samochodu sportowego z silnikiem Wankla. Ktokolwiek chciał mieć takie auto wcześniej (coupe było dostępne już od 1985 roku), mógł zamówić konwersję w jednej z kilku zajmujących się takimi przeróbkami firm nadwoziowych. Jedną z nich była firma Catori, najbardziej znana z przebudowy Mercedesa 190E na czterodrzwiowy kabriolet. Mazda jako kabriolet od tej właśnie firmy oferowana jest w Siedlcach. Takie przebudowy niegdyś wykonywane były jednostkowo, a dziś są niezwykłą rzadkością. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, jest po kompletnym serwisie i wyceniony został rozsądnie.
Czytaj dalej Mazda RX-7 Cabrio 1986 – 20000 PLN – Siedlce

Mazda MX-5 NB 2002 – SPRZEDANA

Powstała w czasach, gdy segment małych roadsterów tradycyjnie obstawiony przez firmy brytyjskie i włoskie był mocno zaniedbany i opierał się głównie na konstrukcjach przestarzałych. Mazda MX-5 zdobyła rynek przebojem, ujmując klientów znakomitym stosunkiem jakości i przyjemności z jazdy do ceny. To najlepiej sprzedający się roadster w historii, który do dziś oferowany był w czterech generacjach. NB to generacja druga, wyróżniająca się mocniejszym silnikiem, drobnymi stylistycznymi zmianami i przednimi światłami, które przestały się już wysuwać z karoserii. To niezwykle trwała mechanicznie i udana konstrukcja, a zestawienie 146-konnej jednostki, 6-biegowej manualnej skrzyni i masy ledwie przekraczającej tonę gwarantuje fantastyczne odczucia z jazdy. Ten egzemplarz ma jedynie 61 tys. km przebiegu, pewną historię serwisową i pięknie wyglądającą skórzaną tapicerkę.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NB 2002 – SPRZEDANA

Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA

Oto prawdziwy cud na kołach. Nie tylko z nazwy, lecz również z charakteru. Ten niezwykły japoński roadster uzyskał w jednym z plebiscytów miano najlepszego samochodu sportowego XX wieku, i w określeniu tym wcale nie było przesady. Grunt to bowiem nie tabuny koni mechanicznych, lecz niska masa, doskonałe wyważenie samochodu, perfekcyjne przekazywanie kierowcy odczuć z nawierzchni, a w tym mała Mazda nie ma równych. Poza tym jest zjawiskowo zgrabna i urocza, szczególnie w takiej limitowanej wersji. Mazda MX-5 Miracle powstała jedynie w około 2500 egzemplarzach, wyłącznie w 2000 roku. Wyróżniała ją jasna skórzana tapicerka i gustowne dodatki z drewna sygnowane marką Nardi. Zadbany egzemplarz to doskonały sposób, by wyróżnić się na drodze i… złapać trochę wiatru we włosy. Choć hardtop może przydać się w chłodniejszym sezonie, teraz z pewnością warto go porzucić w garażu i cieszyć się słońcem!
Czytaj dalej Mazda MX-5 Miracle 2000 – SPRZEDANA

Mazda 626 GC 1985 – 40000 PLN – Jelenia Góra

Mazda 626 GC to jeden z najbardziej popularnych i najbardziej poważanych japońskich aut tego okresu w Europie. Ceniono jej wysoką niezawodność mechaniczną, dobre wyposażenie, doskonale wykonane wnętrze z fantastyczną, miękką, welurową tapicerką. Podróż w tym japońskim sedanie była prawdziwą przyjemnością, stąd wielu jej użytkowników do dziś ma do niej sentyment. Ten egzemplarz ma przejechane do dziś jedynie 76 tys. km.
Czytaj dalej Mazda 626 GC 1985 – 40000 PLN – Jelenia Góra